Toyota DVD's 2008-2009 nu beschikbaar

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
LANDCRUISER
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2008 17:30

Toyota DVD's 2008-2009 nu beschikbaar

Bericht door LANDCRUISER »

De laatste post in dit topic: http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... 4d5917e54f is een vraag wanneer de nieuwe updates beschikbar zouden komen.

Welnu, vandaag de importeur gebeld omdat ik op het punt stond om updates te gaan bestellen. Uiteraard geen zin om nu updates te bestellen terwijl er binnen afzienbare tijd een nieuwe versie uit zou komen...

Volgens de service medewerker van de importeur zijn de nieuwe versies vorige week verschenen. Als ik nu de code van de huidige DVD op www.toyota-mapupdates.eu invoer krijg ik een artikelcode wat eindigd op 08. Volgens de service medewerker staat dat laatste cijfer voor het jaartal van verschijnen, dus dat zou betekenen dat het hier inderdaad gaat om de DVD's van 2008-2009!

Verder viel mij op dat er bij de omschrijving staat DVD 03&05&07. Blijkbaar zijn het deze keer dus 3 DVD's ipv 4....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Schaf jij ze aan, op basis van dit verhaal?
Dan weten we daarna of het allemaal klopt :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LANDCRUISER
New Member
New Member
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 nov 2008 17:30

Bericht door LANDCRUISER »

Tsja... Iemand moet de eerste zijn...

Als iemand die beschikt over de versie 2007-2008 nou eens even kan laten weten of de productcode van die versie ook daadwerklijk eindigd op 07, dan weten we ook of dat van die jaartallen klopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

2008/2009:

west: 0w061
central:0w071
east: 0w092
north: 0w081

Na het invoeren van een DVD wordt de software van de TNS geupdate naar L. (2007/2008 was G)

Overigens is de dvd controle aangepast en verbeterd. Na de softwareupdate werken copies niet meer, ook niet diegene die voorheen wel werkte.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je laatste formulering: Na de softwareupdate werken copies niet meer, ook niet diegene die voorheen wel werkte.... suggereert dat de oude originelen nog wel lopen. Is dat zo? Dat zou me verbazen namelijk :idea:

Voorts nog de vraag: staat de A73 tussen Venlo en Roermond er al op?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

JW schreef:Je laatste formulering: Na de softwareupdate werken copies niet meer, ook niet diegene die voorheen wel werkte.... suggereert dat de oude originelen nog wel lopen. Is dat zo? Dat zou me verbazen namelijk :idea:

Voorts nog de vraag: staat de A73 tussen Venlo en Roermond er al op?

Groet,
JW
Yep. Ik heb de originele 2007/2008 en had daar backups van die ik gebruikte. Na een gebrande 2008/2009 geladen te hebben werdt de software bijgewerkt maar de dvd werdt verder niet gelezen. Echter werkte mijn backup van 2007/2008 ook niet meer. Daarna de originele 2007/2008 er weer in gestopt en die werkt nog gewoon.. Ik zit nu dus met die maps, maar met de laatste firmware.. Werkt prima hoor daar niet van ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ben je er zeker van dat die L versie er nu nog in zit, en dat 'ie niet gedowngrade is naar G?
Maar waarom terug naar de oude, je hebt toch een originele nieuwe set? Die stop je toch niet in de kast, na wat je er voor betaald hebt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

Een downgrade van de software vind nooit plaats. Enige manier om terug te gaan in versie is a) minpool van de accu lange tijd verbreken of b) een flatcable tussen backup battery en de printplaat in de unit zelf verbreken voor min 10 minuten. Heb beide niet getest en voel er ook niet zo veel voor dat wel te doen..

oh en waarom ik ben terug gegaan naar 2007/2008? Ik had die nieuwe op internet gevonden ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mag ik hieruit dan de conclusie trekken dat jouw bewering mbt de controle, uitsluitend is gebaseerd op een ervaring met een illegale versie? Dat lijkt me meer speculatie dan feitenkennis :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

Gerritje schreef:Mag ik hieruit dan de conclusie trekken dat jouw bewering mbt de controle, uitsluitend is gebaseerd op een ervaring met een illegale versie? Dat lijkt me meer speculatie dan feitenkennis :oops:
Prima.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Avensis 04
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2008 00:56

Bericht door Avensis 04 »

Ik ben op zoek naar een serie nummer van een dvd van dit navigatie systeem om een update op de toyota site te bestellen. Ik heb alleen een kopie gekregen zonder serie nummer. Er staat alleen op dat het de versie 2004-2005 Versie 2 is. Ik heb wel het instructie boek erbij maar hier staat ook niet op wat voor navigatie systeem het is.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr. Ed[/url]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Jij hebt hier een TNS310+ systeem met klapscherm en daarvoor zijn ook net de nieuwe DVD's uitgebracht Versie 2008/2009

