Toyota DVD 2007-2008

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ook Navteq heeft wel jongere databases ter beschikking, de vraag is echter of Toyota bereid is het nodige geld daarvoor op tafel te leggen.

Mijn VDO DVD, die in de zomer van dit jaar uitgebracht is heeft een DB Q4/2006, dus jonger dan wat MDF schrijft.
Waarbij ik me wel afvraag waar hij die info De kaarten zijn van NAVTEQ en werden geproduceerd op basis van informatie bijeengebracht tot juli 2006. vandaan heeft, staat dat op de DVD's?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik ben redelijk thuis in deze materie maar ik heb aan de ahnd van de DVD's van o.a.Toyota nog nooit kunnen achterhalen wie de leverancier van de database is. Wat ook op geen enkele wijze is te achterhalen is een vlrwijzing naar de datum van de database. Alleen een eventuele opdruk op de DVD zegt daar iets over en dat is alleen de versie en dat kan van alles betekenen! Dat is ook al eerder aan de orde geweest en heeft tot verrassende constateringen geleid

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MDF
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 aug 2007 09:29

Bericht door MDF »


Ook Navteq heeft wel jongere databases ter beschikking, de vraag is echter of Toyota bereid is het nodige geld daarvoor op tafel te leggen.

Mijn VDO DVD, die in de zomer van dit jaar uitgebracht is heeft een DB Q4/2006, dus jonger dan wat MDF schrijft.
Waarbij ik me wel afvraag waar hij die info De kaarten zijn van NAVTEQ en werden geproduceerd op basis van informatie bijeengebracht tot juli 2006. vandaan heeft, staat dat op de DVD's?
Deze info is letterlijk zo overgenomen uit het boekje (handleiding) dat bij deze DVD-box was ingesloten (pag.45)
Uitgever is AISIN AW CO.,LTD

Ik heb het echt niet zelf uitgevonden... :lol:

Je kan zelf trouwens op de site van NAVTEQ problemen melden ivm foutieve informatie in de kaarten. Heel gebruiksvriendelijk en in het Nederlands. Bij een volgende update wordt hiermee dan rekening gehouden.

http://mapreporter.navteq.com/dur-web-e ... anguage=nl

NAVTEQ schrijft in zijn feedback per e-mail (als je een fout hebt gemeld via deze link) volgende tekst:

(letterlijk) "NAVTEQ brengt tot vier keer per jaar navigatiegegevens uit aan een breed scala van fabrikanten en verkopers van navigatiesystemen. Gezien de tijd die het kost om gegevens te verwerken zit er vertraging tussen het maken van een toevoeging aan de database en het daadwerkelijk kunnen zien van de verandering in een navigatiesysteem."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is bewonderenswaardig om te lezen hoe iemand gelooft in de integere bedoelingen van de genoemde kaartenbakker. Laat ik je uit de droom helpen en melden dat er vele fouten al jaren worden gerapporteerd en nog steeds niet zijn gecorrigeerd. Of ze een foutenrapport bevestigen of niet.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

@ MDF

Kun je een scan maken van die bewuste pagina
Deze info is letterlijk zo overgenomen uit het boekje (handleiding) dat bij deze DVD-box was ingesloten (pag.45)
Uitgever is AISIN AW CO.,LTD
en die hier plaatsen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kees314
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mei 2007 21:01

Bericht door kees314 »

van de sint de 2007-2008 versie gekregen.

in de doos 3 dvd's, West, Noord en Centraal.

op de dvd's staat TNS310 (Traffic) Plus 2007-2008 Ver.1

Voor een Toyota uit 2001

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Feli, de Sint is je welgezind geweest :D

Opvallend trouwens wel dat hij ook bij jou (maar) 3 DVD's achtergelaten heeft, de "Oost" ontbreekt. Daar heeft 'ie kennelijk nog niks mee :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

in de doos 3 dvd's, West, Noord en Centraal.
Opvallend trouwens wel dat hij ook bij jou (maar) 3 DVD's achtergelaten heeft, de "Oost" ontbreekt
QED!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MDF
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 aug 2007 09:29

Bericht door MDF »

@ MDF

Kun je een scan maken van die bewuste pagina
Quote: ‹ Select › ‹ Expand ›
Deze info is letterlijk zo overgenomen uit het boekje (handleiding) dat bij deze DVD-box was ingesloten (pag.45)
Uitgever is AISIN AW CO.,LTD

en die hier plaatsen?
Je gelooft me precies niet... :cry:


Nee, ga ik niet doen. Op de achterkant van de manual staat "De inhoud van deze DVD-ROM en bijbehorende dokumentatie mag niet worden gekopieerd of als geheel of in delen worden gereproduceerd".
Neem me niet kwalijk dat ik dit dan ook respecteer...

