Wegafsluiting Burgerveen op A4 d.d. 28/3/2004

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Wegafsluiting Burgerveen op A4 d.d. 28/3/2004

Bericht door arjeh »

Vanmiddag 28 maart was het heel goed mis op de A4. Vanaf Leidschendam tot Burgerveen stond het vast, aangezien er net voor het knooppunt Burgerveen een wegafsluiting was. Ik had gelukkig de melding binnen gekregen en ben over de A44 richting huis (Amstelveen) gereden. Mijn navigatiesysteem (MS5000 van VDO) had wat moeite in Den Haag om me rechtstreeks de A44 op te sturen, maar onderstaande reden zal wel de oorzaak zijn.

Eenmaal mijn navigatiesysteem de route weer opnieuw had bepaald, kwam hij nog steeds met een afsluiting. Aangezien de afsluiting iets voor de aansluiting met de A44 was had ik er geen last van. Op mijn beeldscherm kon ik zien dat de weg was afgesloten, maar dat een aantal kilomters na die afsluiting (richting Amsterdam) er stilstaand verkeer stond. In werkelijkheid was er geen verkeer! Maar tmc gaf blijkbaar door dat er file stond, en de aansluiting van de A44 op de A4 (richting Amsterdam) viel nog net binnen het stilstaand verkeer. De fileinformatie op de radio gaf aan dat het verkeer het beste via de A44 en dan de A4 richting Amsterdam moet rijden.

Wie heeft dit ook mee gemaakt (uiteraard ook andere systemen dan VDO) of wie weet waarom tmc op deze manier werkt. Het enige wat ik me kan voorstellen is wanneer het verkeer echt vast staat, er geen meting van snelheden plaatsvinden door de lussen. Bij geen verkeer, zal de meting door de lussen exact hetzelfde resultaat geven als het voorgaanden. Een kanttekening lijkt mij wel op zijn plaats: ik neem aan dat tmc niet volledig automatisch gaat, maar dat het toch handmatig de ether in wordt gestuurd.

Ik hoop iets van een van jullie te vernemen.

Arjeh

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • saab 9-3 2004
    door leonsaab » 21 mei 2016 10:18 » in Saab
    Reacties: 1
    Weergaves: 1393
  • Nissan Primera 2004 met navigatie
    door Jacques28 » 10 apr 2016 20:13 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 2
    Weergaves: 1293
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 928
  • subaru outback 2004 navigatie
    door THE WRAITH » 16 apr 2015 17:52 » in Subaru
    Reacties: 4
    Weergaves: 817
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 533
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1582

Terug naar “Traffic Message Channel”