Carin aansluiten in de polo sdi 1999

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Carin aansluiten in de polo sdi 1999

Bericht door pwvandeursen »

Is er iemand die mij kan helpen met het aan sluiten van een carin syteem in mijn polo. Ik heb het systeem werkend (+,-, contact) echter nu verder. achteruitrij lichten tacho, en dim lichten moet ik nog aansluiten. voordat ik alles open haal en elk draadje ergens anders aansluit, is er iemand die weet waar ik alles het beste kan aasluiten?

aansluiitschema van de polo zou ook wel helpen.

alvast bedankt.

Patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo Patrick

welkom op dit forum

voor de pulsdraad :arrow: : BLAUW-WIT in de radio stekker (iso stekker pin 1 , stekker 3) , of bij de zekeringkast (BLAUWE stekker)

voor de verlichtingsdraad en achteruitrijdraad kan je het beste een twee-aderige draad trekken naar je achterlichten.
zie ook Tips & Tricks op dit forum, daar staat ook nuttige informatie

succes

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

topsport,

Bedankt voor je antrwoord. heb de pagina's gevonden en ze zullen me zeker helpen.

Ik heb nog een vraag over het tacho signaal. Ik heb gisteren de iso stekker tevoorschijn gehaald en de blauw/witte draad gevonden. Omdat ik niet zeker wist of dit de goede was heb ik mij multi meter eraan gehangen en ben gaan rijden. echter er kwam geen signaal op (zowel tussen b/w en massa als tussen b/w en de plus. is dit normaal, kan ik het zo niet meten, en hoe weet ik zeker of ik de goede heb?

Patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

pwvandeursen schreef:topsport,

Bedankt voor je antrwoord. heb de pagina's gevonden en ze zullen me zeker helpen.

Ik heb nog een vraag over het tacho signaal. Ik heb gisteren de iso stekker tevoorschijn gehaald en de blauw/witte draad gevonden. Omdat ik niet zeker wist of dit de goede was heb ik mij multi meter eraan gehangen en ben gaan rijden. echter er kwam geen signaal op (zowel tussen b/w en massa als tussen b/w en de plus. is dit normaal, kan ik het zo niet meten, en hoe weet ik zeker of ik de goede heb?

Patrick
Hallo Patrick,

ik test het snelheidssignaal altijd met een spanningszoeker mét ledje :!: , als jij in de iso-stekker de blauw/witte draad heb zitten(op positie A-1) is dat voor 100 % de juiste draad. gewoon aansluiten en testen met je navigatiesysteem.

succes, en laat even weten of het gelukt is

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

topsport,

Heb net in de auto gekeken en b/w zat op pin 6 (dus schakelen van de lampen) heb het ook getest en dat werkt. Echter kan nu dus geen tacho signaal ontvangen.......

Waar kan ik hem nu vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

pin 6 is als het goed is blauw/grijs en deze is inderdaad van de verlichting.
ok, hij zit dus niet in jouw iso-stekker :cry:
als jij de afdekplaat (bakje wat geklikt zit) linksonder je stuur losmaakt dan zie je daar een kabelboom lopen die met blauwe tape omwikkeld is(kabelboom komt vanaf je klokunit), en daarin moet de blauw/witte draad zitten, heb hetzelfde een week geleden gedaan met een polo van 1996.

dus even zoeken en testen met een spanningszoeker mét ledjes :!:

succes

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

NOu net alles opengehad beneden bij het zekeringen kastje, echter.......geen kabelboom met blauw draad (alleen zwart omwikkeld)

Wel een b/w draad gevonden. aangesloten op de carin, geen succes. Had helaas geen spanningszoeker met led dus kon ook niet testen of hij wel een puls gaf. zal morgen even kijken of ik iets in elkaar kan solderen.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag is, zonder pulsdraad moet hij je toch in iedergeval bij stilstand in de goede plek neer zetten, toch? Hemelsbreed zit hij er nu 2.5 km af...... Hij ziet af en toe 6-8 satalieten. hier mee moet toch grof weg de navigatie werken? Als ik nu rijd blijft hij gewoon stilstaan. Ik heb ergens gelezen dat hij het wel moet doen zonder puls signaal echter niet heel erg nauwkeurig. Ik vraag met dus ook af of alles weg goed is....

