Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

harmjanr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013 22:54

Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door harmjanr »

Sinds begin deze week heb ik een Seat Ibiza met een Kenwood DNX9260BT installatie ingebouwd. Ik wilde alle firmware upgraden, inmiddels is alles gelukt behalve de navigatie software update.
Momenteel staat 4.20 erop, ik wil naar 4.30 met deze update:
https://buy.garmin.com/shop/store/downl ... &pID=62819

Ik heb (zoals in de instructies staat) een mapje 'garmin' aangemaakt op een SD-kaart, en hier de auto-extractor op laten uitpakken. Wanneer ik de SD-kaart in de installatie plug, zou de update volgens de Kenwood site direct moeten starten.
Nu gebeurt er bij mij niks, ook niet als ik op NAV klik. Dit heb ik gedaan terwijl de muziek op Stand-By stond, andere sites gaven dit nog als tip.
Ik krijg de update dus met geen mogelijkheid aan de praat! Bovenstaand proces heb ik zowel met een 1GB SD als een 4GB SDHC geprobeerd, beide pakt de installatie niet.
Het SD-kaart slot werkt verder wel goed, want de nieuwe 2012 kaarten van Garmin heb ik wel draaien.

Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb het zowel geprobeerd met 'garmin' als 'Garmin' als foldernaam (verschil: hoofdletter), dit kan het ook niet zijn.
Zit al enkele dagen naar een oplossing te zoeken, maar ben inmiddels zo'n beetje einde raad :x

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheJoker
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 dec 2012 22:17

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door TheJoker »

Heb al eens een Kenwood met sd-slot geupdate en dat ging zonder problemen. Wat mijn eerste ingeving is, is dat er toch iets fout staat op het sd-kaartje. Zo moet het zijn:
(sdkaart)\Garmin\GUPDATE.GCD

Is het sd-kaartje wel in FAT geformateerd? Ik weet niet precies wanneer dat in de update is opgenomen dat hij ook sd-kaarten >2Gb ondersteunt,dus het beste is een sd-kaart te nemen tot 2Gb.

Als ik me niet vergis dan zit er aan de achterkant van de DNX ook een mini-usb aansluiting, een optie zou dus zijn om via een laptop de update erop te zetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vigatie
Normal Member
Normal Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 09 aug 2010 15:21

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door vigatie »

Heeft hij hem al niet geupdate, dit zie je namelijk niet gebeuren (heel onhandig), controleer even de versie op je systeem!?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harmjanr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013 22:54

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door harmjanr »

Eindelijk weer een update.Ik heb een 1GB SD-kaart geformatteerd in FAT, en hiermee geprobeerd te updaten. Ook dit werkte niet, ook niet na een tijdje wachten.
Zojuist een mini usbkabel aan de achterkant in laten pluggen, vanavond maar eens proberen om op die manier te updaten.
Afgelopen maand heb ik nogal veel last gehad van crashes van het systeem. Ik heb een interne kaart uit 2009 en een nieuwe kaart van 2013 op SD. Het laden van de kaart gaat enorm traag, en soms crasht de navigatie bij het wisselen tussen audio en nav.
Ook werkt de verkeersinformatie niet, het icon blijft altijd groen.
Bovenstaande problemen las ik ook op andere fora, waarbij gebruikers aangaven dat het hielp om de interne kaart te vervangen door de kaart uit 2013 (dus intern te plaatsen).
Vanmiddag maar eens testen, ik ben benieuwd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gvr_
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:39

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door gvr_ »

Ik heb de dnx7260bt en heb een hele tijd terug een 2012 kaart via de SD geladen. Dit werkt goed op 2 dingen na.
1) de oude kaart welke op het interne geheugen staan blijft actief.hierdoor loopt garmin op bepaalde punten vast. Het lijkt erop alsof die punten op de 2 kaarten zoveel verschillen dat garmin niet meer weer wat te kiezen. De oude kaart uitschakelen kan maar dit moet je telkens doen als je de auto hebt gestart, is inmiddels een vaste prik geworden dus bij het wegrijden.
2) met de nieuwe kaart werkt verkeersinfo niet meer. Icoon blijft grijs.wanneer ik de oude kaart activeer en de nieuwe deactiveer dan werkt verkeersinfo soms wel weer.

Toch ook maar eens op USB aan gaan sluiten dan...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harmjanr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013 22:54

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door harmjanr »

@gvr
Ik heb de nieuwe kaarten op het interne geheugen gezet, en de oude kaart er vanaf gegooid.
Vanmorgen even getest, en beide punten die jij noemt zijn bij mij verholpen.

