Advies gevraagd omtrent inbouw Becker navi in een Audi A6

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
rmosk
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2004 23:18

Advies gevraagd omtrent inbouw Becker navi in een Audi A6

Bericht door rmosk »

Hallo allemaal,

Ik heb een Becker Traffic Pro aangeschaft en wil deze inbouwen in mijn Audi A6 (01-2000). Nu is het pulssignaal in mijn auto niet uitbedraad op de ISO-stekker. Mijn vraag is dan ook of iemand mij kan vertellen waar ik dit signaal vandaan moet halen. En of ik dit signaal zomaar af kan takken, ik hoorde verhalen dat dit soms niet kan (hall-sensor)? Hetzelfde voor het achteruitrij-signaal.

Tevens zou ik graag advies krijgen over waar ik het beste de GPS-antenne kan plaatsen. Op enkele duitse sites heb ik gelezen dat het mogelijk moet zijn deze in het dashboard te bouwen, maar waar precies is onbekend.

Alvast bedankt!

Ruud
Audi A6 2.4 Avant Quattro tip.tr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Hallo

op de hoofdpagina www.navigatiehelpsite.nl staan links naar diverse site's voor snelheidspulsen , als je daar gekeken had had je gezien voor audi (petri-site) :arrow: A6 2000- direkt am Kombi Instrument, Kabelfarbe: weiß/blau , oftewel achter instrumentenpaneel(linker stekker) de wit-blauwe draad.

achteruitrijsignaal kan volgens mij direct bij de achterlichten vandaan gehaald worden.

plaatsing gps-antenne kan onder het dashboard , bv links , kap onder stuur loshalen(moet toch voor het snelheidssignaal) dan zie je linksboven een ijzeren plaat/balk en daar kan hij geplaatst worden(magnetisch), zorg wel dat ie goed vastzit.

succes met de inbouw

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Nestor A6
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 nov 2003 02:15

Bericht door Nestor A6 »

Hi Ruud,

Pulssignaal aftakken is helemaal geen problem. GPS antenne zou ik niet in of onder het dashboard in laten bouwen, ik heb het ook gedaan in ik had bijna geen ontvangst meer of het duurde veels te lang voor dat het signaal opgevangen werd. Koop gewoon een klein gps antenne van Bosch en zet hem maar op je dashboard, dat is echt mijn advies.

groetjes,
nestor.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Wil ik nog even opmerken dat een HALL sensor doorgaans betrekking heeft op de onsteking van een motor, toerental gerelateerd en van toepassing op benzine motoren.

Hoewel een pulsgever signaal apparaat precies dezelfde werking heeft als een HALL sensor (de vervanger van contactpuntjes), zijn het toch 2 verschillende informatiebronnen.

Ergo, niet aansluiten op de Hall sensor.

Nestor A6 en topsport hebben volgens mij de goede antwoorden gegeven, wetende dat onze A4 uit 1997 al standaard een puls meedraagt, moet de veel luxere A6 (ben zelf fan van de A8, maar dit terzijde) dit signaal ook reeds 'ergens' aan boord hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MAzlbeer
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 jan 2004 11:23

Bericht door MAzlbeer »

Ehm

Ik heb nu ook een A6 Avant uit 5-99

Vrijdag heb ik een VDO set gehaald en die word deze week ingebouwd.
Waar kan ik nu het beste mijn GPS muis plakken? Het liefst onzichtbaar
of achterin, maar daar zit ik ook al met mijn TMC box.
Moet die ook tegen het raam geplakt worden?

Groet Mazlbeer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rmosk
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2004 23:18

Gemetalliseerde voorruit???

Bericht door rmosk »

Heren,

nu ik eindelijk mijn Becker ontvangen heb, ben ik snel begonnen met de inbouw. Ik kwam er al snel achter dat het niet eenvoudig is om bij de stekker die achter op het combipaneel zit te komen. Wat ik ook probeer ik krijg het paneel niet ver genoeg naar voren, heeft iemand nog nuttige tips? Of een alternatieve plek waar het puls-signaal af te takken is...

Maar ik heb nog een tegenvaller: in de auto heb ik geen GPS ontvangst! Blijkbaar heb ik een gemetalliseerde voorruit? Ziet er op het oog niet uit als een speciaal of warmtewerende ruit. Maar hang ik de GPS antenne uit het raam, dan heb ik direct 7 satelieten "te pakken"...

Wat nu te doen??? Is er ruimte in de buitespiegel om de antenne onder te brengen? Tussen motorkap en voorruit is heel weinig ruimte, bovendien heb ik hem liever niet in het zicht!

Tips zijn welkom!!!!!

Groeten,
Ruud
Audi A6 2.4 Avant Quattro tip.tr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Re: Gemetalliseerde voorruit???

Bericht door Topsport »

rmosk schreef:Heren,

nu ik eindelijk mijn Becker ontvangen heb, ben ik snel begonnen met de inbouw. Ik kwam er al snel achter dat het niet eenvoudig is om bij de stekker die achter op het combipaneel zit te komen. Wat ik ook probeer ik krijg het paneel niet ver genoeg naar voren, heeft iemand nog nuttige tips? Of een alternatieve plek waar het puls-signaal af te takken is...
om bij de pulsdraad te komen hoeft het klokkenpaneel er niet uit, afdekkap onder stuur losmaken en dan de linker stekker losmaken achterop het klokken paneel en je komt er vrij makkelijk bij:achter instrumentenpaneel(linker stekker) de wit-blauwe draad.

plaatsing gps-antenne audi a-6 avant
bij een gemetalliseerde voorruit kan je niet je gps onder het raam kwijt, en als ik het goed heb is de lengte van de kabel aan de gps-antenne van de becker maar 1,5 meter.een oplossing is of een combi-antenne op het dak (fm/gps of fm/gps/gsm) dit is wel de duurste oplossing ! of een hirschmann gps aanschaffen deze heb je in een lengte van 3 meter en dan een verloopkabel van 1,5 meter naar de becker en dan de gps-antenne plaatsen onder het rechterachterraam onder het kunststof afdekplaat, is ie meteen weggewerkt.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rmosk
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 feb 2004 23:18

Bericht door rmosk »

Voor alles is een oplossing...

Ik heb de GPS uiteindelijk in de ruimte tussen de motorkap en de voorruit gemonteerd. De kabel gaat via de motorruimte door het schutbord de cabine binnen. Eea zit perfect en het ontvangst is top.

Ook het aansluiten van de pulsdraad viel uiteindelijk mee. Vanuit de kabelboom die naar het instrumentarium loopt, was al "ingebroken" op een blauw/witte draad... Mijn vermoeden bleek juist, na doormeten bleek dit inderdaad de speedpuls. Waar die bestaande aftakking heen gaat heb ik niet kunnen achterhalen.

De calibratierit was in no time uitgevoerd (dankzij uitmuntende GPS-ontvangst?) en de navigatie werkt nu feilloos!

Groeten,
Ruud
Audi A6 2.4 Avant Quattro tip.tr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 540
  • TomTom NR1 Inbouw MAZDA
    door Beckermanneke » 18 sep 2014 21:30 » in TomTom
    Reacties: 9
    Weergaves: 4625
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1596
  • Audi navigatie plus RNS-E scherm
    door Audivirus » 23 dec 2016 15:49 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 787
  • Code achterhalen van Audi Navigation Plus
    door mikel » 16 mei 2015 20:54 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2455
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 729
  • 2de unit (blackbox) waar het beste te plaatsen Audi A3
    door Michel64 » 15 nov 2014 20:30 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 398

Terug naar “V.A.G”