Welk nav-systeem in mijn LC100?

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
feddomw
Junior Member
Junior Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 okt 2007 16:27

Welk nav-systeem in mijn LC100?

Bericht door feddomw »

Wie kan mij vertellen welk systeem ik in mijn (import) Landcruiser 100 uit 2003 heb? De dealer kan het mij namelijk niet vertellen....

Auto is in 2005 of zo geimporteerd. Ik heb wel net een nieuwe kaarten-DVD-set gekocht bij Louwman, zeer nette prijzen vind ik, GEHEEL Europa voor (dacht ik) rond de €160... Dat was bij VW wel eens anders..... En kaartmateriaal lijkt mij zeer recent, dit ook in tegenstelling tot VW.

Enfin: full-map navi, navi-compu zit onder bijrijdersstoel en is volledig geintegreerd met Audio/CD/Cassette. Geen ondersteuning voor WMA/MP3, 6-CD wisselaar in midden-console. Het is trouwens een Touchscreen.

Geen TMC, wel RDS. Geen Bluetooth of tel-integratie. Wel multi-functie-stuur.

Knoppen links zijn (uit het hoofd): Map, Dest, Display, Info, Audio
Onderlangs het scherm alle Clima-knoppen.
Daaronder cassettedeck(!) met all audio knoppen, die overigens ook weer via het touchscreen te bedienen zijn.

Kaart is trouwens ook via voice command te bedienen.

2D kaart, ziet er niet heel modern uit qua design, maar ik krijg wel rijbaanbegeleiding rechts op het scherm (zoals TomTom) wat er wel weer zeer fraai/modern uitziet.


Als ik de PDF's van Toyota Tech download/bekijk, is GEEN van de systemen die daar staan de mijne, dus niet de 700, 410, 510, enz.

Louwman wilde wel een boekje voor me bestellen op chassis-nummer (want daar staat het model dan op), maar levertijd van enkele weken en kost €90(!!!!!). Ik heb wel een handleiding van de auto gekocht in Nederlands, die kost €14,-.

Ik ben een Nerd, ik wil gewoon graag alle boekjes hebben, vandaar....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Waarschijnlijk een Gen 2-3 Navigation
Gewoon het boekje bestellen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
feddomw
Junior Member
Junior Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 okt 2007 16:27

Bericht door feddomw »

Ik vind €90 best aan de prijzige kant als het boekje eventueel gratis op Toyota Tech te vinden is/was....

Ook vind ik het vreemd dat de dealer me geen modelnummer kan geven, maar het wel kan/wil bestellen. Daarbij komt dat origineel "anthraciet-grijze" matten beige blijken te zijn (€80, werden niet teruggenomen), en een Toyota kofferbakmat ad €120 domweg niet past en met een Stanley-mesje fors moest worden aangepast.

Met een grote beurt en APK en al deze onderdelen was ik onlangs €1700 armer. Ze zijn zeer schappelijk met prijzen voor de kaarten-DVD's en dat maakt wat dingen goed, maar er zijn grenzen....
Dus vandaar ga ik niet "even" bestellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als je een "niet geïmporteerde" had genomen was je ook niet zo ver van huis geweest. Juist hierdoor ontstaan deze situaties. Eerst heel veel geld besparen en daarna klagen dat dingen niet passen, onderdelen durr zijn etc.
Het spijt me erg maar ik kan hiervoor weinig sympathie opbrengen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
feddomw
Junior Member
Junior Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 okt 2007 16:27

Bericht door feddomw »

Dat is inderdaad behoorlijk onsympathiek. En behoorlijk kort door de bocht bedacht: elke niet-origineel NL auto is van een koopjesjager die niet het recht heeft om te weten hoe iets werkt en moet de hoofdprijs betalen en mag niet klagen????

Ik doe ALLES bij de merkdealer, en die kan op basis van mijn chassisnummer mij niet vertellen welk model navigatie ik heb, origineel, af-fabriek?

Daarbij is het geen "importauto", maar een auto die als verhuisgoed is meegekomen uit het buitenland. Niet iedereen woont en werkt zijn hele leven in Nederland.... En je kan hoog of laag springen, maar de Zwitserse dealer zal je bij een Zwitsers geleverde auto geen Nederlandstalige boekjes leveren.

Als laatste merk ik op dat men soms niet eens een keus heeft: van bepaalde auto's is de spoeling in Nederland zo dun dat je die auto wel in het buitenland moet halen omdat er eenvoudigweg geen aanbod in Nederland is.

Dus dank voor je "hulp" in deze, maar ik heb niets aan kritiek op mij omdat je denkt dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Zonder de feiten uberhaupt te kennen overigens.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jij noemde zelf dat ie geïmporteerd was! :roll:
Dat is voor mij één van de redenen om te stellen dat ik het dan niet vreemd vind dat de dealer een bepaalde stellingname heeft. Of dat verstandig danwel klantvriendelijk is blijft hier buiten beschouwing
Maar waarom vraag je niet gewoon dat "goedkope" boekje op bij de dealer in het land waar deze is gekocht?

