TMC in Belgie

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

TMC in Belgie

Bericht door Topsport »

ben gisteren even in Antwerpen geweest, zat daar toch in de buurt, en merkte op dat TMC vrij snel werkte.dit i.t.t. de werking in Nederland waar het soms een tijdje duurt voordat je een melding binnen krijgt (dit is mijn ervaring)

ik kon twee zenders ontvangen n.l. RADIO 2 en TIC VL en zodra ik vanuit Nederland Belgie inreed, en een van beide in mijn scherm kreeg, kreeg ik vrijwel direct een melding, uiteraard stond er een file in de omgeving van Antwerpen.(wanneer staat daar niet een file, overal zijn ze met de weg bezig :!: )

maar het was wel een leuk uitstapje :lol:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

He Topsport,

Goed je weer terug te zien.
leuke vakantie gehad?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Jawel, was een leuke vakantie. :D

veel gezien dankzij mijn navigatie-systeem, anders was ik wel verdwaald :lol: :lol:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Didier
Junior Member
Junior Member
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 dec 2003 19:02

Tmc in belgie

Bericht door Didier »

Hey mannen,

Even een repliekje op het gezegde hier :

Jullie moesten nu toch al weten dat de belgen een "technologische voorsprong hebben " op de nederlanders ! :lol: :lol: :lol: :lol:

Grapjeeee :P

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Tmc in belgie

Bericht door JW »

Didier schreef:Hey mannen,

Even een repliekje op het gezegde hier :

Jullie moesten nu toch al weten dat de belgen een "technologische voorsprong hebben " op de nederlanders ! :lol: :lol: :lol: :lol:

Grapjeeee :P
Hallo Didier,

Nou, het is niet eens een grapje, jullie hebben hier gewoon een voorsprong. Het heeft wel een tijd geduurd voordat jullie daar zelf achterkwamen, tot de zomer van vorig jaar toen Radio 2 met reguliere TMC uitzendingen begon, maar het is nu ook best voor mekaar. Beter dan bij ons.

Ik heb afgelopen zomer daarover een mailtje gestuurd met een reactie daarop, als volgt:
Mijnheer ......,

Fijn! Bedankt voor de leuke reactie.
Ik heb ze doorgestuurd naar de bevoegde cel, nl. het Verkeerscentrum Wilrijk.

met vriendelijke groeten,

--
Jenny Leemans
communicatieteam administratie Wegen en Verkeer
Koning Albert II-laan 20 bus 4, 1000 Brussel
tel 02-553 79 07, fax 02-553 79 05
http://wegen.vlaanderen.be


JW schreef:

> Dit bericht werd verstuurd via http://wegen.vlaanderen.be/ (formulier: Algemene vraag)

> Geachte,
>
> Geen vraag, maar de opmerking dat ik zeer verheugd ben dat TMC nu via Radio 2 uitgezonden wordt.
> Reeds vele malen kon ik profiteren van de info bij de proefuitzendingen, die immer zeer goed en volledig bleek te zijn.
> Het zal me een genoegen zijn thans de TMC info te kunnen gebruiken bij elke reis naar en door België.
>
> Met vriendelijke groet,
> JW
Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

TMC in België

Bericht door Edwin :-) »

Naar aanleiding van het voorgaande heb ik een vraagje.

Ik rijd met een Becker TPHS, deze gaf mij echter in maart van dit jaar (toen ik via België naar Frankrijk reed) geen TMC-meldingen in België. Volgens de site van Becker werkt de TMC in België niet. Ligt het aan mijn NAV dat ik in België geen TMC ontvang of was er wat anders aan de hand????

Wie kan mij meer vertellen?
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: TMC in België

Bericht door JW »

Edwin :-) schreef:Naar aanleiding van het voorgaande heb ik een vraagje.

Ik rijd met een Becker TPHS, deze gaf mij echter in maart van dit jaar (toen ik via België naar Frankrijk reed) geen TMC-meldingen in België. Volgens de site van Becker werkt de TMC in België niet. Ligt het aan mijn NAV dat ik in België geen TMC ontvang of was er wat anders aan de hand????

Wie kan mij meer vertellen?
Helaas is het antwoord bevestigend, op de kaart gebruikt in de Becker zitten geen TMC codes voor België.
Althans, dat was tot voor kort de situatie, hoe het met de nieuwste CD, versie 3.0 voor de TP-HS en 8.0 voor de non-HS is weet ik niet. Wellicht weet Beckeronline hier meer van.
Welke heb jij in je systeem?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Ik heb sinds deze week de versie 3.0 erin zitten.... en heb nog geen ervaring met deze software in België.

