TMC Vertraging???

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
wortel71
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2004 20:01

TMC Vertraging???

Bericht door wortel71 »

Hoi,
ik ben nieuw op dit forum, maar heb gelijk een aantal vragen :lol:
Beginnen bij de eerste dan maar:
Ik ben in het trotse bezit van een Kenwood Navigatie DVD speler (KVT-725DVD-B + KNA-DV3200 + KNA_TM320.)
Hij werkt prettig, alhoewel sommige menu's door de uitgebreide mogelijkheden wat omslachtig zijn.
Waar ik mij echter over verbaas is het volgende; :?:
Als ik in mijn auto stap en ik zet mijn radio aan, dan is er verschil in tijd voordat de TMC aktief wordt. Dit kan zijn na ca. 10-30 seconden tmc aktief of na maximaal 10 minuten aktief (en uiteraard alles wat daar tussen ligt)
Ligt dat aan een manuele instelling van mij of ligt het aan het gebrek aan ontvangst van de tmc signalen?
Graag hoor ik jullie mening hierover, want ik heb het nog niet uitgevonden.
gr.
sandor
De blijde rijder

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Hallo Wortel71, wederom is mijn antwoord geldig, Kenwood is zeker nog niet bij de les qua TMC, ik heb in mijn andere auto een VDO MT-5011 en die heeft vrijwel direct na wegrijden al TMC info.
Het lijkt wel alsof de Kenwood eens in de zoveel tijd kijkt.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Gentry schreef:Hallo Wortel71, wederom is mijn antwoord geldig, Kenwood is zeker nog niet bij de les qua TMC, ik heb in mijn andere auto een VDO MT-5011 en die heeft vrijwel direct na wegrijden al TMC info.
Het lijkt wel alsof de Kenwood eens in de zoveel tijd kijkt.
Dat is niet zo, de TMC-unit van Kenwood kijkt eerst naar de commerciele services ( dit is voor de toekomst :wink: ) en daarna kijkt hij naar de 'gewone ' TMC-zenders :idea: dus vandaar dat het bij de Kenwood TMC-unit langer duurt dan bij een VDO-unit.
De VDO TMC-unit kijkt bij het aanzetten direct naar de 'gewone ' TMC-zenders.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Humm, bedoelden ze dat bij Kenwood........
baal er wel een beetje van, totnutoe stond ik al in de file toen ik de file doorkreeg......het lijkt me verstandiger te zorgen dat het ding doet wat ie moet doen zolang de commerciele kant nog niet in de lucht is.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Gentry schreef:Humm, bedoelden ze dat bij Kenwood........
baal er wel een beetje van, totnutoe stond ik al in de file toen ik de file doorkreeg......het lijkt me verstandiger te zorgen dat het ding doet wat ie moet doen zolang de commerciele kant nog niet in de lucht is.
dat heb ik nu ook met mijn VDO MT-5011 :cry: , je staat in de file en het systeem geeft niets door :cry:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

En toch geeft die meer en eerder informatie dan de Kenwood, dan kan het wat JW al zegt aan de "kwaliteit" van de TMC zender liggen, toch maar kiezen voor radio1 denk ik.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”