TMC in Frankrijk

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Cees F.
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2005 21:13

TMC in Frankrijk

Bericht door Cees F. »

Ik weet dat er al wat over is geschreven, maar kan het niet terugvinden.

Klopt het dat je in Frankrijk moet betalen om TMC te ontvangen (pay-tmc) ? of zijn er ook gratis TMC-zenders? Dan gaat het er voor mij vooral om de Tol-wegen in Frankrijk.

Ik heb in wat oude onderwerpen iets terug kunnen vinden dat het wel gratis zou moeten zijn, klopt dit?

Alvast bedankt,
Cees.
Peugeot 206 SW Griffe Full Option included VDO Dayton ms5500 met TeleAtlaskaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ja, op de tolwegen kun je gebruik maken van de gratis variant.

Afhankelijk van type TMC ontvanger de frequentie is 107,7 (behalve stukje in de Savoie dat is een andere frequentie (ik meen iets van 105,..)). Voor jouw MS5500 is dat niet van belang.

Hier alleen maar info op de tolwegen, niet op andere wegen.
Wil je die hebben dan wordt het betalen.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cees F.
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2005 21:13

Bericht door Cees F. »

Oke dan.

Maar waar moet ik dan een abo oid afsluiten om de pay-tmc te ontvangen? Heeft dat te maken met tmc/pro? Is er een site van de franse tmc?

Ohja... op de (voor mij zeer onduidelijke) site van C-IQ staat nu ook dat je TMC Europe kan bestellen. Wat houd dat precies in?

En weet iemand wat de Merian Scout Premium inhoud?

Alvast bedankt,
Cees.
Peugeot 206 SW Griffe Full Option included VDO Dayton ms5500 met TeleAtlaskaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

De Pay-TMC zender in Frankrijk heet V-trafic. Je kan, mits je de 2006/07 DVD hebt, deze zender laten vrijschakelen, zodat je systeem automatisch afstemt op die zender (de Pay-TMC zenders worden met voorkeur behandeld). Deze zender geeft betere TMC in Frankrijk (niet alleen in kwaliteit, maar ook op wegen die geen tolwegen zijn). De site van V-trafic is http://www.v-trafic.com. Op ons forum is ook een topic gemaakt met daarin onze ervaringen met die zender: viewtopic.php?t=10. Om V-trafic vrij te kunnen schakelen moet je contact opnemen met het C-IQ Service Centre (via telefoon of Internet) en daar het product kopen. Voor 1 dag kost dit 3,99, voor 1 maand 19,99 en voor 1 jaar 119,00 euro. Let op: voor zover ik weet werkt dit alleen vanaf de 2006/07 DVD! Heb je deze of heb je een ander abonnement waardoor je deze versie niet hebt?

TMCPro is de Duitse betaal TMC-zender die je ook met het C-IQ concept kan vrijschakelen (viewtopic.php?t=6452). Die heb je nu dus niet nodig...

Dit staat er op de site van C-IQ over de Merian Scout:

MERIAN scout made by iPUBLISH
iPUBLISH GmbH bundelt alle activiteiten van de Ganske uitgeversgroep op het gebied van de elektronische media. Met merken als MERIAN, DER FEINSCHMECKER of GRÄFE UND UNZER is iPUBLISH één van de toonaangevende Consentaanbieders van Duitsland voor de sectoren reizen, vrije tijd en genieten.

iPUBLISH biedt op maat gemaakte inhouden in gestructureerde, egogecodeerde en actuele vorm voor platforms als navigatiesystemen, telematica, mobiele telefonie, internet en PDA's. Onder het merk MERIAN scout publiceert iPUBLISH digitale reisgidsen voor alle gangbare navigatiesystemen. De kwaliteit ervan is door de vakinhoudelijke en redactionele competentie van de erkende merken van de Ganske uitgeversgroep gegarandeerd.

MERIAN scout op C-IQ
Uw navigatietoestel kent links, rechts, rechtuit. Met MERIAN scout kent het vele duizenden tips m.b.t. Europese reis- en vrijetijdsbestemmingen. En deze niet alleen naar klassieke bestemmingen zoals hotels en restaurants - met MERIAN scout vindt u moeiteloos de mooiste golfvelden, wandelroutes, culturele monumenten alsmede shoppingadressen. Naast de belangrijkste gegevens zoals adres, telefoon, prijzen, acceptatie van creditcards en openingstijden is er bij iedere voorgestelde reisbestemming een competente redactionele beschrijving en beoordeling met ondersteuning door de MERIAN redactie alsmede de redactie van het fijnproeversjournaal DER FEINSCHMECKER. MERIAN scout en zijn partners zijn toonaangevend op het gebied van reizen, vrije tijd en genieten.



Waar zie je die TMC Europe staan? Ik kan die zo ff 1, 2, 3 niet vinden.

Is zo alles wat duidelijker? Mocht je nog vragen hebben, dan horen we ze graag.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En dat uitvoerig verhaal over Ervaringen met V-Trafic is de moeite waard om door te lezen.

ToHo schreef het ook al, als je de 2006/07 DVD hebt kun je via C-IQ de V-Trafic vrijschakelen.
Dat kost je dan voor een maandje vakantie in Frankrijk € 19,99. Zeer aan te bevelen :idea: :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TOM XL en navigatie in Frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 12:18 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 613
  • ONE XL geen flitsers voor frankrijk
    door MPU » 22 jun 2014 11:52 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 496

Terug naar “Traffic Message Channel”