discover media kaart versie vraag.

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Vreemd dat die kaarten niet lijken te werken. Nu moet ik zeggen dat ik kaarten van 32GB heb geprobeerd, maar dat moest ook aangezien de bestanden voor de Pro meer dan 16GB zijn in totaal.

Volgens de installatie instructies hier moet de SD kaart wel in slot 2 zitten. Maar dat heb je vast ook gedaan, aangezien je de instructies voor een VW goedgekeurde SD ook had gelezen.

Mijn advies zou zijn om het bestand nogmaals te downloaden en er voor te zorgen dat er én geen enkele andere bestanden op de SD kaart staan én dat de schrijfbeveiliging erop zit. Dat laatste is echt nodig omdat de Discover er zelf een bestand bij lijkt te zetten als je dat niet doet en er dan dus meer op staat dan hij verwacht en daarvan lijkt ie weer in de stress te schieten...

BTW, mijn oprechte excuses dat ik het draadje voor de Discover Media kaart update zo 'vervuild' heb met berichten over de Pro. Die hadden eigenlijk in een ander draadje gemoeten... Ik realiseer me alleen nu pas dat het proces voor de Media echt anders is dan die voor de Pro ivm de harddisk die er bij de Pro wel en de Media niet is. Sorry...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@MJMaverick

Je oprechte excuses?? Ben je gek man. Juist hartstikke blij dat je reageerde. Of het nou de media of de pro is, maakt volgens mij in het bijwerken van nieuw kaartmateriaal niet uit.
Mijn Kingston kaartje was een nieuw kaartje, dus die moest nog wel "maagdelijk" zijn. Inderdaad het ik de update in het 2e slot gedaan, maar ook daar heeft het geen resultaat gehad en terug in slot 1 helaas ook niet. En na jouw opmerking over het slotje, heb ik dat ook gedaan. Het nieuwste kaartje is exact volgens de regels gemaakt.
Bij aflevering van de auto zat mijn kaartje overigens in slot 1.

Ik ga het binnenkort weer eens helemaal opnieuw proberen. Ik heb er op dit moment even genoeg van, van dit geëxperimenteer.
Volgende week weer opnieuw!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

Inmiddels ben ik ook al een aantal malen tegen dit probleem aangelopen. Ik heb een Media en wil liever niet mijn originele kaartje overschrijven dus heb ik even een Sandisk Extreme 8GB uit m'n camera gebruikt.
Ik pieker mij suf hoe de Navi-software nu weet dat niet het originele VW kaartje er in zit. Het wordt volgens mij niet via een bestandje doorgegeven want na een format plus het opnieuw beschrijven van de kaart is dat weg.

Ik vraag mij af of deze kaartjes misschien een soort Volume Table Of Contents (VTOC) hebben waar de informatie in staat en die dus niet wordt verwijderd met een format.
Op de beschreven kaart staat een bestandje DbInfo waar wel wat codes in staan. Ik heb even gekeken waar deze in beide versies van elkaar verschillen. Het blijkt dat in de nieuwe versie de eerste en de laatste regel niet zijn ingevuld. Mijn laatste poging bestond eruit dat ik op de blanco regels dezelfde informatie als die van het origineel heb ingevuld maar helaas zonder succes.

In de installatie handleiding wordt trouwens gesproken over een SD-CDA-kaart. Zou daar een aanwijzing in zitten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Het enige dat ik in verband met een SD kaart kan vinden is dat CDA een merk is. Maar de handleiding doet inderdaad vermoeden dat het iets meer is dan dat.

Wat me wel opvalt in de handleiding is dat men het erover heeft dat de download over de al bestaande inhoud gekopieerd moet worden. Dat doet vermoeden dat er in de te download zip file een aantal bestanden niet staan die wel nodig zijn voor de installatie en dat deze bestanden dus van de oude SD kaart moeten komen. Hebben jullie het al op die manier geprobeerd? Mijn stappenplan voor de Media zou zijn:
  • Kopieer de inhoud van de bestaande SD naar een folder op je computer
  • Steek een nieuwe SD in je computer
  • Kopieer de in stap 1 opgeslagen files naar de nieuwe SD kaart
  • Pak de download van navigation.com uit op de nieuwe SD kaart
  • Zet de schrijfbeveiliging van de nieuwe SD kaart aan zodat er niets nieuws meer op kan komen, ook niet door de Discover
Ben benieuwd naar wat de oplossing voor deze onzin (want dat vind ik het, dit moet echt makkelijker kunnen!) gaat zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

