discover media kaart versie vraag.

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Beste mede forummees.

Ik heb sinds kort een Golf 7 met een discover media systeem erin. Ik mag 3 jaar lang gebruik maken van de update's voor dit systeem. Ik heb via dit forum ook kunnen vinden waar en hoe ik dat kan doen (Mijnheer VW is zelf niet zo scheutig met die verwijzing).

Nou kan ik wel op mijn systeem vinden welke versie van sw en hw ik heb, dus dat is ook niet een probleem. Maar als ik via de juiste weg mijn systeem wil updaten, dan staat er op de site wel dat ik de file's moet downloaden, maar ik heb niet kunnen vinden welke versie ik dan binnenhaal.
Heeft iemand hier ervaring mee??

Er zal waarschijnlijk nog geen update zijn, want de auto is nog hartstikke nieuw natuurlijk, maar ik ben toch wel nieuwsgierig want op de site staat al wel een download voor dit systeem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door vigatie »

Over welke site heb je het dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@vigatie

Hee Kenwood collega!! Leuk je hier ook te zien!

Maar die site zie je hier:

http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... urope-Site&

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Volgens mij is dat alleen te achterhalen door te kijken naar de naam van de zip file die je download.

Voor de Discover Media is dat nu

MIB_Std_Single_Files_EU_12Q1/P21_N60S3MIBS2_EU_NT_Q1.12.7z

Ben een beetje bang dat het kaartmateriaal dus stamt uit Q1 van 2012, hetgeen ik erg achterhaald vind maar dat schijnt VW vrij normaal te vinden...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@MJMaverick

Dank voor je reactie.
Ik heb de file gezien, die je bedoeld. Maar als je naar de naam van de file kijkt, en je kijkt naar de gegevens die het systeem aangeeft van de versie van het kaart materiaal, dan kan ik geen enkele overeenkomst vinden waaruit blijkt of het dezelfde of een nieuwere versie is.

Wat ik tegenkom op mijn systeem aan info daarover is
HW 039
SW 0142
en dan nog een lang nummer dat eindigd op ECE 2013. Maar dit lijkt op geen enkele manier op de file die momenteel beschikbaar is.

Ik weet ook niet hoe vaak per jaar Navteq de kaarten update. Ik heb wel eens begrepen dat het maar eens per jaar gebeurd en als dat zo is, dan is het materiaal wat er nu in zit de laatste versie.
Misschien dat de laatste cijfers van de file Q1.12.7 duiden op juli 2012??

Wie o wie meer weet?? roept u maar!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

@Janloco

De '7' die je aanhaalt staat helaas voor het bestandsformaat, '7z' oftewel een zipfile gemaakt met 7Zip. In het verleden werden de kaarten van Navteq voor VW altijd uitgedrukt in kwartaal, jaar. Daarom dat ik denk dat het Q1 van 2012 is.

De systeem info die je aangeeft is de informatie over de hardware en de firmware van de Discover Media, en zegt helaas niet over welke versie van de kaarten er op staat.

Op de RNS-510 was de versie van de kaart te achterhalen door het lang indrukken van de setup knop, en dat werkte dan weer alleen als die optie 'vrijgegeven' was. Helaas heb ik mijn Discover Pro nog niet dus ik kan zelf nog niet experimenteren hiermee.

Dus ik sluit me aan bij jouw oproep: Iemand die het wel weet??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door vigatie »

Ik heb het via de site gevraagd en dan krijg je onderstaand antwoord;

Geachte heer,

Bedankt voor uw interesse in onze producten.

Dit produkt wordt op de website aangeboden, maar voor aanvullende informatie verwijzen wij u naar uw Volkswagen Dealer. Zij bieden eventueel ook een SD-kaart aan met de betreffende kaarten.

Met vriendelijke groet,

NAVTEQ Maps Customer Service
Nokia Location & Commerce
PO Box 501
7300 AM APELDOORN

THE NETHERLANDS
www.navteq.com/contactus

Hier zakt toch je broek van af!!

