Garmin 2595 niet nauwkeurig. Aanpassen mogelijk ?

wenpat
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:39

Garmin 2595 niet nauwkeurig. Aanpassen mogelijk ?

Bericht door wenpat »

Mijn Garmin 2595 heeft de vervelende neiging om nog ongeveer 20 meter "achter" te lopen mbt het nemen van een afslag (zowel op scherm in meters als de gesproken tekst). Kortom, niet geheel nauwkeurig. En mn er lastig als er diverse straatjes vlak achter elkaar lopen, zodat je vaak net je afslag (bijna) voorbij rijdt voordat je dat in de gaten hebt.

Maar het is ook gewoon sotrend dat het niet synchroon loopt met de werkelijkheid zal ik maar zeggen. En niet iets wat je tegenwoordig bij de navigatie modelleb mag verwachten

Is deze onnauwkeurigheid herkenbaar, en nog liever, wat is er aan te doen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Garmin 2595 niet nauwkeurig. Aanpassen mogelijk ?

Bericht door wmp »

Hoe goed is je satelliet ontvangst ? Wat zijn de specificaties van het microSD kaartje ?
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wenpat
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:39

Re: Garmin 2595 niet nauwkeurig. Aanpassen mogelijk ?

Bericht door wenpat »

De satelieten zal ik eens nader bekijken.
Wat het SD kaartje betreft.... ik heb er geen SD ingestopt, dus misschien snap ik je vraag niet goed ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Garmin 2595 niet nauwkeurig. Aanpassen mogelijk ?

Bericht door wmp »

wenpat schreef:... ik heb er geen SD ingestopt, dus misschien snap ik je vraag niet goed ?
Volgens de informatie die ik vond is het systeem namelijk uitbreidbaar met een microSD geheugenkaartje (http://www.gps.nl/garmin_nuvi_2595.html#Specificaties), dus het had kunnen zijn dat je het kaartmateriaal op een vrij trage microSD kaart had staan waardoor er wat vertraging zou kunnen ontstaan bij het lezen.

Echter, je maakt zo te lezen dus gebruik van het aanwezige interne geheugen, dat zou snel genoeg moeten zijn om het kaartmateriaal uit te kunnen lezen.

Denk dat je eens goed moet kijken naar de positie van de antenne, en mogelijkerwijze is het systeem in enige mate adaptief, met andere woorden, dat het zo goed en kwaad als het gaat met mobiele systemen, enigszins rekening gaat houden met bepaalde voertuig eigenschappen.

De vertraging die je nu hebt lijkt een beetje op wat ik wel eens de 'tunnelvertraging' noem; dat is dat het systeem bij het wegvallen van het satelliet signaal, op basis van voorafgaande (snelheid/positie) informatie, een beetje 'gokt' dat je nog aan het rijden bent en hoe snel, bijvoorbeeld voor wanneer je een tunnel of dergelijke in gaat.
Bij vroegere systemen schoot de snelheid op het systeem dan gelijk naar 0 km/h, en werd het signaal pas aan het einde van de tunnel weer opgepakt waarbij de juiste positie als ook de snelheid weer in beeld kwam.
Moderne systemen 'ijlen' als het ware een beetje na in de 'hoop' snel genoeg door de tunnel te zijn en weer ontvangst te hebben.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wenpat
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 jul 2012 19:39

Re: Garmin 2595 niet nauwkeurig. Aanpassen mogelijk ?

Bericht door wenpat »

Sateliet ontvangst lijkt goed te zijn... echter wel schommelingen in nauwkeurigheid, tussen de 3 en 15 meter. Zal het daarmee te maken hebben ? En zoja, is dat (sofwarematig) te verbeteren ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: Garmin 2595 niet nauwkeurig. Aanpassen mogelijk ?

Bericht door quell »

Wat noem je goed ? m.a.w. hoeveel (geldige) satelieten ontvang je op een bepaald moment ?....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • slechte kwaliteit routeberekening Nuvi 2595
    door TeunV » 09 sep 2016 21:27 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 520
  • Garmin Etrex Touch 35 ruilen voor Garmin Edge
    door Tomwes321 » 04 apr 2022 19:37 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 0
    Weergaves: 257
  • Andere kaarten mogelijk? AVIC-F320 BT
    door biggest » 12 sep 2014 14:50 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 4654
  • garmin 785 truck
    door koekwaus2019 » 22 jun 2019 09:11 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 506
  • garmin update
    door klinker » 26 mei 2014 20:54 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 1430
  • problemen met garmin 450
    door Kleine » 30 apr 2022 20:22 » in Garmin
    Reacties: 1
    Weergaves: 259
  • Garmin Nuvi 3597
    door catmen » 19 jun 2022 20:36 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 223

Terug naar “Garmin”