Windows Phone 7 (WP7) & Columbus

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Verwijderd 116099

Windows Phone 7 (WP7) & Columbus

Bericht door Verwijderd 116099 »

Sinds een paar weken zijn mijn collega's en ik in het bezit van de nieuwste HTC Windows 7 phone de HTC Titan.

Hoe ik denk over Windows 7 doet er niet toe maar het gaat uiteraard om het verbinden met de BT carkit.Hier zijn wat problemen mee.

Er zijn 3 combinaties,

1. Skoda Octavia 2011 met Columbus
2. Skoda Octavia 2010 met Amundsen
3. Skoda Suberb 2011 met Amundsen

Zelf heb ik de bovenste combi (Octavia, Columbus) en daar werkt de BT verbinding meestal wel maar soms niet. Lekker vaag zul je denken maar ik ben al weken bezig om te achterhalen wat de oorzaak van het niet verbinden is maar ik kan geen enkele overeenkomst vinden.
Het resultaat is wel elke keer hetzelfde, de telefoon blijft hangen tijdens het verbinden.
Zodra ik in het maxidot naar het telefoonmenu ga dan blijft deze hier ook in hangen en is met geen mogelijkheid meer in een ander menu te krijgen. Alleen een nieuw doel ingeven in het navisysteem geeft dit scherm vrij.

Ik heb prive een Samsung Galaxy S2 die via rSAP verbonden is, echter sinds de nieuwe WP7 heeft deze ook geen zin meer om te verbinden, zodra de WP7 niet in de buurt is van de auto krijg ik geen toegang tot het telefoonmenu in het maxidot display. Dus het verbinden met de Samsung kan niet. Terwijl ik voorheen met een Nokia en dezelfde Samsung (beide via rSAP) gewoon zo vaak als ik wilde kon wisselen.

Nogmaals, meestal maakt hij gewoon verbinding en blijven alle functies van de telefoon actief, ik merk wel dat de verbinding fragiel is en regelmatig wordt verbroken. De kwaliteit van het geluid/gesprek is prima. Echter de ontvangst haalt nooit de 5 strepen (max. 4) terwijl de samsung standaard op 5 staat...... stond ;-(

Toen ik dit probleem voor het eerst had ben ik direct naar een dealer gereden en die had dit nog nooit eerder gezien. Hij heeft een harde reset uitgevoerd (accupolen zijn los geweest) maar ook dit had geen resultaat. De stekker uit de carkit (onder de bijrijdersstoel) trekken ook niet. Telefoon en auto uitzetten, wachten en opnieuw aanzetten ook niet. Zodra ik op een gegeven moment de verbinding kwijt ben krijg ik die dezelfde dag niet meer terug. De volgende morgen als ik wegrij maakt hij normaal weer gewoon verbinding of er niets aan de hand is.
Het lijkt wel of het verbinden verstoort wordt en dat hij daar vervolgens in blijft hangen. Vanaf dat moment is er de hele dag niets meer mee te beginnen. De volgende dag werkt alles weer.....

Ik begrijp werkelijk niet hoe dit mogelijk is en kan geen enkele overeenkomst in het niet-verbinden vinden.

De problemen bij de collega's met het amundsen systeem is soortgelijk alleen erger, zij krijgen zelden of nooit verbinding, bij 1 van de 2 blijft de telefoon verbonden met de Skoda terwijl deze toch echt 17 verdiepingen lager staat.... Ook zijn dealer weet zich geen raad met het probleem.

Al met al is het geen succesvol huwelijk WP7 en Skoda. Is er iemand die dezelfde ervaringen heeft of nog beter een mogelijke oplossing?

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest, zo niet, ik vul het graag aan.

Dit bericht is ook gepost op skodaforum.nl

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Windows Ce Zenec NavNgo
    door kebol » 28 jul 2016 22:21 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 7
    Weergaves: 1355
  • Menutext verdwenen Windows CE
    door Dibecki » 06 mei 2017 22:44 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 518
  • Flitsmelder op columbus infotainmentsysteem
    door F. van Schaik » 03 nov 2015 23:34 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 861

Terug naar “V.A.G”