Graag uw mening over TMC

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.

Wat vind u van de actualiteit van de TMC meldingen ?

Zeer tevreden
0
Geen stemmen
Tevreden, maar voor verbetering vatbaar
19
58%
Ontevreden, verbetering op kort termijn noodzakelijk
14
42%
Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 33

checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Graag uw mening over TMC

Bericht door checkin »

Er zijn al veel berichten geplaatst over de kwaliteit van de TMC meldingen.

Om een indruk te krijgen, graag even invullen.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

joepie ben de eerste :lol: :lol:

tmc is wel voor verbetering vatbaar, met name de snelheid dat het wordt doorgegeven. melding komt vaak te laat of helemaal niet terwijl er wel een file staat. :cry: en dan sta je in de file en vraag je jezelf af waarom heb ik een tmc-unit in mijn auto :?: :?:

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als tweede, en vast niet de laatste een reactie.

Ik zou m'n TMC via de MT 5010/01 voor geen goud willen missen, al met al heb ik al heel wat uren tijd en ergernis kunnen ontlopen.
Maar voor verbetering is het zeker vatbaar, kijk maar eens wat onze zuiderburen er inmiddels van gemaakt hebben. Wat later dan wij, maar o zo goed :!: :lol:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Mhhhhh ben ik weer degene die als eerste ontevreden stemt :?:

Ergens wou ik dat ik mijn geld aan iets anders had uitgegeven. Ik vindt de huidige TMC meldingen absoluut onbetrouwbaar. Afgelopen week al meerdere malen gehad dat de informatie niet klopte. Wel melding => geen file. Geen melding => wel file.

Wat mij betreft is het echt hard nodig dat ze wat gaan doen aan de betrouwbaarheid en naukeurigheid van TMC.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Tja, dan zal ik ook maar even reageren.

Het mag duidelijk zijn dat de nederlandse TMC zeker voor verbetering vatbaar is, zeker ten opzichte van de buitenlandse aanbieders.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo,

Ook mijn ervaring is dat de Nederlandse TMC ver onder doet voor met name Belgie en Duitsland
In het Duitsland krijg je werkelijk Alle TMC-info van loslopende dieren op de rijbaan tot aan breedte transporten toe zeker met het goede onderliggende wegennet heeft dat al menig uurtje file rijden voorkomen.

Steeds vaker krijg ik de indruk dat in Nederland bewust TMC meldingen niet of later worden doorgegeven om het onderliggende wegennet niet te zwaar te belasten, immers de techniek is voorhanden.

In geen enkel ander land zitten er zoveel detectielussen, matrix borden, camera's e.d. in en boven de weg als in Nederland de info is dus voorhanden.
De techniek is er dus wel.

mvgr,
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Zal ook mijn gal nog even spugen.


Ben wel tevreden, maar verbeteringen zijn altijd mogelijk.
Niet alleen qua actualiteit, maar ook aanbod TMC mag op meer zenders.

In mijn regio wil sky en veronica wel eens niet van goede kwaliteit zijn, blijft er op dit moment 1 alternatief over: zijnde Radio 1 met al dat gepraat :-(

Maar goed, vandaag de cd-wisselaar binnengekregen en morgen maar eens zien of we de boel aangesloten kunnen krijgen met mijn twee linker handen.
Dan kan ik de tuner van de MS4200 wel op Radio1 zetten voor verkeersinfo, maar toch luisteren naar eigen keus uit de wisselaar :-)


frits de laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

Ben het eigenlijk eens met de meeste commentaren. Het verbaast mij dat in een 'gemonitored' land als nederland (met alle lussen, camera's e.d.) de info niet veel meer geautomatiseerd verwerkt wordt. Het handmatig overkloppen van info, hetgeen de vertragingen lijkt te veroorzaken, is natuurlijk uit de tijd.

Toch heb ik regelmatig groot voordeel, zeker op langere trips, waarbij je echt nog een uitwijkmogelijkheid hebt over snel- en autowegen.

Groet,
Riekus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

ritselaar schreef:Zal ook mijn gal nog even spugen.

In mijn regio wil sky en veronica wel eens niet van goede kwaliteit zijn, blijft er op dit moment 1 alternatief over: zijnde Radio 1 met al dat gepraat :-(

Maar goed, vandaag de cd-wisselaar binnengekregen en morgen maar eens zien of we de boel aangesloten kunnen krijgen met mijn twee linker handen.
Dan kan ik de tuner van de MS4200 wel op Radio1 zetten voor verkeersinfo, maar toch luisteren naar eigen keus uit de wisselaar :-)


frits de laar
Ben nu een Blaupunkt E1 aan het testen maar daar heb ik bovenstaande dus ook..... wil je TMC maar dan moet je ook op een TMC zender afgesteld staan en maar hopen dat die alle info uitzend!!!