Het is voor de Media denk ik toch wat anders want bij de instructies staat daar ook nog dat je eerst alle files van het kaartje moet verwijderen of opnieuw formateren.
Verder is de begeleiding van VW inderdaad ondermaats. Als je de auto pas gekocht hebt wordt je bedolven onder de mail en enquetes en gebeld of alles naar tevredenheid is geregeld en daarna is het oorverdovend stil. Ook geen nieuwsbrief dat er een nieuwe versie van de navigatie uit is.
Op de nederlandse site is er ook niets over terug te vinden. Ze zouden daar eens wat pagina's moeten opzetten met informatie over het infotainment center want daarover leven genoeg vragen onder hun klanten, lijkt mij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Je hebt gelijk, ik heb over die leeg-maak of formateer stap heen gelezen. Dan weet ik het ook niet meer......... Hoe moeilijk kan het zijn om een zip file te krijgen die werkt??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Pfffftttt Weer een keer van alles en nog wat geprobeerd. Op een nieuwe sd kaart groot en klein in het 2e en 1e slot in het systeem met weer opnieuw gedownloade files, maar helemaal niks, niets, niemendal. Wat ik ook probeer, ik krijg steeds de melding "Een medium met geldige navigatiegegevens plaatsen aub"
Maar ik heb nog steeds niet het " gore" lef om mijn kaartje van de auto te gebruiken.
Wie o wie, waar o waar zouden we deze info kunnen halen???

Maar het blijft gek dat het kennelijk alleen met de media niet lukt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar de importeur. Met een vraag over het updaten. Zodra ik antwoord heb, horen jullie hiervan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door kobus1960 »

Het lijkt wel een "Blaupunkt" achtige beveiliging te zijn of zo?
De toenmalige (en nog) EX navigatie versies van Blaupunkt waren
op geen enkele manier te kopiëren of te branden, alleen origineel werkt.
Die beveiliging zou gebaseerd zijn op een bewuste fout in de software
die door de systemen herkend werd/wordt als origineel. :cry:
Die EX versies worden nog steeds door diverse automerken gebruikt.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@Kobus1960

Het verhaal wat jij schrijft slaat dan misschien wel op de VW approved sd card. Aan de ene kant is het gek dat vw je toestaat om 3 jaar gratis update's te krijgen als je een nieuwe auto koopt en anderzijds zou je dan denken, hoe kunnen zij die tijd controleren. En dan zou het idd niet op een eigen kaartje kunnen werken. Maar bij MJMaverick heeft het volgens zijn beschrijving gewoon gewerkt.
Rara hoe zit het???

Maar even afwachten wat mijnheer Pon te melden heeft. Een antwoord zou max 3 dagen duren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Ik kan inderdaad bevestigen dat het met een retail SD kaartje dat niets met VW te maken heeft voor de Discover Pro gewoon heeft gewerkt.

Nu is er wel een groot verschil tussen de Media en de Pro en dat is het feit dat de Media de navi info leest vanaf de SD kaart en bij de Pro wordt eea op de harddisk geïnstalleerd. Misschien dat eea daarom minder nauw luistert bij de Pro dan bij de Media.

Zijn er uberhaupt al mensen waarbij de kaart update voor de Media gewerkt heeft? Of voor een vergelijkbare unit van Seat of Skoda?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

Op het forum van Autoweek postte iemand dat het gelukt was z'n Media te updaten met een eigen kaartje.
Het staat op pagina 99 : http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,4968125,5146795

Dan even doorscrollen naar: 18-07-2013 21:18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door kobus1960 »

Het antwoord op de vraag hoe? in autoweek;
Ik heb de Media versie, eerst een kopie gemaakt van de originele SD-kaart. Na controle of alles gekopieerd is, de kaart leeg gehaald. Daarna de uitgepakte bestanden op de SD-kaart gekopieerd. Eerste keer wilde hij het niet doen. Kaart uit de unit gehaald contact uit, kaart opnieuw aangeboden, contact gemaakt. Toen deed hij het wel.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

Inmiddels heb ik op hetzelfde autoweek ook een reactie gezien van iemand die het
originele kaartje gebruikte waarbij het toch mis ging!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
moa
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2013 21:47

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door moa »

Ik had ook het probleem van "Een medium met geldige navigatiegegevens plaatsen aub".
Dit was na het eerst via de windows-verkenner kopieren van de bestanden uit het uitgepakte gedownloade bestand naar het originele SD-kaartje.
Nadat ik het uitpakken rechtstreeks op de SD-kaart liet doen, werkte het mij direct. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Dank voor de toevoeging. Dat kan te verklaren zijn doordat Windows (maar ook Apple) de neiging heeft om zelf files toe te voegen (desktop.ini bijvoorbeeld) aan directories en dat dit minder of niet gebeurt wanneer er rechtstreeks wordt uitgepakt naar de SD kaart.

