discover media kaart versie vraag.

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Yeahhhh hij weet nu ook waar ik 130 mag!!! Maar ja na ruim een jaar pas doorgedrongen tot de updaters van het systeem? Echt vlot kan je dat niet noemen.
Maar oppassen iedereen, het wisselt nog wel eens in Nederland en als het met aanpassingen net zoveel updates verder zijn, dan heb je wel een behoorlijk aantal bonnen binnen. Daarom blijf ik altijd maar op de borden letten en gebruik de indicatie in mijn nav, net als mijn nav zelf, als een hulpmiddel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

Heb een tijdje niet gekeken hier maar las net dat er weer een nieuwe versie zou zijn (Nov. 2013):

http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... ver_Media&

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Peter Wiebes »

Voor de discover pro was deze al in november 2013 beschikbaar. Heb deze ook eind november 2013 geïnstalleerd. Verwacht juni/ juli weer een nieuwe update voor de pro. Ik weet niet of de pro en media gelijk lopen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Peter Wiebes »

Versie besturingssysteem is na de update door dealer: ( pro versie)
OnderdeelNummer xxxxxxx
Hardware H40
Software 0200
Database navigatie
V03959800GP0078 ECE 2014
Database " Gracenote"
= 7 CRC = 922 / Revision 4538 (build 1) of the
eCBBD database (EU) (Little Endian)
Media-codec
N/À

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Ik denk Peter dat de systemen parallel lopen. Het zal een update van het kaartmateriaal zijn en dat geld dan voor alle merken en systemen die de betreffende kaarten gebruiken. Firmware voor je systeem zelf zal niet via die weg binnenkomen ben ik bang. Dat zal wel via de dealer gaan.
Ik ben er al wel achter dat de "vernieuwing" van het kaartmateriaal ook al achter loopt. Hij loopt al bijna achter als het vernieuwd is. Kaartmateriaal van bv Garmin (de losse set) wordt frequenter vernieuwd. Helaas heb ik bij mijn systeem altijd nog een Garmin nodig. Ik moet nogal eens coördinaten invoeren en dat kan het vag systeem helaas niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Peter Wiebes »

De dealer heeft nieuwe firmware geïnstalleerd. Dat was nodig na het vastlopen. Ik heb de indruk dat er nu ook andere opties zijn maar dat moet ik nog even via instructie boekje nazien. Ik heb bijvoorbeeld nu een optie " storing" in de navigatie. Je krijgt dan na berekening van de route alleen nog gesproken tekst bij bijzonderheden (file ect.) lekker rustig :)
Ook zie ik nu andere pictogrammen bij de instellings menu van de DCC.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

Mooi dat er kennelijk een firmware update voor de Pro is. Ik vraag mij af of er ook eentje voor de Discover media is en vooral of er ergens een website is waar dit soort informatie te krijgen is. Dus dat er nieuwe updates zijn en wat ze zoal aan nieuwe funkties en verbeteringen brengen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

Versie Mei 2014 is nu beschikbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Hey Janmedia

Allereerst weer dank voor de tip naar de nieuwe versie van de kaart.
Mbt de firmware update? Ik ben bang dat VW die zich angstvallig voor zichzelf houdt. Dat alleen de dealer die kan verzorgen voor ons. Ik heb het gevoel dat ze bij elke beurt niet automatisch alle nieuwe software in de auto zetten. Ik krijg het gevoel dat VW dat alleen doet als er problemen zijn bij de klant.
Ik heb ooit een Volvo gehad, maar die dealer deed bij elke beurt de nieuwste software in de auto van alle systemen die ze beschikbaar hadden.
Of het klopt ik weet het niet, maar dat gevoel krijg ik erbij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Clover
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:03

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Clover »

@Janloco / Janmedia
Kom toevallig weer eens kijken op het forum en zie dat je meld dat de nieuwe kaart beschikbaar is.
Op de (Duitse) VW site zie ik nog steeds de oude versie "Die derzeit aktuelle Version ist EU 5G0.919.866.F 0036 ECE 2014" staan.
Heb jij andere bronnen?
De discussie mbt firmware begrijp ik niet helemaal....wat zou dat moeten/kunnen brengen naast nieuwe kaart?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

@Clover: De nieuwe kaartversie staat hier: http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... ver_Media&

Wat betreft de Firmware bedoel ik de software waarmee de opties in de Boordcomputer en/of Navigatie bediening worden aangeboden. Ik zou in de boordcomputer bv zaken zoals vermoeidheidswaarschuwing definitief willen kunnen uitzetten. Nu kan dat alleen maar voor één rit. Als je de auto daarna weer opnieuw start staat de oude instelling er weer.

Bij de navigatie zou ik graag coördinaten kunnen instellen en keuze uit meerdere stemmen want die verschrikkelijke dame die er nu inzit ergert mij nog steeds. Dat aanpassen zit niet in de kaartupdates maar moet via firmware updates worden gedaan.