De kaarten zijn sneller, en crashen heeft hij vanochtend niet meer gedaan. Ook werd (voor het eerst sinds ik de dnx9260bt heb) verkeersinformatie getoond!

Nu heb ik nog twee problemen:
-GarminDevice.xml lijkt corrupt te zijn. Ik heb de xml eraf gegooid, maar deze wordt niet opnieuw aangemaakt. Ook een hard reset geprobeerd, ook dit zorgt er niet voor dat de xml opnieuw gegenereerd wordt. Ik denk dat dit ook de reden is dat ik de firmware van Garmin niet kan updaten. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de xml opnieuw gegenereerd wordt?
-Van de Garmin site heb ik een nieuwe JCV gedownload voor junction views (2013.20 versie). Deze heb ik in het JCV mapje van de navigatie gezet, en de oude eraf gegooid. Helaas krijg ik tot nu toe geen junction views op de snelweg.

Kan iemand me met bovenstaande punten helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
gvr_
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:39

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door gvr_ »

@Harmjanr
De navigatie op de laptop aansluiten wil ik gaan doen om de kaart ook op het interne geheugen te vervangen. Ik heb een usb kabel in mijn dashboardkastje liggen welke ik gebruik voor een usb-stick met muziek. Maar kan ik diezelfde kabel ook gebruiken voor connectie met laptop of is dat een aparte aansluiting aan de achterzijde?

Wat zijn junction views?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harmjanr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013 22:54

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door harmjanr »

Diezelfde kabel werkt helaas niet voor het aansluiten op je pc. Ik heb aan de achterkant een mini-usb aansluiting, waar ik bij de dealer een usb-kabel in heb laten pluggen en die ook in mijn dashboard uit heb laten komen.

Junction views zijn de snelwegbordjes (afslagen etc) die op je scherm komen te staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harmjanr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013 22:54

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door harmjanr »

UPDATE: Inmiddels heb ik de junction views aan de praat! Per ongeluk die van Noord Amerika gedownload, vandaar dat ze niet werkten.. ;)
Bijna alles werkt nu dus, het enige wat nog niet werkt is het genereren van de GarminDevice.xml, en dus de laatste Garmin Softwareversie. Iemand?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alteafr
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2013 19:28

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door alteafr »

Ik heb ook een kenwood dnx9260bt, ik heb nu de kaart 2014-20 op SD staan in de map GARMIN, maar waar zet ik nu de 3d en jcv bestanden weg, moeten deze in een aparte map, of een map JCV aanmaken in de map GARMIN. please help.
Alvast bedankt!!
Altea FR

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harmjanr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013 22:54

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door harmjanr »

@Altea FR, kan ik je op een e-mailadres bereiken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alteafr
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 nov 2013 19:28

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door alteafr »


Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harmjanr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013 22:54

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door harmjanr »

Vandaag maar weer geprobeerd of de GarminDevice.xml inmiddels opnieuw gegenereerd is. Ik heb via mijn mac de GarminDevice.xml van de DNX9260BT afgegooid, en ook uit de trash gegooid. Daarna de device uit en aan gezet, en het lijkt erop dat de xml opnieuw aangemaakt is.
Hoe groot is dit bestand bij jullie? Bij mij 435 bytes, nogal klein volgens mij.. Kan iemand mij de xml van zijn device sturen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
harmjanr
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2013 22:54

Re: Kenwood DNX9260BT navigatiesoftware update start niet

Bericht door harmjanr »

Met de nieuwe GarminDevice.xml toch maar een keer weer (dezelfde) SD in de Kenwood gedaan, opeens pakt hij de update direct! Nu heb ik 4.30 draaiend, eindelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kenwood 7250DAB update probleem
    door Rene1972 » 01 aug 2014 17:51 » in Kenwood
    Reacties: 2
    Weergaves: 1137
  • update KENWOOD DNX5260BT naar 1.4 lukt niet via gebrande dvd
    door jfs4u » 05 aug 2020 00:12 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 411
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 738
  • Tomtom start
    door poetin » 14 apr 2022 20:56 » in TomTom
    Reacties: 0
    Weergaves: 257
  • Tomtom Start 60
    door hapee50 » 29 feb 2016 00:49 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 3
    Weergaves: 905
  • accu tomtom start 40
    door chantilly » 09 jun 2021 22:20 » in TomTom
    Reacties: 2
    Weergaves: 254
  • rns 510 start telkens opnieuw op
    door aydin1 » 07 jul 2017 10:15 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1126

Terug naar “Kenwood”