Ben benieuwd of dit voor de anderen ook werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Clover
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:03

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Clover »

Ook ik kwam er deze week bij toeval achter dat media navigatie een update heeft gekregen. Mag VW idd weleens via een nieuwsbrief melden.
Ik heb precies gedaan zoals was voorgeschreven. Eerst een back-up gemaakt van het vw-sd kaartje en het kaartje daarna geformatteerd (standaard FAT32). Volgens mij is ie dan als een nieuw gekocht kaartje.
Daarna de software gedownload naar mijn PC. Dit heeft uren geduurd en heb ik een aantal keren moeten stoppen en hervatten omdat er niets meer gebeurde.
Daarna uitgepakt naar het geformatteerde kaartje...duurde ook een hele tijd.
In slot-1 gefrot.....en toen kreeg ik de melding dat ik een geldig kaartje moest plaatsen. Echter na een minuutje kreeg ik toch gewoon "beeld". We zijn direct naar Duitsland gereden voor een wandeling.
Toch leek het of het nog een hele tijd duurde tot alles volledig "normaal" funtioneerde. Toen ik de grens naar Duitsland overging klopte de melding met max. snelheden niet en even weer wel.
Wat ik bijzonder vreemd vind is dat we hier op de N275 een rotonde van inmiddels 2 jaar oud hebben die niet op de update staat....oudbakken spul dus.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

MJMaverick: Dank voor de toevoeging. Dat kan te verklaren zijn doordat Windows (maar ook Apple) de neiging heeft om zelf files toe te voegen (desktop.ini bijvoorbeeld) aan directories en dat dit minder of niet gebeurt wanneer er rechtstreeks wordt uitgepakt naar de SD kaart.
Ik heb het vermoeden dat het ligt aan de optie "verborgen bestanden en mappen weergeven". Dat is een optie die je in de windows verkenner kunt aanvinken onder mapopties, voordat je gaat kopiëren. Als je dat niet doet dan worden zulke bestanden niet mee-gekopieerd.

@Clover: Mooi dat het is gelukt! Misschien ga ik morgen eens proberen of mijn niet-originele kaartje toch ook na een minuut alsnog wordt geaccepteerd. Ik zeg misschien omdat de motivatie er wel wat vanaf is na jouw mededeling dat het materiaal lang niet up-to-date is. Dat is een steeds weer terugkerende klacht op vrijwel alle navigatie-forums.
Bovendien had ik na een paar keer de kaartjes verwisseld te hebben en er toch weer de originele in had gestopt ook last van wat opties die waren gewijzigd, zoals bv het volume dat naar 0 was gezet.
Ik heb de navigatie volgende week hard nodig en wil geen risico lopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door kobus1960 »

Wat ik bijzonder vreemd vind is dat we hier op de N275 een rotonde van inmiddels 2 jaar oud hebben die niet op de update staat....oudbakken spul dus.....
Dat is precies de reden waarom ik TomTom gebruik i.p.v.
m'n verder zeer gewaardeerde VDO 5200. Updates.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Ik heb antwoord op mijn mail gekregen van VW.


"Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw e-mail. Spijtig om te horen dat de dealer u niet direct kon verder helpen.

Ik heb het voor u nagevraagd en heb de volgende informatie voor u gekregen:

