Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Gebruikersavatar
BrendonR
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2011 21:09

Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door BrendonR »

Geachte leden van NavigatieForum, :)

Graag heb ik uw hulp nodig bij het volgende:

Ik heb momenteel al 1 jaar lang een 9260BT in bezit. Tot nu toe ben ik er al aardig tevreden mee.
Het updaten van de volgende dingen gaan prima:

De firmware (1.6)
Bluetooth (3.12)
Navigatie Firmware ( 4.20)

Alleen breek ik mijn hoofd over het updaten van de navigatie kaarten.
Als ik naar kenwood.nl surf > de tablad Up 2 date > 9260bt > en vervolgens de link naar City navigator Europe NT 2011 druk word ik doorgewezen naar een site Accessoires. Wat ik zelf heel onduidelijk vind. Nu ben ik er al achter gekomen dat het updaten van je navigatie kaarten geld kost. Wat ik zelf al belachelijk vind, want de navigatie zelf was al duur genoeg.

Het rare is is dat als ik zoek naar Garmin City Navigator Europe ik op versie 2012 opduik.
Terwijl op de kenwood site staat 2011 :?

Zoja dan hoe moet je dit precies installeren? Is het een kwestie van op een SD kaart zetten en erin doen?

Alvast bedankt voor de moeite! :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BrendonR
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2011 21:09

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door BrendonR »

Na even doorgezocht te hebben ben ik erachter gekomen dat de kaartversie toch op 2012.20 staat. Kennelijk houd Kenwood hun website toch niet zo goed bij. De prijs van de 2012 kaart is ook niet echt goedkoop zeg 93 euro pffff. :shock:

Nu had ik nog 1 klein vraagje. Is het een kwestie van aanschaffen van de SD kaart en erin steken. Gaat het updaten dan vanzelf?
Of moet je nog speciale handelingen verrichten. :doh:

Groetjes,

BrendonR :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Goed geraden!
En 93 euro voor een update is peanuts in vergelijking met andere systemen waar je tussen de 200 en 400 euro moet betalen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Triple F
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2004 23:05

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door Triple F »

Ik ben benieuwd waar jij de 2012 versie kan vinden, dat is mij nog niet gelukt.

[ Posting via iPad ] Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BrendonR
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2011 21:09

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door BrendonR »

Hier is het dan:
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=6299&pvID=30135

Kijk even linksonder... :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En als je hem op de US pagina bestelt scheelt het haast 20 Euro! (als het lukt)
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BrendonR
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2011 21:09

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door BrendonR »

Dat klopt inderdaad :wink:

En toch vraag ik me af of de 2012.20 versie wel geschikt is voor de Kenwood 9260bt. Als ik als zoekmachine Google gebruikt word ik er niet echt wijzer van.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Triple F
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2004 23:05

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door Triple F »

Oké deze had ik ook gevonden en al in bezit voor mijn overige garmin prullies, edge 800, zumo 550 en gpsmap 60 csx.
Volgens mij kan ik deze wel geschikt maken.

[ Posting via iPad ] Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BrendonR
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2011 21:09

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door BrendonR »

Ik hoop het Triple F

Als je hem gaat installeren laat me dan even weten of het gelukt is :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BrendonR
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2011 21:09

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door BrendonR »

Beste leden, 8)

Wat betreft het updaten van de kaarten daarover kan ik U aanstaande zondag meer over vertellen. Zelf ben ik nog verder gaan zoeken voor informatie wat betreft het updaten. Uit een van de reacties bleek dat het uitlezen van je Kenwood mogelijk zal moeten zijn. Dit heb ik zelf echter nog nooit geprobeerd. Hierdoor kon je als het goed zou zijn bestanden van de Kenwood apparatuur uitlezen. Nu wilde ik aan jullie vragen of er iemand is die dit al geprobeerd heeft. Het lijkt me namelijk niet zo'n gek idee dat het niet mogelijk zal zijn. :speechless_:

Hierdoor zou je dan de veroudere kaarten kunnen vervangen door een van de laatste versies. Dit omdat de kaarten meer dan 2GB zou zijn en de Kenwood zelf maar 2GB intern geheugen heeft. Klopt het verhaal een beetje of lees ik sprookjes verhalen? :doh:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BrendonR
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2011 21:09

