Snelheids controle per TMC

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
mb512
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 dec 2003 14:25

Bericht door mb512 »

werkt het met elk nav systeem met TMC ?
Bij mij geeft het systeem als ik TMC ingeschakeld heb en op noordzee luister dat er geen TMC uitzending is en een andere zender met TMC moet opzoeken.
Ging vanavond naar amsterdam via de A6 en daar stond bij 85.5 een flitser achter een viaduct, maar geen melding via TMC Noorzee.
MS 4100 met TMC
Yakumo Delta Gps met Tom Tom III/Destinator III

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef:Ik heb begrepen dat er bij de MS5000 een popup bericht kwam.
Dit was vrijdag om 9.00 uur op de N207 (moet N206 zijn) bij katwijk.
Wie kan dit bevestigen?
Bij Han en mij, beiden met de MS 5500 kwam er dus geen pop-up, slechts die driehoekjes waren zichtbaar. En bij mij kwam 'ie dus ook niet in de (file) informatie op de te rijden route.

Wat wel als pop-up komt bij de MS 5500/5400 zijn de vaste flitspalen zoals die op de nieuwe 2004/2 versies van de C-IQ systemen zit en die separaat vrijgeschakeld kunnen worden. Dat zijn voor die systemen "infopunten" zoals daar heel veel meer van zijn, en die uit o.a. de Varta, Merian of Michelin gidsen komen die op de DVD/CD's staan.
Maar dat is een heel ander verhaal, en heeft niks met TMC te maken.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Is het niet zo dat met de nieuwe software het systeem een melding geeft? Als dat namelijk zo is dan wordt dit misschien bedoeld met de "pop-up"?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Is het niet zo dat met de nieuwe software het systeem een melding geeft? Als dat namelijk zo is dan wordt dit misschien bedoeld met de "pop-up"?

Groetjes,

Toho_NL.
Hallo,

Met die nieuwe SW wordt die melding dus niet gegeven, het enige dat je ziet is dat driehoekje op de kaart, en de melding van de controle in de algemene lijst met files. Geen pop-ups of vemeldingen als probleem op de route.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jadolfs
Junior Member
Junior Member
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 nov 2003 15:13

Re: re

Bericht door jadolfs »

laurens schreef:Hallo allemaal

Heb de site van noordzee eens gelezen

daar staat op als je je radio op zoordzee afstemt de tmc box dat ook zal doen

mu is mijn vraag is dat waar ?
lijkt mijn sterk want de radio van mijn is niet verbonden met de tmc module

laurens
Ik zou dat als radiozender ook vermelden, want mensen die de techniek niet snappen luisteren nu allemaal naar Noordzee FM!
Groeten,

Joost

[size=75]Renault Mégane II 5-deurs 1.9dCi
VDO Dayton MS 3100 + MT 5000
Teleatlas 2004/2005[/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: re

Bericht door JW »

jadolfs schreef:
laurens schreef:Hallo allemaal

Heb de site van noordzee eens gelezen

daar staat op als je je radio op zoordzee afstemt de tmc box dat ook zal doen

mu is mijn vraag is dat waar ?
lijkt mijn sterk want de radio van mijn is niet verbonden met de tmc module

laurens
Ik zou dat als radiozender ook vermelden, want mensen die de techniek niet snappen luisteren nu allemaal naar Noordzee FM!
Zo is dat, gewoon de kluit belazeren dus. Niks bijzonders toch :?: :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 okt 2003 09:43

Bericht door Chemical »

Check this:

http://images.flitsservice.nl/phpBB/vie ... tmc+becker

Hieruit blijkt dat de eerste ervaringen toch niet zo slecht zijn.
InDustWeTrust DubNoBassWithMyHeadMan!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Bedankt voor de link, interessant genoeg om te volgen.

Bij lezen van de reacties daar tot nu toe is me niet gebleken dat het goed functioneert, daarom heb ik me op dat forum aangemeld en een vraag gesteld over dit onderwerp.
We zullen zien wat dat oplevert.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Ik heb inmiddels de vraag ook neergelegd bij noorzee fm.
De vraagstelling: welke naviagtiesystemen worden er bedoeld. Daar Erik de Zwart in een uitspraak roept dat de info beschikbaar is voor zijn luisteraars met het juiste navigatiesysteem.

Erik de Zwart, directeur van Noordzee FM: “Elk half uur melden wij, naast de verkeersinformatie, ook flitsers op de radio. Ook hebben we een speciaal telefoonnummer waarop snelheidscontroles kunnen worden aangemeld. Nu stellen we deze informatie 24 uur per dag beschikbaar aan onze luisteraars met het juiste navigatiesysteem. Wij zorgen er dus voor dat je als luisteraar van Noordzee 100.7 FM écht het maximale uit je radio haalt! Ook de succesvolle samenwerking tussen Noordzee 100.7 FM, Vialis Verkeer & Mobiliteit en Music & Images mag hierbij niet onvermeld blijven”. [Bron: Radio.NL]
Ben benieuwd of ik een duidelijk antwoord krijg,

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Inmiddels antwoord gehad van iemand van talparadionederland.nl

Hij schrijft vandaag:
Hoe de controles zich aanmelden is per systeem verschillend. Dat komt mede omdat er Europees geen afspraken zijn over controles/flitsers en Nederland loopt nogal voorop met flitsers. In de systemen wordt een Europees afgesproken code aangesproken welke door ieder merk vertaald wordt. Welke tekst/icoon er komt is dus bij ieder merk anders.


Hier reageerde ik weer op of ie merken/modellen kon noemen die zich voordoen als in de spot op Noordzee.

