Discovery Pro + Car net

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Gebruikersavatar
rjdewit
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:05

Discovery Pro + Car net

Bericht door rjdewit »

Op de site van VW. Lees je over de mogelijkheden van CAR Net (google earth, streetvieuw, file meldingen etc.). Ik heb een Pro maar geen CAR Net mogelijkheden? Volgens de VW site met uitleg over de Pro zou dit standaard al op de Pro zitten? http://www.volkswagen.nl/carnet

Wat heb je nodig om van de diensten gebruik te kunnen maken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Peter Wiebes »

Heb je nog iets vernomen? Lijkt mij ook wel wat en ik heb het ook niet op mijn pro ( juli 2013)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Mazurka »

Je zal een online internet verbinding nodig hebben, zal niet goedkoop zijn gezien de data die verzonden wordt.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

CAR Net is alleen mogelijk met de Telefoonvoorbereiding 'Premium' optie. Via deze optie kun je namelijk gebruik maken van internet via je telefoon (rSap bluetooth protocol moet wel ondersteund worden) of met een sim kaartje in de carkit van de auto.

Toen ik mijn auto bestelde en afgeleverd kreeg (begin 2013) was deze optie nog niet verkrijgbaar en dus kan ook mijn Pro geen CAR Net gebruiken helaas. Als ik het goed heb is de optie in het najaar van 2013 geïntroduceerd. Volgens mij kun je die 'Premium' ook achteraf installeren maar hoe en welke kosten er aan verbonden zijn weet ik niet. De optie in de prijslijst is 445 euro...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rjdewit
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:05

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door rjdewit »

bedankt voor deze aanvulling. Ik heb inmiddels de vraag uitgezet om later in te laten bouwen. Wel wordt je behoorlijk op het verkeerde been gezet op de VW site, daar staat dat de pro versie het kan zonder deze aanvulling.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Peter Wiebes »

Lijkt mij ook wel wat. Kon niets vinden voor achteraf inbouw. Laat maar eens weten als je een prijs weet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord, en dan met name omdat er denk ik ook andere firmware op moet komen en ik nog niet van veel mensen gehoord of gelezen hebben dat ze dat laatste al voor elkaar hebben gekregen anders dan door de dealer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Janloco »

rjdewit schreef:bedankt voor deze aanvulling. Ik heb inmiddels de vraag uitgezet om later in te laten bouwen. Wel wordt je behoorlijk op het verkeerde been gezet op de VW site, daar staat dat de pro versie het kan zonder deze aanvulling.
Ik heb wel eens het idee dat VW er sterk in is om mensen op het verkeerde been te zetten. Ik heb de media in mijn Golf 7. Daar zit een gebruiksaanwijzing bij. Volgens dat boekje kan mijn media meer dan dat hij in werkelijkheid kan. Ik mis daarin een aantal zaken die het systeem niet kan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Peter Wiebes »

Welke mis je volgens het "instructie boekje" ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Janloco »

B.V. Spraakbediening. Volgens mijn boekje zit het er in, maar ik krijg het niet te pakken. Kan alleen het geluid uitschakelen met de knop voor de spraakbediening.

DAB, wel een hele uitleg hoe het moet, maar het is niet aanwezig.

En er zijn nog wat kleine verschilletjes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Peter Wiebes »

Voor de spraakbediening controleer eerst even:
Ga naar MENU (button rechts onder), kies SETUP, scroll naar Spraakbediening en open deze.
Bij mij staan alle vier de vinkjes aan en de instructie op kort.

Set het systeem weer even op navigatie.
Druk op het stuur de knop voor spraakbediening.
(Bij mij komt er een scherm naar voren)
ik zeg TELEFOON, telefoon menu wordt geopend.
Kan nu contact roepen, bellen roepen, werkt echt goed.
Wel het commando geven wat het systeem begrijpt.

DAB (Digitale radio) heb ik niet mee gekocht. Hier kan ik je niet mee helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Janloco »

Precies, dat bedoel ik. Zo staat het ook in de gebruiksaanwijzing van de media.
Maar het zit gewoon niet op het systeem. Het enige waar ik uit kan kiezen bij iets dat op spraak lijkt, is de taalinstelling.

Maar dit is dus wat ik bedoel met het verkeerde been.

Er staat ook een dergelijke omschrijving van DAB in gebruiksaanwijzing. Maar ook dat zit er niet op.

