TMC melding 13-04-2004

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

TMC melding 13-04-2004

Bericht door Fantom »

Vanochtend moest ik naar Amsterdam ZO toe.
Dom, Dom, Dom dat wil je eigenlijk niet 's ochtends vroeg maar ja de baas wil wel eens wat anders. :(

Ik kom dus uit Bergschenhoek en de nav koos de route over de A2. Gelijk al melding van file. Dus ik dacht ik ga over zoetermeer en dan bij leiden de A4 weer op. Kreeg inmiddels ook al een melding van de een file op de A4 bij leiden. Meestal is na leiden de file weg dus ik dacht kom we gaan ervoor. A2 was al geen optie meer.
Bij de A4 aangekomen een grote filemelding to aan schiphol dus dyn. omleiding laten plannen door het systeem en jawel we gaan over de A44. Prima oplossing dacht ik nog. Totdat ik bij de A44 kwam. Boem stil file. :roll:

Geen melding op het het systeem dat de A44 ook vol stond.Dit heeft geduurd to voorbij rijnsburg. Daarna was de weg vrij tot de aansluiting met de A9. Jammer dat nou net de file op de A44 niet werd gemeld. Verders deed TMC4u goed z'n werk vanochtend. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dionysus1975
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2004 13:04

Bericht door dionysus1975 »

Laat de a44 nou ook net een gedeelte zijn waar je ook geen signalering hebt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Kan best dat daar geen automatische signalering is maar filemeldingen worden ook op N-wegen zijn er ook terwijl die ook niet met automatische detectie werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Het zou inderdaad kunnen zijn dat het daar aan ligt (dat er geen meldingen worden gegenereerd voor dat stuk snelweg). Nu maar hopen dat ze dit nog een keertje gaan aanleggen :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dionysus1975
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2004 13:04

Bericht door dionysus1975 »

Zal waarschijnlijk wel gebeuren. Maar ja, wil je daar signalering hebben, dan heb je lussen nodig in het wegdek. Op de a44 zul je ze wel hebben, maar niet om de 200 m, daar zit er waarschijnlijn een tussen elke afslag en of parkeerplaats.
Op weg naar huis, zie ik dat ook vaak op de a28. Tot aan nijkerk om de 200/300 m, daarna ri Harderwijk alleen tussen de afslagen.
Op N-wegen heb ik die lussen nog nooit gezien

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Het gaat mij er ook niet zo zeer om of de detectie met lussen plaatsvindt maar meer om het feit of de filemelding door welke detectie dan ook wel bij TMC4U aankomt en of zij er wat mee doen.
Kan me niet voorstellen dat TMC4U alleen maar met automatische detectie werkt want dan zou je in helf nederland geen filedetectie hebben. Wat is dan het nut van TMC op je NAV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Tsja... Ik vraag me ook weleens af hoe ze dit soort informatie (willen) genereren. Met lussen kun je inderdaad veel opvangen, maar op de N-wegen en de lokale wegen gaat dit niet (daar is tot op heden voor zover ik weet ook geen TMC over). Misschien dat ze dit in de toekomst op basis van de hoeveelheid GSM's doen.. Dan kunnen ze zien hoeveel er in die buurt zijn (en of ze stil staan) en dat betekent dan dat er file is. Maar of dit echt ooit zo wordt is natuurlijk maar de vraag (maar zou wel mooi zijn).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dionysus1975
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2004 13:04

Bericht door dionysus1975 »

Over het feit of het bij TMC4U aankomt, ik denk het wel, al is het met de aanbieders af en toe nog wel eens mis. Ik bedoel meetr de verspreiders. Je hebt Sky en Veronica. Sky heeft altijd file informatie, maar veronica laat het af en toe wel eens afweten. 0 files terwijl je toch in de avondspits zit.
Werkt volgens mij wel met auto detectie. Het TIC heeft er dan kennelijk ookweer mee te maken, en ja, half nederland, is ook juist de plek waar de meeste files staan. de rest is velemalen minder. Zo vaak hoor ik bijvoorbeeld de a32 niet in het nieuws

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

TMC4U is toch ook actief op dit forum :?:

Misschien kunnen zij duidelijkheid geven in deze.
Ben eigenlijk wel benieuwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ja ik ook! Laten we even afwachten of TMC4U meer duidelijkheid kan verschaffen (ik wist niet dat ze hier ook actief waren....).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Ik kwam dit draadje tegen:

viewtopic.php?t=1304&sid=2fb057ce78cb51 ... cb09f9e54f

Dus vandaar dat ik dacht dat TMC4U ook actief is op dit forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ja maar Dennis schrijft daar onder andere:

TMC voor jou...... is dus geen TMC4U

Het gaan om TMC algemeen, ik zet idd TMC4U of RWD-RAD1 er bij, maar das het laatste wat ik er mee doe qua bewerking van de data.
Ik houd me natuurlijk wel bezig met de kwaliteit ervan.


Lijkt me dus dat TMC4U niet actief is, maar wel TMV voor jou. Ben benieuwd of hij ook hier iets over kan zeggen.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

TMC4U is niet op het forum aanwezig en Dennis werkt ergens waar ze tmc informatie maken.
Alle file info is ook met de hand er in te zetten, vandaar dat je af en toe ook info hebt over N-wegen.
En dan de A44 of N44 het eerste stuk door wassenaar is nog N44 en gaat inderdaad na wassenaar over in de A44.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Even terug waar het originele topic over starte.

Ik reed dus bij leiden de A44 op. De N44 is daar nog voor.
Toch zou het prettig zijn als Dennis hier wat meer helderheid in kon verschaffen of alleen de automatisch detectie wordt gebruikt of dat er ook via een andere weg informatie wordt gebruikt voor TMC doeleinden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Alle info van de wegen met lussen komt binnen bij het TIC (traffic information centre) van daaruit gaat het verder naar alle afnemers (ANWB-KLPD-TMC4U) die moeten er dan weer wat mee doen.
Het TIC kan ook info meesturen over de N-wegen maar dat gaat allemaal handmatig, en ik heb wel eens begrepen dat ze dat elke 10 minuten moeten invoeren vandaar dat ze het niet zo vaak doen.
Wat ik van Dennis begrepen heb zit hij in de laatste fase van TMC verzending naar de radio zenders.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Dan hoop ik dat Dennis kan vertellen of er dus ook geregeld informatie binnenkomt van wegen waar geen automatisch detectie is. Niet dat ik jou verhaal in twijfel trek Han over de 10 minuten maarmisschien heeft Dennis meer inside info.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Ik weet deze info omdat ik een keer een hevige dicussie heb gehad met het TIC.
Dat was in de periode dat de A20 afgesloten was en het TIC weigerde om de afsluiting er in te zetten omdsat dat handmatig moest gebeuren en dat elke 10 minuten weer vandaar dat ik het weet.
Als je op dennis zijn homepage kijkt zie je dat hij bij siemens werkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • geen file melding 2545
    door Johan.1 » 28 nov 2017 23:05 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 417
  • Lifetime Map melding, This card has been redeemd
    door yalaju » 31 jan 2016 11:02 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 455
  • inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
    door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 1022
  • saab 9-3 2004
    door leonsaab » 21 mei 2016 10:18 » in Saab
    Reacties: 1
    Weergaves: 1405
  • subaru outback 2004 navigatie
    door THE WRAITH » 16 apr 2015 17:52 » in Subaru
    Reacties: 4
    Weergaves: 820
  • Nissan Primera 2004 met navigatie
    door Jacques28 » 10 apr 2016 20:13 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 2
    Weergaves: 1303
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 934

Terug naar “Traffic Message Channel”