En ja, in z'n algemeenheid moet ik nogal lachen om degenen die na een importgevalletje zeer diep in de buidel moeten tasten om hun auto aan de Nederlandse omstamdigheden aangepast te krijgen.
Dat geldt niet uitsluitend voor auto's maar voor alles wat ver en goedkoop wordt gehaald. En maar klagen als er daarna van service of geen sprake is of slechts tegen hoge kosten. Dat heet gewoon leedvermaak
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Bericht door Mazurka »

Je bent weer lekker bezig Gerritje, weer een medeforummer weggejaagd, je hebt geen plaat voor je kop, maar de hele wereld.
Op een ander forum was je er al lang af gegooid.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
feddomw
Junior Member
Junior Member
Berichten: 26
Lid geworden op: 18 okt 2007 16:27

Bericht door feddomw »

Ik loop wat langer rond en heb al eerder ongenuanceerde uitspraken van Gerritje gezien. Ik kan wel wat hebben. Gerritje moet ook beter lezen, tenminste in ieder geval niet vooringenomen lezen. "Self-serving bias" is de vakterm geloof ik.

Ik noemde inderdaad dat 'ie geimporteerd is, want dat is 'ie ook. Mijn punt was echter dat het niet een importauto was omdat ik "goedkoop" iets wilde, maar een meegenomen verhuisauto.

En ik begrijp sowieso de aanname niet dat mensen met een importauto geen rechten zouden hebben of geen kritiek mogen hebben op dealers.

@ Gerritje: je moet echt beter lezen. Ik heb niet gezegd dat de dealer niet wil helpen of onvriendelijk is. De dealer wil me wel helpen, maar kan het niet. Ik kan goed met de dealer overweg, die doet nergens moeilijk over. Je moet ook niet vergeten dat de marges zo laag zijn in NL, en de verkoop gaat zo slecht dat elke dealer het van zijn after-sales moet hebben. Zonder onderhoud of onderdelenverkoop (want nog wel gezonde marges) overleven de dealers niet.

Maar zoals ik al eerder hier heb opgemerkt (zoek: VW Golf V GTI met RNS510) weten zo goed als alle merkdealers over electronica van toeten nog blazen. Ze kunnen goed verkopen en duur regulier onderhoud plegen, maar repareren of fouten opsporen, ho maar. Echter voor garantie ben ik voor onderhoud aan ze gebonden. Toyota is overigens beter/minder erg dan VW in mijn ervaring, en duizendmaal beter dan BMW.

En in dit geval kan de dealer op chassisnummer mij vertellen met welke velgen, banden en welke kleur tapijt en leder mijn auto is geleverd, maar niet "wat voor soort" navi ik heb. Daarbij komt dat de dealer ook toegeeft dat een boekje misschien wel gratis online via Toyota Tech is te krijgen, en dat hij ook het bedrag dat ze vragen absurd vindt. Een niet-navi boekje, die 2 keer zo dik is, kost een tiende van het navi-boekje.....

En zoals ik al eerder zei, de Zwitsers leveren mij niet een NL-boekje. Heb jij bij jouw dealer eens geprobeerd een Fins of Grieks boekje te krijgen???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

feddomw schreef:Gerritje moet ook beter lezen, tenminste in ieder geval niet vooringenomen lezen. "Self-serving bias" is de vakterm geloof ik.
Daar heb je natuurlijk een punt.
Ik ging er bij "import" vanuit dat het zo'n kostenbesparende transactie zou zijn. En dat heb ik ook getracht te verduidelijken

Ook belangrijk is wat je zelf aanvoert dat de bestaansmogelijkheden van een autobedrijf vrijwel uitsluitend worden gevormd door de marge op onderdelen en dat wordt heel vaak bestreden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Aan je huidige DVD kun je zien welk toestel je hebt:

EU cars:
Gen. 00 & Gen. 01:
86271-2412x
86271-70V22x
86271-70V31x

Gen.03 & Gen.05:
86271-6401x
86271-5303x

86271-60W36х
86271-60W37х
86271-60W38х
86271-60W39х


Land Cruiser 2001-2003 had een Generation 2/3 toestel
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Voor welk systeem is dit
    door peterspie » 22 jul 2014 14:12 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 12
    Weergaves: 1525
  • hoe zien welk navigatie systeem er in zit,Xanavi X6 of X7
    door Ton de Goey » 19 jan 2015 22:36 » in Nissan
    Reacties: 0
    Weergaves: 1406
  • Welk navigatiesysteem heb ik en hoe?
    door Remie71 » 13 mei 2015 10:45 » in Peugeot
    Reacties: 0
    Weergaves: 6599
  • welk merk navigatiesysteem heb ik
    door WuMastah » 12 apr 2017 20:50 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 773
  • Welk type RNS + problemen streamen iPhone 6
    door Bert Beverdam » 24 sep 2015 23:09 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 742
  • Waar is mijn POI gebleven ?
    door scriba2 » 05 jan 2021 23:24 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 472
  • Navigatie voor mijn VW Golf 5
    door Marcianox » 04 mei 2015 12:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 622

Terug naar “Toyota en Lexus”