De DVD set die je nu nodig hebt is:
PZ485-TTBEU08 Update Disc TBT DVD

Je kunt dit zelf ook zoeken als je het nummer van de huidige DVD zou weten. Dit is voor de 2007/2008 versie 08927-00983
http://www.toyota-mapupdates.eu/

Totale kosten € 159
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Avensis 04
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2008 00:56

Bericht door Avensis 04 »

Dank je wel voor de snelle reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
charles69
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008 09:58

Bericht door charles69 »

bedankt voor de up

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ikkeook14
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:07

Bericht door ikkeook14 »

Gerritje schreef:Mag ik hieruit dan de conclusie trekken dat jouw bewering mbt de controle, uitsluitend is gebaseerd op een ervaring met een illegale versie? Dat lijkt me meer speculatie dan feitenkennis :oops:
Bij mijn gebruikte Avensis Verso zat een originele 2004-2005 versie, die ik bij aanschaf van de auto direct heb gekopieerd vanwege mijn volledig LEGALE zoons van 4, 8 en 10 die kans zagen om deze kopie binnen een maand te slopen... dus kon ik van het origineel legaal een nieuwe kopie voor eigen gebruik maken. Kwam ik op mijn werk een kennis tegen die de nieuwere (2007) versie in zijn nieuwe Prius had. Nu woon ik sinds kort in een nieuwbouwwijk en ik wilde of deze al volledig in kaart was gebracht en mocht deze even in mijn Avensis proberen. Zonder vraag hier naar update deze mijn firmware geupdate en daarna bleek mijn kinderveilige kopie niet meer te werken. Die nieuwe software controleert of er een PTP(=parallel track path) DVD-ROM in zit en als consument kun je alleen OTP(=oposite track path) DVD-ROMs branden. Technisch en legaal gezien is er niets mis met een eigen backup, maar helaas word dit dus ILLEGAAL geblokkeerd door fabrikant.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mijn opmerking "illegale kopie" sloeg, zoals je hebt gelezen, op de "internet-editie"
Ik neem aan dat je het bij de 2007 Prius hebt over een versie 2007/2008 van deze DVD.
Het wonderlijke is dat er vele gebruikers zijn van legaal gemaakte veiligheidskopieën van deze DVD die geen enkel probleem hebben met het gebruik van een kopie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uit ikkeook14's verhaal maak ik op dat de oorspronkelijke 2004/05 niet meer werkt, nu de 2007 eenmaal gebruikt is.
Dat komt ook bij andere systemen voor, Becker is daar een bekend voorbeeld van.

Ik zie niet in dat dit een illegale blokkade is door de fabrikant. Immers, het eenmalig gebruiken van de 2007 versie is niet toegestaan, lees de tekst maar eens op die CD. Dat is een eenmalige licentie tot gebruik, op twee toestellen gebruiken is niet toegestaan, ook als het maar voor eventjes is.
Enige oplossing: zelf die 2007 aanschaffen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ikkeook14
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:07

Bericht door ikkeook14 »

Gerritje schreef:Mijn opmerking ïllegale kopie" sloeg, zoals je hebt gelezen, op de "internet-editie"
Ik neem aan dat je het bij de 2007 Prius hebt over een versie 2007/2008 van deze DVD.
Het wonderlijke is dat er vele gebruikers zijn van legaal gemaakte veiligheidskopieën van deze DVD die geen enkel probleem hebben met het gebruik van een kopie.
Dat klopt, dat was de 2007/2008 versie. Ik reed echter al enige maanden met de kopie van de 2004/2005 versie rond, die na de update door de 2007/2008 versie niet meer werd geaccepteerd. Ik heb nu de originele 2004/2005 versie er weer in die wel werkt met de nieuwe software. Nu ben ik wat huiverig voor de aanschaf van een nieuwe versie (gezien de niet te vermijden grijpgrage vingervlugge kids) als ik daar geen backupversie kan gebruiken. Ik neem aan dat de kopiën van de 2007/2008 versie dan ook niet zullen werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Die vingervlugge kids blijven me verbazen want ik meende dat de speler onder de stoel in een afgesloten vak zit. En daarvoor moet zelfs de stoel naar voren worden geschoven.
Of zit dat bij jou heel anders?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

Als je voor een bepaalde tijd (30min ongeveer) de minpool van je accu haalt, zal de navi opnieuw de firmware laden, zodat je effectief kan downgraden

Overigens is de beveiliging van de 2008/2009 wederom veranderd. xxxxxxx

Edit Mod: xxxxx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderd 116099

Bericht door Verwijderd 116099 »

wildfire35 schreef:
JW schreef:Je laatste formulering: Na de softwareupdate werken copies niet meer, ook niet diegene die voorheen wel werkte.... suggereert dat de oude originelen nog wel lopen. Is dat zo? Dat zou me verbazen namelijk :idea:

Voorts nog de vraag: staat de A73 tussen Venlo en Roermond er al op?

