Aangekondigde politiecontroles

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Aangekondigde politiecontroles

Bericht door Toho_NL »

Wat ik me afvraag is waarom de vooraf aangekondigde politiecontroles niet via TMC mee gezonden (kunnen) worden. Lijkt me wel makkelijk als je gewaarschuwd wordt als ze weer eens staan te flitsen. Niet dat ik te hard rijd, maar lijkt me toch handig ;). Deze informatie is voor iedereen toegankelijk en kan dus ook wel meegestuurd worden. Ook hoor ik vaak op Radio Noordzee dat er files gemeld worden (je kunt ze dan bellen en er eentje melden). Als dit mag, waarom dan niet via TMC? Dat ze de vaste flitspalen niet doen is nog wel te begrijpen (wel jammer), maar de controles die overal bekend zijn...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

De zender Radio538 laat het via je radio display zien (RDS-radio natuurlijk).
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ja maar dan moet ik constant op mijn display zitten te kijken.. Zou wel handig zijn als je in de buurt van zo'n controle een melding zou krijgen.... Nog beter zou zijn dat je een melding kreeg als je soieso te hard rijdt (onafhankelijk van controle ja of nee). Maar ook aan dit laatste zitten bezwaren.. Laten we daar maa niet over uitwijden in dit topic. Het gaat namelijk om de weergave van de controles via TMC.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Toho_NL schreef:Nog beter zou zijn dat je een melding kreeg als je soieso te hard rijdt (onafhankelijk van controle ja of nee)
Je kan bij de VDO modellen een Max. snelheid opgeven waarna je een signaal krijgt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ow kijk, dat wist ik niet. Maar dat betekent dan waarschijnlijk dat je maar 1 snelheid in kunt stellen.. Klopt dat? Dus bijvoorbeeld 125 km/u. Daar heb je in de bebouwde kom niets aan (of je moet wel een hele snele wagen hebben met enorme wegligging ;)). Maar goed, misschien weer een reden om een nieuw systeem aan te schaffen (ivm dat signaal). Ik heb nu namelijk een Carin 440. Je weet wel, dat ding op kolen ;).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Je kan inderdaad maar 1 snelheid ingeven, deze staat bij mij altijd op 145 km per uur.
Kom ik daarboven dan krijg ik keurig netjes een melding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Han schreef:Je kan inderdaad maar 1 snelheid ingeven, deze staat bij mij altijd op 145 km per uur.
Kom ik daarboven dan krijg ik keurig netjes een melding.
Snelheidsmaniak :P :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
307
Junior Member
Junior Member
Berichten: 46
Lid geworden op: 31 mar 2004 20:54

Bericht door 307 »

Cruise-controle is ook een goed middel. 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

307 schreef:Cruise-controle is ook een goed middel. 8)
Geheel mee eens :lol: Zet ik ook met grote regelmaat aan, ook op 70 of 80 km/u wegen
Niks geen plotselinge harmonica's omdat iemand, al dan niet terecht denkt dat er een flitspaal staat.
De beste doorstroming en de hoogste gemiddelde snelheid krijg je als we met z'n allen een constante snelheid aanhouden.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

307 schreef:Cruise-controle is ook een goed middel. 8)
Vraag dat maar aan Marco Bakker :mrgreen: :Wall: :mrgreen:
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

JW schreef:
307 schreef:Cruise-controle is ook een goed middel. 8)
Geheel mee eens :lol: Zet ik ook met grote regelmaat aan, ook op 70 of 80 km/u wegen
Niks geen plotselinge harmonica's omdat iemand, al dan niet terecht denkt dat er een flitspaal staat.
De beste doorstroming en de hoogste gemiddelde snelheid krijg je als we met z'n allen een constante snelheid aanhouden.

Groet,
JW
Om even helemaal off-topic te gaan. Ik ben het helemaal met je eens JW.
Ik gebruik de cruise control ook altijd op A en N wegen. Vandaag nog langs een :Gun: zeer goed verdekte controle gereden op de A12. Op de NAV de snelheid naar 120 brengen en dan klik vast. Nooit problemen. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member
Berichten: 963
Lid geworden op: 02 okt 2003 09:26

Bericht door Topsport »

Ik gebruik gewoon mijn (verboden :lol: ) stinger ventura, sommige remmen voor een flitspaal die niet eens aanstaat :!: :arrow: kunnen ze ook niet weten zonder radardetector
cruise control gebruik ik niet, en als ik hem gebruik op een normale snelheid ( nee niet de 145 km/h van Han) rijdt de rest weer zachter dan ik :cry:

ps Stinger komt eerdaags met een nieuw (legaal) apparaat op de markt (de DSI computer) zie: http://www.stinger.nl/

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

topsport schreef:Ik gebruik gewoon mijn (verboden :lol: ) stinger ventura, sommige remmen voor een flitspaal die niet eens aanstaat :!: :arrow: kunnen ze ook niet weten zonder radardetector
Topsport
Wist je dat ze (kiitekat) kunnen meten of jij een radar detector in je auto hebt.
En dat, zelfs als het app. uitstaat, en ze zien dat je het ding hebt hij in beslag wordt genomen en dat je een boete van 250 euries krijgt. :!: :!: :!: :!:

Dan maar aan de snelheid houden. Ik kan dat geld wel beter ge/mis-bruiken :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Voor bijvoorbeeld nieuwe CD's voor de navigatie-unit :).

