TMC ontvangst buitenland

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Mondeo2000Ghia
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2004 23:23

TMC ontvangst buitenland

Bericht door Mondeo2000Ghia »

Ben nu in het bezit van de 5010. Werkt zover ik zie altijd in Nederland. Nu rij ik echter via Maastricht naar luxemburg na plm 5 km over de grens richting Luik valt de TMC4U weg en staat er alleen maar TMC ( in het groen). Echter alle files die ik hoor op Donna staan er niet meer op, ook de informatie van Nederland is finaal weg.
Terug komend rijdend bij Tongeren krijg ik ineens de VL-TIC met wel weer informatie.
Bestaat er in het waalse deel van Belgie geen TMC of ligt het aan mijn TMC box.

De info voor Duitsland komt pas door als de duitse CD er in gaat, geldt ook omgekeerd voor de terug reis naar Nederland,
NL info werkt pas als de benelux CD erin zit.

Ook kan ik geen andere zender kiezen in mijn berichten menu. Optie is lichtgrijs

Bezit een ms5000 (sw 0700) en de 5010.

Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Ed,

Jouw ervaringen zijn anders dan de mijne :oops:
Met mijn 5010/01 kan ik dus wel een andere zender kiezen, en dus vermoed ik dat jij de 5010/00 hebt. Klopt dat?

En dan, wat jij aan file info hoort bij Donna, is geen TMC info, dat zijn gewoon gesproken verkeersberichten.
Voor digitale TMC info moet je 5010 afgestemd zijn op een TMC zender, en die zijn er in België zeker wel te vinden.
In het vlaamse gedeelte is dat VRT Radio 2 dan wel TIC-VL, en in Wallonië is er TMC4U, die naar ik ervaren heb met proeven bezig is. Soms hebben ze goede info, ik had dat laatst in Brussel.
Die belgische TMC4U is een samenwerkingsverband met onze TMC4U, het Siemens-ANWB consortium.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

JW,

Welke zender hoort bij TMC4U in Wallonie ??

Ben begin april wel door Wallonie gereden, echter de bijrijder lag te pitten van een vermoeide ski-zaterddag in La Plagne en gezien het slechte weer en lange stukken werkzaamheden heb ik niet lopen klooien aan mijn navigatiesysteem.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ritselaar schreef:JW,

Welke zender hoort bij TMC4U in Wallonie ??

Ben begin april wel door Wallonie gereden, echter de bijrijder lag te pitten van een vermoeide ski-zaterddag in La Plagne en gezien het slechte weer en lange stukken werkzaamheden heb ik niet lopen klooien aan mijn navigatiesysteem.

Frits de Laar
Hallo Frits,

Goeie vraag, ik zou dat niet zo weten. En met de 3.30 SW in m'n 5010/01 kan ik ook niet de frequenties van de zenders zien.
Weet Willem, WS dus dat misschien?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mondeo2000Ghia
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2004 23:23

Bericht door Mondeo2000Ghia »

Of het de /00 of /01 is weet ik niet, zit vrij ver weggebouwd in de auto.
Systeem is nu 3 jaar oud dat weet ik wel. Zal eens proberen om de TMC box van een jongere auto uit teproberen in mijn auto.
Is de software versie wel een goede die ik gebruik. (SW 0700)
Ben 10 dgn in de Belgische provincie Luxemburg geweest, daar absoluut nooit TMC info ontvangen wel groen op de display.
Ik bedoelde met donna dat er wel files waren in Belgie, maar niet op het systeem zichtbaar werden.

GRTZ Ed

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Radio Donna (ook te "zien" op België 2 op de TV (ik dacht in de ochtend)) zendt blijkbaar alleen gesproken filemeldingen uit. Ze doen dat niet via TMC (digitaal voor de navigatiesystemen). Voor TMC moet je dus een andere zender hebben (kun je die zelf kiezen?).

