RNS 315 slecht werkende TMC

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
Aussie
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2012 23:53

RNS 315 slecht werkende TMC

Bericht door Aussie »

Ik heb een nieuwe Touran met ingebouwde RNS 315, ding werkt perfect.
Alleen, ik krijg geen enkele melding van verkeersproblemen, zelfs niet tijdens een drukke ochtendspits. Wanneer ik de TMC-berichten wil oproepen via de “Traffic”-knop krijg ik steeds op het scherm “Geen melding beschikbaar”. Wanneer ik dan op de “i” druk voor info krijg ik ook daar “Geen informatie beschikbaar”.
De functie “dynamische route” is wel degelijk ingeschakeld en de GPS vindt voldoende satelieten en kan steeds de positie van de wagen bepalen, dus normaal zou het moeten werken.

Het vreemde is dat wanneer ik dan in het systeem “frabieksinstellingen herstellen” kies, enkele ogenblikken later de TMC-functie wél perfect werkt.
Alleen, wanneer ik de wagen dan parkeer en een paar uur later terug vertrek, werkt de TMC weer niet meer, tenzij ik opnieuw de fabrieksinstellingen herstel.
Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik elke rit de fabrieksinstellingen moet herstellen, aangezien dan ook telkens de radiozenders en GPS-adressen verdwijnen.

Iemand ervaring met dit probleem?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: RNS 315 slecht werkende TMC

Bericht door wmp »

Aussie schreef:... de GPS vindt voldoende satelieten en kan steeds de positie van de wagen bepalen, dus normaal zou het moeten werken ...
urm, even voor de duidelijkheid, de TMC gaat niet over de GPS antenne, maar via de radio stations.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aussie
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jan 2012 23:53

Re: RNS 315 slecht werkende TMC

Bericht door Aussie »

wmp schreef:
Aussie schreef:... de GPS vindt voldoende satelieten en kan steeds de positie van de wagen bepalen, dus normaal zou het moeten werken ...
urm, even voor de duidelijkheid, de TMC gaat niet over de GPS antenne, maar via de radio stations.
Dat weet ik, maar volgens de handleiding kan de TMC maar werken als de positie van de wagen kan worden bepaald door de GPS. Daarom dat ik er bij vermeld dat dat wel degelijk zo is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: RNS 315 slecht werkende TMC

Bericht door wmp »

Ja, dat is juist. Je hebt weinig aan TMC als het systeem niet weet waar die is en welke verkeersinformatie van belang is voor je route.

Mijn veronderstelling is dat het systeem niet goed lijkt af te stemmen op een TMC kanaal. Door op "fabrieksinstellingen herstellen" te drukken zou die dan opnieuw de radiozenders kunnen gaan scannen, waardoor die het weer een tijd doet.
Misschien iets met de antenne aansluiting ? (zwak radiosignaal) :speechless_:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeroenm
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2012 23:38

Re: RNS 315 slecht werkende TMC

Bericht door jeroenm »

Aussie, hier precies hetzelfde probleem. Auto is vandaag bij de dealer geweest, deze geeft aan dat het uiteindelijk wel werkt, het duurt alleen wel erg lang. Ze hadden dus niet echt een oplossing.
Kun jij trouwens Voice Dialing via de RNS 315 gebruiken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moris
Average Member
Average Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 aug 2009 13:25

Re: RNS 315 slecht werkende TMC

Bericht door Moris »

Ik heb hier overigens ook net hetzelfde probleem :mrgreen:
Laat ons hopen dat jij de oplossing weet voor dit euvel :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VWprobleem
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2012 23:09

Re: RNS 315 slecht werkende TMC

Bericht door VWprobleem »

Hetzelfde probleem hier: Touran 3 weken oud, tot 2 dagen geleden heeft TMC in de RNS 315 gewerkt en nu is de traffic lijst altijd leeg - met exact dezelfde meldingen zoals hier vroeger al vermeld. Factory settings - al 3x gedaan - helpt niet, brengt alleen frustratie omdat alle destinations, bluetooth instellingen, radio stationen weg zijn. Socks big time, want traffic re-routing werkt ook niet meer. Voor iemand die elk dag >120 km op autosnelwegen in Belgie op de weg is (of beter: uren in de file staat), is dit geen nice-to-have. VW please help. Volkswagen - das kann kein Einzelfall sein!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moris
Average Member
Average Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 aug 2009 13:25

Re: RNS 315 slecht werkende TMC

Bericht door Moris »

Misschien moeten we alleen eens bij de VW invoerder gaan klagen om dit probleem op te lossen :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
VWprobleem
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2012 23:09

Re: RNS 315 slecht werkende TMC

Bericht door VWprobleem »

Vorig week nogeens naar de VW dealer geweest (aantwordt van mijn eerste poging: dat is zo en heeft zijn oorzak in de slecht werkende TMC in Belgie = bullshit). De aanwordt nu was wel verrassend: Bekend probleem, VW werkt eraan, geen datum voor oplossing. En nu komt het: "je moet naar Radio 2 luisteren, dan werkt het". En dit werkt - ongeloofelijk. Voor mij geen probleem, omdat ik toch altijd naar media en niet naar de Radio luister, also Radio 2 selecteren, "muten" en musiek,... van de SD card beluisteren. Maar echt professioneel komt dit niet over.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeroenm
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2012 23:38

Re: RNS 315 slecht werkende TMC

Bericht door jeroenm »

Ook Skyradio en Veronica werken hier....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Scherm blijft blauw. Wel werkende functies
    door Turbogeit » 19 okt 2017 23:34 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 936
  • Gezocht ! een defecte Pioneer HD3 met een goed werkende touchscreen
    door misisound » 22 jan 2015 11:13 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 511
  • Slecht to geen GPS ontvangst
    door laurenszegers » 07 okt 2014 21:07 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 2071

Terug naar “V.A.G”