Wel de file op SKYTMC4U en NIET op RWS-RAD1

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Wel de file op SKYTMC4U en NIET op RWS-RAD1

Bericht door Riekus »

Vandaag eens de situatie meegemaakt dat de SKYTMC4U info completer was dan de RWS-RAD1 info. Omdat vaak de omgekeerde situatie genoemd wordt deze keer positief nieuws over SKY!!

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Dat mag inderdaad in de krant!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Re: wel de file op SKYTMC4U en NIET op op RWS-RAD1

Bericht door Fantom »

Riekus schreef:Vandaag eens de situatie meegemaakt dat de SKYTMC4U info completer was dan de RWS-RAD1 info. Omdat vaak de omgekeerde situatie genoemd wordt deze keer positief nieuws over SKY!!

Groet,
Riekus
Om hoe laat was dat dan, want ik had 's avonds weer het omgekeerde verhaal. RWS-RAD1 klopte wel SKYTMC4U niet :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Volgens mij is het in de regel zo dat Radio 1 nauwkeuriger is dan Sky Radio... Dit is echter de uitzondering op de regel die.....

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. ik hoop dat TMC een keer een enorme boost krijgt (en dat dan de nauwkeurigheid sterk verbeterd wordt).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

He Fantom,

Deze redelijk unieke gebeurtenis vond plaats omstreeks 0830 gisterochtend (di 11mei)

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

SKYTMC4U RWS-RAD1

Bericht door Dennis »

Ik weet niet of ik het nu al een keer gepost hebt.....

ja heb ik....ff zoeken...kan het niet vinden :oops: (tja op DAMnet kan ik het wel vinden is nog niet zo groot)


We hebben een aantal inputs voor verkeersinfo;-
- Monica / MTM / MTM2 (lussen)
- Telefonische melddienst (ja kan als weg gebruiker zelf melden)
- FloatingCarDate (gegevens van rondrijden auto)
- en nog een aantal

Monica en telefonisch komen binnen bij het TIC, daar TIKT iemand het over, dus als er even een plasje gepleegd moet worden......
Die data kom bij de ANWB binnen waar het door Siemens op twee server verwerkt worden en opgezet naar "TMC".
- Dit gaat via een DiGi-stream naar NOB in Hilversum, als back-up een analoge lijn die binnen 10 sec. na uitval het signaal overneemt
- Dit gaat via een omzettingsprotocol van RS232 naar Ethernet, dus over het "WWW" naar Sky, Sky zet het dan zelf door naar Veronica.
Deze ontvangers zenden het dan weer mee de ether in.

"IK" lever dus de ZELFDE data, als er systemen blijven hangen heb ik daar NÁ mijn verbindingen naar buiten geen grip meer op.
Het zou hem dan in kunnen zitten dan hun systemen blijven hangen, ik vind dit ook al vanaf het begin een goed aandachtspunt (maar)

Met Premium zal het TIC over geslagen gaan worden.

Ik ben nu ff DC aan het overzetten, maar dit niet het juiste antwoord is, merk ik dat graag
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Hoi Dennis,

Duidelijk en logisch antwoord. Heeft Siemens geen service level afspraken met resp. NOB en Sky t.a.v. de verschijningssnelheid op de radiozenders? Het lijkt mij dat het TMC consortium er ivm kwaliteitsbeleving van de gebruikers (wij dus) op staat dat geleverde info zo snel mogelijk in de lucht gebracht wordt. Eenzelfde afspraak zou met TIC gemaakt kunnen worden t.a.v. aanleveren van de gegevens.

Wanneer komt de Premium TMC in de lucht. En kan je die dan met de MT5010/5011 ontvangen door via C-IQ deze premium TMC vrij te schakelen??

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

Riekus schreef:Hoi Dennis,

Duidelijk en logisch antwoord. Heeft Siemens geen service level afspraken met resp. NOB en Sky t.a.v. de verschijningssnelheid op de radiozenders? Het lijkt mij dat het TMC consortium er ivm kwaliteitsbeleving van de gebruikers (wij dus) op staat dat geleverde info zo snel mogelijk in de lucht gebracht wordt. Eenzelfde afspraak zou met TIC gemaakt kunnen worden t.a.v. aanleveren van de gegevens.

Wanneer komt de Premium TMC in de lucht. En kan je die dan met de MT5010/5011 ontvangen door via C-IQ deze premium TMC vrij te schakelen??

Groet,
Riekus
Maandag zal ik met de commerciële man opnemen wat ik er over kan/mag vertellen.

[edit 23:46 23-05-04]
reactie:

Siemens kijkt met een aantal andere bedrijven of en hoe de verkeersinformatie sneller en foutloos kan worden omgezet tot het TMC signaal en of we afspraken kunnen maken over kwaliteitsgaranties met de verschillende schakels in de hele keten.
[/edit]


Dennis
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Dennis: is er al zicht op meer info? En zo niet, wanneer wordt er naar verwachting gecommuniceerd??

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

Riekus schreef:Dennis: is er al zicht op meer info? En zo niet, wanneer wordt er naar verwachting gecommuniceerd??

Groet,
Riekus
Riekus,

Geduld is een schonezaak (een week geleden).
Als er wat bekend is post ik het.

Dennis
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

vandaag weer: op de A27 (Almere - Utrecht) sta ik echt in de file. Op SKYTMC4U wordt de file wel aangegeven, op RWS-RAD1 helemaal NIET.

(na omwisselen van zender SKY --> RWS ongeveer 10 minuten gewacht maar geen filemelding op de A27. daarna weer terug naar SKY en na op [terug] klikken direct de file weer in beeld !!)

Ik begin ondertussen meer vertrouwen in SKYTMC4U te krijgen dan in RWS-RAD1

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dionysus1975
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2004 13:04

Bericht door dionysus1975 »

Riekus schreef:vandaag weer: op de A27 (Almere - Utrecht) sta ik echt in de file. Op SKYTMC4U wordt de file wel aangegeven, op RWS-RAD1 helemaal NIET.

(na omwisselen van zender SKY --> RWS ongeveer 10 minuten gewacht maar geen filemelding op de A27. daarna weer terug naar SKY en na op [terug] klikken direct de file weer in beeld !!)

Ik begin ondertussen meer vertrouwen in SKYTMC4U te krijgen dan in RWS-RAD1

Groet,
Riekus
Denk dat dat vertrouwen inmiddels ook weer minder wordt, RWS heeft files, maar van tmc4u krijg ik alleen files binnen via Veronica, Skyradio laat helemaal niets zien. Vooral dat laatste is merkwaardig, want meestal is het juist zo dat Veronica het laat afweten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • geen file melding 2545
    door Johan.1 » 28 nov 2017 23:05 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 417
  • file informatie via gekoppelde mobiel internet uit of aan
    door bertusjan » 27 jun 2020 17:38 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 2
    Weergaves: 412

Terug naar “Traffic Message Channel”