TMC in Nederland met Duitse CD

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

TMC in Nederland met Duitse CD

Bericht door Toho_NL »

Hallo allemaal,

Ik weet dat er al eens eerder ovr geschreven is, maar kan niet meer vinden in welk topic dat is geweest. Wat ik wilde zeggen is dat ik laatst naar Bocholt (Duitsland) moest en in Nederland de Duitsland CD erin deed en toch op Radio 1 TMC kon ontvangen. Ik gebruik de BMW 2003-02 CD en wist niet dat dit mogelijk was. Is dit bij jullie ook bekend? Ik snap natuurlijk wel dat het systeem geen alternatieve route kan plannen in Nederland, want de secundaire wegen staan niet op de Duitsland CD, maar het is toch wel handig. Kan dit bij de VDO Dayton CD's ook?

Sorry als dit al eens eerder beantwoord is (volgens mij wel), maar ik kan het desbetreffende topic niet vinden...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

Hallo

ik had het er eens over dat je
als je in nederland bent de duitse tmc niet kon ontvangen.
dat vindt ik vervelend

heb nu echter een mt 5011 tmc box en hiermee kan ik een duitse tmc zender selecteren
en is mijn probleem nu opgelost

Laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Ook met de 5010/01 gaat dat, zoals ik vele malen ervaren, en ook dankbaar gebruik van gemaakt heb. Op die manier waren, met een VDO Navteq D-CD erin de files te omzeilen in Duitsland. Ik heb daar bij verschillende gelegenheden over geschreven op dit forum.

Hoe dat zit met de Carin 440 van ToHo weet ik niet. Dat zou hij moeten uitproberen, een keer op WDR 2 of 3 afstemmen en kijken wat er dan gebeurt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

TOHO_NL

Met de vdo cd's kun je buitenlande verkeersinfo krijgen.

Doe je Duitsland cd erin, dan kun je NL-info ontvangen mits de tuner of TMC box op een NL-zender staat.

Maar ook met Benelux cd erin, en je stemt af op een WDR-zender dan de duitse info

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dat laatste weet ik niet (heb ik niet gedaan). Ik zal dat eens doen. Ik heb idd een Carin 440 (zonder TMC-box (zit er standaard in)) en kan met de Duitsland CD van BMW de Nederlandse TMC ontvangen (uiteraard afgestemd op een Nederlandse zender met TMC). Of dit andersom ook gaat weet ik niet, maar dat zal ik eens proberen. Jullie horen het nog.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Weet wel dat BMW-cd wat verschillen heeft met VDO.

Hierover schreef ik vorige week al (volgens mij was dat in Navteq gedeelte)

frits de laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Zojuist even getest en op mijn systeem, een Philips Carin 440, is het NIET mogelijk om met de BMW Duitsland 2004-01 CD de TMC te ontvangen van bijvoorbeeld WDR. Het maakt hierbij niet uit of ik een plaats in Nederland of in Duitsland selecteer. In beide gevallen doet hij het niet. De Nederlandse TMC is echter wel te ontvangen met de Duitsland CD (natuurlijk ook met die van de Benelux). Misschien dat dit komt omdat ik me nu in Nederland bevind en mijn systeem dit niet ondersteund (TMC van het buitenland in Nederland ontvangen)??? Mocht ik nog een keer in het buitenland zijn dan zal ik eens kijken of ik met de Duitsland CD de Nederlandse TMC kan ontvangen. Dan weten we het helemaal zeker.

Nogmaals: het kan misschien per systeem verschillen. MIJN systeem doet het in ieder geval niet.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • SD waterkaarten Nederland
    door richardvenema » 05 jul 2014 19:31 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1525
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 839

Terug naar “Traffic Message Channel”