Bepaling vertragingstijd

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bepaling vertragingstijd

Bericht door ritselaar »

Als ik in tmc de diverse files bekijk, zie ik meestal in NL een berekende vertraging van ongeveer 1 minuut per kilometer file.

Zodra ik een duitse tmc-zender opzet, is in Duitsland de berekende vertraging ongeveer 5 minuten per kilometer.


Geen idee wat andere landen hanteren.

Wie/wat bepaalt de berekende vertraging ?


Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: bepaling vertragingstijd

Bericht door JW »

ritselaar schreef:Als ik in tmc de diverse files bekijk, zie ik meestal in NL een berekende vertraging van ongeveer 1 minuut per kilometer file.

Zodra ik een duitse tmc-zender opzet, is in Duitsland de berekende vertraging ongeveer 5 minuten per kilometer.


Geen idee wat andere landen hanteren.

Wie/wat bepaalt de berekende vertraging ?


Frits
Het was mij ook al opgevallen, voor de standaard file als gevolg van langzaam rijden wordt die één minuut vertraging genomen.
Hopelijk kijkt "TMC DENNIS" weer mee en kan hij ons vertellen wat daar aan ten grondslag ligt.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Mijn ervaring is toch anders. Mijn (oude) ms5000 gaf inderdaad een verwacht aantal extra kilometers weer met de bijbehorende extra tijd (heel soms minder/korter), maar de afstand die inmiddels was afgelegd werd er niet vanaf getrokken. Aangezien de cd-navigatiesystemen niet supersnel zijn, kan dit soms enkele kilometers zijn. Nadat ik positief heb gereageerd op de omleiding, wordt de route herberekend en het wil dan vaak voorkomen dat de geschatte aankomsttijd sterk afwijkt van hetgeen het systeem eerst melde. Een redelijk vaag verhaal.... ach, ik ben al lang blij dat ik de file te zien krijg op mijn navi...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

arjeh schreef:Mijn ervaring is toch anders. Mijn (oude) ms5000 gaf inderdaad een verwacht aantal extra kilometers weer met de bijbehorende extra tijd (heel soms minder/korter), maar de afstand die inmiddels was afgelegd werd er niet vanaf getrokken. Aangezien de cd-navigatiesystemen niet supersnel zijn, kan dit soms enkele kilometers zijn. Nadat ik positief heb gereageerd op de omleiding, wordt de route herberekend en het wil dan vaak voorkomen dat de geschatte aankomsttijd sterk afwijkt van hetgeen het systeem eerst melde. Een redelijk vaag verhaal.... ach, ik ben al lang blij dat ik de file te zien krijg op mijn navi...
Hallo Arjeh,

Dat is inderdaad de manier waarop de MS 5X00 daar mee omgaat.
Maar wat Frits beschrijft is wat er door TMC zelf als informatie verstrekt wordt, daar staat dan bijv.: "3 km file, berekende vertraging 3 min". Die informatie staat los van wat het systeem er mee doet.
Oftewel, that's another story :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”