tns 700 met multimedia

Alles met betrekking tot Toyota en Lexus navigatie
p.n.
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:30

tns 700 met multimedia

Bericht door p.n. »

Ik ben in het bezit van RAV4 van oktober 2008 met TNS700. Van mijn vorige auto heb ik nog een pioneer CDX-P25 CD wisselaar. Op de TNS700 is een aansluiting van een TM0461 cd wisselaar.
Is het mogelijk om de pioneer CDX-P25 met een adapter/interface aan te sluiten op de TNS700

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Zonder de TNS700 te kennen gok ik al op een dikke nee. Protocol en aansluitingen zullen wel afwijken.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
p.n.
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:30

Bericht door p.n. »

van je reactie word ik niet veel wijzer.
Maar goed, Ik heb ook op de duitse forum gekeken en via de nederlandse inzender AE101 heb ik het volgende gekregen
Op http://www.addacdchanger.co.uk hebben ze ook adapters voor de 6+6pins aansluiting van Toyota (zoals de TNS700 heeft) naar Pioneer CDX-P25. Artikelnummer is TOYCD-ADP7.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik hoop voor je dat die adapter werkt.
Een 6+6 pins connector is mooi, maar daarmee is nog niet gezegd dat die hardwarematig correct bedraad is voor de TNS700.
En hoe het met de Softwarematige aansturing zit, da's ook maar de vraag.

Heb je al contact opgenomen met die firma om te checken of dit volledig compatibel is met de TNS700? Zoeken daar op levert niks op bij die site.
En bij Toyota vind ik dit lijstje http://www.addacdchanger.co.uk/advanced ... rds=Toyota daar zitten geen Navi's bij.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik hoop van harte dat je hiermee succes hebt.
We hebben namelijk al vele soortgelijke aanbiedingen gezien die bij nader inzien uitsluitend op de website van de aanbieder zelf blijken te kunnen functioneren

Op hele series TNS600/700 toestellen van Toyota zit namelijk helemaal geen ingang om deze interface aan te sluiten
Hierover is destijds ook gecorespondeerd met de technische dienst van Louwman en Parqui
Daarbij is het bovendien van belang te bedenken dat de aanbieding meestal gebaseerd zijn op toestellen die geleverd zijn in het land van de aanbieder. En een TNS700 voor de UK markt hoeft helemaal niet ehtzelfde te zijn als in Nederland

Misschien is het wel handig om dat eerst allemaal eens te controleren want op die hele site is alleen maar sprake van radio's
Ik geef je niet 1% kans dat er een mogelijkheid is
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dutchrav
Junior Member
Junior Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 18 jun 2006 14:21

Bericht door Dutchrav »

Elke TNS 600/700 heeft een 12-polige (6+6) aansluiting voor de CD Wisselaar.

Als een vreemd-merk-cd-wisselaar-adapter op een gewone radio (dus geen Fullmap) werkt dan mag je ervan uitgaan dat die ook op een Fullmap werkt.
Dit lijkt me logisch omdat de originele Toyota CD wisselaar op zowel een gewone als een Fullmap systeem aangesloten kan worden en dus hetzelfde protocol gebruiken. Let wel, de radio herkent alleen een 6CD wisselaar. Grote kans dat bij aansluiten van een 10CD wisselaar de laatste 4 CDs niet ondersteund worden.

Al met al komt het erop neer : Proberen.. L&P weet ook niet alles.
Zo kan er volgens hun geen subwoofer in een Auris...onzin, het werkt gewoon. Hetzelfde voor Fullmap systemen die niet achteraf ingebouwd kunnen worden want speciale kabelboom blabla...is gewoon plug-and-play.

Dutchrav aka 'AE101' :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Verhelderend.
Natuurlijk hebben ze bij L&P de wijsheid niet in pacht maar als men op papier beweert dat er (destijds) niets op kan worden aangesloten, moet je op zijn minst op je hoede zijn om teleurstellingen te voorkomen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dutchrav schreef:Elke TNS 600/700 heeft een 12-polige (6+6) aansluiting voor de CD Wisselaar.

Als een vreemd-merk-cd-wisselaar-adapter op een gewone radio (dus geen Fullmap) werkt dan mag je ervan uitgaan dat die ook op een Fullmap werkt.
Dit lijkt me logisch omdat de originele Toyota CD wisselaar op zowel een gewone als een Fullmap systeem aangesloten kan worden en dus hetzelfde protocol gebruiken. Let wel, de radio herkent alleen een 6CD wisselaar. Grote kans dat bij aansluiten van een 10CD wisselaar de laatste 4 CDs niet ondersteund worden.

Al met al komt het erop neer : Proberen.. L&P weet ook niet alles.
Zo kan er volgens hun geen subwoofer in een Auris...onzin, het werkt gewoon. Hetzelfde voor Fullmap systemen die niet achteraf ingebouwd kunnen worden want speciale kabelboom blabla...is gewoon plug-and-play.