Ik heb ze een boze mail terug gestuurd dat ik dit geen klantvriendelijk antwoord vind :evil:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door kobus1960 »

Ik heb die file even uitgepakt, en idd NT Q1-2012.
Geen nieuwe kaarten dus op die VW site.
De Navteq kaarten die verkrijgbaar zijn voor andere
systemen komen al verder NT Q3-2012, die zijn dus
ruim jonger. Lijkt mij het wachten op VW om die
kaarten te implementeren in de Discover software.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door vigatie »

Kijk, dit is al wat uitgebreider, je wist het antwoord al maar wil dit toch even posten.

Geachte heer,

Bedankt voor uw interesse in onze producten.

De vermelding op onze website is niet terecht omdat Volkswagen deze updates altijd in eigen beheer en op eigen websites aanbiedt. Volgens de informatie die wij hebbben kunnen krijgen is deze download en ook SD-kaart in november 2012 uitgebracht. De (datum van de) onderliggende databank is ons niet bekend.

Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren.

Met vriendelijke groet,

NAVTEQ Maps Customer Service
Nokia Location & Commerce
PO Box 501
7300 AM APELDOORN
THE NETHERLANDS
www.navteq.com/contactus

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Dank voor al jullie uitzoekwerk. Helaas verwijst VW op haar beurt weer echt naar de site van NavTeq en lijkt het dus nog steeds een beetje op een kastje-muur verhaal. Overigens is deze info van de Duitse VW site, op de Nederlandse kan ik de weg naar de Discover Pro niet meer vinden...

http://www.volkswagen.de/de/models/golf ... dates.html

Op deze pagina staat overigens ook het lange versie ID waar Janloco het over had, dus ik vermoed dat je op deze manier kunt bepalen of die van jou up-to-date is. Helaas verwijst de Duitse site dus ook naar de NavTeq download pagina.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door kobus1960 »

De link van Janloco geeft beide versies in het scherm. 8)
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

kobus1960 schreef:De link van Janloco geeft beide versies in het scherm. 8)
Thanks, dat weet ik. Wat ik bedoelde is dat ik op de Nederlandse VW site geen info of links naar de Discover systemen meer kan vinden. Niet voor instructies over POI, zender logo's of kaart updates. Op de Duitse site vind ik die wel en ik snap niet goed waarom Pon dat niet ook voor de Nederlandse markt beschikbaar maakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

PFFFFTTTT, kan je niet eens ff een paar dagen er tussen uit. Zijn al je navigatieforum collega's zich rot aan het zoeken voor je!!
Geweldig mensen, dank jullie voor de info. Ik heb in ieder geval weer het nodige geleerd. Navteq gebruikt dus kennelijk Q nummers voor zijn versie en de 7 waarvan ik dacht dat het misschien met juli te maken had, is gewoon het uitpakprogje.
En wat ik ook nog geleerd heb is dat VW en Navteq ook allebei vingers hebben. Vingers die ze niet alleen gebruiken om te werken, maar ook om naar elkaar te wijzen.

Ik heb ook al geleerd dat mijnheer VW gerust 3 jaar gratis kaart update's kan weggeven op deze manier. Misschien vernieuwen ze de kaarten maar een keer per drie jaar ;-)

Nog een leuke anekdote? Heb je een Golf 7? Of ken je het kenteken van een Golf 7? Zoek dat kenteken dan maar eens op op de site van de RDW, https://ovi.rdw.nl/
Dan zie je dat VW zijn tijd ver vooruit is. Het blijkt dat mijn Golf 7 een stationwagen is, terwijl die nog niet te koop is.

Maar waar het eigenlijk om ging in dit bericht. Hartelijk dank voor het zoekwerk en de info, als antwoord op mijn vraag.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Nu wel een nieuwe update beschikbaar?

Bericht door janmedia »

Zo te zien is er een nieuwe versie beschikbaar voor de Discover PRO en Media:

http://www.volkswagen.de/de/models/golf ... dates.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@Janmedia

Dank voor je oplettendheid!!. Het lijkt er idd op dat er een nieuwe versie is. Hij heet nu iig iets met Q3. Ik ga hem van de week proberen te installeren en dan meld ik het hier. Maaaarrrrr misschien is iemand me dan al wel voor!!.

Maar dank voor de tip!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Ben bezig met installeren, maar ergens is er iets mis gegaan en de update wil niet verder. Als er nog iemand tips heeft... Heb eigenlijk niet zoveel zin in een reset naar fabriekswaarden...

