pioneer avic f30bt versus f930bt

mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

Tot voor kort was ik de trotse eigenaar van een Pioneer anh p9r navigatie/radio.
Deze heeft mij helaas in de steek gelaten, het radio en cd gedeelte werkt nog wel maar als ik de navigatie wilde opstarten, kwam er op het scherm "navigation is being activatd, please check rtr" en erna "checking disc". Meer kwam er niet op en volgens de winkel zou me dit ongeveer minstens 400 euro kosten.

Ben nu aan het kijken om een nieuwe navigatiesysteem aan te schaffen en de Pioneer avic f930bt en de Pioner Avic f30bt vind ik zeer interessant, alleen de afmetingen om deze in te bouwen vind ik ingewikkeld.
Pioneer gebruikt twee soorten afmetingen (Din en D)

Din: frame - 188breed x 118hoog x 157diep
voorstuk - 170breed x 96hoog x 20diep

D: frame - 178breed x 100hoog x 165diep
voorstuk - 170breed x 96hoog x 12diep

Ik zou graag willen waarom ze twee soorten afmetingen hanteren, omdat ik de radio moet inbouwen op een plaats waar vroeger een 1,8 din radio stond (ford mondeo mk3 van 2002). Mits een beetje vijlen/dremelen zou een 2din wel passen bij deze auto.

Bij voorstuk bedoelen ze denk ik het neerklapbare scherm, maar ben er niet zeker, maar bij frame staan 2 verschillende afmetingen.

Iemand die kan mij helpenhiermee, zodat ik de knoop kan doorhakken om één van deze te kopen.
Laatst gewijzigd door wmp op 24 jan 2012 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast met: versus f930bt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door Janloco »

Als de ruimte die je kunt creëren zo gering is zou ik niet kiezen voor de 30. Tenminste daar heb je extra ruimte nodig om bij de dvd speler te komen als ik het goed heb. Dat heeft de 930 niet en heeft dan denk ik geen "extra" ruimte nodig als je hem inbouwt. Maar bedenk wel dat het nogal kolossen zijn. Ik heb zelf de 930. Maar daar is flink wat ruimte voor nodig ook aan de achterzijde voor de bekabeling. Bekijk dat goed voor je gaat dremelen of vijlen. Want "bij" vijlen lukt nog steeds niet. Maar ik zou eerst de keus maken welk systeem je precies wilt en dan gaan passen en meten!!!

Succes bij de inbouw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

Bedankt voor de info Janloco. De ruimte die ik vooraan het toestel nodig heb om een dvd of sd kaart in te steken, bij de F30, is er. Dit is geen probleem.
Ik zit alleen verveeld met de afmetingen van din of d. Volgens de gegevens die ik gelezen heb op de site van Pioneer, zijn beide toestellen even groot.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door Janloco »

Jouw info over de maten klopt. Het gaat volgens mij alleen om het inbouwframe, omdat de 30 een scherm heeft dat kan kantelen en de andere niet. Daarom moet het frame iets anders zijn om daarvoor ruimte te creëren. Dus als je voldoende ruimte hebt, zagen dan maar als je het ziet zitten. Maar als je bij een goed bedrijf langs gaar zal hij je zeker de kans geven om het inbouwframe te bekijken. Dan kun je altijd nog kiezen welke je wilt inbouwen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

Ik heb de knoop doorgehakt en heb me een avic f30bt aangeschaft via ebay vanuit Duitsland.
Er is 1 jaar gratis abbonement bij voor de flitscamera's, ...
Heb de flitscamera's van poibase gedownload van de meeste europese landen waar ik doorkom met de auto. Nu heb ik gezien dat ik er ook allerlei andere zaken kan downloaden bv, tankstations, garage, ...

Het probleem is dat hij daar enkel de POI's geeft van Duitsland. Hoe kan ik dit aanpassen om toch ook die van België te krijgen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door Janloco »

Tankstations staan toch al gewoon in de POI lijst in het systeem. En volgens mij garagebedrijven ook. Het enige wat nog kan is dat je een poi aanmaakt met dealers van je eigen auto. Maar hoe dat precies werkt, daar heb ik niet echt kaas van gegeten.

Ik hoop dat je met dit antwoord geholpen bent.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

Inderdaad Janloco, ik heb deze middag gaan kijken en alles staat erin van België. Ook de garage van bv Ford, kan je vinden.

Maar hoe komt het als ik bv naar POIbase gaan en bv pio van hotels wil downloaden deze er alleen maar instaan van duitsland. Ook bij dokters, ziekenhuizen, apothekers, restaurants, .... staan alleen nog maar duitse POI.
Is dit bij jullie (diegene die een pioneer radio hebben) ook of krijgen jullie ook belgische POI om toe te voegen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door Janloco »

Volgens mij hoef je dat allemaal niet te downloaden. Heel veel staat al in het systeem zelf. Volgens mij ziekenhuizen ook. Ik kan het momenteel niet nakijken voor je, want ik ben mijn frontje van de 930 kwijt. Er is een nieuwe besteld maar die laat op zich wachten. Dus heb ik momenteel niets aan het apparaat. Maar over de in te laden poi's. Dat is denk ik ook afhankelijk van de site waar je de pois vandaan haalt. Als die alleen voorzien in Duitsland, dan krijg je idd niets van Nederland of Belgie. Het is net waar de makers de nadruk opleggen. En anders zelf maken. Maar dat is wel een flinke opgaaf. Maar de meest belangrijke zaken staan gewoon al in je systeem zelf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

Op welke sites downloaden jullie je pio, zoals de nieuwste flitscamera's, ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door Janloco »

Dat doe ik via het programma POI base.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

oké, dank je wel.

