TMC politie controle

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

TMC politie controle

Bericht door pwvandeursen »

Allen,

Ik dacht altijd dat als er zich een politie controle op de berekende route bevindt dat je dan een aantal meter voor de controle een waarschuwing te horen zou krijgen. Is dat zo of niet, ik krijg hem bij mij nl niet te horen.

Ik heb in het menu gekeken en daar staan alle berichten aan, echter daar vindt ik niets over politie controles.

Wie weet uitsluitsel te geven?

Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

viewtopic.php?t=4497

Even zoeken had je naar een antwoord geleid. Is al heel veel over geschreven.
Mobiele controles worden uitsluitend meegezonden met het TMC signaal via de zenders VIA-TMC of VIATMC (Radio 538 en Q-Music (het vroegere Noordzee FM)). De TMC box moet op een van die zenders afgestemd zijn.

Vervolgens krijg ik op mijn MS5500 een driehoekje in de kaart op de plaats waar een controle staat. omdat de 4200 geen kaart-modus heeft denk ik dat je in de lijst met fileinformatie op bestemming of op locatie moet kijken.

De controles worden NIET verbaal of met een geluidssignaal gemeld en komen NIET voor in de 'pictogram-overzichten' die mijn systeem kent (gesplitste scherm met kaart en picto's of het volledige pictoscherm).
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

He toch niet best gekeken..... :oops: :oops: :oops:

Toch bedankt.

Betekend dat dat je alleen de waarschuwing meekrijgt bij de CiQ systemen?
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Voorzover bekend is het idd alleen mogelijk de mobile snelheidscontroles met de VDO pc 5400 en hoger te kunnen laten displayen (pop-up scherm) Echter ook dan alleen indien wordt geupgraded tot de 5597 software.
Of het e.e.a. voldoende betrouwbaar is wordt op dit moment nog uitgetest door diverse leden. Ook de pop-upschermen zelf zijn soms raadselachtig gevuld met vreemde tekens. Ook het verschijnen van de pop-up schijnt niet consequent te zijn.
Kortom nog genoeg problemen dus.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

pwvandeursen schreef:He toch niet best gekeken..... :oops: :oops: :oops:

Toch bedankt.

Betekend dat dat je alleen de waarschuwing meekrijgt bij de CiQ systemen?
Vooralsnog wel, en dan nog alleen als je de nieuwste SW geladen hebt, de MO 5597. Lees viewtopic.php?p=25223#25223 maar eens. Daarbij komt er een pop-up en een "ping".

Groet,
JW

Edit JW 12.36 : Terwijl ik zat te typen heeft Gene ook al gereageerd zie ik....
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Heren even een correctie:

Ook bij mijn PC5100 en MT5011 krijg ik de moniele controles gewoon gemeld in m'n kartscherm en in de list met verkeersmeldingen. Uiteraard alleen via Veronica en 538.Ik krijg echter geen verbale melding.

De vaste controles, de zgn flitspalen en dergelijke zitten onder C-IQ voorwaarden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pwvandeursen
Normal Member
Normal Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 jul 2004 20:26

Bericht door pwvandeursen »

Gerritje,

Gelukkig zie ik in mijn systeem ook de mobiele controles, het ging in dit geval echter om de pop-up en de ping melding tijdens het rijden, als er een route geprogameerd is. Het is nl een beetje onveilig om de gehele tijd naar het scherm te kijken of er een politie controle in de buurt is. (als je dat te lang doet heb je binnen de kortste keren een politie in de buurt en als je pech hebt ook nog een ambulance.....)

Patrick
VW passat 2004 met: PC5700 + MM5600 + jvc dv6202 + mi2100+ supercode europe + flitspalen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Heren even een correctie:

Ook bij mijn PC5100 en MT5011 krijg ik de moniele controles gewoon gemeld in m'n kartscherm en in de list met verkeersmeldingen. Uiteraard alleen via Veronica en 538.Ik krijg echter geen verbale melding.

