discover media kaart versie vraag.

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Dank @MJMaverick.

Ik denk dat je oplossing de enige is. Dat was vanaf het begin eigenlijk al duidelijk. Maar wat me stoort is dat het met de discover pro kennelijk wel gaat met een ander type kaart. Op een of andere manier moet toch VW moet toch een beveiliging op zijn kaart hebben zitten zou je zeggen. Maar het blijft vreemd, bij jouw systeem wel werken, bij mij niet.

Ik krijg net weer antwoord van de importeur. De klanten service van de importeur heeft geprobeerd de "zaak" uit te zoeken voor mij. Maar helaas konden zij geen antwoord geven. Zij konden niet de juiste kanalen bekijken dat moet gebeuren door een dealer. Omdat de dealer ook geen antwoord kon geven op mijn vraag is het advies van de importeur nu om een second-opinion aan te vragen bij de sales manager van mijn dealer. Die kan in dit geval contact opnemen met de technische afdeling van Pon. In de hoop zo een antwoord te krijgen. De importeur verontschuldigde zich dat zij nog geen antwoord konden geven. Het systeem is ook voor hen te nieuw. Evenals de dealer zijn zij er nog niet helemaal in thuis.

Wordt vervolgd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

Een tweede kaartje (inclusief de nieuwe update) kopen bij de dealer is helaas de enige mogelijkheid, denk ik. Nu is de vraag of ze al zo'n kaartje hebben of dat je daar ook weer tijden op moet wachten. Mijn indruk is dat het allemaal niet zo snel gaat met dit soort zaken. Enfin, als je hem eenmaal hebt dan kun je ook verder onbezorgd je gang gaan.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de prijs. Zouden ze hem gewoon als een complete nieuwe kaart prijzen of als een goedkopere update?

Bij nader inzien vraag ik mij af of dit ook wel gaat werken. Je hebt 3 jaar lang recht op updates. Bij het downloaden hoef je niets op te geven, chassinr. ofzo. De enige mogelijkheid is dat er op het originele kaartje informatie staat over bv de aankoopdatum van je Golf en dus de kaartnavigatie.
Als je een update kaartje koopt bij je dealer, hoe houden ze dan die 3 jaar in de gaten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@Janmedia.

Wat je aanhaalt was dus ook een van mijn vragen bij dit "onderzoek" Hoe weet mijnheer VW dat mijn 3 jaar om zijn. Het kan haast niet anders dan dat de kaartjes op een of andere manier van die info zijn voorzien.
Ik kon bij de dealer, toe ik de eerste keer kwam vragen om een VW approved kaartje, wel een kaartje kopen met dezelfde versie als mijn kaartje. Dat stond gewoon in de computer bij de dealer, op mijn kenteken. Het kaartje kost, als ik me niet vergis, € 53,00. Voor een update na de 3 jaar lijkt me dat niet echt hartstikke duur.
Maar het klopt dat het kaartje besteld moet worden, maar wat de leveringstijd is??? geen idee.
Maar ik ben nog niet uit "gespeeld" met dit deel van de nav. Dus probeer en zoek ik gewoon verder. O.a. dat is de verslaving van een hobby.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
edjetsi
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2013 13:20

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door edjetsi »

Ik heb de update gedownload. Dacht ook dat het verstandig zou zijn om gewoon een nieuw sd kaartje te kopen om zodoende de originele software te behouden. Dat bleek een misvatting! Systeem deed het uiteindelijk helemaal niet meer, navi wilde niet meer opstarten. Uiteindelijk toch de nieuwe software op het oude sd kaartje gezet, en toen deed het systeem het ook weer direct! De navi herkent dus het originele kaartje...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

We lijden aan dezelfde verslaving, denk ik. Komt bij mij ook een beetje omdat ik al jaren TomTom gebruiker ben en dus gewend aan het gemak van je device even aan je PC hangen en dan kaartupdates en flitspalen binnenkrijgen en/of eigen POI's invoeren. Ik verwachtte eigenlijk dat het met m''n Media systeem zo'n beetje hetzelfde zou gaan maar dat valt dus behoorlijk tegen.

Overigens bedacht ik mij intussen dat de 3 jaar update termijn ook weleens door het Media systeem zelf zou kunnen worden gecontroleerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door kobus1960 »

Of zelfs door de boordcomputer van de auto zelf.
VW gaat nogal ver in data controle.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@janmedia

Ja als je tomtom met alle ins en outs gewend bent, dan kan ik daar over meepraten. Ik kon alles met het ding. Dan is het apparaat van vw maar een simpele. Je kunt niet eens de cooordinaten ingeven!! Je bent dus net als ik verpest!!
Maar mijn tommie is inmiddels overleden en ik heb daarvoor nu een garmin aangeschaft. Wel leuk speelgoed, maar hier zit gratis kaartupdates voor het leven bij, dus minder vogelen!!

