Skyradio TMC alwéér plat?

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Gerritje schreef:
Dit ontgaat mij even, de SW van Becker Pro is toch ook geschikt voor de Pioneer, dat is jouw stellige bewering tenminste. Dus ik snap jouw veronderstelling niet.
Mij niet, want iemand die al de CNCD 6.0 op z'n AN-P9R heeft staan die koopt toch niet zomaar een Becker TP 9.0 update :?
Nee dat klopt, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mickey schreef:Uit de volgende zin,
Quote: ‹ Select › ‹ Expand ›
Uw navigatiesysteem kan bij een ingestelde of bij een niet ingestelde TMC-zender
TMC-informatie ontvangen. Om TMC-informatie optimaal te kunnen ontvangen, raden
wij u echter aan om een TMC- zender in te stellen.


maak ik nergens op dat de navi 2 tuners heeft, het zou ook heel goed op een andere manier kunnen.
Leg dan maar eens uit HOE dat gedaan kan worden...
Nee dus, daar heb je twee tuners voor nodig :idea:

In de Becker handleiding staat ook niet vermeld dat er twee tuners in zitten, ik schreef dat eerder.

De Flyer van de Pioneer heb ik niet, daar zal het vermoedelijk wél in staan, net zoals in die van de Becker.

Groet,
JW

PS Lees die oude Postma draadjes nog eens door, daar is dit ook allemaal behandeld :!:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW schreef:
Mickey schreef:Uit de volgende zin,
Quote: ‹ Select › ‹ Expand ›
Uw navigatiesysteem kan bij een ingestelde of bij een niet ingestelde TMC-zender
TMC-informatie ontvangen. Om TMC-informatie optimaal te kunnen ontvangen, raden
wij u echter aan om een TMC- zender in te stellen.


maak ik nergens op dat de navi 2 tuners heeft, het zou ook heel goed op een andere manier kunnen.
Leg dan maar eens uit HOE dat gedaan kan worden...
Nee dus, daar heb je twee tuners voor nodig :idea:

In de Becker handleiding staat ook niet vermeld dat er twee tuners in zitten, ik schreef dat eerder.




De Flyer van de Pioneer heb ik niet, daar zal het vermoedelijk wél in staan, net zoals in die van de Becker.

Groet,
JW

PS Lees die oude Postma draadjes nog eens door, daar is dit ook allemaal behandeld :!:
Leg dan maar eens uit HOE dat gedaan kan worden...
Dat kan ik niet, zo technisch ben ik nu ook weer niet, maar ik kan mij wel voorstellen, dat het ook op een andere manier kan, daar er nergens, waar dan ook, wordt geschreven over 2 tuners.
De Flyer van de Pioneer heb ik niet, daar zal het vermoedelijk wél in staan, net zoals in die van de Becker.
Maar je hebt wel de handleiding van Pioneer.
Maar heb je wel de Flyer van Becker waar het wel in staat? Kan je dat dan even posten?

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dat kan ik niet, zo technisch ben ik nu ook weer niet, maar ik kan mij wel voorstellen, dat het ook op een andere manier kan, daar er nergens, waar dan ook, wordt geschreven over 2 tuners.
Als je dit van je zelf beweert, en ik geloof je onmiddellijk gezien de aard van je vragen, dan is verdere uitleg toch ook weinig zinvol als je niet wilt geloven wat al vele malen eerder is betoogd. :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

Gerritje schreef:
Dat kan ik niet, zo technisch ben ik nu ook weer niet, maar ik kan mij wel voorstellen, dat het ook op een andere manier kan, daar er nergens, waar dan ook, wordt geschreven over 2 tuners.
Als je dit van je zelf beweert, en ik geloof je onmiddellijk gezien de aard van je vragen, dan is verdere uitleg toch ook weinig zinvol als je niet wilt geloven wat al vele malen eerder is betoogd. :wink:
Op dit forum gaat, door sommige mensen er nogal prat op, dat ze graag vragen goed onderbouwd en met feiten beantwoord worden.
Op mijn vraag heb ik nog geen één antwoord gezien, wat gebasseerd is op feiten.
Met suggesties en veronderstellingen komen we niet veel verder, vandaar.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In eerdere Postma draadjes is uitgelegd hoe dat zit. Als je nou zelf even de moeite neemt om dat op te zoeken en door te lezen dan begrijp je het ook.
Ik ga verder geen moeite doen om hier flyers te posten, die kun je zelf ook bij Becker vinden.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW schreef:In eerdere Postma draadjes is uitgelegd hoe dat zit. Als je nou zelf even de moeite neemt om dat op te zoeken en door te lezen dan begrijp je het ook.
Ik ga verder geen moeite doen om hier flyers te posten, die kun je zelf ook bij Becker vinden.