In het configuratie scherm (via 6330) vond ik dat hij 2 HW fouten had. betekend dit wat?

Een aantal vragen bij elkaar, echter ik zit even vast hoop dus dat iemand mij op de goede weg kan helpen...;-)

Patrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo Patrick

op deze plek zou hij ook moeten zitten :arrow: achter zekeringskast, zwarte 10 Polige stekker (kabelboom naar klokkenpaneel) PIN 10 blauw/wit , of anders direct achter je klokken-paneel in een van de twee stekkers.

normaal gesproken als ik een nieuwe navigatie inbouw en de auto buiten zet dan ziet hij al na een aantal minuten zijn huidige positie d..m.v. GPS-ontvangst, dit doet hij bij jouw helemaal niet :?:
HW fouten hoeft niet echt een probleem te zijn, dus eerst de juiste pulsdraad opzoeken, aansluiten en testen .

succes

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Topsport,

Alle kabel gecontroleerd. vondt twee b/w draden die deden het helaas niet. Toen maar het hele instumenten paneel erafgehaald en vond aan de achterkant maar een stekker. ik denk een 30 polige stekker (heb niet geteld). zelfde soort als voor je ide van de PC.

ook daar zaten twee draden (zelfde waarschijnlijk als beneden) echter ook hier ging het circeltje op het scherm niet van bewegen. Ik zit vast.... (bedenkt me net wel dat er wellicht kabel breuk kan zitten, ga dat morgen gelijk even nameten). Heb jij in de tussen tijd nog goede ideeen??? Is er een manier om hem in beweging te zetten? kleine test opstelling voor het puls signaal?

Toch vindt ik het ook nog vreemd dat hij niet de correcte posite vindt zeker met 6 sat. en ik heb min 30 min stilgestaan met de auto en de pc aan.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo Patrick

mijn ideeen raken nu wel een beetje op :cry: , wellicht zou het een kabelbreuk kunnen zijn :?:
achter je klokkenpaneel zou hij zeker moeten zitten omdat deze draad ook je snelheismeter aanstuurd.

ps ik heb je ook een pb-tje gestuurd :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Vorige week woensdag is het probleem opgelost in de auto van Patrick :lol: :lol: , heb zelf even de pulsdraad opgezocht in zijn auto en gaan testen, pijltje liep nu wel maar had zijn juiste positie nog niet helemaal correct gevonden. :arrow: pulsdraad is dus noodzakelijk bij een Carin systeem :!: :!:

had die avond een pb ontvangen van Patrick en die schreef dat het systeem nu wel goed werkt.
:arrow: Het werkt perfect!! Het moment dat ik op de snelweg kwam, herstelde hij zich en daarna geen problemen meer gehad, ook werd de sataliet niet meer rood wat dus betekend, dat zonder puls het al helemaal niet werk op deze oudere systemen .

ps zijn je foutmeldingen nu ook verdwenen na de update naar versie 4.9 :?: :?:

Patrick, veel plezier met je navigatie-systeem en wellicht tot de volgende navigatie-meeting :wink:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Vw Polo 2012 navigatie
    door Michel 1309 » 20 jan 2018 13:26 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 355
  • Probleem met nieuwe cross polo en discover media De updaten werkt niet
    door Albert206 » 26 dec 2014 15:13 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 892
  • tmc aansluiten op go 730
    door nvv » 14 jan 2021 12:40 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 296
  • Aansluiten MOV 653
    door Sjakhalters » 09 okt 2015 15:15 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 465
  • bedrading aansluiten avic d3
    door john van maurik » 23 mei 2014 15:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 888
  • Vdo dayton pc 5400 aansluiten
    door Hardy7 » 29 jun 2014 11:55 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1170
  • Niet VDO camera aansluiten op MI2200
    door Michiel1984 » 13 sep 2015 13:15 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 618

Terug naar “V.A.G”