TMC Zenderlijst

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

TMC Zenderlijst

Bericht door jasmeijers »

Hallo,
Ik heb sinds een paar dagen een VDO MS5500 met TMC-box. Nu is bij mij onder "info" niet de "TMC zenderlijst" te selecteren. Ook "volgende TMC zender" kan ik niet selecteren. TMC werkt wel want ik krijg wel in het "groen" SKYTMC4U op de bovenste regel vermeld. Ik neem aan dat de inbouwer dit heeft gedaan. Hoe kan ik zelf een lijst maken van TMC zenders?
Groeten,
Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Re: TMC Zenderlijst

Bericht door WS »

Hallo Johan,

Waarschijnlijk is de ontvangst van de TMC zenders niet optimaal en wordt hierdoor de zenderlijst niet gevuld,
bij een goede ontvangst vult de zenderlijst zich automatisch en is ook de optie volgende zender beschikbaar.

Je kan in het menu instellingen onder systeeminformatie>diagnose>TMCdiagnose de status opvragen van de zender die op dat moment in de statusbalk groen staat aangegeven.
als je dan bij Qual kijkt moet hier een waarde staan tussen 0 tot 63 bij een lage waarde betekent dit een slechte ontvangst.

Probeer eens een andere locatie en kijk dan opnieuw of de zenderlijst wordt gevuld, als dit niet helpt denk ik dat de aansluiting naar de antenne voor de tmcbox niet optimaal is.


Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Johan,

Voor alle zekerheid even de aanvullende vraag: welke TMC box (nummer en uitvoering) is er bij jou gemonteerd?

Voorts deel ik de gedachte van Willem, alles lijkt op een niet al te beste TMC antenne aansluiting, want in de Meern is RWS-RAD1 zeer goed te ontvangen. Lees ook dit draadje maar eens: viewtopic.php?t=1249

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

Willem

Ik heb gedaan wat je geschreven hebt maar in de status van de zender wordt helemaal niets aangegeven. Naast alle omschrijvingen staan alleen maar streepjes, dus geen cijfers.
Morgen maar eens terug naar de inbouwer.

Bedankt voor je heldere uitleg,

Groeten,
Johan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Johan,

Voordat je gaat bellen: het duurt altijd even (ga uit van minimaal 15 seconden) voordat de gegevens in de door Willem genoemde statusweergave in beeld komen.... Als jij een zender hebt MOET er iets komen, waarschijnlijk dus iets meer geduld hebben.

Allen: is het niet zo dat de oudere TMC boxen geen mogelijkheid hadden tot selectie zender?? Ik kan mij, helaas Johan, bijna niet anders voorstellen dan dat er misschien een oude box gemonteerd is en niet een van de latere series....

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

Hallo mensen,

Ik heb gekeken naar mijn TMCbox en het bleek een type MT5000 te zijn. Volgens mij sterk verouderd. Volgens de inbouwer maakte dat niets uit en werkte hij goed.
Ik had alleen geen TMCzenderlijst en bovendien kon ik ook niet kiezen voor een bepaalde voorkeurzender.
Een en ander is nu opgelost en er nu een MT5011 box gemonteerd. Inbouwer was niet zo blij met me geloof ik.
Gelukkig werd ik door jullie op het goede spoor gezet en ik wil jullie dan ook bedanken voor de tips met name JW ( wie anders?) en Riekus.
Groeten,
Johan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

jasmeijers schreef:Hallo mensen,

Ik heb gekeken naar mijn TMCbox en het bleek een type MT5000 te zijn. Volgens mij sterk verouderd. Volgens de inbouwer maakte dat niets uit en werkte hij goed.
Ik had alleen geen TMCzenderlijst en bovendien kon ik ook niet kiezen voor een bepaalde voorkeurzender.
Een en ander is nu opgelost en er nu een MT5011 box gemonteerd. Inbouwer was niet zo blij met me geloof ik.
Gelukkig werd ik door jullie op het goede spoor gezet en ik wil jullie dan ook bedanken voor de tips met name JW ( wie anders?) en Riekus.
Groeten,
Johan.
En niet te vergeten Willem (WS), de bron van heel veel TMC info en ervaring op dit forum :)

Ik kan me overigens voorstellen dat de inbouwer niet blij was, nou zit hij nog met die zeer verouderde box in z'n voorraad. En dat al 'meer dan drie jaar, want zolang is 'ie al uit de roulatie en opgevolgd door de MT 5010.

Maar ook jij zult niet blij zijn met zo'n inbouwer die dit soort ouwe zooi probeert te slijten aan een goedgelovige klant. Ik vind dit horen tot de categorie van hetzij kwalijke praktijken dan wel totaal gebrek aan deskundigheid. En beiden zijn slecht voor de klant.