Tjonge wat hebben ze dat bij Becker (voor een 1 din apparaat) toch goed voor elkaar! Gewoon twee tuners erin met de ene luister je gewoon naar je favoriete radiozender en de andere tuner zorgt dat alle tmc info bij elkaar verzameld word en dat deze word doorgegeven!

Uiteraard ben ook ik meer happy met de info welke je in Duitsland krijgt maar heb wel het gevoel dat het beter word hier in ons Nederland! Krijg laatste tijd ook de meldingen van N wegen bij mij in de omgeving.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Beckeronline schreef:
Tjonge wat hebben ze dat bij Becker (voor een 1 din apparaat) toch goed voor elkaar! Gewoon twee tuners erin met de ene luister je gewoon naar je favoriete radiozender en de andere tuner zorgt dat alle tmc info bij elkaar verzameld word en dat deze word doorgegeven!
Da's wel errug mooi voorgesteld van wat die tweede tuner doet en kan.

Die tweede tuner stemt af op een TMC zender, welke dat is kun je niet beïnvloeden.
En dus kan dat bij ons de TMC4U van Veronica zijn, terwijl je weet dat dat bepaald niet de beste zender is, en je RWS-RAD1 zou willen hebben.

In Duitsland is dat nog lastiger, daar zijn een paar hele goeie zenders zoals WDR 2 en 3 in Rheinland-Westfalen, maar daar zitten er in het zelfde gebied ook een paar bij waar je niks aan hebt. Dat weet ik uit eigen ervaring, en dus ben ik blij dat ik met m'n MT 5010/01 zelf de goeie zender kan opzoeken en selecteren.

Lees de commentaren maar eens wat nauwkeuriger op het duitse forum, daar is toch ook de gedachte dat een tweede tuner wel leuk is, maar door de keuzebeperking bepaald niet een echte oplossing biedt.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Klopt als een bus wat jij schrijft!! Maar dat geld alleen voor de Trafficpro en DTM. Bij de nieuwe serie apparaten welke er zijn en gaan komen kan je zelf een zender kiezen maar ook op automatisch laten staan. (ik zou het moeten proberen bij een trafficpro maar ik denk dat het daar ook kan je kan daar nl. een zender vast instellen voor doorgave RDS en TMC maar dat moet ik uitzoeken).

Bij de nieuwe toestellen is het zelfs ook zo dat je kan luisteren naar de korte golf (49meter band) of SW e.d. en de 2e tuner blijft gewoon op de FM band naar TMC zoeken.

Maar ik had het in eerste instantie over 1 din apparaten en de TMC box past alleen om beeldscherm toestellen van VDO Dayton. Ik heb dus nooit geschreven dat het beter zou zijn dan een TMC box!

Ging vergelijk aan tussen een 1 din apparaat met 1 tuner daar moet je dus ook daadwerkelijk luisteren (of in ieder geval afgestemd staan op) de TMC zender. En bij Becker hoeft dat niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Beckeronline schreef:
Bij de nieuwe serie apparaten welke er zijn en gaan komen kan je zelf een zender kiezen maar ook op automatisch laten staan.
Dat is een interessant nieuwtje en een belangrijk feature. Daarmee heb je dan dezelfde mogelijkheden als je met de losse MT 5010/01 hebt.
Heb jij de Indianapolis al en heeft dit toestel deze nieuwe mogelijkheid ook? Ik heb er op het duitse forum nog niks over gelezen.

Overigens, het klopt dat de MT-box bij VDO alleen bestemd is voor de losse beeldschermsystemen. Nog wel, binnenkort zijn ze ook koppelbaar aan de MS 4150 en 4200 RS die na een besturings SW update dan optimaal gebruik kunnen gaan maken van de mogelijkheden van de MT box. Dus ook daar optimalisaties in voorbereiding/uitvoering :wink:
Dat de nieuwe Beckers dit allemaal in één behuizing doen is natuurlijk wel extra fraai :)

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

Riekus schreef:Ben het eigenlijk eens met de meeste commentaren. Het verbaast mij dat in een 'gemonitored' land als nederland (met alle lussen, camera's e.d.) de info niet veel meer geautomatiseerd verwerkt wordt. Het handmatig overkloppen van info, hetgeen de vertragingen lijkt te veroorzaken, is natuurlijk uit de tijd.