@Kobus1960
Daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht!!!! Maar dan is het misschien nog leuker om te spelen via de website van Gerrit Speet!!.
Wie weet, het wordt alsmaar leuker!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door kobus1960 »

@JanLoco, idd ja, maar de tijd van een simpele powerbox
voor je pomp zetten en andere leuke dingen is over. VAG
gooit alles potdicht. Ik zit me ook ff te bedenken, heeft
Emiel van Ham geen oplossing voor die SD CDA kaarten?
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@kobus1960

Ja "helaas" ook de vag mensen worden steeds slimmer. Maar dat is dan natuurlijk weer de uitdaging.

Ik heb mijn vraag nog niet bij Emiel neergelegd. Ik ging er van uit dat hij wel meeleest op het forum en misschien wel iets zou roepen. Maar eerst maar eens even de weg via de dealer beantwoorden. Als ik daar niet verder mee kom, dan probeer ik o.a contact op te nemen met Emiel. Ik heb ook nog ergens een adres van VAG elektronica mensen. Die weten misschien ook het antwoord wel Het spul schijnt nog zo nieuw te zijn, dat er maar weinig mensen iets van weten. Iedereen die ik erover spreek trekt zijn wenkbrauwen op. Nog te kort op de markt denk ik. Maar eerst zelf stoeien vind ik altijd.

Wordt vervolgt!!

Maar weer bedankt voor het meedenken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Discover PRO kaart/update vraag.

Bericht door Peter Wiebes »

19 juli 2013 de ( complete :D ) nieuwe golf 7 in ontvangst genomen. Op de vraag "wordt er geen SD kaart meegeleverd"? kreeg ik te horen, nee data is geïnstalleerd. Heeft iemand deze ervaring ook bij de discover pro uitvoering?
Nu al een paar dagen bezig om de nieuwe software op de nieuwe SD kaart te krijgen om te updaten, dit gaat nog steeds niet.

Volgende poging is de data (16 files) op de met NFST geformatteerde SD kaart te zetten (geen fat32 dus) om te kijken of het dan wel gaat, moeizaam hoor allemaal.

uitgepakt geeft dit 16,8GB op de 32GB kaart

Volkswagen Golf (7) Highline BMT 4-deurs Hatchback 1.4 103
kW / 140 pk TSI ACT 7 versn. DSG
Kleur : Oryx white pearl
Bekleding : Tw, antraciet

1D4 Trekhaak (man. wegklapbaar
1G3 Volwaardig lichtmetalen reserve wiel
4KF 35% getint glas achter
6XQ Spiegel pakket
7AS Alarm plus
9S6 Boordcomputer premium
KA1 Achteruitrijcamera
PB4 Ergonomische sportstoelen
PDD Dynamic drive control
PF2 Adaptive cc & frontassist
PJ7 17" lm velgen 'madrid'
PS1 Panorama schuifdak
PU3 Multif. stuurwiel & tiptro
PXB Xenon plus verlichting
W05 Executive plus pakket
W4B Elektrische ramen achter
WDB Park assist
WW2 Interieurvoorverwarming
ZND Navigatiesyst.'discover pr

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

Bij mijn Golf met Discover Pro zat ook geen SD kaart. Het installeren van het nieuwe kaartmateriaal is mij gelukt na de volgende stappen:

1. Nieuwe SD kaart (32GB) geformatteerd met FAT32
2. Download van 7z file (enkele) met Chrome
3. Met 7Zip file uitgepakt naar de SD kaart
4. Schrijfbeveiliging van de SD kaart 'aan' gezet (schuifje)
5. SD kaart in slot 1 gedaan, update gestart
6. Na bijna 2 uur was update geïnstalleerd

Vergeet stap 4 niet, anders werkt het echt niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JHG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 aug 2013 11:21

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door JHG »

Ben al een paar dagen bezig met de update van de Discover Media.
Alle bestanden inmiddels gedownload.
SD kaartje uit de auto gehaald.
Mijn 6 jaar oude laptop (Vista) en PC (XP) herkennen de kaart niet, dus kan ik de kaart niet lezen.
Is er een andere mogelijkheid om de kaart uit te lezen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door kobus1960 »

Dat ligt aan je PC/Laptop kaartlezer.
Die kunnen dat formaat nog niet aan.
Of een USB cardreader voor een paar
euro proberen, of op een jongere PC.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Heeeee der gaat nu bij mij een lampje branden nav het bericht van Peter Wiebis

Geen wonder dat het bij de pro versie wel lukt met een willekeurig sd kaartje. De pro heeft natuurlijk een hd ingebouwd waar alles op staat. De media moet het gewoon doen met een sd kaartje. Aha lampie!!!!