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Fantom schreef: Wist je dat ze (kiitekat) kunnen meten of jij een radar detector in je auto hebt.
Dat is met de goedkopere rommel wel mogelijk (mits het aan staat) maar met een goede detector is dat helaas voor Koos S... niet mogelijk :lol:

Lekker cruisen op 145 is mijn motto :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Han schreef:Dat is met de goedkopere rommel wel mogelijk (mits het aan staat) maar met een goede detector is dat helaas voor Koos S... niet mogelijk :lol:

Lekker cruisen op 145 is mijn motto :D
Is dat zo, mhhh, ik weet niet hoe het in nederland is maar een collega van mij is een keer in frankrijk gepakt met een stinger omdat ze hadden gemeten dat ie hem in de auto had. Als ze het in frankrijk kunnen dan kunnen ze het ook in Nederland lijkt mij zo. Enne als ze het nu nog niet kunnen dan duurt het niet lang meer voordat ze het kunnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Fantom schreef: Als ze het in frankrijk kunnen dan kunnen ze het ook in Nederland lijkt mij zo. Enne als ze het nu nog niet kunnen dan duurt het niet lang meer voordat ze het kunnen.
Daar kun je donder opzeggen. Wanneer het om automobilisten gaat worden kosten noch moeite gespaard om de opsporing nog efficienter te maken.

Er zijn al automobilisten vervolgd voor het bezit van een lasershield. In een aantal van die zaken was de verdenking ontstaan door peilingen uitgevoerd door de politie. Een aantal verdachten heeft toen bij de rechter betoogd dat zij geen raderdetector aan boord maar een afstandbediening voor een garagedeur :mrgreen: . Op http://www.snelheidscontrole.com is hier meer over te lezen. De importeur van de Target Laser Echo meldt op zijn site http://www.targetautomotive.nl/nl/nieuws_nl.php triomfantelijk dat gebruikers van diens producten massaal vrijuit gingen bij de rechtbank Leeuwarden (14 van de 15 verdachten). Deze verdachten werden bijgestaan door de fameuze broertjes Anker. Wanneer ze een lasershield kunnen uitpeilen dan zal dat met een raderdetector ook wel kunnen.

Ik zag op het Forum een mooi alternatief staan (in ieder geval voor de vaste flitskasten): viewtopic.php?t=1990

Wij automobilisten zijn volgens mr. K.S. de grootste criminele die met harde hand moeten worden aangepakt.... tja je moet prioriteiten stellen hè
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Wil wel duidelijk stellen dat een laser shield iets anders is dan een radar detector.
En een "stinger" is ook in frankrijk NIET te detecteren er zit namelijk anti detector detector software in.
En inderdaad de nieuwe laser shield producten van target zijn NIET verboden. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin :-)
Normal Member
Normal Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 apr 2004 18:34

Bericht door Edwin :-) »

Han schreef:Wil wel duidelijk stellen dat een laser shield iets anders is dan een radar detector.
En een "stinger" is ook in frankrijk NIET te detecteren er zit namelijk anti detector detector software in.
En inderdaad de nieuwe laser shield producten van target zijn NIET verboden. :lol:
Je hebt gelijk dat een lasershield wat anders is dan een raderdetector. Doch wanneer ze het één kunnen peilen dan zullen ze het andere ook wel kunnen peilen.... Is wel grappig dat de Stinger detector anti detector detector software heeft :-) Volgens mij leest die laatste zin niet echt makkelijk weg :mrgreen:

Ik ben benieuwd hoelang die nieuwe producten nog legaal zijn.... Zoals gezegd voert mr. K.S. een hetze tegen automobilisten. Hij zal het niet leuk gevonden hebben dat het OM in Leeuwarden bakzeil moest halen. Ben benieuwd wat het vervolg hiervan wordt.
grtz,

Edwin

Just remember, if the world didn't suck, we'd all fall off.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
checkin
Senior Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05

Bericht door checkin »

Han schreef:
Lekker cruisen op 145 is mijn motto :D


Han, Pas maar op, de politie is er helemaal klaar voor :!:

:shock: :shock:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]

[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MarcelNL
Average Member
Average Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 10 mei 2004 21:07

Bericht door MarcelNL »

