DNX7210BT Versie 1.9.0

Ben2
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2012 10:15

DNX7210BT Versie 1.9.0

Bericht door Ben2 »

Hallo medegebruikers,

Vandaag wilde ik een mail sturen naar Kenwood support, over de problemen die ik met dit apparaat heb. Ik had versie 1.8.0 draaien en vaak stond de navigatie applicatie vast. Ik kon dan nog wel radio luisteren, maar mp3/wav bestanden haperde dan ook. Een herstart hielp meestal wel, soms moest ik twee keer het toestel uit- en aanzetten.

Halverwege de mail controleerde ik of ik wel echt de laatste versie heb draaien, maar gisteren is versie 1.9.0 http://kenwood.nl/up_2_date/car/multimedia/dnx7210bt/ op de site gezet. Ik heb deze meteen geupdatet. Het leek wel of het apparaat wel sneller reageerde, maar misschien wil ik te graag.

Ik gebruik dit apparaat dagelijks, dus ik weet snel genoeg of ik de mail naar Kenwood toch moet afmaken en versturen.

Hoe is de ervaring bij jullie met de laatste versie?

Groet,
Ben

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VinceWheeler
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2012 22:27

Re: DNX7210BT Versie 1.9.0

Bericht door VinceWheeler »

DNX7210BT is mijn grootste miskoop aller tijden, ik heb veel problemen om het afneembaar frontje erop te klikken, na veel gepiel lukt het dan toch steeds weer.
De eerste 2 weken werkte het perfect, nadat het frontje 1 keer scheef op de radio heeft gezeten zijn de problemen begonnen.

Ik heb gister 1.9.0 op de radio gezet en hij lijkt inderdaad een stuk sneller in de menu's, voor de rest heb ik geen idee welke verbeteringen er verder gedaan zijn, iemand meer info?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ben2
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2012 10:15

Re: DNX7210BT Versie 1.9.0

Bericht door Ben2 »

Nou helaas, vanmorgen moest ik het apparaat weer 5x uit- en aanzetten voordat de navigatie bleef werken. Het vreemde is wel dat het alleen in het begin van een rit is. Bijvoorbeeld als de auto een nacht heeft gestaan. Hebben jullie dat 'hangen' van de navigatieapp ook, of ben ik de enige?

Verbeteringen ten opzichte van de vorige versie
(23.01.2013)
• Automatisch open van het front paneel is opgelost.
• Taal reset probleem is verholpen.
• Verbeterde bluetooth werking icm BlackBerry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VinceWheeler
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2012 22:27

Re: DNX7210BT Versie 1.9.0

Bericht door VinceWheeler »

Hoi Ben2,

Ik heb helaas het apparaat zo weinig in gebruik voor navi dat ik je niet kan helpen, mijn grootste issue met navi was het crashen van de app.. gewoon tijdens het rijden, plof, weg..ik heb nu een TomTom aan de voorruit geplakt en die werkt perfect.
Mijn grootste issue op het moment is dat ik het frontje niet kan plaatsen zonder dat ik hard moet drukken.

Helaas heeft firmware update 1.9.0 verder niets verbeterd aan dit probleem, maar ik heb het vermoeden dat het een hardware probleem is dat niet door software opgelost kan worden :(

Mijn dealer (van de radio) kan alleen maar herhalen dat het komt omdat ik het frontje niet met beleid plaats :roll: maar stuurt me wel naar Kenwood om mijn unit voor reparatie aan te bieden.. geen idee waarom aangezien de dealer de klant de schuld geeft, hoe kan Kenwood er dan iets aan doen vraag ik me af.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ben2
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2012 10:15

Re: DNX7210BT Versie 1.9.0

Bericht door Ben2 »

Ik zal binennkort een mailtje sturen naar Kenwood. Ik ben wel bijna op het punt dat ik het ding ga vervangen (voor 'n ander merk)...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VinceWheeler
Starting Member
Starting Member
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jul 2012 22:27

Re: DNX7210BT Versie 1.9.0

Bericht door VinceWheeler »

Ik wil graag mijn geld terug, ding werkt vanaf het begin gewoon niet..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: DNX7210BT Versie 1.9.0

Bericht door Janloco »

Ben2 schreef:Ik zal binennkort een mailtje sturen naar Kenwood. Ik ben wel bijna op het punt dat ik het ding ga vervangen (voor 'n ander merk)...
Ik ben die van mij, om dezelfde reden, gelukkig al een heel poosje kwijt. Ik ben toen overgestapt op Pioneer. Werkt fantastisch!!!
Maar hij past helaas niet meer in mijn nieuwe auto, dus hij is te koop ;-)
Maar zonder gein, ik kan je de overstap naar een Pioneer van harte aanbevelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ben2
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2012 10:15

Re: DNX7210BT Versie 1.9.0

Bericht door Ben2 »

Vanmorgen een mail naar Kenwood gestuurd met de volgende symptomen die ik nu (met 1.9.0) altijd aan het begin van een rit meemaak:

- nav app. hangt helemaal
- radio luisteren gaat goed
- mp3/wav luisteren hapert om de zoveel seconden
- bewegen door de menu's hapert om de zoveel secoden

workaround: een of meer keren uit- en aanzetten

Ik kreeg meteen een reactie dat dit niet bij hen bekend is, mogelijk is de firmware update niet goed gegaan. Advies om de update nogmaals uit te voeren met een andere USB stick en samen met een extra (leeg) bestand: ".LONGFACE_12M". Mocht dat niet werken, dan ter reparatie aanbieden.

Vanavond zal ik de update nogmaals uitvoeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ben2
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2012 10:15

Re: DNX7210BT Versie 1.9.0

Bericht door Ben2 »

Gisteravond heb ik de update nogmaals uitgevoerd. Nu met het (lege) ".LONGFACE_12M" bestand. Het enige verschil wat ik merkte is dat de update automatisch startte in plaats van dat ik 'm zelf moest starten vanuit het setup menu.

Maar! Ik heb vanmorgen wel met plezier in de auto gezeten. Het afspelen van MP3's en ondertussen navigeren ging foutloos. Ik hoop dat het zo blijft.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ben2
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jul 2012 10:15

Re: DNX7210BT Versie 1.9.0

Bericht door Ben2 »

Helaas na wat meer dagen testen, heb ik nog steeds last van dezelfde symptomen. De navgiatie app hangt vooral aan de start van een rit (meestal 's ochtends). Daarbij hapert dan het afspelen van digitale media, zoals mp3/wav/m4v ook.

Vanmorgen weer een mailtje gestuurd naar Kenwood. Lijkt erop dat ik 'm toch ter reparatie moet aanbieden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nieuwe kaarten versie 945.xxx
    door japie57 » 24 feb 2015 22:11 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 596
  • MFD2 Versie C, Update,dvd
    door jamjam » 04 mei 2016 22:37 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 713
  • Kaart en firmware versie Discovery Pro
    door rjdewit » 01 sep 2016 13:08 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 2162
  • Kaarten versie 2016.10 beschikbaar.
    door DigiWalker » 24 mei 2015 11:21 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 651
  • Hoe de versie van navigatie terug vinden?
    door Highsky » 12 mei 2014 11:11 » in Mercedes
    Reacties: 0
    Weergaves: 698
  • Updaten Volkswagen RNS 510 (Navaudio / Ultinon versie)
    door eehbiertje » 12 nov 2016 13:05 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 1399

Terug naar “Kenwood”