Misschien moeten we toch gaan eens denken aan een positief/negatief lijst op het forum. Is inmiddels ook op het duitse forum gestart.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo Johan,

Kwalijke zaak dat er oude box gemonteerd wordt en dan ook nog zeggen dat het niets uitmaakt :!:

Ik ben wel benieuwd of je nu meer zenders in de lijst ziet ?

Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EDDIE
Average Member
Average Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 nov 2004 19:51

Bericht door EDDIE »

Hmm,

mij is precies hetzelfde overkomen. Had me alleen niet erg in het TMC gebeuren verdiept.
Kwam er zelf achter bij het uitbouwen. Bleek een MT5000 in te zitten, op de bon stond MT5010/01.
Bleek ook geen splitter MA1410 tussen te zitten, maar gewoon doorgeknipt en gesoldeerd.
Scheen volgens het inbouwstation allemaal niet uit te maken. Heb wel een nieuwe MT5010/01 en een MA1410 gekregen.
Haal mijn spullen nu wel ergens anders.
Groet, Eddie.
Land Rover, VDO: PC5100, MT5010/01, MA1410, MI2200, MM5600/40, MM5000/01, MG5000/5100, TV5100, DV6100, MA6200, rearcam, RST5400, WT5100, WH5100, RCS5100 en CD4203 met PA4600/PA4400, CHM604-MP3, CA1301 en CA1314.
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

EDDIE schreef:Hmm,

mij is precies hetzelfde overkomen. Had me alleen niet erg in het TMC gebeuren verdiept.
Kwam er zelf achter bij het uitbouwen. Bleek een MT5000 in te zitten, op de bon stond MT5010/01.Bleek ook geen splitter MA1410 tussen te zitten, maar gewoon doorgeknipt en gesoldeerd.
Scheen volgens het inbouwstation allemaal niet uit te maken. Heb wel een nieuwe MT5010/01 en een MA1410 gekregen.
Haal mijn spullen nu wel ergens anders.
Groet, Eddie.
In gewoon nederlands heet dat oplichting, de kluit belazeren. :evil:
Goed dat je het ontdekt hebt en uiteindelijk wel de goeie spullen hebt gekregen. Maar het is toch te gek voor woorden dat je dat op deze manier moet uitvinden en vervolgens alsnog voor elkaar moet krijgen.

En dus vraag ik aandacht voor m'n bovenstaande vraag aan de Beheerder van dit Forum: Is het niet te overdenken om een positief/negatief lijst te maken, zoals op het duitse forum? Met iets van een zeef er tussen om geen ongenuanceerde verhalen te krijgen?

Overigens heb je zo te zien wel effies mooi spul in je Land Rover :lol: En doet je MT 5010 het nu goed, nu ook de MA 1410 er tussen zit?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

Willem,

Ik heb nu idd meer zenders. Een stuk of 4-5. Ik kan nu ook kiezen voor automatisch of voor een bepaalde zender.
Wat alleen niet werkt is "V-informatie op route". Dit blijft lichtblauw. Op jouw site heb ik gezien dat jij deze optie wel kan gebruiken. Heb ik soms iets niet ingesteld? Hij doet dit ook niet als ik aan het navigeren ben. Ik heb dit overigens wel onder Favorieten op de AB ingesteld. Als ik die optie gebruik geeft hij wel aan of er wel of geen info op de geplande route is.
Groeten,
Johan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Johan
Wat alleen niet werkt is "V-informatie op route". Dit blijft lichtblauw
Die is alleen activeerbaar als er inderdaad op jouw, door de navi uitgedachte route een file is. Heb je dat nog niet meegemaakt?

Als je een file pop-up/waarschuwing krijgt met het driehoekje bovenaan het scherm, kijk dan maar eens opnieuw in de lijst.
Dat zelfde heb je op de kaart, als daar een rode driehoek op de route is kun je bij "V-info op de route" checken wat die inhoudt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

De functie V-info op route werkt alleen als er op je route 1 of meerdere meldingen zijn.

Probeer maar eens bewust naar een file te navigeren.
In de v-info op route verschijnen dan alle meldingen die op de uitgezette route voorkomen,
Het aantal meldingen op de route komt overeen met het aantal pictogrammen onder in het scherm.
Met de pijltjes toets van je ab kan je door de meldingen lopen.

Groet
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Eddie kan voorlopig nog alleen maar dromen van z'n Landrover.........
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

Hallo TMCers,

Ik heb dus kennelijk nog niet meegemaakt dat ik in de door mij geplande route een file had. :D Toch eens gaan proberen. Bedankt voor de tip Willem :wink: . Hoe zit dat dan met de flitsinfo door bijv. Radio Noordzee? Is dat niet VIATMC? Ik rijd regelmatig op de A12 richting Arnhem en weer terug. Daar wemelt het van de flitskasten. Niet allemaal voor zien van een camera weliswaar, maar ik krijg nooit een melding. Ik dacht gelezen te hebben dat dit een rood driehoekje was met een uitroepteken.
Nooit iets van gezien op mijn scherm.


