Kaartupdate DNX7150DAB

Keesje_Mierlo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2016 19:12

Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Keesje_Mierlo »

Goedeavond,

Ik ben volledig nieuw hier en heb misschien een domme vraag :(

Ik heb sinds 3 maanden een Kenwood 7150DAB met 3 jaar lang gratis kaart updates. Nu zouden de meest recente kaarten inmiddels te downloaden moeten zijn, echter zie ik op kenwood.garmin.com nog steeds staan dat er geen nieuwe kaarten zijn.
Op advies van Garmin een tijdje terug Garminexpress erop gezet en als ik daarmee kijk is de nieuwe kaart er wel en kan ik deze op sd Kaart zetten. Echter dan begint het rare.
Ik kan geen update uitvoeren op geen enkel mogelijke manier. Wat wel gebeurt is dat de kaarten die op de SD kaart staan gebruikt worden vanaf de SD kaart. Dus als ik de SD kaart eruit haal krijg ik een foutmelding en daarna stapt hij over op oude kaart.

Nu heb ik 2 vragen:
Weet iemand hoe ik de nieuwe goede kaarten kan krijgen of wanneer deze zouden moeten komen (kenwood zei 2 weken geleden dat ze vorige week er zouden komen en gisteren zeiden ze vandaag.....)?

Weet iemand hoe ik nadat Garminexpress de update op de kaart gezet heeft deze alsnog geinstalleerd krijg op de HD van mijn 7150DAB?
alvast bedankt, zou graag de nieuwe kaart downloaden ivm vakantie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Mazurka »

Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden. :wink:
Heb je wellicht een handleiding bij het apparaat gekregen, waar dat vermeld wordt, hoe je nieuwe update's moet uitvoeren?
Je kan natuurlijk ook bij de helpdesk van Garmin, waar als ik het goed begrijp je al contact mee heb gehad, om daar eens te vragen of hun dit probleem eens duidelijk laat uitleggen?
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Keesje_Mierlo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2016 19:12

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Keesje_Mierlo »

Allereerst bedankt voor je reactie. Garmin zegt simpelweg voor vragen over Kenwood moet je bij kenwood zijn. Alle handleidingen die je kunt vinden heb ik uitgeprobeerd. Daarna kenwood gebeld en die zeggen simpelweg ALS je de kaarten kunt downloaden daarna staat precies aangegeven hoe het moet..... Echter beloven ze al dat de kaarten elk moment beschikbaar zullen zijn. Het frustrerende is, als ik ze gewoon zou kopen (wat niet hoeft want ik heb 3 jaar gratis updates...) dan kan ik ze gewoon bestellen. Vind het echt waardeloze service.
Ze geven aan headunit en zelfs prijzen gewonnen, maar na de verkoop houdt alle service op

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Mazurka »

Als je bij Kenwood een navigatie koopt met een vermelding dat je 3 jaar lang gratis update's krijgt, moeten hun dit probleem oplossen en je niet met een kluitje in het riet laten sturen, gewoon blijven aandringen en vragen waar de gratis update's op het internet staan. Als Garmin ze wel heeft moet Kenwood ze toch ook hebben?
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Keesje_Mierlo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2016 19:12

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Keesje_Mierlo »

Ja dat klopt ook, maar als je belt dan kom je gewoon niet verder. ze beloven dat het er morgen opstaat, maar dat is dan niet zo. Waardeloos zooitje daar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Keesje_Mierlo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2016 19:12

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Keesje_Mierlo »

Maar ik vraag me af of er iemand anders is die hetzelfde probleem heeft. Oftwel, zit het probleem in mijn systeem of is het een probleem van Kenwood zelf. Blijft raar dat je het wel kan kopen, maar nog niet downloaden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TTiD1965
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:10

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door TTiD1965 »

Hallo,

Ook ik heb een DNX 7150DAB sinds enkele weken. Er is een nieuwere kaartupdate beschikbaar maar ik krijg het niet op de SD kaart. Garmin Express zegt het volgende: de nieuwe kaarten hebben zoveel informatie dat dit niet past op het interne geheugen van het toestel. Dit terwijl er een SD kaart in de computer zit...

Wie is hier bekend mee?