Het probleem is dat het systeem aangeeft dat de update is onderbroken, dat ie een restart gaat doen om te zorgen dat er niets ernstig fout gaat maar echt verdergaan doet ie niet. De melding blijft komen :-(.

Hmm, sorry, zie dat dit topic over de Media is en ik heb een Pro.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@MJMaverick

Hier vooralsnog hetzelfde probleem. Ik weet niet of het afhankelijk is van de media of pro. Ik heb gisteren al geprobeerd om de file die ik in zijn geheel had binnengehaald naar mijn sd kaart uit te pakken. Hij heeft ongeveer 2 uur staan werken en toen werd het uitpakken onderbroken.
Nu heb ik de 5 files binnengehaald en die staan momenteel uit te pakken naar de sd kaart. Ik heb nog geen foutmelding ontvangen, maar het uitpakken duurt wel heel erg lang. Ik ben benieuwd.

Maar misschien is er al iemand die het wel gelukt is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Ik ben bang dat er toch iets niet goed is met de binnengehaalde file's. Nou is mijn pc geen trage jongen, maar het uitpakken duurt volgens 7zip nu nog ongeveer 1000 uur. Ja je leest het goed. De uitpak snelheid loopt steeds verder terug en loopt nu met een snelheid van ong. 1488 B/s ja, bitjes en telt nog steeds terug.

Je ziet wel dat er andere files worden uitgepakt, maar in de tijd dat ik dit berichtje maak, is de uitpak tijd al opgelopen tot 1038 uur en nog steeds optellend.

Kan niet anders dan dat hij straks weer stopt met een probleem, ben ik bang voor. Als hij doorloopt, hoop ik dat hij uitgepakt is voordat de volgende nieuwe versie van de kaart uitkomt :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

@Janloco

Helaas ben ik al een stap verder. Ik heb de hele file al binnengehaald (duurde erg lang, 11 uur ofzo). Ik heb eea ook al uitgepakt op een 32GB SD kaart wat lang duurde maar ook goed ging. Waar het bij mij mis gaat is in de auto. Ik heb de SD kaart in slot 1 gedaan. De Discover Pro herkent hem als software upate, ik kan de update ook starten. Nadat ik een aantal keren in de auto had gezeten begon de Pro te klagen over het feit dat de update was onderbroken. Nu ben ik zover dat ik de SD kaart al diverse keren uit het systeem heb gehaald en opnieuw erin heb gedaan, maar hij blijft nu hangen op 11% van de 0-de van 90 updates. Ik word zo langzamerhand een beetje wanhopig want ik heb werkelijk geen idee hoe ik hier verder mee kom.

De Pro heeft al een keer aangegeven dat ie op 49% was met de update van het eerste item, maar dat is dus nu terug naar 11%. Ik heb het systeem gisteren ongeveer 5 uur laten updaten, maar het lijkt niet verder te komen dan die 11%. Ook vanochtend tijdens het rijden is ie niet echt opgeschoten...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door kobus1960 »

Ik heb die files ook even binnengetrokken, dat ging al traag.
Lijkt dat die site overbelast is. Bij het uitpakken met Winrar,
wat helemaal niet uitmaakt. Fout. Pakt m niet eens uit. :x
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Weer een stap verder, maar of het in de goede richting is???
Ik heb het bestand in 5 delen binnengehaald. Uitgepakt naar een "nieuwe" sd kaart, die ik fat 32 had geformateerd. Alles stond er op. (Zag er hetzelfde uit als de originele sd kaart). Sd kaart in de auto gedaan, slot 1, en het systeem aangezet. Het systeem geeft aan dat het geen correcte versie is en dat hij niet geinstalleerd kan worden. Kortom hij leest de kaart niet. Toen ben ik naar de dealer gegaan om een VW approves sd kaart te halen (zoals vermeld onderaan het pdf bestand over de installatie). Maar de dealer keek wat glazig! Een wat wilt u meneer?? Nooit van gehoord. We hebben wel de originele sd kaart voor u. Kost €53,00 met hetzelfde pakket als ik al heb. Daar heb ik dus niks aan.