Het advies is een backup te maken van deze SD kaart op de computer, om de oorspronkelijke gegevens niet kwijt te raken.
beknopte handleiding;
Bij de aflevering van uw Golf 7 is een SD-CDA kaart geleverd met daarop de laatste navigatie kaarten. Deze SD-kaart dient u alleen te gebruiken voor navigatie data (kaarten) en niet voor andere doeleinden (zoals bijv. muziek of foto's. De update voert u uit met hulp van de website van www.volkswagen.de
Om de navigatie download te kunnen uitvoeren dient u een uitpak-programma te downloaden, dit "7-Zip"programma kunt u gratis downloaden via de onderstaande bron
Update van de kaarten is alleen noodzakelijk indien er een update beschikbaar is van de navigatie kaarten. In u Discover Media systeem kunt u de huidige software stand oproepen door te klikken op de "MENU " softkey, vervolgens "setup" en dan op "systeem informatie"
Kijk op de website (zie bron) of er een nieuw kaartmateriaal beschikbaar is.
Indien ja, stop uw SD-CDA kaart in de SD-kaarthouder van uw computer en maak een map aan waar u de SD-kaart gegevens naartoe kopieert (back-up). Let er op dat uw SD-kaart op "unlock" staat.
Ga naar de website van "Navigon". U komt hier via de onderstaande bronvermelding of via www.navigation.com
Download de nieuwe software en sla deze op onder de zojuist aangemaakte map, de gedownloade software wordt automatisch opgeslagen in het "7-Zip" formaat.
Formateer uw SD-kaart zodat deze leeg is. Het 7-Zip bestand kunt u nu uitpakken en opslaan op uw SD-kaart
Zodra bovenstaande handelingen zijn gedaan kunt u eenvoudig uw SD-kaart weer in uw Volkswagen "Discover Media" systeem invoeren. Uw navigatiesysteem herkent automatisch de nieuwe kaartinfo


Ik wens u een prettige dag toe.

Met vriendelijke groet,

Mandy Stoffer
Volkswagen Klantenservice"


Nou staat er niet veel meer dan al op de site te vinden was. Een antwoord op mijn directe vraag hoe ik aan een VW approved Sd kaartje kom, staat niet in het antwoord. Het enige dat ik teruglees is dat ik een sd-cda kaartje moet gebruiken. Dus maar weer een antwoord gegeven op die mail met de vraag hoe ik nou toch aan zo'n kaartje kom. Ik kan niet het risico lopen dat mijn huidige kaartje niet meer te gebruiken is.

Weet ik meer?? Dan horen jullie dat natuurlijk direct!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Volgens mij heb je nu voldoende documentatie om jouw originele kaartje te gebruiken. Mocht dat dan nog niet werken dan kun je óf de originele software er weer op zetten óf naar VW aangeven dat je hun instructies precies hebt opgevolgd en dat het nog niet werkt. Dan kunnen ze volgens mij niet anders dan jou kosteloos een nieuwe kaartje doen toekomen.

Nu vermoed ik dat het niet nodig is want het gaat vast werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@MJMaverick

Die voldoende info was al vanaf het begin aanwezig. Maar zoals ik al diverse keren heb gesteld, ik wil mijn originele kaartje NIET gebruiken. Ik wil er een kaartje bij hebben!!. Hoe moeilijk kan dat zijn voor mijnheer VW. Dat moet toch gewoon te koop zijn.?
Kortom iedereen mag het natuurlijk nog een keer uitleggen, maar aan mijn leesvaardigheid ontbreekt het niet echt. Misschien aan mijn schrijf- en spreekaardigheid kennelijk wel, want ik kan zowel de dealer als PON niet duidelijk maken dat ik een extra kaartje wil. Een kaartje waar ik ongestraft mee kan updaten.
Als je hierboven leest, zie je ook dat het bij iemand mis is gegaan terwijl hij het eigen kaartje gebruikte. Dat wil ik gewoon voorkomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Clover
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:03

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Clover »

@janLoco,
Ik snap eigenljk niet waarom je persé een extra kaartje wilt hebben. Een back-up op je PC is toch goed?
Klinkt 'n beetje als waarom makkelijk als het ook kan....
Wellicht zijn er "diepere". redenen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@Clover.

De diepere reden klopt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Ik snap je terughoudendheid. Helaas is de enige optie die je zelf al gevonden had het kaartje bij de dealer halen inclusief de maps die je al hebt. Achterlijke oplossing want veel te duur, maar volgens mij op dit moment wel de enige mogelijkheid.

Nergens heb ik een SD-CDA kaartje kunnen vinden in de detailhandel. Alleen als merk via deze link.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Discover media gen 2 stembegeleiding
    door Hyperpowermill » 25 jul 2019 19:48 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 1527
  • discover media perikelen
    door peterrobbin » 04 jul 2014 21:27 » in V.A.G
    Reacties: 12
    Weergaves: 23908
  • Wlan probleem Discover Media
    door achtoude » 16 jun 2017 07:51 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 4740
  • discover media navigeren met caravan
    door Zwerver11 » 19 nov 2017 11:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 927
  • VW Discover Media Generation 2 Reisdoelen
    door burgh00 » 20 nov 2016 23:21 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 3173
  • Discover Media update mislukt
    door JHG » 11 jul 2014 18:12 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 6258
  • VW Discover media Stem ontbreekt
    door twicki » 08 dec 2015 13:13 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2446

Terug naar “V.A.G”