garmin nuvi 3597 route plannen

Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

GPS route instelling

Bericht door catmen »

Hallo, ik ben nieuw hier en wou graag een oplossing voor volgende vraag.
Als ik op mijn Garmin Nuvi 3597 via adres ingeven zoals onlangs toen ik naar het Engelse Bournemouth reed, wil ik graag naar het centrum toe, maar het GPS toestel verwacht ook dat ik een straat en nummer ingeef, zelfs als ik dat niet doe (of kan omdat ik geen straten/nummers ken) en telkens op OK druk krijg ik toch een lijst met mogelijke eindpunten die mij dus onbekend zijn, dat zijn dan straten of nummers van wegen.
Is er een mogelijkheid om een einddoel in te geven (zoals bvb de stad Bournemouth of andere steden) en aan te geven dat je naar het centrum wil.
alvast bedankt,
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door Mazurka »

Staat er, als je plaats ingegeven hebt, niet een regel stadscentrum, bij TT is dit namelijk wel zo, dus heb je wel goed gekeken?
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door catmen »

neen, als je gaat via adres>enter kan je land wijzigen (België) dan "spel plaats", gaf Antwerpen in want daar woon ik, en dan moet je een straat en nummer ingeven, centrum intypen gaat niet, de toetsen laten dat niet toe, ik kan ce ingeven maar de n blijft grijs en kan dus niet getoetst worden dus centrum kan niet ingetypt worden.
Ga je via categorieën, kan je restaurants selecteren, winkelen, dagelijks leven, tankstations, banken geld automaten, parkeerplaatsen rustplaatsen, kunst/amusement, attracties, recreatie, medische zorg en logies kiezen maar nergens bestaat daar dan de mogelijkheid om centrum te selecteren, je zou kunnen gokken en wanneer je winkelen kiest daar bvb centrumstore kunnen ingeven maar daar ben je helemaal niet zeker van dat die ook in het centrum ligt.
Ja kan in categorieën ook nog adres, kruispunten, steden en coördinaten selecteren maar telkens wordt er naar een straat gevraagd, voor Antwerpen kan ik dat wel, ik woon er, maar voor Lyon is dat onmogelijk. dus ik denk dat ik er niet heb over gezien, het is een goed toestel maar daar laat het toch een steek vallen vind ik, als je een hotel reserveert via booking.com bvb dan kan je de ligging bekijken en dan eventueel op het straten plan een straat ingeven in de garmin die bij het centrum lijkt te liggen maar dat is toch niet de bedoeling dacht ik.
groeten,
B.R
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door Mazurka »

Als je nu eens na plaats invoeren en bij adres uitkomt niets invoeren, maar scrollen naar stadscentrum, want zo wordt het ook wel eens aangegeven en neem dan een andere plaats dan Antwerpen, want die heeft een heeeeleboel straatnamen, maar neem een klein plaatsje.
TT benoemd Stadscentrum, ook als is de plaats nog zo klein.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door catmen »

Ik heb het eens geprobeerd, maar helaas, bij ingave plaats nam ik dus weer Antwerpen omdat ik hier mijn weg weet, nadien drukte ik dus op OK, dan krijg je een lijst met straten en aanduidingen die met een A beginnen, ik dacht laat ik bij "voer straat in" een C plaatsen en oK dan krijg je ook een lijst met straat namen die met een C beginnen (maar niet "centrum") uit ervaring weet ik dat bepaalde straat namen die beginnen met een c wel dicht bij het centrum liggen in Antwerpen maar dat weet ik dus niet voor zeg maar Lyon of steden in Italie.
Toch bedankt voor het meedenken.
Noot: ik stelde ook de vraag bij Garmin zelf maar die verwijzen me naar deze site.
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door Mazurka »

Neem nu eens een kleine plaats en dan GEEN centrum, maar STADSCENTRUM.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door catmen »

OK, heb Brugge ingegeven, is een pak kleiner dan Antwerpen, krijg dan keuze om straat in de voegen, wil dan stadscentrum of centrum ingeven maar dat lukt al niet, een aantal toetsen die ik daarvoor nodig heb blijven "grijs" en dus kunnen niet aan getoetst worden.
Als ik na ingave van stad Brugge de straat moet ingeven en gewoon enter krijg ik een lijst van de straten in Brugge in alfabetische volgorde maar daar staat centrum of stadscentrum niet bij, begin te geloven dat die mogelijk in garmin niet zit.

Groeten,

catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door Mazurka »

Ja, dan houd het op, alternatief, koop een TT.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door catmen »

In ieder geval bedankt voor je moeite.
Gr.

catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door quell »

Hier wel een beschrijving:
http://forums.gpsreview.net/discussion/ ... -centre/p1

komt er op neer dat je de "cities" optie moet gebruiken.....