Toch heb ik regelmatig groot voordeel, zeker op langere trips, waarbij je echt nog een uitwijkmogelijkheid hebt over snel- en autowegen.

Groet,
Riekus

Zijn we mee bezig :lol:
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

JW schreef:
Heb jij de Indianapolis al en heeft dit toestel deze nieuwe mogelijkheid ook? Ik heb er op het duitse forum nog niks over gelezen.

Dat de nieuwe Beckers dit allemaal in één behuizing doen is natuurlijk wel extra fraai :)


Heb inmiddels de Indianapolis in mijn auto gebouwd en die kan het inderdaad ook, je kan in TP menu kiezen welke TMC zender je wilt gebruiken of hem op autoselect laten staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

beckeronline schreef:
JW schreef:
Heb jij de Indianapolis al en heeft dit toestel deze nieuwe mogelijkheid ook? Ik heb er op het duitse forum nog niks over gelezen.

Dat de nieuwe Beckers dit allemaal in één behuizing doen is natuurlijk wel extra fraai :)


Heb inmiddels de Indianapolis in mijn auto gebouwd en die kan het inderdaad ook, je kan in TP menu kiezen welke TMC zender je wilt gebruiken of hem op autoselect laten staan.
Hallo,

Help me even dit te begrijpen.
TP staat toch voor de gesproken verkeersinformatie, en dat heeft niets te maken met de digitale TMC. Het zijn veelal ook andere zenders. Dus.... :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

JW schreef:
beckeronline schreef:
JW schreef:
Heb jij de Indianapolis al en heeft dit toestel deze nieuwe mogelijkheid ook? Ik heb er op het duitse forum nog niks over gelezen.

Dat de nieuwe Beckers dit allemaal in één behuizing doen is natuurlijk wel extra fraai :)


Heb inmiddels de Indianapolis in mijn auto gebouwd en die kan het inderdaad ook, je kan in TP menu kiezen welke TMC zender je wilt gebruiken of hem op autoselect laten staan.
Hallo,

Help me even dit te begrijpen.
TP staat toch voor de gesproken verkeersinformatie, en dat heeft niets te maken met de digitale TMC. Het zijn veelal ook andere zenders. Dus.... :?:

Groet,
JW
Gaat het nu om TMC ontvangst of de werking van becker toestellen ???????????????????????????????????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Han,
Gaat het nu om TMC ontvangst of de werking van becker toestellen ???????????????????????????????????
Het gaat over TMC ontvangst inderdaad, en in dit geval met een Becker :wink: :wink:

Als je het draadje terugleest is een van de klachten dat je voor TMC ontvangst altijd op een bepaalde zender af moet stemmen, en dat TMC dus niet gewoon meegezonden wordt met elke radiouitzending.
En als je al een dubbeltunersysteem hebt, dat je dan ook nog niet zeker bent van een optimale TMC ontvangst. Zelfs met een MT 5010/01 is dat nog niet optimaal.

Als je vindt dat dit nu teveel over de Becker gaat, wat let je dan om het te splitsen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Waarschijnlijk heb ik dan niet door dat het een poll was !!!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef:Waarschijnlijk heb ik dan niet door dat het een poll was !!!!!
Zekers wel, dat heb je heel goed gezien. Zelfs na 1000 posts ontgaat je niks dus :lol:

Maar gelukkig was het niet alleen een poll die je met "ja....nee" kon beantwoorden, maar er kwamen ook "stemverklaringen" bij. En zo onstond de gedachtenwisseling over één van de makken, het feit dat je (bijna) altijd gewongen werd te luisteren naar een zender die je niet beviel :cry:

En natuurlijk heb je gelijk, er wordt nu gesproken over de "ernst van die makke" en de wijze waarop daar al dan niet oplossingen voor bestaan en/of in de maak zijn. Lijkt me zeker interessant om de forumleden daarin te laten delen.
De vraag is waar we de thans lopende gedachtenwisseling het beste kunnen voortzetten, onder het huidige kopje, of eventueel een ander kopje maken.
Omdat het met name gaat over TMC lijkt mij het hier beter op z'n plaats dan bij Becker, anderzijds hebben we recentelijk wel een heel stuk verplaatst naar VDO. Maar ja, dat ging wel heel specifiek over de MT 5010...
Dus...?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Graag hulp, Clarion vrx6570rz
    door Jtmeent » 10 feb 2019 22:45 » in Clarion
    Reacties: 0
    Weergaves: 584

Terug naar “Traffic Message Channel”