TMC perikelen

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
magriet
Junior Member
Junior Member
Berichten: 47
Lid geworden op: 04 sep 2004 23:31

TMC perikelen

Bericht door magriet »

Hallo, hier ben ik weer :lol: we hebben het afgelopen weekend wat geoefend met de TMC.
Als we bij ons huis wegrijden dan staat er skytmc4u en toen we op de snelweg reden kon ik kiezen uit Via-TMC of VIATMC , ook RWS lukte. Dit is de hele weg goed gegaan maar op de terugweg reden we Apeldoorn binnen en sprong ie spontaan weer op skytmc4u en kan ik het ook niet meer veranderen. Dus lijkt het me eigenlijk dat er gewoon in Deventer e.o. geen goede ontvangst is of zeg ik nu iets doms?
Verder is het me ook opgevallen dat wanneer je onder bomen rijdt er een of meerdere en soms alle satellieten wegvallen. Dat heeft verder geen consequenties voor de navigatie maar het viel me op. Je zou toch denken dat door een bladerdak je gewoon ontvangst moet hebben?
En nog een laatste vraagje, is al bekend wanneer er weer een update uitkomt? Ik had begrepen dat dit in januari het geval was? Je ziet, ik heb weer van alles op mijn lever :wink:
Mijn dank maar weer, groeten, Margriet
Trouwens, toen we vanuit Deventer vertrokken naar Amsterdam werden we al netjes gewaarschuwd dat er voor amsterdam een file was en dat klopte precies. Goed he?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: TMC perikelen

Bericht door JW »

magriet schreef:Hallo, hier ben ik weer :lol: we hebben het afgelopen weekend wat geoefend met de TMC.
Als we bij ons huis wegrijden dan staat er skytmc4u en toen we op de snelweg reden kon ik kiezen uit Via-TMC of VIATMC , ook RWS lukte. Dit is de hele weg goed gegaan maar op de terugweg reden we Apeldoorn binnen en sprong ie spontaan weer op skytmc4u en kan ik het ook niet meer veranderen. (1) Dus lijkt het me eigenlijk dat er gewoon in Deventer e.o. geen goede ontvangst is of zeg ik nu iets doms?
Verder is het me ook opgevallen dat wanneer je onder bomen rijdt er een of meerdere en soms alle satellieten wegvallen. Dat heeft verder geen consequenties voor de navigatie maar het viel me op. (2) Je zou toch denken dat door een bladerdak je gewoon ontvangst moet hebben?
En nog een laatste vraagje, is al bekend wanneer er weer een update uitkomt? Ik had begrepen dat dit in januari het geval was? (3) Je ziet, ik heb weer van alles op mijn lever :wink:
Mijn dank maar weer, groeten, Margriet
Trouwens, toen we vanuit Deventer vertrokken naar Amsterdam werden we al netjes gewaarschuwd dat er voor amsterdam een file was en dat klopte precies. (4) Goed he?
Hallo Margriet,

Fijn dat je je ervaringen even terugkoppelt en met ons deelt, daar leren we met z'n allen van.

En ook plezierig te lezen dat je systeem nu naar genoegen werkt en dat je weet hoe je de TMC goed kun uitnutten.

Een paar kanttekeningen bij de door mij even genummerde punten:
1) Klopt, de dekking van Radio1 is niet overal even goed. En als die ontvangst op een bepaald moment onvoldoende is schakelt de TMC box in de automatic mode om. Zolang als de RAD1 onvoldoende sterk blijkt kun je de box daar ook niet handmatig naar laten omschakelen. Eigelijk ook logisch :wink:
2) Bij een dicht bladerdak zullen de GPS signalen zeker geblokkeerd worden, dat is dus heel normaal voor die signalen met een heel hoge frequentie. Hetzelfde heb je met satellietontvangst via een schotel, als daar een boom in het zichtveld van de satelliet zit heb je ook geen ontvangst.
3) Over de update 2005/1 is al een draadje volgeschreven. Even lezen daar en je weet hoe het zit.
4) En zo hoort het toch ook :!: Jammer alleen dat je dus kennelijk wel in die file terecht kwam, of kon je 'm wel omzeilen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • discover media perikelen
    door peterrobbin » 04 jul 2014 21:27 » in V.A.G
    Reacties: 12
    Weergaves: 23932

Terug naar “Traffic Message Channel”