Maagdelijke VDO MS 4300(nog nooit geactiveerd.)

In deze rubriek kun je alles vinden over C-IQ software
Appie III
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2012 19:50

Maagdelijke VDO MS 4300(nog nooit geactiveerd.)

Bericht door Appie III »

Hallo mensen,

Na al veel te hebben rondgesnuffeld op dit superforum heb ik toch nog een vraag.

Ik ben in het bezit van 2 stuks VDO MS 4300 systemen, (1 groene en 1 blauw/rode versie)
Nr.1: vrijgeschakeld en in gebruik met (oude) C-IQ kaarten,
Nr2: die alleen maar als radio tuner gediend heeft, deze is dus nog niet geactiveerd om te navigeren. Ook nog niet vrijgeschakeld dus. Beide draaien op software versie 7.30 trouwens.

Als ik nu de 2e unit aansluit vraagt hij via Easy Start om "eerst een wegenkaart te activeren om dit navigatiesysteem te kunnen gebruiken", hierna kan ik kiezen uit o.a. Benelux, UK / Ireland, Frankrijk, Duitsland, italië e.d.
Ik heb hier de wegenkaart Benelux gekozen, maar nog niet op OK gedrukt, en de handeling afgebroken omdat ik niet zeker weet of ik hier nu al goed aan doe.
Via de Navi ID heb ik al wel een vrijschakelcode kunnen genereren voor dit toestel.

Kan ik hier (nu nog) andere kaarten in gebruiken zolang ik deze unit nog niet heb geactiveerd en vrijgeschakeld, of kan deze alleen met Supercode kaarten overweg?

Ik weet dat het en C-IQ systeem is, maar omdat ik wel eens heb gelezen dat ik, na activatie en vrijschakeling, gebonden ben aan C-IQ kaarten, en ik gezien heb dat er ook Navteq kaarten voor de MS 4300 beschikbaar zijn, en deze unit dus nog "maagdelijk" is, bij deze mijn vraag. :?:

Graag hoor ik van de hier aanwezige experts op dit gebied, welke acties ik voor deze 2e unit moet ondernemen om deze werkend te krijgen wbt kaarten en code's.
(ik heb nog geen actuele kaarten aangeschaft, ook niet voor de 1e unit, deze "draait" nu nog op de oude 2005/06 C-IQ kaarten)

Alvast dank voor de tijd!!

Groeten, Appie III

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
kobus1960
Senior Member
Berichten: 893
Lid geworden op: 21 feb 2006 02:43

Re: Maagdelijke VDO MS 4300(nog nooit geactiveerd.)

Bericht door kobus1960 »

Kan ik hier (nu nog) andere kaarten in gebruiken zolang ik deze unit nog niet heb geactiveerd en vrijgeschakeld, of kan deze alleen met Supercode kaarten overweg?
Dit het juiste antwoord. Met een supercode kaart en je gegenereerde code vrij schakelen, en je 4300 is
vrij voor alle supercode kaarten.
MVG,
Kobus

TT Start 60 Europa, lifetime uptdates + flitsabbo.
Samsung S3 Neo, Sygic 14.5.5. Benelux, benenwagen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Hoe zie ik of Lifetime maps al is geactiveerd?
    door tcf600 » 14 jun 2014 00:41 » in Garmin
    Reacties: 2
    Weergaves: 787

Terug naar “C-IQ zaken”