Groetjes,
René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Keesje_Mierlo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2016 19:12

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Keesje_Mierlo »

Hoi,
Ik heb sinds vorige week een antwoordt van Kenwood gekregen. We moeten de update op een SD kaart zetten via Garmin Express en vanaf dat moment moet de SD kaart in het apparaat blijven zitten. Ik heb het geprobeerd en het werkt, maar heb het idee dat mijn navigatie wel trager is geworden hierdoor. Vind het heel vreemd dat het zo moet, maar goed ik probeer het wel.

gr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TTiD1965
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:10

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door TTiD1965 »

Zou je mij willen uitleggen hoe je bent begonnen met de SD kaart. Via de handleiding van Kenwood kon ik me aanmelden via de Kenwoodsite maar dan blijft de computer op downloaden staan. Via Garmin moet ik aangeven om welk aangesloten toestel het gaat maar dat gaat niet omdat de SD kaart nog leeg is.

Via de Kenwoodsite gaat de SD kaart eerst in de auto Vervolgens de computer in en downloaden.

Ik ben benieuwd hoe jij bent begonnen...

Alvast bedankt!


René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Keesje_Mierlo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2016 19:12

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Keesje_Mierlo »

Ik heb de Sd kaart in mijn navigatie gestopt en dan op update gezet in navigatie menu. Vervolgens schrijft hij alle gegevens naar de Sd kaart. Account aangemaakt bij Garmin en met dat account ingelogd bij Garmin expres. Vervolgens via Garmin expres de Sd kaart uitgelezen. Dan kaart installeren op Sd kaart en deze Sd kaart in apparaat gestopt. Neemt automatisch de kaart van Sd kaart als basis. Verwijder je de Sd kaart dan valt hij terug op kaart van 2015

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TTiD1965
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:10

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door TTiD1965 »

Ik doe precies zoals jij het omschrijft. Al een paar keer geprobeerd. Ik blijf een foutmelding houden dat de nieuwe kaarten zoveel informatie bevatten dat het niet op het interne geheugen past...

Ik stuur Kenwood wel een mail, blijft vreemd.

Bedankt in elk geval!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Steamduck
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2016 15:08

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Steamduck »

Dag René,

Zelfde melding gehad. Geen probleem. Het is een beetje cryptische omschrijving, dat wel. Het betekent heel simpel dat de aangeboden SD kaart te klein is. Dat kan je ook zien bij de update in Garmin Express: 6,19GB!
Ik gebruik een 64Gbit = ongeveer 8GB SD kaart van het type ultra (600x). Daar past het op en gaat het uitlezen ook lekker in de auto.

Ik ben zeer tevreden met dit set. Overigens ook met de support van Kenwood. De handleidingen zijn goed, maar ook met de software updates ben ik er achter gekomen dat je goed moet lezen. Het staat er wel, maar soms niet al te duidelijk.

Het is overigens normaal voor systemen dat de kaart info op de SD blijft staan en niet naar het lokale geheugen gehaald wordt. Daar is niet altijd plaats om de nieuwe info op te slaan. Bij fabricage wordt de kaartinfo vaak mee geschoten in het flash geheugen en dat is in capaciteit beperkt.

Kortom: Een nieuw SD kaartje halen. In de 7150 steken. Kaart update doen. Kaartje uitnemen en naar PC. Met Garmin express updates op kaartje zetten. Kaartje terugsteken in 7150 en vervolgens zie je bij kaart gegevens de versie 2016.0 staan.

Goeten,

Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TTiD1965
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:10

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door TTiD1965 »

Dag Ruud,

Dank voor jouw antwoord!

Ik heb een standaard 16GB kaartje. Micro sd in adapter trouwens. Mag toch niks uitmaken?