Mijn auto is inmiddels 1.5 jaar oud dus ik denk dat er wel al nieuwere firmware is. Ik wil graag weten of daar dan nieuwe opties inzitten die ik leuk of belangrijk vind maar VW brengt daar uit zichzelf niets over naar buiten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Clover
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:03

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Clover »

Dank je voor je reactie, ben benieuwd naar de aanpassingen in de update.
Mijn auto is ook bijna 1,5 jaar, ik zal vwb de firmware eens bij mijn dealer polsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

@janloco: Ik denk dat je gevoel wel juist is. Ik heb zelf ook het idee dat VW nieuwe firmware niet zomaar wil aanbieden. De enige aanbiedingen die ik via mail van ze krijg zijn acties waar ze zelf beter van worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Klopt helemaal Janmedia.
Ik zou het ook geweldig vinden om de coordinaten als eindbestemming te kunnen invoeren. Een andere stem zou ook welkom zijn en zeker een stem die soms haar waffel houdt als ze plaatsnamen uitspreekt, want daar snapt ze ook niks van. En alsmaar alstublieft roepen hoeft voor mij al helemaal niet.
Wat ik ook heel fijn zou vinden dat ze eerst voorstelt om een omleidingsroute te nemen bij een file en die ook gewoon eerst laat zien of je dat zelf ook wel wilt.
Maar als dat allemaal gerealiseerd zou zijn, dan lijkt het wel heel sterk op een PIoneer ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Clover
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:03

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Clover »

Bij elke update gaat het downloaden slechter (meer Golfjes7?).
Ben van de hele download maar afgestapt, bleef telkens hangen (o.a. netwerkfout) en moest weer opnieuw beginnen.
Nu maar in delen ophalen, zelfs dat gaat moeizaam. :Sleep:
Na 2 dagen heb ik segment 1 en 2 al binnen.. :dance:
Dat belooft wat voor de toekomst.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Peter Wiebes »

Downloaden was bij mij (UPC 120mb) met 2 uur klaar. Neem eerst de eerste 6 rond 21:00 uur dan de rest (7-18) en laad deze in de nacht lekker doorlopen. Kies wel de 18 segmenten de gehele in eenkeer is mij nog nooit gelukt. Juli 2013, nov 2013 en nu ook niet. Segment 15 t/m 18 zijn een stuk kleiner..
Bij netwerkfout even opnieuw aanklikken. Aanhouder wint.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Peter Wiebes
Starting Member
Starting Member
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 aug 2013 22:37

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Peter Wiebes »

Vergeet ik nog, de stem......... Voor de pro versie
In het navigatiescherm rechts onder setup aantikken
In het scherm dat opent, navigatiemeldingen kiezen, je krijgt drie opties
Uitgebreid, verkort en alleen storingen.
Als je " alleen storingen" kiest (heb ik nu) dan alleen tekst bij het berekenen en als er een file is of zo iets.
Heerlijk rustig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Clover
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:03

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Clover »

Eindelijk het hele zaakje binnen, uitgepakt en....het werkt ook nog.
Dat langzame binnenhalen heeft te maken met drukte op de lijn en niet met de PC of provider.
Ik heb de laatste tijd regelmatig storingen met gehele media-systeem. Eind april op weg naar midden Frankrijk op de rondweg in Parijs viel alles uit (radio/media/navigatie...scherm zwart). Gelukkig zijn er ook nog borden ;). Na 'n half uurtje zomaar weer aan.
Ook een paar keer gehad dat geluid wegvalt, aan/uit helpt niet.
Dus maar eens bij de dealer langs en zal gelijk voor firmware update vragen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Janloco »

Peter Wiebes schreef:Vergeet ik nog, de stem......... Voor de pro versie
In het navigatiescherm rechts onder setup aantikken
In het scherm dat opent, navigatiemeldingen kiezen, je krijgt drie opties
Uitgebreid, verkort en alleen storingen.
Als je " alleen storingen" kiest (heb ik nu) dan alleen tekst bij het berekenen en als er een file is of zo iets.
Heerlijk rustig.
Heee en ik maar denken dat de pro alleen meer heeft op het gebied van audio en video. Maar op de media heb je deze keus niet. Jammer!! Je kunt in dat hele deel dat je aangeeft maar 1 vinkje aan of uit zetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

