Flitsmelder op columbus infotainmentsysteem

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
F. van Schaik
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2010 22:14

Flitsmelder op columbus infotainmentsysteem

Bericht door F. van Schaik »

Zo juist een nieuwe Skoda Octavia gekocht met een 8 inch Columbus Infotainmentsystem.
Ik constateer dat anders dan op de Chinese RN510 kopie die in mijn oude skoda zat dit systeem geen mogelijkheden kent om te waarschuwen voor flitsers en roodlichtcamera's. En ook geen tv ontvangst heeft, maar dat is niet zo erg. Die flitswaarschuwingen waar heel handig en die mis ik node op dit nieuwe en dure systeem.

Volgens de dealer is dit omdat het in Frankrijk niet mag. Ik kom nooit in Frankrijk dus dat vind ik niet zo'n probleem. Weet iemand of het mogelijk is een flitsermelding te (laten) installeren, en zo ja wie dit doet? Zonder dat de rest van de software wordt verwoest.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: Flitsmelder op columbus infotainmentsysteem

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Voor zover ik weet heeft de Columbus geen mogelijkheid om meldingen te geven bij POI, en dus ook niet voor flitsers. Het is (waarschijnlijk) wel mogelijk om (vaste) flitsers toe te voegen als POI, maar een melding erbij krijgen kan niet.
Aangezien er in de TMC info tegenwoordig ook geen flitsers meer opgenomen zijn ben ik bang dat je het zonder moet doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
patriekje92
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2015 12:56

Re: Flitsmelder op columbus infotainmentsysteem

Bericht door patriekje92 »

Is dit een origineel systeem?
Dacht eerst dat je rns 510 bedoelde echter beschikt die niet over een 8 inch scherm.
Mocht het toch een rns 510 zijn dan zit het zo.
Vanaf sw 3xxx kan je zelf pois toe voegen dus ook flitsers.
Alle sw eronder kan je ook flitsers krijgen echter moet je ze dan met de kaarten mee branden.
Zoals maverick al zei zijn het pois en ga je dus geen melding in vorm van audiosignalen of knipperend beeld krijgen

gr patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
F. van Schaik
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 jun 2010 22:14

Re: Flitsmelder op columbus infotainmentsysteem

Bericht door F. van Schaik »

Het is het nieuwste groot beeld columbussysteem. De auto is vierweken oud. Het is knap vervelend dat er geen signalen mogelijk zijn. Dat kon bij de oude chinese kloon die in mijn eerdere octavia had wel. Ik ga kijken of ik een bestand kan krijgen met de vaste flitser als pio er op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”