Groet,
René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Steamduck
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2016 15:08

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Steamduck »

Hoi René,

Het gemene met die kaartjes is het opschrift. Staat waarschijnlijk met hoofdletters 16GB op. Stop het kaartje in je PC. Er wordt een schijfletter aan het kaartje toegewezen. Doe daarop rechter muistoets en kijk hoeveel vrije ruimte er is. Waarschijnlijk ergens rond de 2 GB is mijn verwachting. Binnen de ICT / electronica hanteren we een kleine b voor bit, en de grote B voor Byte. In één byte zitten acht bits. Helaas trekken de marketing mannen zich daar niets van aan.
Op mijn kaartje staat 64GB (met hoofdletters dus). In de PC, geformatteerd in FAT32 (dus niet NTFS) staat er keurig bij de vrije ruimte 8 Giga Byte. Dus even ruwweg 64 delen door 8.
Dan nu jouw kaartje: 16GB => is (zo vermoed ik) een 2 Giga Byte kaartje en dat is te krap omdat de nieuwe kaart info 6, 7 Giga Byte bedraagt.
Het zou inderdaad niet uitmaken of het een micro SD kaart met adapter of een een SD kaart is. Er is wel een verschil: de SD kaarten kunnen iets beter met warmte overweg en zijn daar door iets betrouwbaarder.

Het getal wat er bij staat, x600 in mijn geval, heeft met de uitlees snelheid te maken. Vooral voor camera's is de schrijfsnelheid van belang. Daar zit dus verschil in. Voor de navi is een schrijfsnelheid niet echt belangrijk, heb je eenmalig last van bij het bijwerken van de kaart. De leessnelheid is echter van groot belang. De 7150 raadpleegt constant de kaart. Dat merk je terug in gebruiksgemak.

Mijn advies: besteed wat tijd aan het verkrijgen van een goede kaart en de update is zo gedaan.

Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TTiD1965
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:10

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door TTiD1965 »

Staat toch 14,8GB vrije ruimte op volgens PC.

Ik zal eens een betere kopen.

Bedankt zover!

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Steamduck
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2016 15:08

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Steamduck »

Hoi René,

Wat nog uit kan maken: formatteren en als bestandsindeling FAT32 kiezen. Volgens mij support de 7150 geen NTFS bestandsindeling.

Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TTiD1965
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:10

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door TTiD1965 »

Dag Ruud,

Ook al gedaan. Van Kenwood hoor ik niks...
Ben bang met een nieuw, beter kaartje dat het weinig zal helpen...

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Steamduck
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 aug 2016 15:08

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Steamduck »

Dag René,

Ik ben geen voorstander van adviezen over te gebruiken kaarten / hardware. Aan de andere kant wil ik jou en de mede gebruikers niet mijn ervaring onthouden.
Mijn 7150 reageert goed met deze SD kaart:

https://www.conrad.nl/nl/transcend-sdxc ... 48582.html

Ik heb deze met FAT32 geformatteerd onder windows 10. Vervolgens in de 7150 gedaan en onder navigatie kaart update gedaan. De 7150 schrijft dan de kenmerken op de kaart. Daarna op de PC met garmin express de update opgehaald en op de kaart laten schrijven. Duurde overigens wel een uurtje.
Belangrijk: PC niet in slaapstand laten vallen!

Vervolgens kaart weer in de 7150 gestoken. Die is dan even bezig en laat een zandloper zien. Daarna verschijnt de kaart. Onder navi kaart info gekeken en de 7150 meldt dan 2016.0

Succes en deel je ervaring(en)

Ruud

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TTiD1965
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:10

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door TTiD1965 »

Ik heb nu een update aan de gang van een andere 7150 die wel wil met een 16GB kaartje. Ben bang dat het in mijn eigen 7150 zit. Ik denk niet dat de update per toestel uitwisselbaar zijn?

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Keesje_Mierlo
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2016 19:12

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Keesje_Mierlo »

Nou Ruud,

Heel uitgebreid jou uitleg en klopt volledig, maar dit is niet de uitleg die Kenwood of Garmin gaf voor halverwege July. Ze zijn heel erg onduidelijk geweest, kan de complete email wisseling laten zien. Als je de handleiding op de Kenwood/Garmin handleiding goed bekeken had tot begin juli, stond er ook duidelijk dat alles op de 7150 geinstalleerd moest worden en NIET op een SD kaart (natuurlijk wel met gebruik van SD kaart). Pas Eind juli zijn ze met de juiste handleiding gekomen.