Edwin :-) schreef:
Han schreef:Wil wel duidelijk stellen dat een laser shield iets anders is dan een radar detector.
En een "stinger" is ook in frankrijk NIET te detecteren er zit namelijk anti detector detector software in.
En inderdaad de nieuwe laser shield producten van target zijn NIET verboden. :lol:
Je hebt gelijk dat een lasershield wat anders is dan een raderdetector. Doch wanneer ze het één kunnen peilen dan zullen ze het andere ook wel kunnen peilen.... Is wel grappig dat de Stinger detector anti detector detector software heeft :-) Volgens mij leest die laatste zin niet echt makkelijk weg :mrgreen:

Ik ben benieuwd hoelang die nieuwe producten nog legaal zijn.... Zoals gezegd voert mr. K.S. een hetze tegen automobilisten. Hij zal het niet leuk gevonden hebben dat het OM in Leeuwarden bakzeil moest halen. Ben benieuwd wat het vervolg hiervan wordt.
Een Stinger (gewoon een bel radardetector in een duurder bedrukt jasje) heeft VG2 software die opsporing lastig maakt maar de nieuwste Stalcar kan alle hedendaagse detectoren opsporen......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Hierbij een advies voor de instelling van de Pingu gong bij te hard rijden. Er wordt in Nederland altijd een correctie toegepast op de gemeten snelheid. Voor snelheden tot en met 100 km/uur bedraagt dit 3 km/uur en bij snelheden daarboven bedraagt dit 3%. Wanneer de 145 km/uur gecorrigeerd wordt, zal dit uitkomen op (afgerond), 141 km/uur. Stel dat ding dus gewoon in op 144 km/uur (na correctie 140 km/uur) en mocht je 'gepakt' worden dan scheelt dat weer in portemonnee. De schikking wordt altijd in stapjes van 5 km/uur opgesteld. Ik baal er altijd van als ik bijvoorbeeld met 131 km/uur wordt gepakt. Ik had dan ook 135 km/uur kunnen rijden, en dan had ik het zelfde moeten betalen.

Arjeh

P.S. Bij mij staat hij op 134 km/uur ingesteld, na correctie dus 130 km/uur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dionysus1975
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jan 2004 13:04

Bericht door dionysus1975 »

arjeh schreef:Hierbij een advies voor de instelling van de Pingu gong bij te hard rijden. Er wordt in Nederland altijd een correctie toegepast op de gemeten snelheid. Voor snelheden tot en met 100 km/uur bedraagt dit 3 km/uur en bij snelheden daarboven bedraagt dit 3%. Wanneer de 145 km/uur gecorrigeerd wordt, zal dit uitkomen op (afgerond), 141 km/uur. Stel dat ding dus gewoon in op 144 km/uur (na correctie 140 km/uur) en mocht je 'gepakt' worden dan scheelt dat weer in portemonnee. De schikking wordt altijd in stapjes van 5 km/uur opgesteld. Ik baal er altijd van als ik bijvoorbeeld met 131 km/uur wordt gepakt. Ik had dan ook 135 km/uur kunnen rijden, en dan had ik het zelfde moeten betalen.

Arjeh

P.S. Bij mij staat hij op 134 km/uur ingesteld, na correctie dus 130 km/uur.
En wil je je toch aan de snelheid houden, maar wel het gevoel hebben om iedereen in te halen, heb ergens gelezen dat de snelheidsradar nooit exact op de 120 is ingesteld, maar iets van zelfs 127. In combinatie van GPS in je auto en ongeveer 125, ga je echt wel iedereen voorbij op plekken waar je camera's hebt staan en dergelijke.
Irritant zijn pas de automobilisten die, al rijden ze netjes, toch ff voor de zekerheid bijremmen als er een camera is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
arjeh
Normal Member
Normal Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:10

Bericht door arjeh »

Admin: ik denk dat dit onderwerp naar off-topic verschoven moet worden.

Ik denk dat je gelijk kunt hebben met die 127 km/uur. Aangezien de schikking voor te hard rijden tussen de 1 en 5 km/uur laag is (ik meen € 28), weegt die niet op tegen de administratieve rompslomp. Ik denk trouwens dat dit alleen geldt voor de autosnelweg. Ik ben zelf niet zo'n hardrijder, maar heb nog nooit een schikking gehad voor een overschrijding van 1 tot 5 km/uur op de autosnelweg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ingakok
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 jun 2004 13:05

Bericht door Ingakok »

Best handig, op de cruise control naar een vaste (meestal net iets boven de MXS liggende) snelheid accelleren.
Maar nou heb ik het probleem dat mijn snelheidsmeter (wijzertje) een snelheid aangeeft die zo'n 3 km/h lager is dan mijn boordcomputer...

Wie moet ik nou geloven??? :cry:

Groenten van Alex
VDO Dayton MS4200RS-gebruiker in een VW Polo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Traffic Message Channel”