TMC en Premium TMC

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Dutchman
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jun 2012 14:22

TMC en Premium TMC

Bericht door Dutchman »

Ik las op het internet dat een aantal landen in Europa uitsluitend een premium TMC netwerk gebruikt, maar dat bij sommige nieuwe navigatiesystemen het gebruik hiervan al in de aankoopprijs verwerkt is. Weet iemand hoe dit werkt? Kan ik met mijn 7210BT gebruik maken van het premium TMC netwerk in Europa?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Re: TMC en Premium TMC

Bericht door RGM »

Wanneer het ontvangen van Premium TMC al in de aankoopprijs van het apparaat is verwerkt dan houdt dit in dat je voor het betreffende land (of landen) niet afzonderlijk nog Premium TMC hoeft aan te schaffen. Je hoeft dan niets meer te doen, behalve je navigatiesysteem afstemmen op een Premium TMC provider (in Nederland: VIDEXTRA) om gebruik te kunnen maken van Premium TMC.

Of dat bij jouw 7210BT ook het geval is en of je met het apparaat überhaupt gebruik kunt maken van Premium TMC zul je moeten navragen bij de leverancier van je toestel; kijk daarvoor bijvoorbeeld op de website van de leverancier of in de handleiding van je toestel. Dat verschilt namelijk per merk.
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchman
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jun 2012 14:22

Re: TMC en Premium TMC

Bericht door Dutchman »

Bedankt voor het bericht.
Ik heb inmiddels bij Kenwood en Garmin gekeken, en het blijkt dat je je op de premium TMC dient te abonneren. Dit kost 35 euro per land (!). Maar dat hoef je slechts eenmalig te betalen.
Dus voor de vakantie betekend dat Belgie, Duitsland, Italie en Frankrijk. Toch weer 140 euro in het mandje van Garmin.

Zijn er mensen die ervaring hebben met premium TMC van Garmin? Maakt het echt veel verschil tov de standaard TMC?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Re: TMC en Premium TMC

Bericht door RGM »

Het maakt inderdaad meestal echt verschil; zeker in Nederland steekt Premium TMC wat mij betreft met kop en schouders boven standaard TMC uit. Niet alleen is de wegendekking veel groter, maar er worden ook meer zaken gemeld (vooral wegwerkgerelateerde zaken op N-wegen waarbij je rekening moet houden met extra reistijd en/of wegafsluitingen). Hier in het forum kun je overigens genoeg ervaringen lezen van andere ervaringen met Premium TMC in de verschillende landen.
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchman
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jun 2012 14:22

Re: TMC en Premium TMC

Bericht door Dutchman »

Bedankt! Dat is voldoende antwoord op mijn vraag.
Ik ga de Premium TMC voor een aantal landen bestellen bij Garmin.

:)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”