Bemobile TMC in Nederland?

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door ritselaar »

Maar voor de huidige Carminat zal het met RDS blijven.

Inmiddels is er voor de Renault een nieuwe versie van de carminat, deze heeft de Live-optie wel aan boord.

Maar dat zal dan bij mij nog wel een jaar of 4-5 duren, voordat ik aan wat nieuws toeben, verwacht niet dat je achteraf de boel kan laten aanpassen.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
meeder
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:10

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door meeder »

ritselaar schreef:Donderdagochtend en middag tmc afgesteld op 92,6

Ik kreeg geen melding dat er geen tmc is, dus hoopgevend.

Echter na 15 minuten was er op de gehele kaart van NL nog geen enkele melding te zien. Terwijl ik toch in de bekende files op de A12 sta die de andere zenders wel weergeven.

Kortom: de Carminat ziet wel een tmc-signaal.
En dan zijn er twee opties:
- De carminat begrijpt het niet
- Er werd op dat moment niets uitgezonden

Frits de Laar
Ik heb de afgelopen paar dagen handmatig 100.7 of 100.4 ingevoerd (Q-music) en ik krijg (tenzij ik echt buiten het bereik zit) geen meldingen dat er geen verkeersinfo op de betreffende zender is en ook geen melding dat de zender niet gevonden kan worden. Er komt ook gewoon verkeersinformatie binnen, het lijkt er dus op dat BEMOBILE wel ondersteund wordt door de Carminat TomTom terwijl ze het bij TomTom nog niet weten of ze het gaan ondersteunen...
Pas als je buiten het bereik van de zender komt krijg je de melding dat hij een andere zender gaat zoeken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:32

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door rvbracht »

Vandaag was ik in Limburg, en warempel! Ontvangst van VIDEXTRA TMC!
Eindelijk zenden de publieke zenders nu dit signaal dus ook uit.
Merkte de laatste tijd al dat m'n navigatie steeds vaker VIDEXTRA pakte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door JW »

Ik ontdekte zondag tot mijn verrassing en vreugde dat ik met mijn RT4 de duitse TMC Pro kon pakken.

Nieuwgierig geworden heb ik, terug in NL onmiddellijk gechecht of dat inhield dat ik ook de Bemobile TMC kon ontvangen.
Maar dat is helaas (nog?) niet het geval.

In juni komt de update voor mijn systeem, hopelijk is PSA bereid de met de impelementering van dit systeem gemoeide kosten aan deze Provider te betalen.
Ik zal daarover berichten, uiteraard :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:32

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door rvbracht »

De laatste dagen wel zendersignaal (witte streepjes) maar geen TMC signaal (groene streepjes) op mijn Kenwood DNX5220BT.
Meer mensen die daar last van hebben dat er geen TMC berichten doorkomen via VIDEXTRA($$) ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
meeder
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:10

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door meeder »

rvbracht schreef:De laatste dagen wel zendersignaal (witte streepjes) maar geen TMC signaal (groene streepjes) op mijn Kenwood DNX5220BT.
Meer mensen die daar last van hebben dat er geen TMC berichten doorkomen via VIDEXTRA($$) ???
Ik heb soortgelijke problemen met mijn Carminat TomTom (en nog veel meer mensen). De Carminat zegt gewoon dat de informatie is bijgewerkt maar er komt niets in beeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rvbracht
Junior Member
Junior Member
Berichten: 44
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:32

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door rvbracht »

Bij mij werkt het nu weer. Opvallend dat nadat ik uit het buitenland was teruggekeerd het ineens niet meer werkte voor een paar dagen. Geen idee of dat verband met elkaar houdt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
meeder
Starting Member
Starting Member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14 feb 2010 23:10

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door meeder »

Het probleem is gevonden. Ik heb contact gehad met BE-Mobile en we zijn tot het volgende gekomen.
De uitgebreide TMC informatie was tot voor kort op Q-Music te ontvangen, dit is nu verplaatst naar o.a. 3FM. Echter, Q-Music stuurt nog wel een TMC signaal mee, maar geen file informatie. De Carminat TomTom denkt dus vrolijk dat hij verkeersinformatie op Q-Music kan ontvangen en blijft hier op hangen.
Stel maar eens handmatig de frequentie van 3FM in en je zult zien dat je binnen een paar minuten veel informatie hebt.
BE-Mobile gaat er nu aan werken dat aan de kant van Q-Music er een aanpassing gedaan wordt zodat de Carminat TomTom niet meer blijft hangen op Q-Music.

Dit zal een paar dagen tijd kosten en daarna moet het weer goed gaan werken, tot die tijd kan je het beste handmatig de frequenties van 3FM invoeren als het kan (bij de Carminat TomTom kan je dit eenvoudig instellen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
RGM
Average Member
Average Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2010 12:55

Re: Bemobile TMC in Nederland?

Bericht door RGM »

Op de website van de VID staat inmiddels het volgende:
VIDEXTRA, het RDS-TMC-signaal met premium kwaliteit verkeersinformatie, wordt sinds kort niet langer uitgezonden via Q-Music. Deze zender krijgt op korte termijn een publiek TMC-signaal, vergelijkbaar met 538BASIS (Radio 538) en VIDBASIS (Radio 1).

De reden is een puur technische: de verzending van de berichtgeving tussen enerzijds Q-Music en anderzijds Radio 2 en 3FM sloot niet goed op elkaar aan, waardoor in een beperkt aantal gevallen berichten niet goed doorkwamen. Omdat het netwerk van de beide publieke zenders meer dan voldoende dekking geeft is besloten Q-Music te ontkoppelen.

De dienst VIDEXTRA wordt gebruikt door navigatiesystemen die daarvoor geschikt zijn gemaakt. De gebruiker is hiermee in staat actuele verkeersinformatie te ontvangen van veel meer wegen, zoals het provinciale en stedelijke wegennet. Daarvoor heeft de gebruiker geen abonnement nodig: de eenmalige kosten zijn inbegrepen bij de aankoopprijs van het toestel.
Navigon MobileNavigator voor Android
Navigon 40 Premium Live
Garmin Nüvi 765T
Garmin Nüvi 360T

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • SD waterkaarten Nederland
    door richardvenema » 05 jul 2014 19:31 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1519
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 831

Terug naar “Traffic Message Channel”