Sorry...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Alle begrip voor je standpunt, uiteraard :wink:

Maar tegen een letterlijke quote van wat daar precies geschreven staat is geen bezwaar, ik heb dat ook gedaan in het VW RNS 510 draadje viewtopic.php?p=56178#56178

Waarom die vraag: omdat dit een absoluut nieuw en volstrekt uniek feit is. Zo'n verhaal heeft nooit ergens gestaan, de kaartenmakers zijn daar altijd uiterst terughoudend in. Vandaar onze enorme belangstelling :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MDF
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 aug 2007 09:29

Bericht door MDF »

Dit is dan een quote die je kan lezen op de bewuste pagina:

De software bestrijkt het stratennetwerk en het verstedelijkt gebied zoals aangegeven in de onderstaande illustratie. NAVTEQ heeft de data voor auto-navigatie vernieuwd, uitgebreid en verbeterd en heeft verdere punten van belang aan deze data toegevoegd. AISIN AW CO.LTD heeft deze digitale kaart geproduceerd op basis van informatie die bijeengebracht is tot juli 2006.

Het bestreken gebied en de gebieden waarvoor gedetailleerde strateninformatie beschikbaar is worden beschreven op de volgende pagina.

> Gebieden heb ik enkele posts eerder reeds gespecifieerd...

Meer dan 24.821.000 objecten kunnen in totaal worden gekozen, meer dan 22.747.500 straten, meer dan 1.160.000 stadscentra, meer dan 163.000 hotels, meer dan 405.300 restaurants, meer dan 20.700 bezienswaardigheden, meer dan 203.300 benzinestations, meer dan 121.300 parkeergelegenheden en meer faciliteiten.

>En dan op de pagina met de "Gebruiksrechtovereenkomst met de eindgebruikers":
Lees deze Gebruiksrechtovereenkomst goed door voordat u de NAVTEQ database gebruikt...


Voilà ! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt, dat geeft een heleboel meer informatie. En daarmee wordt ook duidelijk dat Navteq niet van z'n geloof gevallen is en dus niet ineens vertelt dat z'n kaarten updated zijn tot juli 2006.
Aisin heeft gemeend daar wat over te moeten schrijven, zo te lezen, en de achteloze lezer zou dit kunnen opvatten als een uitspraak dat de Navteq DataBase is gebruikt van juni 2006. Maar ik lees het ff wat anders, namelijk dat Aisin tot juli 2006 bezig geweest is alle info te verzamelen. En da's wat anders, denk ik.

Welke Navteq Kaart-DB er gebruikt is weten we dus nog niet. Dat kunnen we misschien afleiden door wegsituaties met elkaar te vergelijken.
Want ik neem vooralsnog aan dat de DVD geen "Abstract" heeft die deze gegevens bevat, of hebben we geluk daarmee? VDO heeft dat wel op de CD/DVD staan, en die publiceren we hier gewoon, da's geen probleem.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Welke Navteq Kaart-DB er gebruikt is weten we dus nog niet.
Daar de prijs voor deze update € 159 bedraagt dringt de veronderstelling zich op dat de firma Aisin wel eens niet de allerlaatste gegevens zou kunnen hebben gebruikt voor dit product. Het is ondanks vergelijkbare distributiecijfers 40-50% goedkoper dan vergelijkbare DVD-kaart-updates. En aangezien er ook in de auto-industrie niets voor niets is, moet er ergens zijn beknibbeld. De tijd van argeloosheid op dit gebied ligt al ver achter ons. :roll:

De indeling van de DVD is zoals hieronder. Behalve ettelijke verwijzingen naar ASIN AW komt er op de hele DVD niets voor dat in de richting van Navteq zou wijzen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, niks van een Abstract of zoiets.

Wat wel opvalt is dat de laatst genoemde datum 27 juli 2006 is, en dat die wat grotere file Region van 18 juli is.
Tezamen met de Aisin uitspraak dat gegevens verzameld zijn tot juli 2006 doet de veronderstelling opkomen dat de gebruikte database "wat ouder is".

Bij mijn VDO C-IQ DVD en ook bij de nieuwe Supercode is Q4/2006 gebruikt, hier kan 'ie in elk geval niet jonger zijn dan Q2/2006.
Nou weet je nooit hoe lang Aisin er over gedaan heeft om de DVD te compileren, persen en op de markt te brengen, dus het zou best eens kunnen zijn dat ze daar inderdaad een jaartje voor nodig gehad hebben. En dan is het de vraag: hebben ze in juli 2006 de meest recente DB van Navteq gekocht, of toch nog een wat oudere? Dat scheelt een heleboel geld, zoiets loopt in de tonnen :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat wel opvalt is dat de laatst genoemde datum 27 juli 2006
Dit is van de DVD 2006/2007
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Aha, dat was me eerder niet duidelijk...

