TNS300 verwijderen

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
bosbessenbasje
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2010 19:40

TNS300 verwijderen

Bericht door bosbessenbasje »

Ik heb recent een (zeer mooie) Avensis T25 (uit januari 2006) gekocht en na een middagje stoeien met wat gereedschap de originele radio/cassette speler vervangen door wat moderners (Pioneer F920BT).

Nu zat er in de auto al een TNS300 systeem en dat is nu dus redundant. Nu heb ik niets tegen redundante systemen, maar het is wel jammer van de screen-estate. Dat zou ook gebruikt kunnen worden voor het tonen van de boordcomputer gegevens (zoals de auto zou doen als er geen TNS300 geinstalleerd zou zijn).

Weet iemand toevallig hoe je de TNS300 kunt uitschakelen op een manier waarop de auto denkt dat ie helemaal niet geinstalleerd is (en dus weer een dubbel boordcomputer scherm toont)?

(PS. Mocht iemand hulp nodig hebben bij het inbouwen van een 2DIN systeem in een Avensis T25, laat het maar even weten, heb nu wel wat ervaring opgebouwd... :D )

Mocht dit al een keer behandeld zijn ergens op dit forum, kun je me dan een verwijziging geven. Mijn ingevoerde zoektermen gaven helaas geen oplossing...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ggeert
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2010 11:46

Bericht door ggeert »

Achter de radio zit een witte 18 polige stekker daar moeten twee draden worden door verbonden met een stekker en dan doet het scherm van de boordcomputer het weer. Ik zal even kijken welke kabels je er voor moet door verbinden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bosbessenbasje
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2010 19:40

Bericht door bosbessenbasje »

Thanx! (alvast).

Ik ging er ook al een beetje vanuit dat het mogelijk zou moeten zijn met een relatief simpele handeling!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ggeert
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 aug 2010 11:46

Bericht door ggeert »

Zoals ik zei achter de radio zit een 18 polige stekker waar de tns 300 op aan zat gesloten daar moet je de kabels van door verbinden. Dit zijn iets dikkere kabels dan de rest op die stekker

Rood naar Roze
Groen naar Paars

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
TomD.
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2010 19:50

Re: TNS300 verwijderen

Bericht door TomD. »

ohw kijk... 2 dagen google-n en ziehier het eerste concrete bruikbare antwoord wat ik tegenkom. Hier moet ik zijn :D

Hallo,

weet iemand de draadkleuren/pinnummers en functietoewijzing van de 2 (hoofd)connectoren op de TNS300/310 navigatiecomputer?

Deze computer is in mijn net aangeschafte Avensis T22 (1.8 luna 2002) op een mooi plekje onder de stoel gemonteerd; ik ga de TNS300/310 verwijderen en wil gebruikmaken van de voorhanden aansluitingen voor het monteren van een VDO navigatiecomputer op hetzelfde plekje ( PC5200 ; zoek nog een PC5200PT ). Met een beetje geluk kan ik alle benodigde signalen dan stuk voor stuk overbakken naar de VDO. Wordt de linker voorspeaker soms "door" de TNS300/310 gerouteerd?

Ik vermoed dat de radio-mute wel nog apart naar de fabrieksradio zal moeten worden geleid? Weet iemand waar die exact aan de fabrieksradio geknetterd moet worden?

Alvast uitvoerige dank :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • TNS 200 vervangen voor TNS300/310
    door jaap appel » 15 nov 2015 10:48 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 613
  • Verwijderen van POI
    door Tummes » 24 jan 2016 18:40 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2071
  • Europa verwijderen
    door Vindplaats » 31 jan 2016 10:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 627
  • waarschuwing bij opstarten verwijderen
    door Walterken » 23 sep 2014 13:01 » in Kenwood
    Reacties: 1
    Weergaves: 702
  • Pioneer avic D3 doet niets meer na hdd verwijderen en terugplaatsen
    door Floortje » 11 jul 2015 11:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 596

Terug naar “Toyota en Lexus”