Pioneer F940BT diefstal en advies

dryugo
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2012 14:02

Pioneer F940BT diefstal en advies

Bericht door dryugo »

Hallo beste leden van navigatiehelpsite

Ik ben nieuw in deze forum omdat ik eigenlijk met enkele vragen zit.

Ik, een jongen uit Den Haag 22jaar ben in het bezit van een BMW 3-serie. Op de auto heb ik een specificatie laten uitvoeren voor het kunnen installeren van 2din systemen. (orgineel enkel 1din)

Ik heb een Pioneer Avic F940BT ingebouwd zie foto: 8)
Afbeelding

Zoals je kunt zien betreft het een systeem met een uitneembare front (links onder), tevens ook beveiligd met een wachtwoord.

Echter na 6 maanden is dit het resultaat: :crybaby:

Afbeelding


En nu de aanleiding tot het gestarte onderwerp:
- Het frontje van de navigatie is eruit (deze ligt thuis) hoe is het mogelijk dat ze tog de navigatie hebben eruit gehaald?
- Het systeem vraagt na he afkoppelen van het stroomtoevoer(accu) om een wachtwoord (deze kennen hun niet), waarom toch eruit gehaald?

Is het mogelijk voor dieven om aan frontjes voor deze toestellen te komen?, en valt het wachtwoord dan ook daadwerkelijk te omzeilen, of is dit gewoon een domme crimineel geweest?

Pioneer beweert het volgende: Het is onmogelijk om aan een frontje voor uw systeem te komen zonder in het bezit te zijn van een bon en aangifte gedaan te hebben.
Het wachtwoord is niet te hacken, enkel een Pioneer Service Point kan in dat geval helpen.

Kan iemand mij misschien wat duidelijkheid brengen, want het bovenstaande is het commerciele verhaal :speechless_: . Want hetgeen wat de Pioneer Service Point doet kan misschien ook iemand buiten het bedrijf (crimineel).

Waarom wil ik dit weten: Het is voor mij belangrijk om dit te weten i.v.m. met een vervangende navigatie, ik kies niet hetzelfde MERK als ik weet dat hun diefstalpreventie geen NUT heeft. :doh:

Bij voorbaat dank,
Yugo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
robsel
Average Member
Average Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2008 18:05

Re: Pioneer F940BT diefstal en advies

Bericht door robsel »

Hi,
Dat is balen als je dat moet overkomen.......had je hem wel geregistreerd bij Pioneer ?

- Volgens mij heeft Pioneer gelijk en is er geen los frontje te koop of te krijgen zonder registratie/bon
- Wat de dief eraan heeft is dan ook NIETS volgens mij.

Ik heb ook juist een Pioneer genomen om diefstal te voorkomen. Mijn advies blijft om toch een systeem te kopen met afhaalbaar scherm moet veilig zijn.
Het blijft toch altijd een gok een systeem in je auto.
Mogelijk hebben zij het risico genomen dat het front in je kastje of onder je stoel lag en hebben zij uit frustratie het geheel meegenomen.
Als het mij zou overkomen neem ik een losse navi zoals de nieuwe Garmin ook met 7 inch scherm.

Al met al wel aangifte doen je weet maar nooit of de Politie deze boeven toch pakt ..........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dryugo
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2012 14:02

Re: Pioneer F940BT diefstal en advies

Bericht door dryugo »

He Robsel,

Ja de navigatie is uiteraard geregistreerd, hmmm ja volgens mij heeft hij er wel degelijk wat aan lees verder!

Een losse Garmin is geen oplossing aangezien ik dan geen multimedia in mijn auto heb, tevens heb ik 2 hoofdsteun monitoren dus is dual zone een pre.

Ik heb een beetje rondgekeken en bij een paar car multimedia shops me laten informeren:
hun advies was: Kenwood DNX9210BT!!

Dit is een systeem waarbij niet een deel van de navigatie wordt verwijderd maar het hele scherm. Dit heeft als voordeel dat men gelijk ziet dat er geen scherm in zit dus is het het gokken niet waard.

Nadelen erg prijzig haast 450 euro meer :( !!

Bedankt voor je feedback ik denk dat ieder het een beetje voor zichzelf moet bepalen welke navi het beste te gebruiken.
Woon je in de randstad dan moet je je zeker richten op diefstal preventie, woon je in de buitenwijken dan kun je al wat rustiger ademhalen. (denk ik)

En over het password reseten bij pioneer toestellen is er een hack gemaakt door ene condi http://avic411.com/index.php?/topic/315 ... -27092012/ excuus als linken niet mag?

Dus het is wel degelijk mogelijk om het wachtwoord te omzeilen, en het frontje is een kwestie van de juiste connecties hebben.

Ik neem liever de Kenwood, als iemand het wilt stelen ga je gang, success met het kopen van een 7inch beeldscherm voor het toestel!! :!:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: Pioneer F940BT diefstal en advies

Bericht door Janloco »

Kortweg alles is mogelijk. Ik heb al eens een nieuw frontje moeten aanschaffen omdat ik de oude verloren was. Ik weet wel dat ik hemel en aarde heb moeten bewegen om een nieuwe te pakken te krijgen. Ik moest zeker een rekening van het apparaat sturen en de inbouwer moest voor mij zelf contact opnemen met pioneer. Ik zelf kreeg het niet voor elkaar om het ding te pakken te krijgen. Maar er is natuurlijk een gilde die alles voor elkaar krijgt. Het nieuwe frontje was ook niet echt goedkoop.

Een code vernieuwen zal voor een aantal mensen ook wel het bekende fluitje van een cent zijn. Ik ben ervan overtuigd dat het mogelijk is. Maaaarrrrrr dat was natuurlijk niet allemaal te zien aan de buitenkant van je systeem. Er zal wel iemand aan het werk geweest zijn die het ding niet zelf zal houden, maar voor een paar centen verkoopt. Degene die hem koopt zal toch wel wat moeite moeten doen om het systeem weer werkbaar te krijgen. Waarschijnlijk zal dat gewoon niet gebeuren en beland je systeem gewoon ergens langs de kant van de weg als onbruikbaar ding.
Maar nogmaals het is aan de buitenkant niet te zien. Dus haal maar uit zal iemand gedacht hebben, misschien levert het wat op. Hij zal wel niet nagedacht hebben of ook maar enige interesse gehad hebben in de eigenaar van het systeem.
Je zou de dief van alles toewensen, maar zeker niet alle goeds.

Het is en blijft spijtig voor je @ dryugo. Wijzer word je er nooit van, ook al ben je goed verzekerd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic F940BT met Tomtom
    door Verwijderde gebruiker 127829 » 01 jul 2017 22:12 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 870
  • backup gezocht van F940BT (f40BT/F840bt)
    door anitarenes » 03 dec 2016 22:28 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1215
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 540
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 587
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1104
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 759
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 494

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”