Groet,
JW
Ook in die postings wordt niets op feiten gebasseerd en ik zie graag goed onderbouwde feiten.
Gezien jouw antwoord weet ik inmiddels genoeg.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

mickey schreef:
JW schreef:In eerdere Postma draadjes is uitgelegd hoe dat zit. Als je nou zelf even de moeite neemt om dat op te zoeken en door te lezen dan begrijp je het ook.
Ik ga verder geen moeite doen om hier flyers te posten, die kun je zelf ook bij Becker vinden.

Groet,
JW
Ook in die postings wordt niets op feiten gebasseerd en ik zie graag goed onderbouwde feiten.
Gezien jouw antwoord weet ik inmiddels genoeg.

Gr.
Dat lijkt mij ook: dat je een dubbele tuner nodig hebt om TMC te kunnen pakken als je op een andere zender afgestemd bent die geen TMC uitzendt. Zoals Radio4.

Groet,
JW

PS 1 Als je de moeite neemt de brochure zoals de downloads.php?view=detail&id=138 op te halen die hier bij de handleidingen staan....
PS 2 En kijk eens op blz 20 van deze Pioneer brochure http://www.pioneer.nl/files/brochures/0 ... AVI_DU.pdf .....
PS 3 Maar dat is......

<< edit by mod Ritselaar>> --> Bij PS 2 heb ik achter pdf een spatie gezet, anders werkt de link niet <-- <</edit by mod Ritselaar>>
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW schreef:
mickey schreef:
JW schreef:In eerdere Postma draadjes is uitgelegd hoe dat zit. Als je nou zelf even de moeite neemt om dat op te zoeken en door te lezen dan begrijp je het ook.
Ik ga verder geen moeite doen om hier flyers te posten, die kun je zelf ook bij Becker vinden.

Groet,
JW
Ook in die postings wordt niets op feiten gebasseerd en ik zie graag goed onderbouwde feiten.
Gezien jouw antwoord weet ik inmiddels genoeg.

Gr.
Dat lijkt mij ook: dat je een dubbele tuner nodig hebt om TMC te kunnen pakken als je op een andere zender afgestemd bent die geen TMC uitzendt. Zoals Radio4.

Groet,
JW

PS 1 Als je de moeite neemt de brochure zoals de downloads.php?view=detail&id=138 op te halen die hier bij de handleidingen staan....
PS 2 En kijk eens op blz 20 van deze Pioneer brochure http://www.pioneer.nl/files/brochures/0 ... AVI_DU.pdf.....
PS 3 Maar dat is......
Kijk, dat van Becker is nu een feit. :wink:
Die van pioneer geeft een occurred page aan, dus dat is nog geen feit.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als je via http://search.pioneer.eu/search/?sp_a=s ... 9&sp-p=all zoekt kom je bij die brochure uit.
En op pag 20 staat dan:

Groet,
JW

PS Moet IK nou echt al die moeite doen om dit op te zoeken :?: :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW schreef:Als je via http://search.pioneer.eu/search/?sp_a=s ... 9&sp-p=all zoekt kom je bij die brochure uit.
En op pag 20 staat dan:

Groet,
JW

PS Moet IK nou echt al die moeite doen om dit op te zoeken :?: :roll:
Je bent nu eenmaal een kei in het zoeken, maar dit even terzijde.

Daar staat niets over 2 tuners, of het moet zo zijn, dat er 1 FM tuner is en 1 ingebouwde RDS-TMC tuner is.
Als dat juist is, is dat dus nu ook een feit en moet ik de conclusie trekken, dat er in de handleiding bij de technische specificaties van pioneer onvolledige informatie wordt geleverd.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

mickey schreef:
JW schreef:Als je via http://search.pioneer.eu/search/?sp_a=s ... 9&sp-p=all zoekt kom je bij die brochure uit.
En op pag 20 staat dan:

Groet,
JW

PS Moet IK nou echt al die moeite doen om dit op te zoeken :?: :roll:
Je bent nu eenmaal een kei in het zoeken, maar dit even terzijde.

