Fiat Scudo uit 2007 met ingebouwd navigatie systeem

Alles met betrekking tot Fiat navigatie
leo zandvliet
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2012 20:12

Fiat Scudo uit 2007 met ingebouwd navigatie systeem

Bericht door leo zandvliet »

Sinds september heb ik een Fiat Scudo uit 2007 met ingebouwd navigatie systeem van Navteq. Ik was TomTom gewend.
Klopt het dat als ik van Nederland naar Spanje zou rijden 3 of 4 keer CDroms moet verwisselen (voor Noord-Frankrijk, dan Zuid-Frankrijk en dan Spanje)? Het zoeken naar adressen duurt vaak erg lang, zo lang dat ik er bijna al ben gearriveerd, is dat normaal?
Als je in Frankrijk CD rom moet wisselen, hoe weet je waar dat moet ?
Of is dit systeem allang achterhaald?? Waarom werkt Navteq niet met een geheugen kaartje zoals TOMTOM dat is toch veel makkelijker. Nou ja ik hoop dat iemand mij dit kan uitleggen.

groet Leo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Fiat Scudo uit 2007 met ingebouwd navigatie systeem

Bericht door wmp »

Dat zijn een boel vragen in één.
Heb overigens je onderwerp even afgesplitst van een ander onderwerp, en er een zelfstandig item van gemaakt.
leo zandvliet schreef:systeem van Navteq
Navteq maakt geen systemen, maar is leverancier van het kaartmateriaal waar het systeem mee werkt.
Klopt het dat als ik van Nederland naar Spanje zou rijden 3 of 4 keer CDroms moet verwisselen (voor Noord-Frankrijk, dan Zuid-Frankrijk en dan Spanje)?
Dat zou best eens kunnen, kan ik je geen uitsluitsel over geven
leo zandvliet schreef: Het zoeken naar adressen duurt vaak erg lang, zo lang dat ik er bijna al ben gearriveerd, is dat normaal?
Nee, tenzij je heèèèle korte ritjes maakt, naar je buren toe bijvoorbeeld. Hoe is je GPS signaal ?
leo zandvliet schreef:Als je in Frankrijk CD rom moet wisselen, hoe weet je waar dat moet ?
Denk dat het systeem dat wel gaat aangeven
leo zandvliet schreef:Waarom werkt Navteq niet met een geheugen kaartje zoals TOMTOM dat is toch veel makkelijker
Tsja, Navteq maakt dus geen systemen maar kaartmateriaal, TomTom maakt weer wel systemen, en gebruikt TeleAtlas als kaartmateriaal.

Dat TomTom geen cd's gebruikt lijkt mij logisch gezien het formaat van het apparaat en het stroom verbruik, als we tenminste hebben over de portabel versie daarvan. Dat jouw systeem wel cd's gebruikt, is een keuze van de fabrikant, en maakt niet veel uit omdat het toch allemaal in de auto zit ingebouwd.

Zelf heb ik een VDO Dayton, die draait op Navteq, of TeleAtlas, naar keuze, en op SD kaart. Maar er zijn ook VDO Daytons die op DVD's werken, en er zijn er die op CD's werken. Dat de SD kaart veel meer voordelen heeft dan cd's/dvd's, daar ben ik het wel mee eens, alleen werden die in 2007 nog niet zoveel gebruikt in vaste systemen.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • navigatie cd opel meriva 2007
    door printer » 11 mei 2022 14:12 » in Opel
    Reacties: 0
    Weergaves: 202
  • VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
    door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 1061
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 679
  • Wat voor navigatie systeem?
    door Civic023 » 05 aug 2014 22:13 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 823
  • Android Navigatie systeem X1 BMW
    door vemps » 10 aug 2017 21:04 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 542
  • Upgrade navigatie systeem
    door ajrsteenbeek » 02 jun 2015 15:58 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 0
    Weergaves: 1834
  • Uconnect 5.0 fiat 500E
    door JoostB » 23 feb 2019 16:50 » in Fiat
    Reacties: 8
    Weergaves: 3132

Terug naar “Fiat”