Ervaringen met TMC in het buitenland

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Ervaringen met TMC in het buitenland

Bericht door Toho_NL »

Dit topic is geopend naar aanleiding van een vraag over TMC in Duitsland. Het topic is dan ook bedoeld om ervaringen in te delen m.b.t. TMC (snelheid, kwaliteit, etc.) in het buitenland, zodat anderen kunnen lezen op welke zender ze wel of niet zouden moeten afstemmen. het hoeft hierbij niet beperkt te blijven tot Duitsland... Voor Frankrijk is er een apart topic, omdat dit vooral gaat over V-Trafic (dat de meesten van ons niet kunnen ontvangen). Gelieve om de ervaringen in Frankrijk, als het geen V-Trafic betreft, in DIT topic te plaatsen. Ervaringen met V-Trafic kunnen dan in het topic daarover geplaatst worden. Voor ervaringen met TMCpro (de Duitse Pay-TMC zender) gelieve hierheen te gaan.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. voor de volledigheid: WS heeft een overzicht op zijn website met alle, bij hem bekende, zenders uit Europa. Dit overzicht is hier te vinden.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Dan hier mijn ervaring in Zuid-Duitsland:

Ik heb in het zuiden van Duitsland alleen maar TMC-BR geselecteerd gehad. Ik ben namelijk begin dit jaar ook naar Oostenrijk geweest en was toen ook tot de conclusie gekomen dat dit de beste was (voor zover je dat kan weten o.b.v. 1 ritje). De info was vrij accuraat en actueel. We hebben wel in 1 file gestaan voor Würzburg die niet door TMC werd aangegeven. Het wisselen van zender, dat hebben we toen geprobeerd, haalde niks uit. Ik moet hierbij wel opmerken dat ik niet heel erg lang gewacht heb totdat alle berichten binnen waren (hoogstens 5 minuten). Maar mijn voorkeur gaat, voor Zuid-Duitsland, uit naar TMC-BR.

Ervaringen Oostenrijk:

In Oostenrijk maakt het niet uit welke zender je selecteert. Alle zenders hebben dezelfde SID, oftewel dezelfde bron van informatie. De gegevens waren vrij uitgebreid en klopten ook vrij redelijk. Gelukkig was het niet zo druk toen wij er waren, dus hadden we geen TMC-melding voor ons eigen traject. Hoe TMC is in drukkere tijden weet ik dus niet.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik lees net op onze duitse zusterfora dat de doorgifte van verkeersinformatie in Duitsland nog op een bedenkelijk laag niveau is als het gaat om aanlevering van TMC gegevens. Het is nog een ietwat vrijblijvende aangelegenheid van de zenders en er wordt ondanks eerdere berichten hierover, nog niets automatisch aangeleverd naar het schijnt.
Dit in schril contrast tot de RDS info die juist in Duitsland op een hoog niveau staat.

Aan de andere kant is het in Frankrijk zo dat je gedwongen wordt te luisteren naar 107.7 FM en ondanks mijn redelijke kennis van de franse taal heb ik zeer veel moeite om die juffrouw te volgen in haar stortvloed van verkeersmededelingen. Meestal hebben de dames zelf ook neiging om zich te verslikken bij de pogingen om het wereldrecord verkeersinformatie doorgeven te breken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Zet systeem niet op SWR :-(

Deze had ik opstaan, terugkomend uit Oostenrijk. Op de Snelweg Bregenz-Ulm-Stuttgart-Karlsruhe stonden volgens SWR zoveel files, dat ik langs de Bodensee ben gegaan en toen de A81 op. Toen gaf TMC weer lange files aan van Stuttgart -> Karlsruhe, dus ben ik binnendoor gegaan.


Dan denk je: Leuk die TMC, scheelt een heleboel tijd..

Maar dan: Vrienden (waar we mee op vakantie waren) namen de snelwegroute. Hij belde me ook dat ze net voorbij Bregenz eerst maar koffie en hapje gingen doen omdat er 20km Stau stond ivm ongeluk.

Ik dus nog lachen, omdat ik dus alles dacht te omzeilen.

Totdat ik dus op stuk reed binnendoor van de A81 richting Karlsruhe ik een SMS kreeg dat hij nog 100km voor Frankfurt zat. Ofwel hij lag, nadat ik laatste stukje A8 pakte ruim 150 km voor mij. ggggrrrrr

Later sprak ik JW en die gaf ook al aan, wat matige ervaringen te hebben en dat de Bayrische zender (weet even niet welke) stukken beter was.