Heb niet gehoord noch gezien dat de TMC ontvangst in België gewijzigd is. Wel is de SW nu verandert van TA naar NAVTEQ. Wellicht dat ik in het NAVTEQ deel van het forum hier een vraagje over kan posten. Ik heb begrepen dat die vragen door NAVTEQ-ers worden beantwoord....
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Edwin,

Zo'n vraag zou je inderdaad kunnen stellen, maarrrrre, ik ben bang dat Navteq die niet kan beantwoorden.
Navteq heeft de Navigatie DataBase gegevens aan Becker aangeleverd, maar wat die daar mee doen weten zij ook niet precies.
Anderzijds, inmiddels heeft Navteq zelf ook de versie voor de non-HS en de DTM uitgebracht, en daarvan weten ze uiteraard wel hoe het zit :wink:

Wellicht dat Marcel uit Helmond deze vraag kan beantwoorden, hij heeft voor zover ik weet inmiddels de nieuwe SW aan boord, en rijdt regelmatig door België. Ik zal 'm even een mailtje sturen om hem op dit topic te attenderen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Joepie!!!

Ik heb sinds een dag de TMC 5010/01 box erin zitten, en aangezien ik veel in België zit in de omgeving van Antwerpen is dit geen overbodige luxe.

Kon Radio2 zien, Tic_VL en SKYTMC4U, natuurlijk even gelijk geprobeerd, en zag op het schermpje dat België inderdaad een enorme voorsprong heeft, namelijk veel meer files...... :lol:

Vind het in elk geval een super ding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Was het niet zo dat dit systeem ook naar Nederland kwam? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat ze (België en Nederland) samenwerken op dit gebied.

Kan iemand hier meer over vertellen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo ToHo,

Was het maar zo.
De goede Radio 2 in België wordt van info voorzien door de Vlaamse overheid, en dat staat helemaal los van onze TMC4U of RWS-RAD1.
Wie overigens die TIC-VL verzorgt weet ik (nog) niet.

Wellicht heb je de link in het achterhoofd tussen TMC4U en de Waalse TMC, die werken wel samen, en dan zie je (soms) TMC4U verschijnen als je door Wallonie rijdt. Ook rond Brussel heb ik het al in m'n systeem gehad.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ow zit dat zo.. Ik dacht dat degene die TMC verzorgt in België op de een of andere manier verbonden was aan de Nederlandse TMC verstrekkers.. Helaas niet dus (behalve geografisch gezien ;)). Gewoon afwachten dus totdat TMC in Nederland beter wordt dan die van de Belgen :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Wellicht heb je de link in het achterhoofd tussen TMC4U en de Waalse TMC, die werken wel samen, en dan zie je (soms) TMC4U verschijnen als je door Wallonie rijdt.
Dat voorkwam weer een vraag mijnerzijds JW! :wink:
Net terug van een lang weekend Wallonie en TMC op het traject Helmond-Vielsalm zorgde er in elk geval voor dat ik vrijdag, uren later vertrokken vanuit Helmond, op hetzelfde moment ter plekke was als de rest van mijn familie.
Die hadden allemaal vastgestaan tussen Eindhoven en Maastricht en in Luik (in Luik die giga-waterbui over zich heengekregen).
Mijn MS5000 met TMC 5010/01 meldde braaf al in Helmond de hele file-sores, en heeft me voor Maastricht de A76 opgeleid, Duitsland in, daarna weer richting Verviers en in 2 uur op de bestemming in Vielsalm.
(Alleen in Belgie een enorme hagelbui meegemaakt, gossie zeg, wat een keien. Ben net als vele anderen onder een viaduct gaan wachten tot het over was).

Heerlijk, dat navigatie-systeem!
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

wmp schreef:
Kon Radio2 zien, Tic_VL en SKYTMC4U, natuurlijk even gelijk geprobeerd, en zag op het schermpje dat België inderdaad een enorme voorsprong heeft, namelijk veel meer files...... :lol:
Zo'n voorsprong mogen ze van mij hebben, daar kan ik niet jaloers van worden :D
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Matthias
Average Member
Average Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 feb 2004 12:44

Bericht door Matthias »

Ik heb nu geen TMC, want ik weet niet hoe het zit bij de Nederlandse radiozenders, maar hier
wordt zeker 2x per uur een overzicht voorgelezen door de presentator. Dus ja...
En als het op zondag mooi weer is, weet iedereen toch dat de E40 en de E34/N49 zo goed als vol zitten...

