Audi A6 org. navigatie ombouwen naar DX

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
KeesBos
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2004 13:35

Audi A6 org. navigatie ombouwen naar DX

Bericht door KeesBos »

Beste lezer,

Ik ben hier net nieuw en heb er nog niet zoveel verstand van. Ik heb sinds juli 2000 een Audi A6 Avant met een originele Audi Concert Radio en het originele 'kleine' navigatiesysteem. Dit systeem werkt dus niet met de nieuwe DX CD-roms. Nu heb ik op internet een andere (originele) navigatiecomputer gekocht, uit een A6 van 2003. Dit werkt perfect, en kon ook zo omgestoken worden (stekkers pasten gewoon), maar bij het opstarten krijg ik nu een foutmelding in het middendisplay deze foutmelding is: TMC-FOUT FOUT OPGETREDEN! BRON RADIO DEFECT Ik ben er al mee naar m'n dealer geweest, maar die krijgt het er niet uit. Ik zou echter ook wel TMC in m'n auto willen hebben; moet ik dan naast een TMC box ook een nieuwere radio inbouwen? Wie helpt mij??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jankees
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 feb 2004 13:54

Bericht door jankees »

Kees,

Je hebt alleen een TMC tuner en kabelset nodig. En DX cd-roms.
De TMC tuner haalt het signaal uit de auto antenne en leidt het dan door naar de radio.
Je hoeft dus geen nieuwe radio te kopen.
Op Ebay.de zijn de TMC boxen en de kabelsets regelmatig te koop.
Aansluiten is vrij simpel.

Een tweede optie is het omcoderen van je navigatiesysteem, zodat die niet meer naar de TMC box zoekt.
De meeste dealers in Nederland weten daar echter niet genoeg van, als je hiervoor zou kiezen laat het dan nog even weten, dan zoek ik de codes voor je op.

Groet,

Jan Kees
VW Passat TDI MFD 2 DVD + Ipod 30GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KeesBos
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2004 13:35

Bericht door KeesBos »

Bedankt voor je antwoord, Jan Kees! Ik wil graag een TMC box installeren. Echter, ik heb nog een paar vragen. Ik heb inderdaad al TMC boxen op Ebay gezien. Heb ik nog een bepaald type nodig? Waar wordt deze box geplaatst? Achter bij de navigatiecomputer of voorin bij de radio? De kabelset, hoe weet ik welke set ik moet hebben? Hoe kom ik daar achter? Staan die ook op Ebay?

Groeten,

Kees Bos

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jankees
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 feb 2004 13:54

Bericht door jankees »

Hoi Kees,

Ik ben er even ingedoken en ik geloof dat bij de kleine navi het allemaal wat anders geregeld is.

De kleine navi van Audi haalt zijn TMC informatie uit de Symphony II radio en niet uit een losse TMC box. Sorry voor mijn eerste antwoord.

Dit stelt je voor een lastig probleem. Je kunt nu kiezen tussen het laten wegcoderen van de TMC box bij je Audi dealer of voor het plaatsen van een Symphony II radio. De Symphony II is echter dubbeldin uitgevoerd wat in houdt dat je je dashboard zou moeten ombouwen naar dubbeldin. Maar... als je dan toch je dashboard ombouwt naar dubbeldin kan je er net zo goed direct een Navi + in plaatsen.

Succes met je keuzes!