Daar staat niets over 2 tuners, of het moet zo zijn, dat er 1 FM tuner is en 1 ingebouwde RDS-TMC tuner is.
Als dat juist is, is dat dus nu ook een feit en moet ik de conclusie trekken, dat er in de handleiding bij de technische specificaties van pioneer onvolledige informatie wordt geleverd.

Gr.
Precies :idea:

Voor mij hoeft dat niet ook nog eens in de handleiding te staan, daar gaat het er om dat de gebruiker weet wat 'ie met het apparaat kan. En dat staat daar goed in, zie de eerdere quote en het plaatje.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
mickey
Senior Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:06

Bericht door mickey »

JW schreef:
mickey schreef:
JW schreef:Als je via http://search.pioneer.eu/search/?sp_a=s ... 9&sp-p=all zoekt kom je bij die brochure uit.
En op pag 20 staat dan:

Groet,
JW

PS Moet IK nou echt al die moeite doen om dit op te zoeken :?: :roll:
Je bent nu eenmaal een kei in het zoeken, maar dit even terzijde.

Daar staat niets over 2 tuners, of het moet zo zijn, dat er 1 FM tuner is en 1 ingebouwde RDS-TMC tuner is.
Als dat juist is, is dat dus nu ook een feit en moet ik de conclusie trekken, dat er in de handleiding bij de technische specificaties van pioneer onvolledige informatie wordt geleverd.

Gr.
Precies :idea:

Voor mij hoeft dat niet ook nog eens in de handleiding te staan, daar gaat het er om dat de gebruiker weet wat 'ie met het apparaat kan. En dat staat daar goed in, zie de eerdere quote en het plaatje.

Groet,
JW
Nu dan, dan zijn we eruit en kom ik terug op mijn vorige post, waarin ik zei, dat de toekomstige navi kopers er goed op moet letten, als zij zowel TMC al SKY erg belangrijk vinden, goed moeten opletten wat zij aanschaffen.

Gr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Klopt.

Als een koper altijd van goede TMC wil kunnen profiteren moet je de TMC zender zelf kunnen kiezen. Dan kun je ook kiezen voor kwaliteit op TMC gebied of voor Mobiele Flitsinfo.
In die situatie vallen een heleboel navi's af. Daarover is op dit forum al veel geschreven, dat gaan we maar even niet overdoen.
Vragen daarover maar in de respectievelijke rubrieken, lijkt me.

En hier terug On-Topic, oftewel de problemen van Sky met z'n ontbrekende TMC.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Team Kleijn
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 nov 2005 16:57

Becker Traffic Pro (LowSpeed) TMC

Bericht door Team Kleijn »

Ik verwacht dat dit probleem heeft te maken met het niet uitzenden van TMC op sky, maar weet het niet zeker.

Mijn Becker Traffic Pro (Low Speed) met versie 9.0 ontving al geruime tijd helemaal geen TMCberichten meer.
telkens wordt na ongeveer 6 a 10 minuten 'Op 't ogenblik kunnen geen verkeersberichten worden ontvangen'

Ik downgrade dan volledig naar Versie 5, en daarna plaats ik opnieuw Versie 9.0 weer terug
Voila, het werkt. Maar ik weet nooit voor hoe lang. en ook niet waarom hij dan opeens niet meer werkt.
Soms doet ie het een week, soms doet ie het 2 weken, en daarna keert het bovengenoemde probleem weer terug.

Verklaring 1 :
op een gegeven moment is Skyradio de sterkste, daar stemt ie op af, en vervolgens verlaat hij deze TMCzender nooit meer... Dat is dan het moment van een Down->Upgradeslag om weer TMC te vangen.

Verklaring 2:
Er zijn te veel filemeldingen waardoor het geheugen volloopt, als dat bereikt is doet ie het niet meer. Dat is dan het moment van een Down->Upgradeslag om weer TMC te vangen.