Ik stem eigenlijk altijd af op Q-Music en Radio Donna. Die geven heel vaak "Traffic Information".
Zo vermijd ik dan toch de files...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo JW
Wie overigens die TIC-VL verzorgt weet ik (nog) niet.
Vandaag even naar de frequentie van TIC-VL gekeken en deze was 98.6 en 100.1 wat overeenkomt met de zender Radio 2
De ontvangst van de zender was bij Rotterdam en dus kon ik alleen TIC-VL zien

Mijn idee is dat in het Vlaanderen gedeelte Radio 2 uitzend onder TIC-VL en voor de rest van Belgie onder de tmc naam RADIO2.




Mvgr,
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Mooi dat jij versie 3.38 op je TMC box hebt, nou weten we tenminste hoe het zit met die zender.
Het blijft natuurlijk wel wat vreemd dat er onder twee verschillende namen uitgezonden wordt via Radio 2, misschien is het afhankelijk van de TMC info aanleverende partij.
Elders suggereerde iemand dat het verkeerscentrum in Wilrijk achter TIC-VL zit.

Ik zal eens een mailtje sturen naar de Vlaamse Overheidsdienst, verantwoordelijk voor de TMC info voorziening.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Re: TMC in België

Bericht door MarcelNL »

Edwin :-) schreef:Naar aanleiding van het voorgaande heb ik een vraagje.

Ik rijd met een Becker TPHS, deze gaf mij echter in maart van dit jaar (toen ik via België naar Frankrijk reed) geen TMC-meldingen in België. Volgens de site van Becker werkt de TMC in België niet. Ligt het aan mijn NAV dat ik in België geen TMC ontvang of was er wat anders aan de hand????

Wie kan mij meer vertellen?
Becker schakelt gewoonweg adh van coordinaten de TMC funktie uit wanneer je over de grens komt, net zoals je pas NA het passeren van bv de Duitse grens duitse TMC info gaat ontvangen ipv wat zinniger lijkt al bij ingave van de route en dan natuurlijk pas bij ontvangst van relevante route info van duitse zenders....
Ik vermoed dat dit laatste het gevolg is van de Ram ruimte om TMC te ontvangen, en ook een gevolg is van een uitblijven uitwisseling van tmc info tussen de landen (leve de EU ...al was het maar voor de grensstreken)

Voor Becker is Belgie kennelijk niet interessant want bij V7 net als bij V8 werkt TMC niet in Belgie, het antwoord op de vraag waarom nog niet hoop ik een dezer dagen van Becker te ontvangen en zal ik hier posten.

Overigens werkt TMC ook nog niet in Frankrijk bij V7 (en ik gok dat het ook bij V8 nog niet werkt)... :cry:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Re: TMC in België

Bericht door Edwin :-) »

MarcelNL schreef: Becker schakelt gewoonweg adh van coordinaten de TMC funktie uit wanneer je over de grens komt, net zoals je pas NA het passeren van bv de Duitse grens duitse TMC info gaat ontvangen ipv wat zinniger lijkt al bij ingave van de route en dan natuurlijk pas bij ontvangst van relevante route info van duitse zenders....
Ik vermoed dat dit laatste het gevolg is van de Ram ruimte om TMC te ontvangen, en ook een gevolg is van een uitblijven uitwisseling van tmc info tussen de landen (leve de EU ...al was het maar voor de grensstreken)
Anders dan jij schrijft kreeg ik onlangs ruim voor het passeren van de Duitse grens al de Duitse TMC-info.... Ik weet niet of dat toeval was....
MarcelNL schreef: Voor Becker is Belgie kennelijk niet interessant want bij V7 net als bij V8 werkt TMC niet in Belgie, het antwoord op de vraag waarom nog niet hoop ik een dezer dagen van Becker te ontvangen en zal ik hier posten.

Overigens werkt TMC ook nog niet in Frankrijk bij V7 (en ik gok dat het ook bij V8 nog niet werkt)... :cry:
Bij de info die ik ontving bij de SW 3.0 (ik rijd met een HS) stond dat TMC in Frankrijk niet werkt.... Blijft een ambivalente verhouding die de Duitsers en de Fransen hebben :mrgreen: Hij zou toe te juichen zijn wanneer ook Becker in België en Frankrijk de TMC zou oppakken. Ben benieuwd wat de reactie van Becker is.
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: TMC in België

Bericht door JW »