Over je software... Je hebt versie 7. De meest recente is versie 7.6 en bevat vele verbeteringen (weet zo gauw niet welke, maar dat kan iemand anders je vast wel vertellen). Ik weet ook niet of je na een upgrade van je software je TMC-zenders kunt kiezen. Lijtk me niet als je dat nu ook niet kunt. Dit omdat dat ligt aan het type TMC-box dat je hebt..

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Overigens... In Luxemburg (en dan heb ik het over het land Luxemburg) wordt helemaal geen TMC uitgezonden (helaas). Hoe het zit in de provincie weet ik niet. Waar ligt die provincie eigenlijk?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mondeo2000Ghia
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 apr 2004 23:23

Bericht door Mondeo2000Ghia »

Provencie Luxemburg begint een 50 Km onder Luik en dan richting Luxemburg (route du Solei) loopt er dwars door heen.

De TMC box kiest hij zelf een zender? In Nederland wisselt hij tussen Sky en RWS. Ook in Duitseland wisselt hij regelmatig, echter in het waalse deel niets. Terug rijdend richting Geel - Turnhout begon hij wel gegevens tegeven in het vlaamstalige deel TIC werkte daar weer perfect.

Ben wel tot de ontdekking gekomen met onze systemen dat het uitmaakt welke CD er in zit.
In Nederland rijdend (Duitse CD erin) naar Duitsland komt er geen Nederlandse info wel plm. 30 Km voor Venlo de Duitse. Terug komend pas Nederlandse informatie als de Benelux cd erin zit.
En we werken met Navtech en teleatlas verise 2002-2003en 2004 div editie's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Het is volgens mij inderdaad zo dat de TMC alleen werkt met de CD die erin zit. Dat wil dus zeggen dat als je de Benelux CD erin hebt je alleen TMC hebt in de Benelux (en iets over de grens). Of dit voor alle systemen zo is weet ik niet, maar mijn ervaring is in ieder geval wel zo.

Ik heb zelf een Philips Carin 440 en dus kan het bij andere systemen (en andere CD's) anders zijn...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pbm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mar 2004 00:18

Bericht door pbm »

ik heb de tmc versie 00. Die bepaalt zelf welke zender gebruikt wordt voor de file-info. De 01 kun je instellen met oa. SW-versie 7.6. DIe software is zeker een aanrader en versnelt je navi duidelijk. Het berekent de route ook iets beter. Postcode en dergelijke is dan ook mogelijk maar niet alle opties kunnen in mijn systeem gebruikt worden.

Je NAVI-cd bevat de TMC-codes voor de betreffende landen. De Duitse tmc codes staan dus ook alleen maar op de duitse cd. Ik ken het probleem en de duitse tmc-berichten zijn niet altijd beschikbaar. Maar het duitse filemeldsysteem via de radio (gesproken) werkt wel heel goed.

Files in Luxemburg kom je vrijwel nooit tegen. Ik heb ze daar nog niet mee gemaakt.

groetzels,

piet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo,
Welke zender hoort bij TMC4U in Wallonie ??
TMC4U in Wallonie wordt uitgezonden door RADIO21

Radio 21 zendt uit op de volgende frequentie's


Sud-Luxembourg et Ardennes 96.4 FM 87.6 FM
Hainaut oriental (Charleroi) 99.1
Bruxelles et Brabant Wallon 93.2
Sud-Luxembourg et Ardennes 87.6
Région liégeoise 95.6
Région namuroise 90.8
Hainaut occidental (Tournai) 104.6

Overigens nog niet zelf met de MT5010/01 ontvangen maar volgens opgave van TMC4U.

Volgende week een reisje naar Italie via Duitsland en Zwitserland ben benieuwd naar de ontvangst nu met de MA1410
ten opzichte van een halfjaar geleden zonder de MA1410 splitter.



met vriendelijke groet,
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Soms gps ontvangst
    door Xander » 01 jul 2014 21:53 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 667
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2071
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 934

Terug naar “Traffic Message Channel”