Misschien dat iemand deze problematiek ook kent, cq een oplossing heeft

Alvast dank

'Team Kleijn'
Rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

In mijn systeem kan ik precies zien welke zender actief is als Sky doorkomt.
Dat is bij mij Skyradio op 101.5 FM, met PI 83C6 en die zendt GEEN TMC berichten uit. Geen kwestie van vollopen, ze zijn er gewoon niet.
De "valse Sky" is dus Veronica, bij mij op 97.8FM, met PI 83E1, die zendt wél TMC berichten uit. De "mix" komt door die identieke SID 3 van beide zenders, zie http://www.navigatiehosting.nl/TMC/coun ... therla.htm

Overigens ben ik op een duits forum een posting tegen gekomen waar SkyRadio als niet te ontvangen betaalzender te zien is. Dus toch experimenten daarmee? Zie http://forum.pocketnavigation.de/thread ... ost1810302

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

JW,


Met die Sky Radio ben je op dwaalspoor gezet.

In Hessen is er ook een SkyRadio.

Ik zag namelijk op dat plaatje verder alleen maar zenders uit het gebied van Hessen. Google helpt je dan snel.


Ik heb hier in NL een keer of twee, drie gehad dat achter een nederlandse TMC-zender zo'n betaalteken met een kruis stond.

Zodra ik deze dan koos, sloeg de Navi direct vast.

Gebeurt uiteraard altijd als er geen mogelijkheid is tot het maken van foto. Mocht ik het nog eens tegenkomen, dan zal ik het niet selecteren, maar eerst een fotro maken.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Klopt, die Skyradio is een duitse Privatsender, daar was ik inmiddels ook achter na een posting vanmiddag op het duitse forum :idea:

En ik ben wel benieuwd welke zender(s?) er bij jou soms met een betaalteken langskomen.
Ik heb het in ons land dus één keer gehad, met SkyRadio, zie het plaatje in een posting van 5 juli in viewtopic.php?t=8922&start=50

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mar 2007 00:30

Bericht door bocca »

Ik begrijp het niet meer...

De "SKYRADIO" die bij mij (zuid-holland) steeds opnieuw automatisch wordt gekozen, maar geen TMC info uitzendt, is in feite Veronica? Ik wordt er onderhand wel lauw van dat steeds SKYRADIO automatisch gekozen wordt terwijl NOS-ANWB op de 2e plek in de lijst staat en dat nou juist mijn favoriet is...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik ben bang dat je het wél goed begrijpt.
Maar over welk systeem heb je het in jouw geval? Ik heb een boel langs zien komen bij jou, dus ik weet even niet of dit nú een probleem is.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mar 2007 00:30

Bericht door bocca »

Momenteel de 5500 met 9.5 SR en TMC 5011/00

Je zou bijna geneigd zijn om die mensen van veronica te gaan bellen en vragen of ze de zender uit kunnen schakelen of om TMC informatie te gaan uitzenden. :twisted:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dan ben jij dus een van die gelukkigen die tenminste zelf kan bepalen welke TMC zender er door moet komen :D
Oftewel, even naar de TMC zenderlijst, Radio 1 selecteren en karren maar. Zó doe ik het ook, is een soort van automatisme geworden :idea:

Groet,
JW

PS Maak even een "onderschrift" en zet daarin wat je voor systeem hebt. Is handig :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mar 2007 00:30

Bericht door bocca »

Het is ook bij mij een automatisme geworden, OK - 2x naar beneden - OK - OK
Maar desondanks toch een extra moeite.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bocca
Normal Member
Normal Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 04 mar 2007 00:30

Bericht door bocca »

Gister kreeg ik via SKYRADIO (Veronica) wel getelt 1 file door, terwijl ik via VIA-TMC 89 files door kreeg.
Het lijkt er dus op dat ze bij veronica wel iets aan het doen zijn maar niet veel.

de luie donders

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Weet je ook of dat echt Skyradio was, of alleen het symbool?
De enige manier om daar achter te komen is te kijken in het diag-menu bij TMC. Als daar staat PI: 83C6 is het Skyradio, als dat 83C1 is heb je Veronica te pakken.
En als geschreven, beiden werken met SID 3, dus er kan zomaar Skyradio staan terwijl het gewoon Veronica is.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”