Edwin :-) schreef:
MarcelNL schreef: Becker schakelt gewoonweg adh van coordinaten de TMC funktie uit wanneer je over de grens komt, net zoals je pas NA het passeren van bv de Duitse grens duitse TMC info gaat ontvangen ipv wat zinniger lijkt al bij ingave van de route en dan natuurlijk pas bij ontvangst van relevante route info van duitse zenders....
Ik vermoed dat dit laatste het gevolg is van de Ram ruimte om TMC te ontvangen, en ook een gevolg is van een uitblijven uitwisseling van tmc info tussen de landen (leve de EU ...al was het maar voor de grensstreken)
Anders dan jij schrijft kreeg ik onlangs ruim voor het passeren van de Duitse grens al de Duitse TMC-info.... Ik weet niet of dat toeval was....
Kun je die situatie iets specifieker maken?
Als je bij voorbeeld vanaf Venlo over de Klagenfurtweg naar Mönchengladbach rijdt, rij je nog een heel stuk door Nederland, maar in feite ook al die tijd vlak langs de duitse grens. Was het zo'n soort situatie?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Nog even nagekeken en inderdaad je krijgt bij de grens gewoon de nederlandse en de duitse informatie bij elkaar in je scherm te zien bij een Becker. Dus hij scant wel automatisch heel de band af naar tmc info en zet deze info bij elkaar zodoende krijg je in de grensstreken en nederlandse en duitse info in je scherm.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

beckeronline schreef:Nog even nagekeken en inderdaad je krijgt bij de grens gewoon de nederlandse en de duitse informatie bij elkaar in je scherm te zien bij een Becker. Dus hij scant wel automatisch heel de band af naar tmc info en zet deze info bij elkaar zodoende krijg je in de grensstreken en nederlandse en duitse info in je scherm.
Met alle respect, maar ik heb m'n grote twijfel aan dit verhaal. Zo werkt TMC niet, en ook een tuner niet.
Een tuner pakt een TMC zender, en verzamelt de door DIE zender uitgezonden TMC info. Als de tuner om een of andere reden een andere zender opzoekt, meestal omdat de vorige zender te zwak geworden is, dan verzamelt 'ie de info van die nieuwe zender, en wordt de vorige info overschreven en dus uit het geheugen gewist.

Ik maak dit met grote regelmaat mee, bij het omschakelen van RWS-RAD1 naar SkyTMC4U. Over en weer worden er dan info's gewist dan wel overschreven.
De enige manier waarop een TMC info kan blijven staan is als door de nieuwe zender de TMC info met de zelfde codes opnieuw uitgezonden wordt. Die lijkt dan te blijven staan, maar wordt in feite overschreven met dezelfde tekst.
Dat geschreven hebbende, het kan gebeuren dat er wel eens oude info blijft hangen. Naar ik begrepen heb is dat dan eigenlijk niet de bedoeling, wellicht nog een onvolkomenheid in de SW danwel de meegezonden codes....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Re: TMC in België

Bericht door Edwin :-) »

JW schreef:
Kun je die situatie iets specifieker maken?
Als je bij voorbeeld vanaf Venlo over de Klagenfurtweg naar Mönchengladbach rijdt, rij je nog een heel stuk door Nederland, maar in feite ook al die tijd vlak langs de duitse grens. Was het zo'n soort situatie?

Groet,
JW
De precieze situatie kan ik me niet helemaal herrineren, maar volgens mij zat ik in de regio Elst richting Duitsland en zag toen al zowel de Nederlandse als de Duitse TMC info. Hoe dat kan weet ik niet (zo technisch ben ik niet :-)) Ik constateerde alleen in de TMC lijst zowel de NL als de D info.
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Er zijn twee elementen die bepalen of je TMC info krijgt van een nabuurland.

Aan de ene kant is dat van het betreffende land TMC codes op de kaart moeten staan, anders heb je gewoon niks. Zie het door een aantal van julie genoemde voorbeeld België.

Anderzijds moet de TMC info, uitgezonden door een zender, wel opgepakt kunnen worden door je systeem.
Voorbeeld is de info van WDR 2 of 3, die ik met m'n MT 5010/01 kan selecteren als ik nog in ons land rij, en die vervolgens dan de TMC info geeft van Rheinland-Westfalen, en ook de info van andere Bundesländer die zij doorgeven.
Het aardige is dat die zender kennelijk ook de TMC info van ons land overneemt, die blijf ik zien als ik in de grensstreek rij. Of het omgekeerd ook zo is, weet ik niet, ik kan het me niet herinneren dat ik de duitse TMC info nog had toen ik op RWS-RAD1 omgeschakeld had.
Misschien weet "veelrijder" en TMC ontvangstspecialist Willem (WS) dat?

Als ik Edwin's verhaal zo lees, vermoed ik dat die info die hij zag opgepikt is van WDR 2 of 3, maar het is natuurlijk lastig om dat zeker te kunnen vaststellen omdat je bij een Becker niet kunt zien op welke TMC zender 'ie staat. Toch?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Plaatsnaam in Belgie
    door jackyboy » 19 sep 2015 19:24 » in Navteq
    Reacties: 4
    Weergaves: 1015
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 830

Terug naar “Traffic Message Channel”