De vaste controles, de zgn flitspalen en dergelijke zitten onder C-IQ voorwaarden.
Niet nodig hoor, we hadden je wel goed begrepen :)
Zó werkt het op de 5000 en pas met de allerlaatste SW, de MO 5597 op de 5400/5500 krijg je ook nog de pop-up en de ping :Yes:

Maar nou je het toch over correcties hebt, niet Veronica maar Noordzee is die tweede zender met mobiele flitsers op de TMC :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
escape
Junior Member
Junior Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:25

Bericht door escape »

JW schreef:[even een correctie[/b]:
Maar nou je het toch over correcties hebt, niet Veronica maar Noordzee is die tweede zender met mobiele flitsers op de TMC :wink: JW
Een correctie op de correctie: Noordzee is Q-music geworden.

groet,
escape
Alpine CDA9847R & Garmin eTrex Legend
= good RDS, basic GPS-navigation, no TMC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

En nu een vreemde van mijn hand:

de afgelopen dagen, misschien wel weken, krijg ik zelfs geen 'tekentje' in het scherm meer bij mobiele politiecontroles. Ging het voordat ik de 2005/6 DVD (ik heb NIET geupgrade naar MO5597 maar rij nog met de MO5595RS) ging gebruiken bij VIA-TMC en VIATMC altijd goed. Nu echter doet het volgende zich voor:
1. geen melding van politiecontroles (in scherm) op VIATMC en VIA-TMC
2. geen melding in de lijsten

Maar wel, en dat is het vreemde:
Bij omschakelen van SKYTMC4U of RADIO1 naar VIATMC of VIA-TMC wijzigt de 'te verwachten aankomsttijd bij gelijkblijvende instellingen.

Ik heb e.e.a. uitgeprobeerd, stilstaand, in de volgende combi's:
1. routecriterium snel, infopunten aan
2. routecriterium kort, infopunten aan
3. routecriterium snel, infopunten uit
4. routecriterium kort, infopunten uit.

Bij al deze 'parameters' ingesteld cf. lijstje wijzigde de 'te verwachten aankomsttijd' bij overschakelen van de 'TMC4U' zenders RWS en SKY naar de 'vrije' zenders VIA-TMC en VIATMC. De te verwachten aankomsttijd werd in alle gevallen na overschakelen 4 minuten later !!
Dus:
parameters 1: RWS/SKY: aankomssttijd 16.04
VIA-/VIA: aankomsttijd 16:08
parameters 2: RWS/SKY: aankomsttijd 16:06
VIA-/VIA: aankomsttijd 16:10
parameters 3: RWS/SKY: aankomsttijd 16:12
Via-/VIA: aankomsttijd 16:16
parameters 4: RWS/SKY: aankomsttijd 16:15
VIA-/VIA: aankomsttijd 16:19

En op de radio werd gemeld dat er op het traject een politiecontrole stond !!

Ik denk dus dat op een of andere manier wel het tijdeffect van de controle (meestal wordt 2 minuten 'tijd' toegevoegd) wordt meegenomen maar de melding wordt niet grafisch noch in tekst weergegeven.

Iemand anders deze ervaring ook??

Dit zou er m.i. op kunnen duiden dat niet de SW maar de DVD een rol speelt en dat de gerapporteerde bugs in MO5597 mbt mobiele snelheidscontroles niet met de software maar met de kaart te maken hebben....

Ik zal morgen eens de Teleatlas kaart in het systeem zetten om uit te proberen.... (hoop ik natuurlijk wel op een politiecontrole tussen Utrecht en Almere op het moment dat ik daar langs kom !!)

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Riekus,

Interessant verhaal, dus je systeem houdt wel rekening met die "vertraging" maar je krijgt de reden niet te zien.
Daarbij neem ik aan dat je de verwachte aankomsttijd als "dynamisch" hebt staan.
Overigens klopt dat getal wel dacht ik, ik meen me te herinneren dat het systeem rekening houdt met "4 minuten vertraging" als je van het gas af moet :)

Wat ik niet kan plaatsen is dat je een link legt naar de DVD. Deze info komt via TMC binnen en creeert het rode driehoekje, die in de LTN staat op de DVD. En bij mijn DVD gebeurt dat ook nog altijd, afgelopen vrijdag stond er op de A 12 vlak voor Woerden een controle en die kwam netjes door als rood driehoekje. En vorige week zondag stond dat driehoekje er bij knooppunt Rijnsweerd/Veemarktafslag.
Als dus dat driehoekje niet zichtbaar wordt bij jouw systeem, terwijl we dezelfde DVD gebruiken, kan het ook om die reden denk ik alleen aan de besturings-SW liggen. Jij gebruikt nog de 9.5SR, ik inmiddels de 9.7, die me overigens verder prima bevalt.
Of heb jij andere overwegingen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Reden waarom ik aan de DVD denk is het feit dat ik geen verandering van SW heb doorgevoerd - dus niet ben overgestapt op de 9.7 - maar wel van DVD editie ben gewijzigd. Na de wijziging van DVD krijg ik geen mobiele controles meer gevisualiseerd, daarvoor wel.

Vandaar..

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”