Maar kort vraagje, werk je bij Garmin of Kenwood ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TTiD1965
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:10

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door TTiD1965 »

Dan ben ik wel benieuwd hoe het wel zit. Via Garmin Express heb ik wel zo op die manier kunnen updaten bij een andere 7150. Bij mijn eigen niet. En zelf geeft Kenwood geen antwoord. Garmin Express zegt dat er een update is maar die wil er niet op omdat het interne geheugen te klein is. De Kenwoodsite geeft aan dat er geen update beschikbaar is. Al met al benik er zo langzamerhand wel klaar mee. Flutservice en dat voor zo'n duur toestel.

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LouisB
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2016 23:51

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door LouisB »

Steamduck schreef:Dag René,

Ik ben geen voorstander van adviezen over te gebruiken kaarten / hardware. Aan de andere kant wil ik jou en de mede gebruikers niet mijn ervaring onthouden.
Mijn 7150 reageert goed met deze SD kaart:

https://www.conrad.nl/nl/transcend-sdxc ... 48582.html

Ik heb deze met FAT32 geformatteerd onder windows 10. Vervolgens in de 7150 gedaan en onder navigatie kaart update gedaan. De 7150 schrijft dan de kenmerken op de kaart. Daarna op de PC met garmin express de update opgehaald en op de kaart laten schrijven. Duurde overigens wel een uurtje.
Belangrijk: PC niet in slaapstand laten vallen!

Vervolgens kaart weer in de 7150 gestoken. Die is dan even bezig en laat een zandloper zien. Daarna verschijnt de kaart. Onder navi kaart info gekeken en de 7150 meldt dan 2016.0

Succes en deel je ervaring(en)

Ruud
L.S.,

Zelfde kaartje gekocht (via link). Fat32 geformatteerd. Maar krijg ook met dit kaartje dezelfde melding als anderen.
Iemand nog een stap voor stap instructie?

Alvast dank!

Louis

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TTiD1965
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 aug 2016 20:10

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door TTiD1965 »

Zelfde kaartje ook gekocht. Lukt nog steeds niet. Maandag is volgens mij de technische man bij Kenwood terug. Ik zal eens kijken wat ik kan doen.

René

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
LouisB
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 aug 2016 23:51

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door LouisB »

Het is mij gelukt!
Probleem leek dat de SD kaartjes eerder te groot dan te klein waren.
Zal even uitleggen wat ik gedaan heb.
Ik heb de informatie die ik op mijn SD kaart had staan nadat de DNX7150DAB die hierop weggeschreven stond, gekopieerd naar een micro SD kaartje van 8GB. Via Garmin Express lukte het toen om de kaarten te downloaden. Daarna alles gekopieerd naar het oorspronkelijke SD kaartje en voilà!
Hoop dat ik er iemand anders net zo blij mee kan maken als ik nu zelf ben :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Thenail
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2016 18:07

Re: Kaartupdate DNX7150DAB

Bericht door Thenail »

Ik ben al het hele weekend aan het martelen met de updates. Met veel gedoe is de software update nu gelukt, maar krijg ik de kaartupdate van Garmin niet voor elkaar en ben ik zelfs alle kaarten in mijn Kenwood systeem kwijt :-(.

Ik heb een SD kaartje (1Gb en 4Gb) in het apparaat gedaan, nadat ik het had geformatteerd op FAT systeem. De gegevens zijn naar het kaartje geschreven, maar bij update via het programma van Garmin krijg ik steeds de melding dat het interne geheugen van de radio te klein is. Ik heb het oorspronkelijke bestandje (wat de eerste keer naar de SD kaart is geschreven) ook gekopiëerd naar de SD kaart, maar tevergeefs. Wie kan mij de juiste instructie geven zodat Garmin express het kaartje gaat gebruiken om de nieuwe kaarten op te zetten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kaartupdate DNX7150DAB
    door Keesje_Mierlo » 29 apr 2019 20:46 » in Kenwood
    Reacties: 3
    Weergaves: 495
  • DNX7150DAB software update
    door peterp0st » 12 sep 2016 09:36 » in Kenwood
    Reacties: 3
    Weergaves: 982
  • DNX7150DAB start niet meer op
    door nilsdewilde » 18 mei 2016 23:38 » in Kenwood
    Reacties: 4
    Weergaves: 2396
  • kaartupdate DNX5220BT
    door Rene196544 » 25 sep 2017 23:25 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 853

Terug naar “Kenwood”