Groeten,

Johan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Johan,

Via Noordzee en 538 worden de mobiele controles doorgegeven. Dat gaat dus via de TMC box naar je MS 5500. En die zie je dan op de kaart als rode driehoekjes

De vast opgestelde flitskasten is een heel ander verhaal, dat gaat door vrijschakeling via C-IQ van de infopunten die op je kaart DVD staan. Je krijgt dan een pop-up met informatie over het infopunt dat je nadert. Dat kan een snelheidsflitskast zijn of een roodlichtcamera, maar ook bijzondere lokaties kunnen desgewenst als infopunt verschijnen zoals het Rietveld-Schröderhuis aam de oostkant van Utrecht.

Flitsinfo kost je € 19,99/jaar of 29,99 voor twee jaar Benelux. Dat laatste heb ik zelf gedaan, kost dus € 15,00/jaar, niet veel voor zo'n handig hulpmiddel.
Als je al een Internet account hebt bij C-IQ is het vrijschakelen in een paar minuten gerealiseerd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jasmeijers
Average Member
Average Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 01 okt 2004 01:06

Bericht door jasmeijers »

Hallo JW,


Bedankt voor je uitleg over de flitsinfo. Ik ben dus gewoon nog geen enkele mobiele snelheidscontrole tegengekomen. Houden zo!!!! :D Ga ik voor die 30Euro die flitsinfo maar gewoon bijbestellen.

Groeten,


Johan.

P.S. Dit valt niet onder TMC maar ik ben wel ongelofelijk blij met mijn MS5500. Vooral de laatste software is erg aktueel. Ik heb nog geen straat kunnen vinden die er niet op staat en het toestel is werkelijk pijlsnel. Kortom: a lot of value for money

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Johan,

Welke kaart DVD heb jij geactiveerd? En alleen de Benelux of heb je heel Europa vrijgeschakeld?

Ik ben overigens net zo enthousiast als jij over m'n MS 5500, zeer snel en veel handige extra's. Hiervoor had ik een MS 5000, waaraan ik ook veel plezier beleefd heb, maar dit is even een andere liga :)
En de wetenschap dat C-IQ nog maar aan het begin staat van een nieuwe ontwikkeling met straks nog meer features maakt het allemaal nog spannender.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Zekers een zeer mooi apparaatje :). Zit zelf nog met een oude Philips Carin, maar vind het zo duur om een nieuwe te kopen... Echter, de spaarpot groeit al aardig ;). Ook de nieuwe functies zijn inderdaad super (heb ik van horen zeggen en van de indrukken via de verschillende sites).

Wat betreft de straten: ik kan je er wel een paar geven hoor die er (nog) niet in staan ;). Maar daar gaat het hier niet om. Het is een zeer compleet apparaat met ook nog eens veel potentie als het aanbod van C-IQ uitgebreid wordt (iemand een idee wat we zoal mogen / kunnen verwachten?).

Groetjes en veel plezier ermee,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Zekers een zeer mooi apparaatje :). Zit zelf nog met een oude Philips Carin, maar vind het zo duur om een nieuwe te kopen... Echter, de spaarpot groeit al aardig ;). Ook de nieuwe functies zijn inderdaad super (heb ik van horen zeggen en van de indrukken via de verschillende sites).

Wat betreft de straten: ik kan je er wel een paar geven hoor die er (nog) niet in staan ;). Maar daar gaat het hier niet om. Het is een zeer compleet apparaat met ook nog eens veel potentie als het aanbod van C-IQ uitgebreid wordt (iemand een idee wat we zoal mogen / kunnen verwachten?).

Groetjes en veel plezier ermee,

Toho_NL.
Een van de zaken die ongetwijfeld gaat komen is Pay-TMC. Die gaat veel verder dan de huidige simpele verkeers informatie op de snelwegen en sommige hoofdwegen. Daar kunnen ook info's bij zitten over beschikbare Parkings in de steden en de verkeersinformatie in de steden zelf. Dat laatste is er nu al via V-Traffic (betaald zoals je weet!) over de belangrijke wegen in Parijs.
Met C-IQ zijn dat soort zaken relatief makkelijk vrij te geven.

Een andere feature die ik als zeer praktisch ervaren heb bij m'n laatste bezoek aan Frankrijk (zo heet dat dan, oftewel vakatie :) ) was de vrijschakeling van de C-IQ winkelgids voor €14,99 die maand . Daarmee kun je heel makkelijk zaken als de grote supermarkten (goedkoop tanken incl. LPG!) zoals Intermarché en LeClerc vinden maar ook allerlei andere winkels en restaurants, een kleine 400.000 in totaal in Frankrijk.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

JW,

Die goedkope supermarkten vind je ook nog wel via POI benzinestations :-)

Kijk dan maar onder de L van LeClerc (ook voor LPG, maar daarvoor zijn ook nog wel andere sites te vinden)

Aldus de ervaring in oktober in Frankijk voor vakantie

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”