Maar vrijdag een bezoek gebracht aan de dealer. Het is gewoon niet mogelijk een "maagdelijk" sd kaartje te kopen. Alleen met de benodigde nav software erop. Nou ja, die koop ik dan wel als mijn kaartje naar de !@#$ is of gaat.
Maar de stoute schoenen aangetrokken en het bestaande kaartje geüpdatet met de nieuwe software. Het werkt gelukkig. Maar wat een vooruitgang zeg!! PPPPfffftttt het ding weet nu nog steeds niet dat we 130 mogen op de nl snelwegen. Valt me toch wel tegen. Kortom ik zie geen verbetering, dan alleen wanneer ik de versie bekijk in mijn instellingen.

Heeft iemand al wel veranderingen bespeurd??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JHG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 aug 2013 11:21

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door JHG »

Kobus, bedankt voor de uitleg. Ik ga morgen een nieuwe cardreader halen. Eens kijken of het dan lukt. Jullie horen nog.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

Nou, daar had je dus al die moeite niet voor hoeven doen! Ik denk dat ik deze update maar oversla.

Wat betreft dat maagdelijke kaartje kopen kan ik mij nog voorstellen dat ze dat niet doen maar op
die download site staat toch echt dat je ipv te downloaden de update ook bij je dealer op een kaartje kunt krijgen.
Betaal je daar dan evenveel voor als voor een nieuwe versie? Updates zouden toch 3 jaar gratis zijn?
Ik kan mij voorstellen dat je wel iets moet betalen voor het kaartje en voor de kosten om de update er op te zetten maar
dat zou dan toch veel minder moeten zijn dan een kompleet nieuwe kaart?

Overigens ben ik vorige week diep Duitsland in gedoken en was zeer te spreken over mijn Navi.
Zeer goede begeleiding bij afslagen (nog beter dan mijnTomTom). Alleen die stem, hè!!! :evil:
Dat ze die er op hebben kunnen zetten is mij een groot raadsel.
Zal wel van de dochter van een directielid zijn ofzo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Peter Wiebes »

All,

Na alles nog eens bekeken te hebben en de info van een ieder op de site loopt de update nu wel. Het enige wat ik nu verandert heb is controle PC (Bit 32 of 64) blijk 64 te hebben en het programma wat ik had gebruikt van ZIP7 was de Bit32.
Deze verwijdert en de Bit64 versie geïnstalleerd en nu werkt het blijkbaar wel.

Let op, we praten hier over de Discover Pro.

(volgende update komt november 2013) lees van gebruikers op andere sites dat de update niet heel veel nieuws geeft.

1. Nieuwe SD kaart (32GB) geformatteerd met FAT32
2. Download van 7z file (16 stuks)
3. Met 7Zip file uitgepakt naar de SD kaart ( let op gebruik van de Zip 7, de FAT 64 versie) (Fat 32 werkte dus niet bij mij.)
4. Schrijfbeveiliging van de SD kaart 'aan' gezet (schuifje)
5. SD kaart in slot 1 gedaan, update gestart

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door kobus1960 »

Nieuwsgierigheid van mij, deze vraag.
Zou zo'n originele geupdate SD kaart
ook in een andere discover werken?
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JHG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 aug 2013 11:21

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door JHG »

Inmiddels heb ik een nieuwe cardreader aangeschaft en een backup gemaakt.
Daarna de update in 5 segmenten gedownload.
Vervolgens de SD kaart geformatteerd op FAT32.
Daarna segment 1 met 7-Zip uitgepakt naar de SD kaart.
De segmenten 2 t/m 5 zijn niet te openen met 7-Zip.
Volgens mij worden alle segmenten automatisch op de SD kaart gepakt als je segment 1 uitpakt.
Na het uitpakken van segment 1 staat er ruim 5 GB data op de SD.
De kaart in SD2 van de Discover Media geplaatst en gewacht tot alles ingelezen werd.
De navigatie werkt weer als vanouds.
P.S. Volgens mij had ik de laatste update (auto afgeleverd in april) al op de kaart staan want als ik nu naar de versie info kijk is deze hetzelfde als voor de update.
Heeft iemand dezelfde ervaring opgedaan? Ook met het versie nummer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JHG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 aug 2013 11:21

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door JHG »

Ik heb nog even op de site van navigation.com gekeken in de Engelstalige handleiding.
Daar wordt inderdaad vermeld dat je alleen het bestand van segment 1 moet uitpakken. Over de andere wordt niet gepraat.
Dus de hierboven omschreven werkwijze is juist.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

@JHG
Je hebt het juiste gedaan. Je hoeft alleen de 1e file van de zip serie uit te pakken. De rest neemt hij vanzelf mee.
Ik kan me niet voorstellen dat je van een auto die is afgeleverd in april al de laatste versie van de software erop had staan. Als ik het goed heb is de laatste versie pas begin van deze maand uitgekomen.


