"Hangende" meldingen

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
dionysus1975
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2004 13:04

"Hangende" meldingen

Bericht door dionysus1975 »

Nu heb ik geen navigatie systeem, maar een Filemelder, maar ik mag aannemen dat de werking gewoon hetzelfde is. Het apparaat werkt prima, maar wat me nog wel eens opvalt is dat er soms meldingen die allang weg zijn blijven hangen. Soms wel 3 dagen lang, is dat normaal dat je 3 dagen lang dezelfde melding ziet, of zitten ze dan gewoon te slapen bij hetgene waar die TMC meldingen gegenereerd worden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Naar alle waarschijnlijkheid zit dat in jouw Filemelder. Kennelijk wordt daarvan het geheugen niet (goed) gewist, daarom zie je die meldingen nog steeds.

Iets dergelijks komt ook voor bij diegenen die met een één-tuner TMC radio onderweg omschakelen op een andere, niet-TMC zender. Dan blijven die oude files staan omdat het geheugen niet ververst wordt met nieuwe informatie.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

Tja das vervelend

Het zal idd aan je melder liggen
Er wordt met ieder bericht een code mee gestuurt die aangeeft of het een update is op een vorige status of een nieuw bericht. De update kan ook inhouden dat het bericht (melding) komen te vervallen in.

Het kan ook zo zijn dat je slecht ontvangst hebt en hij de "afmeld" melding niet krijgt. Dus check sowieso je ontvangst ;-)


Dennis
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dionysus1975
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2004 13:04

Bericht door dionysus1975 »

Dennis schreef:Tja das vervelend

Het zal idd aan je melder liggen
Er wordt met ieder bericht een code mee gestuurt die aangeeft of het een update is op een vorige status of een nieuw bericht. De update kan ook inhouden dat het bericht (melding) komen te vervallen in.

Het kan ook zo zijn dat je slecht ontvangst hebt en hij de "afmeld" melding niet krijgt. Dus check sowieso je ontvangst ;-)


Dennis
De ontvangst is eigenlijk prima, heb bijna altijd het meeste aantal ontvangststreepjes, maar misschien weet ik ook wel waar het aan zou kunnen liggen. De hangende meldingen betreffen bijna altijd de a9. En waarschijnlijk heeft dat weer te maken met de nieuwe A5, die nog niet in de filemelder zit, waardoor knooppunt raasdorp niet bekend is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • NX302E meldingen
    door hjk1956 » 23 feb 2015 15:23 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 796

Terug naar “Traffic Message Channel”