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door BrendonR »

Inmiddels heb ik afgelopen zaterdag een USB kabel A > A gekocht en aangesloten ( dit was de aansluting die bedoeld was voor USB stick) op mijn laptop. Zondag heb ik het één en ander geprobeerd, maar er gebeurde helemaal niks. Uit andere topics heb ik gelezen dat als je in de Kenwood wilt geraken, dat je dan aan de achterkant een mini usb aansluiting moet aansluiten op de mini usb ingang. Helaas zijn ik en mijn pa daarin niet zo handig en zullen we naar de dealer moeten gaan om dit te doen.

Klopt het wat ik zeg of is het ook op een andere manier mogelijk? :speechless_:
Als ik aan de achterkant van de Kenwood 9260bt moet zijn om in het systeem te komen, dan word het helaas nogal lastig. :doh:
Ook probeerde ik de navigatie firmware up te daten naar 4.2, maar als ik de SD kaart geformatteerd op FAT32 in de kaartsleuf doe gebeurt er ook helemaal niks. Ook weet ik niet hoe ik kan zien op wat voor versie hij momenteel staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door wmp »

In de USB wereld heb je grofweg twee richtingen, de USB HOST, en de USB CLIENT.

De USB aan de voorkant maakt is de HOST, het apparaat (in dit geval de Kenwood 9260BT) is de gastheer van de usb stick die je daar in steekt.
Doorgaans is dit de A type connector

De USB aan de achterzijde is de CLIENT, het apparaat wat middels die usb verbonden is, heeft in dit geval de Kenwood 9260BT als client.
Doorgaans is dit de B type connector

Nu zegt het model van de stekker weinig, het zijn immers dezelfde (4 bij USB 1.x en 2.x) draden. Het model van de stekker zegt meer over welke electronica je erachter mag verwachten, namelijk een host functie, of een client functie.

Misschien dat de gasten van hardware.info het in dit stukje wat beter verwoorden : http://nl.hardware.info/reviews/2366/2/ ... ve-of-host

Dat gezegd hebbende, zul je dus ongetwijfeld via de service-deur/personeels-ingang moeten, oftwel, achterom :lol:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BrendonR
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2011 21:09

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door BrendonR »

Bedankt voor het reageren WMP

Dus als ik het goed begrijp moet ik de CLIENT hebben, ja dan vrees ik toch dat we effe de dealer moeten opzoeken, om dat ding alsnog eruit te halen. Ook is mij bekend dat er een beveiliging op de handrem zit dat als je video's afspeelt dat op het moment dat als je de handrem omlaag doet en je gaat rijden hij zich automatisch beveiligd. Dit kon je verhelpen door een draadje te verwisselen met iets anders. Wat het ook alweer was weet ik niet meer.

Naja ik weet in ieder geval genoeg! Jammer dat het op deze manier moet, als ik het eerder had geweten dan hadden wij dat gelijk laten doen. Nu nog uitzoeken waar de mini usb aansluiting op de 9260BT is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BrendonR
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2011 21:09

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door BrendonR »

Beste WMP,

Ik heb een aantal keren het stukje dat u heeft gelezen doorgenomen, maar toch snap ik er niks van.
Dat ik achterin het apparaat Kenwood 9260BT moet zijn is me duidelijk. Ook de 2 versies draden die een HOST of CLIENT functie hebben is ook begrijpelijk. Wat ik alleen niet begrijp is:

-Moet ik misschien een B Type connector kopen en waar kan dat dan?
-Ook heb ik zelf de handleiding geraadpleegd of er een mini usb aansluiting op de 9260BT is, maar deze kon ik helaas ook niet vinden.
-De doos van de Kenwood heb ik ook weer eens open gehaald om te kijken wat er aan kabels nog in zit.
Inhoud:
-AV IN 1, Rear View Camera en AV OUT (We hebben geen achteruitcamera)
-Extra Microfoon
-Kabels om een subwoofer aan te sluiten ( hebben we niet)
- En een of andere Relay kabel

Ik hoop dat u dit mij wat beter kan uitleggen, anders sta ik straks met een mond vol tanden bij de dealer.