@janmedia
Je hebt gelijk als je praat over de juistheid en het gebruik van het apparaat. Ik vind er niets mis mee. Zeker niet. De aanwijzingen zijn eigenlijk altijd correct. Wat ik altijd jammer vind bij "fabrieks apparaten" is dat je er niet zoveel mee kunt "spelen" Die stem!!!!! ja daar heb je zoiets. Ik heb hiervoor een !@#$%Kenwood gehad en daarna een perfecte Pioneer. Met dat soort apparaten kun je veel meer dingen instellen. Ik hoor liever een belgische dame vertellen hoe ik moet rijden. Je kunt ook geen coördinaten ingeven en dat vind ik toch wel een groot gemis. En misschien kijk ik er over heen, maar een postcode invoeren is ook niet mogelijk.
Maar ja, zo heeft elk apparaat voor- en nadelen. Het ideale apparaat bestaat niet ben ik bang.
Wat van mij ook achterwegen mag blijven is dat de mevrouw altijd vraagt of ik "alstublieft" dit of dat wil doen.
Maar ook met een beetje "geklaag" Het apparaat doet prima wat hij moet doen!! Navigeren!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JHG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 aug 2013 11:21

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door JHG »

Misschien zijn de mogelijkheden wat beperkt maar invoeren van de postcode kan zeker. Bij "navigeer naar" zie je een knop met daarop de letters PC, indrukken en de postcode invoeren. Helaas is mij gebleken dat voor een aantal plaatsen de PC knop niet werkt omdat er geen gegevens zijn. Dat "alstublieft" mogen ze er van mij ook uithalen. Voor de rest heb ik met het apparaat goede ervaringen. Zeker ook met het "traffic" systeem, dat snel zorgt voor goede omleidingen en je meteen een overzicht hebt van alle problemen op de ingegeven route. Wat ik ook mooi vind is de hoeveelheid info die de kaart geeft, Vergeleken met mijn TomTom een grote vooruitgang.
De versie die ik geinstalleerd heb is de P34 Q3 van 2012. Bij de aflevering zat de SD kaart in het verkeerde slot, maar dat maakt voor de werking geen verschil. De kaart hoort in SD2 te zitten.
Ik vraag me trouwens af hoe ze bepalen wanneer de 3 jaar gratis updates om zijn. Enig idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

@JHG: Ik vermoed toch dat er ergens op het originele kaartje informatie staat mbt de ingangsdatum van de kaart. Ook al omdat je geen eigen kaartje kunt gebruiken voor de update.

Voor wat betreft de postcode. Ik vraag mij af of jij geen PRO hebt ipv een Media want als ik mijn Navi opstart zie ik geen PC knop. De term "Navigeer naar" komt in mijn Media ook niet voor (wel in mijn TomTom). Ik zie alleen maar dit:

Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JHG
Starting Member
Starting Member
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 aug 2013 11:21

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door JHG »

Ga naar Nieuw Reisdoel, tik op Plaats en dan zie je links onder een knop PC, daar kun je de postcode ingeven.
Nog een handigheid: Je hoeft de plaats- en straatnamen niet volledig in te geven, als je b.v. een plaats ingeeft verschijnt na een aantal letters aan de rechterzijde van de plaatsnaam een knop met een getal, druk daarop en je krijgt de overgebleven plaatsnamen te zien, scheelt weer wat tikwerk. Dit werkt ook bij straatnamen.
Ik heb ergens gelezen dat je vooral de naam van het SD kaartje niet moet wijzigen, iedere datadrager heeft een eigen naam of cijferreeks vanaf de fabriek meegekregen, volgens mij zijn deze codes geregistreerd, want als ik mijn kaartje formatteer zijn alle gegevens gewist, behalve de ID naam van de drager.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door kobus1960 »

Dat dacht ik al, SD card is voertuiggebonden. 8)
Goeie beveiliging!!
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Discover media gen 2 stembegeleiding
    door Hyperpowermill » 25 jul 2019 19:48 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 1527
  • discover media perikelen
    door peterrobbin » 04 jul 2014 21:27 » in V.A.G
    Reacties: 12
    Weergaves: 23908
  • Wlan probleem Discover Media
    door achtoude » 16 jun 2017 07:51 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 4740
  • discover media navigeren met caravan
    door Zwerver11 » 19 nov 2017 11:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 927
  • VW Discover Media Generation 2 Reisdoelen
    door burgh00 » 20 nov 2016 23:21 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 3173
  • Discover Media update mislukt
    door JHG » 11 jul 2014 18:12 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 6258
  • VW Discover media Stem ontbreekt
    door twicki » 08 dec 2015 13:13 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2446

Terug naar “V.A.G”