Hier volgde als antwoord op:
Helaas heb ik nog niet alle merken zelf kunnen testen. Zelf heb ik een Kenwood met dual-tuner en deze waarschuwt met een stem en icoon in het scherm. Blauwpunkt geeft een lijst met controles door en een stem. Pioneer ook met stem en icoontje. Becker bv nog niets (wordt aan gewerkt) VDO heeft nogal wat varianten in de markt naar ik begrijp. Daar moet ik afgaan op ervaringen van collega's.

Kortom een oproep van mijn kant: Mensen geef aan wat je wel/niet hoort op welk systeem.
Dan kunnen we dat doorspelen aan Noordzee, zodat zij (in samenhang met fabrikanten) de boel kunnen perfectioneren.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Vandaag met mijn VDO MS5500 gemerkt: icoontje (driehoekje) en melding in de lijst met verkeersinfo. Geen melding op scherm via pop-up en ook geen voice aanwijzing.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Riekus schreef:Vandaag met mijn VDO MS5500 gemerkt: icoontje (driehoekje) en melding in de lijst met verkeersinfo. Geen melding op scherm via pop-up en ook geen voice aanwijzing.

Groet,
Riekus
En dat is precies zoals ik het tot nu toe met mijn MS 5500 met "franse TMC box" heb ervaren.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chemical
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 okt 2003 09:43

Bericht door Chemical »

Zijn er inmiddels al meer mensen die ervaringen hebben opgedaan met het ontvangen van flitsmeldingen via de TMC uitzendingen???

Persoonlijk is mijn ervaring dat de meldingen bij lange na niet compleet zijn en lang niet altijd kloppen.

Ben benieuwd
InDustWeTrust DubNoBassWithMyHeadMan!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
overdiep
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2003 15:32

totaal niet gelukkig met flitsmeldingen

Bericht door overdiep »

Ik ben beslist niet gelukkig met deze nieuwe meldingen, heb nu een paar keer driehoeken gezien met een uitroepteken erin (zou gevaar betekenen) en gelijktijdig wordt ik omgeleid. Mijn systeem is af fabriek in een BMW E60 525d 2004/04 met navi professional. Ik heb TMC op automatisch staan, welke zender kan ik er het best vast in zetten om niet steeds voor flitsers te worden omgeleid?

mvg Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bert14
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2004 14:18

Bericht door bert14 »

@ overdiep:

Alle zenders met TMC zijn goed, m.u.v. Radio538 en Noordzee. Radio 1 is op één frequentie (98.9 FM) in een groot deel van Nederland te ontvangen, en dat lijkt me daardoor een goed keus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
overdiep
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2003 15:32

Bericht door overdiep »

maar ik wil graag een TMC-zender zonder politiekontrole (snelheidskontrole), is dat Radio 1?

in Duitsland mogen geen snelheidskontroles via TMC worden doorgegeven, vandaar dat mijn auto (met Duitse software) deze TMC-codes als een file ziet waardoor ik wordt omgeleid.

mvg Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Hans,

Ja, die zender Radio 1 zendt inderdaad geen politiecontroles uit. Dus als je je systeem daarop kunt vast zetten gaat het goed met jouw BMW TMC systeem.
Overigens, die zender Radio 1 zendt op meer frequenties uit. Die 98.9 is van de Lopik zender, de sterkste inderdaad maar ook Roermond, Smilde (ook een sterke), Markelo (iets kleiner maar toch behoorlijk sterk) , Goes, Wieringermeer en nog een paar kleintjes zenden Radio 1 uit.

Hopelijk lukt het je om die zender echt vast te houden, bij de TMC box MT 5000/5010 lukt dat maar ten dele, hij schakelt toch naar een andere zender als de gekozen zender even wegvalt. En bij de volgende start staat 'ie weer op automatisch :cry:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
overdiep
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2003 15:32

Bericht door overdiep »

bedankt, daar heb ik wat aan, heb gelijk i.p.v. AUTO nu VARA R1 gekozen en dat is Radio 1, houd je op de hoogte via forum, zo moet zo'n forum werken

mvg Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Blue Leather
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 okt 2004 17:56

Bericht door Blue Leather »

Chemical schreef:Zijn er inmiddels al meer mensen die ervaringen hebben opgedaan met het ontvangen van flitsmeldingen via de TMC uitzendingen???

Persoonlijk is mijn ervaring dat de meldingen bij lange na niet compleet zijn en lang niet altijd kloppen.

Ben benieuwd
Correct, de meldingen zijn nogal vaag "A1 Amersfoort - Apeldoorn over Barneveld". Ook heb ik wel een melding gehad die niet bleek te kloppen.
Echter het is me niet helemaal duidelijk hoe de meldingen gemeld worden, je kan natuurlijk 0900-9722 bellen. Men vraagt daar wel naar een hm-paal maar m.i. is het melden nogal free-format. Voor een exacte plaats bepaling is de hm-paal natuurlijk wel belangrijk. Wellicht zullen de gebruikersfeedback de meldingen verbeteren.

Ten aanzien van het navigatiesysteem, de meldingen komen niet voor in de Verkeersinfo op de route - m.i. een grote misser. Wel heb ik een visuele melding op het scherm, maar als de melding niet gedetailleerd is met hm-paal info, kan je er al voorbij zij voordat de je melding op het navigatiescherm ziet.
Schwartzgrau Leather.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
overdiep
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 okt 2003 15:32

Bericht door overdiep »

klopt, TMC ingesteld op Radio 1 is geen garantie dat ie daar op blijft staan, regelmatig verspringt ie weer naar automatisch. de oplossing die ik nu heb gekozen (BMW NAVI PROF. E60 525da uit 2004) is dat ik dynamische route heb uitgezet en nu komt er een melding van een file (dus ook die hoort bij Polizei Kontroll) en die kan ik nu negeren.

mvg Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”