Om de beveiliging van dvd kijken tijdens het rijden te omzeilen zal ik ook even de advies volgen van Gentry

Die zegt namelijk:
Alleen de groene kabel aan de dikke zwarte massakabel leggen, de paars/witte doe je niets mee maar tape je weg, je kunt hem ook niet afknippen maar dan heb je weer zo'n bosje kabel extra.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. :doh: :|

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door wmp »

Mijn verhaal over het hele USB gebeuren, is alleen een stukje uitleg over USB, meer niet.
Het is mij niet bekend of het apparaat een USB aansluiting aan de achterzijde zal hebben, dat is iets
BrendonR schreef:Uit andere topics heb ik gelezen dat als je in de Kenwood wilt geraken, dat je dan aan de achterkant een mini usb aansluiting moet aansluiten op de mini usb ingang.
waar je zelf mee kwam. Gaat dat überhaupt over dezelfde kenwood ?
Een linkje naar dat bericht/artikel zou zeer gewaardeerd zijn geweest.

Heb wel lopen zoeken op apparaat type, maar niets waar ik met zekerheid uit kan opmaken dat er een mini-USB uitgang op zou zitten aan de achterzijde.

Mijn gevoel zegt dat updaten van kaartmateriaal niet op een dergelijke manier zou moeten gaan, het lijkt mij meer van een SD kaart er in steken, procedure volgen, en klaar.
Apparaten uitbouwen etc. is niet echt consument vriendelijk.

Het hele verhaal over updaten via een USB aan de achterzijde komt op mij meer over als je het systeem wilt 'rooten'
Ten eerste weet ik niet of dit systeem zich daar voor leent, ten tweede denk ik dat je daar beter uit de buurt kunt blijven als updaten al zo lastig is.

Er zijn meen ik al linkjes gegeven waar kaartmateriaal te verkrijgen zou moeten zijn tegen fatsoenlijke prijzen.
En ja, updaten kost geld voor dit systeem, en vele andere systemen, dat is niet zo belachelijk.
Er zijn er maar weinig die een lifetime map hebben, en als ze die al hebben, bedoelen ze met lifetime de door hen uitgerekende (economische, niet technische) levensduur van het apparaat, en dan is 3 jaar ineens heel hoog .... :?
BrendonR schreef:-Ook heb ik zelf de handleiding geraadpleegd of er een mini usb aansluiting op de 9260BT is, maar deze kon ik helaas ook niet vinden.
Denk dat we dat verhaal beter kunnen laten voor wat het is.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door J.Sparrow »

Je kunt aan de achterkant van de unit een mini usb steken in de aansluiting die Kenwood aangeeft als TMC-aansluiting.
Download van de Garmin-site de usb drivers en sluit je laptop aan.
Zet de unit in usb opslag mode (verschijnt op scherm bij aansluiten laptop)
(Maak een backup van de gehele Garmin map !!!!)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door wmp »

....en dan ?
Gaat het updaten van het kaartmateriaal echt op die wijze :shock:
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BrendonR
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2011 21:09

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door BrendonR »

Okee bedankt Sparrow ik zal het proberen

[ Posting via iPod ] Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door J.Sparrow »

wmp schreef:....en dan ?
Gaat het updaten van het kaartmateriaal echt op die wijze :shock:
Jazekers! :D
Het nieuwe gmapsupp.img bestand hernoem je (eventueel) in gmapprom.img en vervang je op de Kenwood.
Doe hetzelfde met de bestanden gmap3d.img, Dxxxxxxxa.JCV (in de JCV map) en alle xxxx.SRX en xxxx.ASR bestanden (in de ASR map). De taalfiles (spraakherkenning) in de ASR map ( xxxx.SRD) hoef je niet te vervangen maar je kan de niet gebruikte talen verwijderen om wat meer ruimte te maken.
LET OP: alle bovengenoemde bestanden horen bij elkaar dus je moet voor elke nieuwe update (laatste = 2012.30) ook alle bestanden vervangen.
Helaas past de nieuwste update (+/- 2,4 GB) niet op de 9260. Dus je moet 'm kleiner (minder landen) maken met het programma Mapsource van Garmin of ervoor kiezen de ASR map leeg te laten (en dus geen spraakherkenning) en/of een minder gedetailleerd JCV bestand te gebruiken (er zijn meestal 3 verschillende detailniveau's).
Nogmaals -> maak een backup voor je iets gaat veranderen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door J.Sparrow »

Triple F schreef:Oké deze had ik ook gevonden en al in bezit voor mijn overige garmin prullies, edge 800, zumo 550 en gpsmap 60 csx.
Volgens mij kan ik deze wel geschikt maken.