Mijn vermoeden is dat mijnheer VW iets in zijn sd kaartje heeft gezet, waardoor hetzelfde kaartje in het systeem moet en geen "eigen" kaartje.

Ik ben nu bezig om mijn originele sd kaart te clonen. Kijken of hij hem dan wel leers in mijn discovery

Wordt vervolgd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Ook hier enige voortgang, en gelukkig wel de goede richting op. Op mijn SD kaarten (één van Transcent en één van Mustang, beide Class 10) kwamen steeds rare files en folders te staan, waarvan ik vermoed dat die ontstonden in mijn Discover Pro. Opnieuw een format gedaan (FAT32) en nu de SD kaart met schrijfbeveiliging in het systeem gedaan en zie daar, de update loopt verder! Hij was kennelijk al eerder tot 51% gekomen want daar ging ie verder en is nu op 52%. Nog lang niet klaar, maar iig voortgang.

De schrijfbeveiliging van een SD kaart zit aan de zijkant, is een heel klein en dun schuifje.

In de handleiding van mijn Pro staat ook expliciet dat je een SD kaart 'goed' moet verwijderen. Dit houdt in dat het systeem eerst de kaart moet losmaken (unmounten) via het Systeem menu ("SD<x> kaart verwijderen" oid selecteren), en daarna kan de kaart verwijderd worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Ahh ben benieuwd hoe hij gaat lopen. Een image van de kaart maken wil vooralsnog niet lukken. Misschien ook een goede tip van je om de kaart te "locken" voor het in de media gaat. Had ik niet gedaan.
Maar ook ik probeer verder en laat de uitkomst hier horen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

OK, volgende voortgangsmelding.

Mijn systeem lijkt klaar te zijn! Tijdens de update staat in het scherm de volgende informatie: Beëindigd: 0 - Resterend: 90 - Voortgang xx%. Toen de voortgang 100% bereikt had vertelde het systeem dat de update correct verlopen was, dat het systeem herstart moest worden. Na de herstart deed mijn navi het inderdaad weer (daarvoor gaf hij steeds aan dat een update bezig was...) dus hij lijkt nu inderdaad helemaal klaar.

Omdat ik die 0 en 90 nog niet helemaal snap doe ik nu voor de zekerheid nogmaals de update om te zien of er ook nog voortgang zit in die cijfers. Mochten jullie niets meer (in dit topic) over voortgang horen dan heeft de nieuwe poging niets opgeleverd.

Samenvattend:

- grote bestand in één keer gedownload met Chrome
- Unzip gedaan met 7-Zip naar SD micro kaart met adapter naar SD kaart, beide van Mustang. Geformateerd op FAT32
- Schrijfbeveiliging aangezet van de SD kaart
- Kaart in systeem en update uitgevoerd

Vanwege de grootte van het bestand duurt eea vrij lang allemaal. Als advies dus een nachtelijke download en unzip actie. Ook de update van het systeem duurt vrij lang, die zou ik niet 's nachts doen ;-).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Ook hier een update.
Ik heb geprobeerd mijn originele kaart te clonen. Op verschillende manieren geprobeerd, met als resultaat een melding. En melding die hetzelfde is met het uitpakken naar een nieuwe Kingston micro sd met adapter(16GB) en een 8GB Dana elec sd.

De melding na het plaatsen van een andere sd kaart, met de update, of een clone van de originele kaart
"Een opslagmedium met geldige navigatiegegevens plaatsen aub"

Rara wie weet de oplossing!?!?!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Discover media gen 2 stembegeleiding
    door Hyperpowermill » 25 jul 2019 19:48 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 1543
  • discover media perikelen
    door peterrobbin » 04 jul 2014 21:27 » in V.A.G
    Reacties: 12
    Weergaves: 23934
  • Wlan probleem Discover Media
    door achtoude » 16 jun 2017 07:51 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 4762
  • discover media navigeren met caravan
    door Zwerver11 » 19 nov 2017 11:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 935
  • VW Discover Media Generation 2 Reisdoelen
    door burgh00 » 20 nov 2016 23:21 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 3183
  • Discover Media update mislukt
    door JHG » 11 jul 2014 18:12 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 6273
  • VW Discover media Stem ontbreekt
    door twicki » 08 dec 2015 13:13 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2456

Terug naar “V.A.G”