Kaart bijwerken DNX8160DABS

gvanliempt
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2017 15:11

Kaart bijwerken DNX8160DABS

Bericht door gvanliempt »

Goedemiddag beste lezers,

Ik ben nieuw op dit forum en ik hoop hier hulp te vinden aangezien mijn Kenwood DNX8160DABS me welhaast tot waanzin drijft.....

Sinds ruim een jaar ben ik de "gelukkige" bezitter van een Kenwood DNX8160DABS. Gelukkig tussen aanhalingstekens, want hoewel het qua functionaliteiten een fijn apparaat is, vind ik de navigatiefunctie - toch een belangrijk onderdeel - werkelijk om te huilen. De keren dat ik verkeerd gestuurd ben, via werkelijk bespottelijke routes dan uiteindelijk toch op bestemming aankwam of in het buitenland op letterlijk onbegaanbare zandpaden terecht kwam zijn inmiddels ontelbaar.... Ik heb daarbij werkelijk alle voorkeursinstellingen geprobeerd maar kan niet anders dan concluderen dat de software e/o kaartmateriaal van Garmin gewoon ver, vér ondermaats is. Ik snap werkelijk niet dat het apparaat nog zulke goede beoordelingen krijgt op het web.

Vanaf het moment van ingebruikname heb ik zo'n beetje elke week gecontroleerd of er al een kaartupdate zou zijn. Blij als een kind was ik dan ook toen mijn systeem kort geleden ineens uit zichzelf meldde dat er een kaartupdate beschikbaar is. Echter toen begon het volgende teleurstellende hoofdstuk; het lukt me gewoon niet om de ge-update kaart op het systeem aan de gang te krijgen. Van de supportafdeling en de handleidingen (zowel on- als offline) word ik ook niets wijzer aangezien de uitleg niet verder gaat dan "bezoek kenwood.garmin.com en volg de instructies".

Het volgende heb ik tot nu toe (herhaaldelijk) gedaan:

- SD kaart, geformatteerd;
- In het systeem gestoken en "kaarten bijwerken" geselecteerd
- Netjes een melding dat de gegevens zijn weggeschreven en doorverwezen naar kenwood.garmin.com
- Met de SD kaart naar de computer (apple in mijn geval) en naar kenwood.garmin.com
- Juiste apparaat geselecteerd;
- Garmin express geïnstalleerd;
- Nieuwe kaartupdate "Europe 2017.0" gedownload;
- Met de SD kaart weer terug naar de auto en in het systeem gestoken;
- Systeem aangezet;
- Vervolgens krijg ik enige tijd de melding "kaartgegevens updaten/ophalen/bijwerken" (o.i.d.) te zien, die melding verdwijnt dan ook weer;
- Enige seconden later krijg ik een leeg scherm te zien met daaronder een "OK" knop. Niet echt OK lijkt me, en ook met wachten verandert er niets, er verschijnt geen inhoud in dat lege scherm.
- Nadat ik dan toch maar op OK klik is er niets veranderd..... bij kaartgegevens geeft 'ie nog immer aan dat de 2016 kaart wordt gebruikt.

Waar ik me nogal aan stoor is dat die te volgen "instructies" waarnaar verwezen wordt ophouden bij het downloaden en op de SD kaart zetten van de kaartgegevens. Terwijl dat eerste deel m.i. juist redelijk vanzelfsprekend is. Het proces wat je daarna dient te doorlopen kan ik nergens gevonden krijgen. Niet in de handleidingen, niet online. Ik heb denk ik alle mogelijke volgordes al geprobeerd. Eerst kaartje erin, daarna systeem aanzetten. Eerst systeem aanzetten, dan kaartje erin, dan navigatie selecteren. Eerst systeem aanzetten, dan navigatie selecteren, dan kaartje erin. Enz.

Anyway, om een lang verhaal kort te maken; is er wellicht hier iemand die me kan vertellen wat ik wellicht verkeerd doe?

Bij voorbaat dank voor uw steun en reacties :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Becker Cascade 7944 navigatie bijwerken
    door SabineGaag » 09 dec 2018 16:01 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 1020
  • Micro SD kaart
    door sjefke59 » 24 mei 2015 01:26 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 944
  • Kaart installeren
    door mzl58 » 30 sep 2017 17:49 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 1024
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1188
  • Kaart Update
    door Start » 24 sep 2017 12:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 4093
  • Aanschaf sd kaart europa
    door Pegebe » 26 mei 2014 21:23 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 3122
  • Kaart voor Sony NV U 51F
    door Dizzy » 10 nov 2017 10:22 » in Navteq
    Reacties: 0
    Weergaves: 714

Terug naar “Kenwood”