Had ie dat maar voor mijn vakantie aangegeven :Wall:


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ik kan ook nog even mijn ervaringen delen met de Deense en de Zweedse zender(s). Ik was zeer onder de indruk van deze zenders. Het was zo dat, figuurlijk, de melding al kwam voordat de file ontstond ;). Nee echt, het was daar echt goed. Op het moment dat je stil kwam te staan was er vrijwel meteen een melding die ook aangaf hoe lang de vertraging was (dus niet berekend door het systeem, maar doorgegeven door de TMC-zender). Ook na het oplossen van een knelpunt verdween de melding zeer snel.

Natuurlijk zijn daar minder problemen op de weg en kunnen de meldingen derhalve ook sneller gegeven worden. Maar dat het zo snel kon, daar was ik echt verbaasd over. Ook wegwerkzaamheden e.d. werden keurig aangegeven (en klopten ook). Kortom: zeer goede ervaringen met de zenders van beide landen!

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
happyduck
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2007 19:14

tmc buitenland

Bericht door happyduck »

Hoi ik donald.
Heb goede ervaring met de tmc in het buitenland.
ik heb de sony navigatie.
Alle files kreeg ik goed door in duitsland en oostenrijk.
de alternative route's waren zeer goed, allen voordat de nieuwe route berekend was duurde ongeveer 6 tot 8 minuten.
Ik kwam iedere keer voor de file uit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
coen1
Average Member
Average Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:29

Gratis TMC Duitsland: welke is op dit moment het beste?

Bericht door coen1 »

Ik zag dat de info van dit topic (mbt Duitsland) al weer wat verouderd is.
Met het oog op de komende wintersportperiode zou ik graag willen weten wat op het moment de beste gratis TMC zender in Duitsland is : dus snel & accuraat.
Ik hoop dat iemand mij kan informeren. Dank alvast.
RNS510 (Volkswagen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Kun je met jouw systeem (welk heb je?) zelf een TMC zender kiezen?
Zo ja, neem dan WDR als je in het Ruhrgebied zit, en TMC-BR in het zuiden, zie het overzicht op WS's site http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zend ... ermany.htm
Daartussen zul je wat moeten schipperen, ik pak dan wel even SWR, maar ik weet dat dit niet altijd even betrouwbaar is. Soms pak ik HR, maar die zijn erg beperkt tot hun eigen gebied.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Kun je met jouw systeem (welk heb je?) zelf een TMC zender kiezen?
Volgens zijn eigen onderschrift: :wink:

RNS510 (Volkswagen)

Dus ja, hij kan zelf kiezen en vast zetten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:
JW schreef:Kun je met jouw systeem (welk heb je?) zelf een TMC zender kiezen?
Volgens zijn eigen onderschrift: :wink:

RNS510 (Volkswagen)

Dus ja, hij kan zelf kiezen en vast zetten
Inderdaad :wink:
Maarreh, toen ik m'n reaktie zat te typen bedacht ik me: over welk systeem heb je het hier eigenlijk? En dán kun je dat onderschrift niet zien. Zoissetgekome....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Bayerische TMC

Bericht door TNZKKA »

JW schreef:
Kun je met jouw systeem (welk heb je?) zelf een TMC zender kiezen?
Zo ja, neem dan WDR als je in het Ruhrgebied zit, en TMC-BR in het zuiden, zie het overzicht op WS's site
Mocht vorige maand binnen het bereik van de Bayerische overigens ontdekken dat een wegafsluiting die om 24.00 uur (=00.00 uur de volgende dag) in zou gaan, er de hele dag opstond. Irritant.
Verder gaat de gratis TMC volgens mij gewoon "pünktlich".

Groet
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TNZKKA
Normal Member
Normal Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 24 mar 2005 20:52

Bericht door TNZKKA »

Aanvulling

Ik herinner me nu ineens dat ik zonder TMC (weet niet meer welke zender) de aankondiging op het enige en wel één hele vierkante meter grote bord naast de weg dat de Rijnbrug bezuiden Mannheim dat weekend gesloten was, volledig gemist zou hebben. Kon nu keurig benoorden Mannheim gewoon op de autobahn blijvend de Rijn over.

Groeten
Sinds feb-2011 CD-70 van Opel (Zafira)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
coen1
Average Member
Average Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:29

Bericht door coen1 »

Dank aan iedereen voor de tips.
Ik ga het zelf in februari uitproberen.
En als ik wetenswaardige zaken tegekom zal ik deze uiteraard delen via dit forum
RNS510 (Volkswagen)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Ervaringen delen mbt de DNX7250DAB
    door supersjors » 24 okt 2014 10:10 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 584

Terug naar “Traffic Message Channel”