Groet,

Jan Kees
VW Passat TDI MFD 2 DVD + Ipod 30GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KeesBos
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2004 13:35

Bericht door KeesBos »

Hallo Jan Kees,

Ik heb ook zitten kijken op diverse Ebay aanbiedingen, en ik lees bij enkele dat zij WEL voor het kleine navigatiesysteem geschikt zijn . Zer hebben het dan over het kombiinstrument en het FIS. Het gaat dan om een type TMC box met in het onderdeelnummer de code 919 894. Het verschilt of het instrument van een audi of een vw komt en heeft er dan enkele letters en cijfers voorstaan.
Kun jij mij adviseren? Inderdaad vind ik navi+ ook wel een optie, echter is mijn auto voor dubbeldin nu niet geschikt? bouwjaar is 2000 (heeft voor zover ik weet wel CAN bus, maar ik weet niet of dit relevant is)

hartelijke groet,

Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jankees
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 feb 2004 13:54

Bericht door jankees »

1 tip: geloof niet alles wat je op Ebay leest. Daar kom je een hoop mensen tegen die niet precies weten waar ze over praten.
De informatie die ik tegenkom is dat TMC wel mogelijk is, maar niet via een losse TMC box. Ik zal nog eens verder kijken maar ik vrees het ergste voor je.

Ombouw van je middenconsole is mogelijk, ik heb het ook gedaan, met onderdelen die ik via Ebay heb gekocht. In een andere thread heb ik aangegeven welke onderdelen je nodig hebt. Het feit dat je Can bus hebt is alleen maar goed. Dan kan je namelijk een DX navi + kopen (met TMC) en hem ook nog op je FIS aansluiten.
Kostenindicatie: ik ben ongeveer € 2000,-- kwijt geweest, maar heb nu ook TV, CD wisselaar en het Bose sound systeem in de auto.

Vanzelfsprekend ben ik graag bereid om je met tips bij te staan mocht je tot ombouw overgaan. Het werk valt wel mee, ik heb het ombouwen binnen een dag gedaan en ben er na twee jaar nog steeds zeer tevreden over.
VW Passat TDI MFD 2 DVD + Ipod 30GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KeesBos
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2004 13:35

Bericht door KeesBos »

Hallo Jan Kees,

Ik heb toch maar besloten voorlopig alles te laten zoals het is. Kun jij voor mij de codes opzoeken zodat de computer niet meer naar de TMC tuner zoekt?

Alvast bedankt.

Groeten van

Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jankees
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 16 feb 2004 13:54

Bericht door jankees »

Kees,

Dit is de methode bij de NAVI +, ik heb nog geen specifieke informatie gevonden voor het kleine navigatiesysteem.
Je kunt dit proberen en kijken of het resultaat oplevert, als dat zou is, s.vp. hier weer even posten.


Gebruik van deze informatie is natuurlijk voor eigen risico.

Adres 37: “navigatiesysteem” kiezen
Functie 2: “foutmeldingen uitlezen” kiezen
Functie met “Q”: beëindigen
Getoonde foutmeldingen verwijderen / oplossen
“→” kiezen

Functie 10 “aanpassen” kiezen


Kanaal 6 intoetsen
Functie met “Q”: beëindigen
“→” kiezen
nieuwe waarde “00000” invoeren
Functie met “Q”: beëindigen
Nieuwe waarde met “Q” beëindigen
Nieuwe waarde met “Q” opslaan
“06” “Invoer beëindigen” kiezen
“→” kiezen
Stuurapparaat sluiten

De dealer/monteurs zullen hier moeilijk over doen omdat ze de waarde “00000”niet kennen op die plek.

Succes!
VW Passat TDI MFD 2 DVD + Ipod 30GB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KeesBos
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 sep 2004 13:35

kleine Navigatie

Bericht door KeesBos »

Beste Jan Kees,

Hierbij wil ik je meedelen dat de bovengenoemde procedure ook voor het kleine navi systeeem werkt. Althans bij mij wel.

Ik dank je reuze, en wat mij betreft is het voorlopig goed zo.

Groeten,

Kees

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 784
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 557
  • TomTom ombouwen met Navcore
    door Boemzie » 05 dec 2018 16:26 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4231
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2451
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 726
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 395
  • MMI 3G USA naar Europa
    door Errol1983 » 15 mei 2019 21:57 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 4
    Weergaves: 714

Terug naar “V.A.G”