Des te interessanter is het hetzelfde lijstje te zien van de huidige DVD. Kan dat gepost worden door MDF?
Dat valt niet onder de regels van copyright :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MDF
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 aug 2007 09:29

Bericht door MDF »

Hierbij dus... (13 juni 2007 zie ik daar staan...)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Bedankt :D

Interessant te lezen dat er een file ALLDATA.KWI 13 juni 2007 op staat van 1.71 GB, terwijl Aisin schreef dat de gegevens verzameld zijn tot juli 2006.
Ik interpreteer dat voorlopig even als een compilatie door Aisin in juni/juli 2007 van data die dan al een jaar oud zijn. Hopelijk kan iemand anders daar ook z'n licht over laten schijnen.

Al met al blijft het interessant te weten welke zaken er nu echt op deze DVD staan, dus welke wijzigingen staan er op?
Vorig jaar ben ik bezig geweest om te kijken welke wijzigingen in Ierland doorgevoerd waren, die zijn bij Navteq goed gedefinieerd. Zoiets zou ook hier mogelijk moeten zijn.
In ons land is de situatie rond de A15 tussen Deil en de A50 interessant, die is inmiddels enige tijd klaar. Dat zal op jouw DVD nog wel niet het geval zijn.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Interessant te lezen dat er een file ALLDATA.KWI 13 juni 2007 op staat van 1.71 GB, terwijl Aisin schreef dat de gegevens verzameld zijn tot juli 2006.
De compilatiedatum bij de Navteq data voor VDODayton staat zoals eerder gezegd altijd in de Abstract en is uiteraard van een later tijdstip dan van de databasedatum. Dat scheelt voor een editie 2007-2 die een compilatiedatum van 1-03-2007 heeft slechts een goed kwartaal met de db gegevens die van het 4e kwartaal van 2006 zijn.
Aisin doet daar duidelijk iets langer over, meer dan een jaar. Daarmee wordt mijn vermoeden gevoed dat hier sprake is van een aanzienlijke kostenreductie door het gebruik van veel oudere dan beschikbare gegevens. Hetgeen tot een voorzichtige veronderstelling zou kunnen leiden dat editie 2007/2008 wel een fraai stempel heeft maar in feite nu reeds een verouderde editie is. Kassa!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

Gerritje schreef: De compilatiedatum bij de Navteq data voor VDODayton staat zoals eerder gezegd altijd in de Abstract en is uiteraard van een later tijdstip dan van de databasedatum. Dat scheelt voor een editie 2007-2 die een compilatiedatum van 1-03-2007 heeft slechts een goed kwartaal met de db gegevens die van het 4e kwartaal van 2006 zijn.
Aisin doet daar duidelijk iets langer over, meer dan een jaar. Daarmee wordt mijn vermoeden gevoed dat hier sprake is van een aanzienlijke kostenreductie door het gebruik van veel oudere dan beschikbare gegevens. Hetgeen tot een voorzichtige veronderstelling zou kunnen leiden dat editie 2007/2008 wel een fraai stempel heeft maar in feite nu reeds een verouderde editie is. Kassa!
Ach, als de 2006/2007 dvd volgens dezelfde manier opgebouwd is ben je er nu toch wel een vol jaar op vooruit gegaan.. ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Heerlijk, een echte positivo :D

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

AISIN AW CO.LTD heeft deze digitale kaart geproduceerd op basis van informatie die bijeengebracht is tot juli 2006.
Het aardige is nu dat de RNS-E DVD's van Audi (Ook van Aisin) een vrijwel identieke opbouw hebben en de gegevens uit de database ook van 19-07-2006 zijn. :idea: Echter daar noemen ze de DVD gewoon 2006/2007 en bij Toyota 2007/2008 :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wildfire35
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 mei 2007 12:29

Bericht door wildfire35 »

Iemand die toevallig al iets inhoudelijks weet over de software update die wordt uitgevoerd op de tns600 ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:58

Bericht door GijsH »

Gerritje, ik wil niet vervelend doen hoor maar jouw laatste plaatje toont geen datum in 2007 dus waarom zou die hetzelfde zijn als de Ainsin versie 2007-2008 voor de Toyota die wel in die filedatums in 2007 heeft staan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als daardoor verwarring zou ontstaan mijn excuus maar het gaat om de datum van de database en die zie je niet staan. Hierbij een plaatje van (een gedeelte van) de echte databasefiles van de Audi RNS-E DVD van 2006/2007
Maar misschien staat daar bij de nieuwe Toyota DVD's wel een datum van 2007, dat horen we dan wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • opel astra 2008
    door anijskruid » 19 mei 2014 19:02 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 1
    Weergaves: 726
  • MFD2 in Fabia 5j 2008
    door joss » 26 apr 2015 20:26 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 483
  • KW-R510E inbouwen in audi a3 2008
    door Ferry A3 » 04 okt 2014 07:56 » in JVC
    Reacties: 2
    Weergaves: 729
  • tom tom toyota 11
    door majos » 10 feb 2019 15:10 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 485
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 678
  • navigatiecd???? grand scenic uit 2007
    door toro28 » 15 okt 2014 09:51 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 864
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 208

Terug naar “Toyota en Lexus”