Janloco schreef:Klopt helemaal Janmedia.
Ik zou het ook geweldig vinden om de coordinaten als eindbestemming te kunnen invoeren. Een andere stem zou ook welkom zijn en zeker een stem die soms haar waffel houdt als ze plaatsnamen uitspreekt, want daar snapt ze ook niks van. En alsmaar alstublieft roepen hoeft voor mij al helemaal niet.
Wat ik ook heel fijn zou vinden dat ze eerst voorstelt om een omleidingsroute te nemen bij een file en die ook gewoon eerst laat zien of je dat zelf ook wel wilt.
Maar als dat allemaal gerealiseerd zou zijn, dan lijkt het wel heel sterk op een PIoneer ;-)
Inmiddels schijnt er firmware te zijn waarmee je wél coördinaten kunt ingeven. Zie de postjes op het Forum van Autoweek (helemaal onderaan) en het volgende blad:

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4 ... 5,page=175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Clover
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:03

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Clover »

Naar aanleiding van de problemen met de discover media (af en toe niet te bedienen, af en toe problemen met bluetooth, een keer volledige uitval) afspraak met garage gemaakt. Er bleken ook een paar "acties open te staan"...verwisselen olie van de versnellingsbak (??), update software handrem (??) en update software motormanagement (??)... Waarom je daar zelf voor moet bellen weet ik niet.
Gisteren in garage geweest, nog geen nieuwe software voor de "media" gekregen, men is nog in overleg met VW.
Wel ben ik op duitse fora wat wijzer geworden over hardware en software. Mijn golf (jan.2013) heeft hardware media 038, latere modellen hebben blijkbaar hardware 039 en 040.
Op 038 is bij levering software 0130 gezet en volgens het Duits forum is er inmiddels 0421(zie http://www.motor-talk.de/forum/g7-disco ... tml?page=1). De bijgevoegde foto is van het Duitse forum.
Dus voor mij nog even afwachten wat het overleg met VW oplevert, misschien is het een hardware probleem maar ik zal in elk geval aandringen op een software upgrade.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
janmedia
Starting Member
Starting Member
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:33

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door janmedia »

Er bleken ook een paar "acties open te staan"...verwisselen olie van de versnellingsbak (??), update software handrem (??) en update software motormanagement (??)... Waarom je daar zelf voor moet bellen weet ik niet.
Inderdaad, Heel apart dat de auto daarvoor niet even wordt terug geroepen! Lijken mij toch geen onbelangrijke zaken

Mijn golf is van maart 2013 en heeft Hardware 039 en Software 0142. Als ik zo dat Duitse forum bekijk zijn er nogal wat variaties in de nummering. Ik vraag mij af wat voor aanpassingen die verschillende versies inhouden. Ik ben heel benieuwd wat in jouw geval het overleg met VW oplevert. Wie weet zit er voor ons allemaal een update met aardige nieuwe functies in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Clover
Starting Member
Starting Member
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 mar 2013 15:03

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Clover »

Het is alweer 'n hele tijd stil in dit topic. :Sleep:
Op de vw site http://www.volkswagen.de/de/models/golf ... dates.html
Staat dat de november update beschikbaar is maar als je doorklikt kom je bij de mei versie uit. Heeft iemand al geprobeerd of dit de nov. versie is?
Als downloaden niet zo lang zou duren had ik al eens geprobeerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 116767

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door Verwijderde gebruiker 116767 »

De versie die op navigation.com staat is inderdaad nog die van Mei 2014. De naam van het zip bestand is gelijk aan wat ik destijds heb gedownload. Nog ff wachten op een nieuwe versie dus...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
rjdewit
Junior Member
Junior Member
Berichten: 37
Lid geworden op: 15 jun 2011 22:05

Re: discover media kaart versie vraag.

Bericht door rjdewit »

Ook ik zit te wachten op een update van de kaarten. Ik heb de volgende info staan in mijn Pro bij systeem informatie:

V03959800LG0086 ECE 2014/2015
Database "Gracenote":
= 10 CRC =. 964 / Revision 5989 (build 1) of the
eCDDB database[EU][Little Endian].
Media-codec:
N/A

Staat hierin de kaartversie en firmware?

Ik heb in mijn vorige VW met de RSN510 de indeling met kleuren van de verschillende menu's laten wijzigen (volgens mij iets met sport met rood en zwart). Kan dit ook in de Pro?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Discover media gen 2 stembegeleiding
    door Hyperpowermill » 25 jul 2019 19:48 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 1543
  • discover media perikelen
    door peterrobbin » 04 jul 2014 21:27 » in V.A.G
    Reacties: 12
    Weergaves: 23932
  • Wlan probleem Discover Media
    door achtoude » 16 jun 2017 07:51 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 4762
  • discover media navigeren met caravan
    door Zwerver11 » 19 nov 2017 11:04 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 935
  • VW Discover Media Generation 2 Reisdoelen
    door burgh00 » 20 nov 2016 23:21 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 3183
  • Discover Media update mislukt
    door JHG » 11 jul 2014 18:12 » in V.A.G
    Reacties: 5
    Weergaves: 6273
  • VW Discover media Stem ontbreekt
    door twicki » 08 dec 2015 13:13 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 2456

Terug naar “V.A.G”