<snip>
From the main menu, click Where to?, then scroll down a few times, there should be a "Cities" item. This is considered the "center" of town, based on where the map data places it. These don't require any street entry.
<snip>
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door Mazurka »

Hij zal toch wel Nederlands als taal hebben ingesteld?
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door catmen »

Ja mijn GPS NUVI 3597 staat inderdaad in het Nederlands. De aangereikte methode werkt inderdaad ook zoals beschreven, ik deed een paar maal een test door het ingeven van een stad die ik ken en inderdaad geeft de GPS op die manier een route aan naar het centrum aan of althans toch (heel) dicht in de buurt.
Je kan je ook beginnen afvragen wat met centrum van een stad ook bedoeld word, ik ging er van uit dat het centrum van BVB Antwerpen of Brussel aan het stadhuis is, maar is dat wel zo? in het geval van Antwerpen geeft de GPS als middelpunt een punt aan dat zo'n 100m van het stadhuis gelegen is, in het geval van Brussel geeft hij als centrum van de stad een plaats aan op zo'n 200m van het stadhuis, dat is dus allemaal niet zo ver en dus ook wel bruikbaar als ik andere steden ingeef. Ik ga er van uit dat dit de oplossing is voor mijn zoeken.

bedankt
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Mazurka
Senior Member
Berichten: 722
Lid geworden op: 08 jul 2009 11:42

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door Mazurka »

Even voor alle duidelijkheid, hij staat op Nederlands, maar het centrum wordt aangegeven met "cities"???????? Krom.
Het centrum van een stad hoeft natuurlijk niet de plaats van een stadhuis te zijn.
Saab 9-3 Navigatie Aisin SDAL 2008 ( sold)
Saab 9-3 Estate 1.8T Biopower met TT 6200.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door quell »

Zal in de nederlandse taal wel "stad" of zo zijn, maar gaat om het principe.... :wink:
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door catmen »

zoals ik al eerder aangaf zit deze mogelijkheid niet in de nuvi 3597 als ik via steden ga krijg ik even goed weer een lijst, straten, dokken (als het Antwerpen is ) pleinen en dergelijke en dat is in vreemde steden een probleem, als ik gewoon "enter" en dus geen straten of iets ander ingeef leid hij me wel naar een plaats ergens midden in die stad maar of dat nu ook echt het/een centrum is betwijfel ik maar zal het wel eens testen volgende maal in het buitenland.

Gr,
catmen
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hans Vaessen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 jul 2004 23:24

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door Hans Vaessen »

Hoe ingewikkeld kan het zijn?

Twee mogelijkheden na 'waarheen?':

a. voer gewoon de plaatsnaam in in het veld bovenin; zoek je bijvoorbeeld op 'antwerpen' dan zie je diverse locaties met 'antwerpen' in de naam; ondermeer een symbool van een 'wolkenkrabber' met antwerpen, antwerpen' erachter - dat is centrum antwerpen. (op die manier zoeken is relatief traag omdat het apparaat de hele database doorzoekt op het woord 'antwerpen')

b. kies categorien en blader naar beneden tot je 'steden' ziet. Je ziet meteen de plaatsnamen in de buurt; maar als je daar 'antwerpen' invoert zie je meteen de plaatsnaam staan en hoef je verder geen wegen etc in te voeren

Gebruik je deze optie vaak: kies dan voor 'voeg kortere manier toe' en zoek 'steden' op; die optie komt dan voortaan meteen in beeld.

Advies: bekijk wellicht eens de video op
Bron / directe link . Die gaat weliswaar over de zumo350, maar er is grote verwantschap met de Nuvi 3597. Zo kun je met die Nuvi bijvoorbeeld ook routes voorbereiden in basecamp.
Groet!
Hans

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
catmen
Starting Member
Starting Member
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 apr 2014 08:45

Re: garmin nuvi 3597 route plannen

Bericht door catmen »

Er is inderdaad wel veel dat overeenkomt maar toch niet helemaal, niet alles wat hij doet kan ik ook maar ik heb in ieder geval al wel veel meer inzicht en denk dat dat wel voldoende is, bedankt.

R.B
Garmin NUVI 3597

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Garmin Nuvi 3597
    door catmen » 19 jun 2022 20:36 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 217
  • Garmin Nuvi 3597 oplaadprobleem
    door catmen » 24 mei 2016 20:09 » in Garmin
    Reacties: 7
    Weergaves: 2446
  • Nuvi 3597 LM is vol
    door catmen » 03 jul 2014 16:15 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 2793
  • kan ik zomaar een nieuwe sd kaart in mijn garmin 3597 LMT stoppen
    door beni » 23 mar 2015 13:13 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 1081
  • Garmin nuvi 2699 lmt-D
    door willym » 11 mar 2017 09:35 » in Garmin
    Reacties: 5
    Weergaves: 953
  • Garmin nuvi 3597LM aansluiten op PC
    door catmen » 27 jun 2016 14:40 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 612
  • Garmin nüvi 2699 LMT-D: Alleen Nederland/België en Duitsland?
    door keetje49 » 27 nov 2015 19:59 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 828

Terug naar “Garmin”