Dutchrav aka 'AE101' :wink:
Voorafgaand aan dat "proberen" zou mijn suggestie zijn: vraag het die leverancier. Zoals ik dat al eerder aangaf.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
p.n.
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:30

Bericht door p.n. »

Heren,
Ik ga ook niet over een nacht ijs, dus ik heb bij L&P geinformeerd en zij verwijzen alleen naar internetpagina voor accesoires. Dus naar hun eigen merk TM0461. Mijn vraag over wat het mogelijk is, hebben ze niet beantwoord.
Verder vind ik jammer, dat Gerritje zit te verkondigen, dat op de TMS600/700 geen aansluitingen zit, terwijl hij op andere navigatieforums wel aansluitingen voor de genoemde TNS weet aan te geven. Er zit namelijk wel een aansluiting voor de CD wisselaar en voor TM0461. Wordt ook door L&P aangegeven en zelf met inbouwgegevens.
Ik ben met Dutchrav eens, dat alles plug & play is. Daarbij kan wel CD wisselaar van andere merken zoals Sony worden aangesloten. Waarom geen Pioneer.
Ik ga het toch uitproberen met de genoemde adapter en een 6 Cd wisselaar van Pioneer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Verder vind ik jammer, dat Gerritje zit te verkondigen, dat op de TMS600/700 geen aansluitingen zit, terwijl hij op andere navigatieforums wel aansluitingen voor de genoemde TNS weet aan te geven.
Lijkt me aardig als je me vertelt waar en wanneer ik andere info geef. Niet zomaar wat roepen hoewel ik me best een keer kan vergist maar van dit soort tegenstrijdige informatie ben ik me niet bewust
De informatie die ik (ooit) gaf was gebaseerd op de kennis van dat moment nav een uitvoerige correspondentie met de technische informatieafdeling van L & P
Bovendien heb ik in de voorgaande berichten nimmer gezegd dat het niet kon maar dat er series van deze toestellen zijn (geweest) waar het niet kon. Misschien heb jij er wel een waar het wel kan

Als deze firma, ook destijds al, verkeerde of omvolledige info heeft verstrekt moet je daar zijn en niet bij mij!
Dat is nu net weer te goedkoop om de boodschapper volkomen ongenuanceerd en onnodig te schoppen alleen maar omdat je een beetje te selectief leest en interpreteert
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
p.n.
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:30

Bericht door p.n. »

Beste Gerritje
Ik vertel geen onzin, maar lees je eigen berichten bij TNS700 ervaringen van Corolla Drive d.d. 14 jan 2008 maar na.
Daarin waren volgens jouw berichten geen aansluitngen mogelijk en toch kon er een TM0461 cd wisselaar worden aangesloten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Andere navigatieforums zei je!

En dat bericht ging over een uitgang!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
p.n.
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:30

Bericht door p.n. »

Sorry Gerritje,

Ik bedoel je berichten in het huidige forum en bij tms700 ervaringen had ik de verkeerde naam overgenomen.
Het moet zijn oemoemenoe van 3 februari 2009. Daar ging het over de input van cd wisselaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En in dat bericht stelde ik zelf reeds vast:

Dat is dan heel prettige informatie!
Bij mijn contacten met Toyota werd deze mogelijkheid nog niet geboden maar ik neem aan dat dit een af-fabrieksinstallatie van de CD-wisselaar is. Misschien dat het op die wijze wel mogelijk is.


viewtopic.php?search_id=466403124&t=10277
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lucsam
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2010 16:33

opzoek naar degelijke oplossing voor mp3 aansluiting en hark

Bericht door lucsam »

Gerritje schreef:Ik hoop van harte dat je hiermee succes hebt.
We hebben namelijk al vele soortgelijke aanbiedingen gezien die bij nader inzien uitsluitend op de website van de aanbieder zelf blijken te kunnen functioneren

Op hele series TNS600/700 toestellen van Toyota zit namelijk helemaal geen ingang om deze interface aan te sluiten
Hierover is destijds ook gecorespondeerd met de technische dienst van Louwman en Parqui
Daarbij is het bovendien van belang te bedenken dat de aanbieding meestal gebaseerd zijn op toestellen die geleverd zijn in het land van de aanbieder. En een TNS700 voor de UK markt hoeft helemaal niet ehtzelfde te zijn als in Nederland

Misschien is het wel handig om dat eerst allemaal eens te controleren want op die hele site is alleen maar sprake van radio's
Ik geef je niet 1% kans dat er een mogelijkheid is

Beste forum,

Ik heb net een toyota avensis break gekocht 2.2 D4D D CAT met full map navigation en bleutooth voor mobiele telefoon.

Graag had ik een mp3 aansluiting en hard disk aansluiting willen voorzien.

Na contact met bv dension met betrekking op de gateway 300, zou deze gateway niet kunnen aangesloten worden gezien ik beschik over een full map navigation and voice control TNS700.

Is er iemand die mij hierbij kan adviseren.

met vriendelijke groet,
Luc

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In deze Avensis zit volgens mijn informatie een B9010 versie van de TNS700 met een CD wisseleaar-aansluiting waarop wel degelijk een Dension Gateway moet kunnen worden aangesloten
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nieuw navigatie/multimedia systeem voor Audi A3 2.0 TDI (2009)
    door Guul » 03 feb 2016 13:19 » in Aankoop advies
    Reacties: 0
    Weergaves: 559

Terug naar “Toyota en Lexus”