Nu wil bij mij de spraakherkinningsknop niet meer werken. Alé hij werkt wel want als ik er lang op druk komt er "mute" op.
Ik had in de handleiding gelezen als de spraakherkinning niet meer ging, dat men dat naar het disclaimerscherm moet gaan en op ok drukken.
Hoe kom ik tot in het disclaimerscherm?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door quell »

Dat krijg je automatisch iedere keer als je opstart en naar navi gaat....
Alfa 147 GTA, Alfa ConnectNav+, Pioneer HD1BT updated to HD3BT-II, TeleAtlas camera database.
Diverse Garmins, TomTom, PDAs, GPS horloges etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

Als ik op navigatie toets, dan krijg ik de kaart met de pijl waar ik mij bevind. Is dat het disclaimerscherm dan?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door Janloco »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijwaringsclausule

Kortom de disclaimer is het scherm met dat verhaal dat je op de weg moet letten enzo. Het scherm dat je ieder keer ok moet geven voor je verder kunt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

oké ik heb het gevonden maar daarmee is mijn probleem nog niet verholpen. Ik heb op het disclaimerscherm op de "ok" knop gedrukt en kwam dan op een wegenkaart uit maar als ik dan op de spraakherkenningsknop druk gebeurt er niets. Heeft dit ergens met een instelling te maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door Janloco »

@mondy269

Ik kan je op dit moment helaas niet verder helpen. Mijn systeem is onbruikbaar om dat ik mijn frontje kwijt ben. Er is een nieuwe besteld maar die laat op zich wachten.
Ik kan dus helemaal niets proberen voor je. Sorry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

Is niet erg Janloco. Ik heb al alle instellingmenu's afgelopen maar vind niks. Ik dacht dat het misschien aan mijn microfoon lag, maar die werkt nog.
Ik hoor het wel als je uw frontje hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

Hey Janloco, heb je uw frontje al gekregen van uw radio? Wat een gedoe dat lange wachten op zoiets kleins, nu moet ik ook nog wachten of jij kan vinden wat het probleem is bij mijn spraakherkenningsfuncite :D
Ik heb mijn unit gekocht via ebay van een erkend Pioneer-verdeler in Duitsland. Hoe zit het nu met de garantie? Bij de radio zit een garantiecertificaat die in heel Europa geldig is, moet ik deze nu al invullen en opsturen of pas als ik de radio ga afgeven bij een erkend pioneer-verdeler?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door Janloco »

@mondy 269

Nee, mijn frontje heb ik nog niet. Daar heb ik vorige week nog een stukje over geschreven.
Maar wil je garantie hebben, dan moet je het bewijs invullen en opsturen en niet pas als je problemen hebt met de radio. Dan weet de importeur nooit wanneer jij jouw apparaat gekocht heb.

Ik kan je dus (nog) niet helpen met je spraakherkenning. Maar ik neem aan dat er meer lezers zijn, die nog wel een werkend systeem hebben, die je kunnen helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

Ik heb het certificaat nagelezen en daar staat ergens vermeld "Bewaar zorgvuldig dit garantiebewijs samen met uw originele factuur of kassabon, en toon het aan het verkooppunt of het geautoriseerde service-station als u aanspraak maakt op reparatie onder garantie"

Het originele factuur van de duitse leverancier heb ik ook via de post samen het mijn radio gekregen.

Wat is nu het beste dat ik doe. Invullen of gewoon wachten tot mijn toestel defect is en dan factuur en certificaat meenmenen naar een verdeler van pioneer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door Janloco »

Garantie krijg je tegenwoordig niet meer van de importeur, maar van de verkoper. Die moet volgens de Nederlandse maatstaven zorgen dat je een deugdelijk product krijgt. Mocht het apparaat dus kapot gaan, dan moet je naar de verkoper terug voor reparatie. Maar hoe dat zit met de Europese wetgeving, dat weet ik helaas niet. Vroeger moest je altijd het garantie certificaat opsturen, maar dat is tegenwoordig niet meer nodig.
Maar met een product uit het buitenland??Geen idee, daar kan ik je helaas niet mee verder helpen. Maar mogelijk dat iemand anders het weet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
mondy 269
Starting Member
Starting Member
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 jan 2012 15:31

Re: pioneer avic f30bt versus f930bt

Bericht door mondy 269 »

Dit onderwerp nog eens vernieuwen.

Is er nog iemand waarbij het spraakherkenningsknop niet werkt? Tis te zeggen de knop werkt wel als ik blijf duwen voor de radio op 'mute' te zetten maar met één keer te drukken werkt mijn spraakherkenning niet. In het begin toen ik de radio pas had wel. Ik heb de radio al velen malen naar fabrieksinstellingen gezet, maar werkt niet.
Iemand met een oplossing??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic F930BT
    door paccard » 19 aug 2014 14:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1433
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 406
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 335
  • POI Avic F930BT
    door twarnaar » 24 jun 2017 15:38 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 607
  • Huisnummer op scherm avic-f930bt
    door Raymond77 » 29 feb 2016 22:00 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 522
  • POI Flitslocaties op F30BT
    door MazdaMaf » 16 feb 2018 14:58 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 323
  • Zumo 340 Basecamp versus Tyre to Travel
    door DigiWalker » 07 jul 2014 00:30 » in Garmin
    Reacties: 13
    Weergaves: 1866

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”