Bij de koop van de auto is nooit gesproken over deze mogelijkheden. Ik heb ook nog eens de Highline uitvoering, dus had ik verwacht dat wat in de gebruiksaanwijzing stond, er wel in zou zitten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Peter Wiebes »

Heb net even mijn verkoop brochure erbij ( maart 2013) gepakt en het volgende:
Spraakbediening is bij de optie " discover pro" standaard aanwezig.
Als je niet de pro uitvoering hebt dan was/is het een aparte optie in de lijst. (QH1)
In het instructie boekje staat ook vaak een * die verwijst naar is een optie.
Jij hebt een media geef je aan dus dan had de spraakbediening apart besteld (€ 192) moeten worden.
Misschien kan dit achteraf ook nog lijkt me een stukje software maar dat weet ik niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Janloco »

Zou best kunnen dat het in het lijstje heeft gestaan. Ik heb het ook niet zo nodig, maar in mijn gebruiksaanwijzing staat precies hoe het moet werken en er wordt met geen woord gerept of het wel of niet bij alle types voorkomt. Evenzo met het DAB deel.

Het gaat mij meer om het feit dat je rustig je gebruiksaanwijzing aan het doorbladeren bent en dan dingen tegen komt die gewoon niet in het systeem zitten. Als ik mijnheer VW was, zou ik daar iets duidelijker over zijn naar mijn klanten. En natuurlijk de media is "simpeler" dan de pro. Daar heb ik destijds ook bewust voor gekozen omdat op de pro een aantal opties zitten waar ik niet echt belangstelling voor heb.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
sandeb
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2011 18:21

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door sandeb »

Kan iemand mij vertellen wanneer de Car Net optie geactiveerd wordt ?
Ik heb een VW Sportsvan BMT 1.6 TDI van 07.2014 met Discover Pro en Telefoon Premium .
Heb extra simkaart besteld ( nog niet binnen ) , maar moet er nog van alles omgeprogrammeerd
worden in de Discover Pro om het actief te maken ?
Bij de dealer had men het over een app installeren , maar dat is volgens mij alleen voor de E-VW's :x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Heb je de Car Net optie besteld bij jouw auto? De Premium carkit is een voorwaarde, maar daarnaast moet je volgens mij ook de Car Net optie bestellen.

Wanneer je dat gedaan hebt is de volgende stap een account aanmaken op de CarNet site. Welke stappen daarna nog volgen weet ik niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Het lijkt erop dat wanneer je aangemeld bent bij de CarNet site de volgende stap is dat je het CarNet account nummer moet opgeven en de PIN die daarbij hoort:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
paalpizzle
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2015 18:24

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door paalpizzle »

Hallo,

Maar inderdaad, daar aanmelden en die PIN gebruiken in je auto (moet je wel een internetverbinding hebben via wifi of sim). Dan zouden de carnet optie beschikbaar worden.
IMG_7569.JPG
Ik heb ongeveer het zelfde probleem. Ik heb een MIB 2 (nieuwste) Discover Pro in mijn auto zitten, echter als retrofit.

Alles werkt behalve car-net (dit is nodig voor carplay en android auto), nu moet ik me registeren voor Car net middelsl mijn VIN. Nu zegt VW, dit VIN heeft geen carnet als optie. (klopt op zich)

Nu heb ik gevraagd bij de dealer om deze optie later bij te kopen maar dat ging niet blijkbaar, super onhandig dus!

Ik weet niet precies hoe het zit met Car-Net en MIB1, daarop zit iig geen Carplay en android auto.

Gr. paul
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Golf 7 1.4 TSI 103KW/140PK |DSG|Highline|Bi-Xeon|17" velgen|Limestone grey|Led-achterlichten|

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jack.Ryan
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2017 18:21

Re: Discovery Pro + Car net

Bericht door Jack.Ryan »

Janloco schreef:
rjdewit schreef:bedankt voor deze aanvulling. Ik heb inmiddels de vraag uitgezet om later in te laten bouwen. Wel wordt je behoorlijk op het verkeerde been gezet op de VW site, daar staat dat de pro versie het kan zonder deze aanvulling.
Ik heb wel eens het idee dat VW er sterk in is om mensen op het verkeerde been te zetten. Ik heb de media in mijn Golf 7. Daar zit een gebruiksaanwijzing bij. Volgens dat boekje kan mijn media meer dan dat hij in werkelijkheid kan. Ik mis daarin een aantal zaken die het systeem niet kan.
Dat doen eigenlijk vele autobouwers, ze maken een "overcompleet" gebruiksaanwijzing. Sommigen doen het beter, die zetten er voetnoten of sterretjes o.i.d. bij, BMW en Daimler doen het "goed", die hebben een handleiding die exact de gekozen opties beschrijft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Discovery Pro
    door johnnyboij » 14 nov 2016 19:21 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 704
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 750
  • Discovery Pro update
    door rjdewit » 06 okt 2014 17:39 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 4650
  • Discovery Pro, plaatjes telefoonboek
    door rjdewit » 09 aug 2014 22:27 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 1436
  • Kaart en firmware versie Discovery Pro
    door rjdewit » 01 sep 2016 13:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 2162
  • Discovery Pro wel alle contacten en gegevens maar ik kan hiermee niet bellen
    door vhv1 » 08 jan 2016 19:04 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 490

Terug naar “V.A.G”