[ Posting via iPad ] Afbeelding
Oh ja, meestal is het gmapsupp.img bestand gekoppeld aan het apparaat waar je hem op hebt geinstalleerd en kan je dus niet zomaar dat bestand op een andere Garmin zetten. Daar zijn progjes voor. Even goochelen: Garmin unlocker.
Of je hebt al een unlocked versie gedownload........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
BrendonR
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2011 21:09

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door BrendonR »

Bedankt voor de info en moeite Sparrow :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Triple F
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2004 23:05

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door Triple F »

Is allemaal geen probleem! Mijn Kenwood 5280 BT draait alweer even op de 2012.30 Via een sdcard. Dit kan natuurlijk ook op de 9260 voordeel is dat je niet hoeft te rommelen met je systeem ofzelfs je Kenwood moet uitbouwen en je hoeft ook geen kaarten te verkleinen :hand:

[ Posting via iPad ] Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
J.Sparrow
Average Member
Average Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:47

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door J.Sparrow »

:
Triple F schreef:Ik ben benieuwd waar jij de 2012 versie kan vinden, dat is mij nog niet gelukt.

[ Posting via iPad ] Afbeelding
Triple F schreef:Is allemaal geen probleem! Mijn Kenwood 5280 BT draait alweer even op de 2012.30 Via een sdcard. Dit kan natuurlijk ook op de 9260 voordeel is dat je niet hoeft te rommelen met je systeem ofzelfs je Kenwood moet uitbouwen en je hoeft ook geen kaarten te verkleinen :hand:

[ Posting via iPad ] Afbeelding
Goh op 31 oktober wist je nog niet eens van het bestaan van versie 2012.20 :oops:
Als je op de 9260 alle gegevens op de sd kaart zet werkt de verkeersinfo niet goed. Bij het drukken op het groene verkeerssymbooltje zie je alle files maar deze gegevens worden niet gebruikt in de routeberekening.
Ik weet overigens niet hoe de officiele update sd-kaart van Garmin er uitziet voor deze Kenwoods qua bestanden alleen dat deze ongeveer een jaar achterloopt :oneens:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Triple F
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2004 23:05

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door Triple F »

Triple F schreef:Oké deze had ik ook gevonden en al in bezit voor mijn overige garmin prullies, edge 800, zumo 550 en gpsmap 60 csx.
Volgens mij kan ik deze wel geschikt maken.

[ Posting via iPad ] Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Triple F
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 mei 2004 23:05

Re: Betreft Kenwood 9260BT Navigatie kaart update

Bericht door Triple F »

J.Sparrow schreef: Als je op de 9260 alle gegevens op de sd kaart zet werkt de verkeersinfo niet goed. Bij het drukken op het groene verkeerssymbooltje zie je alle files maar deze gegevens worden niet gebruikt in de routeberekening.
Bij de 5280 werkt de filemelding en de herberekening wel, ook als de gegevens op de sd kaart staan...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Kenwood DDX7025 en KNA-DV3200 2012 kaart van Denso
    door Rexto » 15 sep 2014 12:39 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 1
    Weergaves: 797
  • Kaart Update
    door Start » 24 sep 2017 12:58 » in TomTom
    Reacties: 3
    Weergaves: 4103
  • update kaart
    door Hansw1 » 16 aug 2017 21:56 » in Garmin
    Reacties: 0
    Weergaves: 1194
  • JVC KW-NX7000 kaart update
    door Nielsk » 24 mar 2015 12:24 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 1464
  • Vreemde kaart na update MFD2
    door Lolapsycho » 12 okt 2014 19:54 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 446
  • Kan geen kaart update DNX521DAB
    door ehidding » 22 okt 2016 16:02 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 575
  • Kaart update AVIC-F980BT
    door johan48 » 18 dec 2017 12:58 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1169

Terug naar “Kenwood”