Verschillen tussen RWS-RAD1 en (SKY)TMC4U

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Verschillen tussen RWS-RAD1 en (SKY)TMC4U

Bericht door Fantom »

Ik heb het al vaker gelezen in het forum maar vandaag heb ik het echt eens goed bekeken.
Er zitten een hoop verschillen in de meldingen die RWS-RAD1 en (SKY)TMC4U uitzenden.

Vanochtend moest ik naar Amsterdam. Ik reed thuis weg en zoals altijd komt de NAV automatisch met SKY(TMC4U).
Ik kreeg geen enkele melding over files binnen over zowel de A12/A2 als de A12/A4. Aangezien het even duurt voordat ik bij de A12 ben kon ik dus schakelen naar RWS-RAD1. Via RWS-RAD1 kreeg ik ineens een berg meldingen te zien. Op de A12 stond het vast en op de A4 stond het vast. Dus ik ben voor de zekerheid binnendoor gereden over Alphen aan de Rijn.

Nou weet ik natuurlijk niet of RWS-RAD1 gelijk had of de (SKY)TMC4U gelijk had. Maar ik vraag me wel af hoe het nou kan dat er zoveel verschillen tussen de twee providers zitten. Op deze manier ga je nou niet echt vertrouwen op de meldingen die binnenkomen. :?: :?: :?: :?:

Vanmiddag reed ik terug van AMS richting Rotterdam over de A4 zowel RWS-RAD1 als (SKY)TMC4U gaven geen melding van file. Nou er was wel degelijk file. :evil:

Als het zo door gaat met de betrouwbaarheid dan haal ik de TMC module er maar weer uit want het heeft toch geen enkele zin om op deze manier te navigeren. Dan maar handmatig een omweg plannen als je de file in rijdt. :x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hmmm, dit is wel vreemd.. Je zou toch zeggen (hopen) dat iedere zender over dezelfde informatie beschikt en die dan ook uitzendt. Helaas, maar waar is dit niet het geval. Toch moet ik zeggen dat het altijd lastig blijft (voor zover ik het begrijp) om zeer actuele informatie te hebben en uit te zenden. Er zitten vóór de radiostations enkele schakels en dit zorgt altijd voor "vertraging". Mijn ervaring is (met radio 1) dat TMC vrijwel altijd op tijd is.. Maar het kan natuurlijk altijd beter. Misschien dat dit ook nog gaat gebeuren in de toekomst (ik heb iets gehoord over een of ander premium kanaal???).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Ondanks het feit dat er misschien een premium kanaal komt zou het nu toch ook goed moeten werken.
Ik heb ook de draadje gelezen dat er een persoon tussen zit die de meldingen echt letterlijk over tikt maar dat er dan zoveel verschillen optreden. En dat er voor bv 10 minuten een vershcil in zit ivm de update vertraging maar dit duurde zeker een uur. (daarna was ik op bestemming en moest/wilde ik de auto uit).

Kortom ik hoop dat een wijs iemand op dit forum actief is die hier wat zinnigs over kan zeggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hallo Fantom,

Je hebt inderdaad gelijk dat het gewoon (ook zonder premium kanaal) goed zou moeten werken. Helemaal met je eens :). Misschien dat Dennis hierover iets meer kan / mag zeggen? Ben ook zeer benieuwd hoe dit nu kan.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

Toho_NL schreef:Hallo Fantom,

Je hebt inderdaad gelijk dat het gewoon (ook zonder premium kanaal) goed zou moeten werken. Helemaal met je eens :). Misschien dat Dennis hierover iets meer kan / mag zeggen? Ben ook zeer benieuwd hoe dit nu kan.

Groetjes,

Toho_NL.
viewtopic.php?t=2054&start=0&postdays=1 ... highlight=

viewtopic.php?t=1681&start=0&postdays=0 ... highlight=
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Verschil tussen VD) MS4140 en MS4150
    door xabre16v » 13 mei 2022 13:27 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 271

Terug naar “Traffic Message Channel”