Groet,
JW
Yep. Ik heb de originele 2007/2008 en had daar backups van die ik gebruikte. Na een gebrande 2008/2009 geladen te hebben werdt de software bijgewerkt maar de dvd werdt verder niet gelezen. Echter werkte mijn backup van 2007/2008 ook niet meer. Daarna de originele 2007/2008 er weer in gestopt en die werkt nog gewoon.. Ik zit nu dus met die maps, maar met de laatste firmware.. Werkt prima hoor daar niet van ;)
Afgelopen weekend ook een gebrande versie van de 2008/2009 map uitgeprobeerd. Firmware update werd uitgevoerd maar het kaartmateriaal wordt niet gelezen. Jammer maar helaas.

Vreemd genoeg is het nu wel mogelijk RIJDEND het navigatiesysteem te bedienen (alles). Bijkomend nadeel is dat de TMC module een klap van de molen lijkt te hebben gehad. Maandag in 33 km file gestaan maar mijn navi gaf helemaal niets aan?? Ik hoop dat deze functie weer volledig terug komt maar daarover later meer.

Zijn er meer mensen die dit systeem hebben en die bepaalde flitslocaties altijd in de lijst hebben staan?? Zo ja? hoe krijg je deze eruit??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderd 116099

Bericht door Verwijderd 116099 »

TMC doet het weer prima, ben de overbodige flitsers ook kwijt, hij staat nu op radio1. Bevalt beter, de flitsers hoor ik wel via BNR.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ikkeook14
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:07

Sowieso slim

Bericht door ikkeook14 »

Gerritje schreef:Die vingervlugge kids blijven me verbazen want ik meende dat de speler onder de stoel in een afgesloten vak zit. En daarvoor moet zelfs de stoel naar voren worden geschoven.
Of zit dat bij jou heel anders?
Kinderen zijn vaak sneller slim dan wij willlen en wij (jij en ik) zijn vaak niet slim genoeg om in de gaten te hebben hoe snel ze slimmer worden, maar dat terzijde. Dat ze zo makkelijk bij de DVD kunnen komen komt doordat er de kaart-DVD achter het touchscreen LCD-paneel van de radio-cd-navigatiespeler zit. Dus een druk op de knop en het frontje draait weg en daar zit de CD-sleuf met jawel vlak daaronder de kaart-DVD sleuf. En die hadden ze dus snel gevonden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ikkeook14
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:07

Illegale blokkade

Bericht door ikkeook14 »

JW schreef:Uit ikkeook14's verhaal maak ik op dat de oorspronkelijke 2004/05 niet meer werkt, nu de 2007 eenmaal gebruikt is.
Dat komt ook bij andere systemen voor, Becker is daar een bekend voorbeeld van.

Ik zie niet in dat dit een illegale blokkade is door de fabrikant. Immers, het eenmalig gebruiken van de 2007 versie is niet toegestaan, lees de tekst maar eens op die CD. Dat is een eenmalige licentie tot gebruik, op twee toestellen gebruiken is niet toegestaan, ook als het maar voor eventjes is.
Enige oplossing: zelf die 2007 aanschaffen.

Groet,
JW
Bij mijn weten moet het voor een gebruiker altijd mogelijk zijn 1 kopie (met de nadruk op 1) van het origineel voor eigen gebruik te maken. Het allereerste wat ik geleerd heb op mijn ITopleiding: maak een backup van je originelen en leg ze achterin een brandveilige kluis, zodat niemand er bij kan. Als systeembeheerder loop ik al ruim 15 jaar tegen de gemakzucht van fabrikanten die zich er gemakkelijk van af maken door een kopieerbeveiliging. Gelukkig zijn er ook veel fabrikanten die die wél netjes oplossen, zoals het veel verguisde Microsoft. Je kunt Windows zelfs onbeperkt kopiëren, mits je bij installatie een geldige licentiesleutel(s) aanschaft. Doe je wél een kopieerbeveiliging, wees dan ook zo netjes om onbeperkte gratis omruilgarantie op de DVD te geven in geval van beschadiging, mits je de originele DVD hebt.
We hebben met zijn tweeën nog even op de 2007-DVD doorgelezen: er staat niets op over gebruik op twee toestellen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt en mag hem op tig toestellen gebruiken, maar de licentie geldt slechts voor één toestel tegelijk!
En het feit dat een aantal fabrikanten van navigatiesystemen er voor gekozen heeft om hun software tegen kopiëren te beveiligen, zal er ongetwijfeld toe bijdragen dat veel klanten dit soort toestellen zal uitsluiten bij overwegingen om tot aankoop over te gaan. Maar dat zullen de fabrikanten ongetwijfeld ingecalculeerd hebben
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 551
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 651
  • TT GO Mobile - flitspalen standaard beschikbaar wel of niet?
    door SRNA513006 » 10 dec 2016 14:47 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 482
  • nüMaps Lifetime Europa 2015.10 beschikbaar
    door Toho_NL » 21 jun 2014 11:10 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 1324
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 480
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 719
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 725

Terug naar “Toyota en Lexus”