oude modellenzoals avic x1bt

JohnSmith
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jan 2010 14:56

oude modellenzoals avic x1bt

Bericht door JohnSmith »

hallo ik heb een vraagske: voorheen hadden wij de avic x1bt navigatie, en die hebben we verkocht tijd geleden toen we onze auto verkochten.

nu zijn we op zoek naar een nieuwe navigatie...wat moeilijk zeg?? zoveel nieuwe modellen en zulke hoge prijzen. 1000 euro is niets!
tweedehands ook zeer goede optie..

we hebben een vw touran en een 2 din zou het mooiste erin passen om eerlijk te zijn. maar ook stukken duurder qua aanschaf.

ik wil 'geen' mobiele navigatie zoals tomtom of garmin. heb verschillende in handen gehad en thuis maar allen vond ik niets.

nou zat ik dus te denken, is het mogelijk om bijvoorbeeld een oud model zoals de avic 1xbt (die ons best wel beviel) te kopen heel goedkoop en daarop de laatste navigatie software op te zetten? wat vinden jullie hiervan (forumlezers)?

het liefst heb ik een touchscreen 2 din..dus mocht iemand een leuke tweedehandse hebben graag uw reactie.

bedankt alvast.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: oude modellenzoals avic x1bt

Bericht door Janloco »

Tja een moeilijke keus voor je op dit moment. Ook ik ben in het bezit geweest van een X1, maar dan nog een waar geen bt op zat. Ik was uiterst tevreden over het apparaat. Helaas zat het moment er aan te komen dat er geen update's meer waren en toen heb ik het apparaat verkocht. Mijn zoon heeft de versie in gebruik gehad met de BT erop, maar hij was niet echt tevreden over het bt deel en heeft in zijn auto destijds een los Parrot systeem bijgebouwd. Vervolgens heb ik een tijd gebruik gemaakt van een TomTom. Een heel fijn toestel, maar ja toch de beperking van de omvang en het "gedoe" van plakken op de ruit. Toen de overstap gemaakt naar een twee din systeem voor in mijn Touran. Ik wilde geen origineel systeem, omdat ik dat alleen in eenzelfde merk auto kan gebruiken. Ook is het originele systeem niet mis qua prijs. Ook ik rijd een Touran. Ik heb toen gekozen voor een Kenwood omdat dit model uitkwam met een systeem waar het front vanaf kon, om diefstal tegen te gaan. Als je mijn berichten leest bij de vaste systemen van Kenwood, dan lees je dat het systeem mij gestolen kan worden. Kortom dat systeem is terug gegaan en ik heb nu een Avic F930BT in mijn auto zitten.

Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnaie kijken, maar Pioneer heeft wel een pracht systeem op de markt gebracht. Zeker niet echt goedkoop, maar je hebt volgens mij toch wel behoorlijk waar voor je geld. Het systeemwerkt voor mij weer heerlijk en geeft het vertrouwde gevoel van de X1 weer terug.
Mijn advies?? Spaar nog even door en ga voor een systeem van Pioneer als je dat gewend was. Ik heb wat "uitstapjes" gemaakt en dat is me niet goed bevallen.

Veel succes met je zoektocht en veel "wijsheid" met je besluit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: oude modellenzoals avic x1bt

Bericht door JW »

Janloco schreef:Tja een moeilijke keus voor je op dit moment. Ook ik ben in het bezit geweest van een X1, maar dan nog een waar geen bt op zat. Ik was uiterst tevreden over het apparaat. Helaas zat het moment er aan te komen dat er geen update's meer waren en toen heb ik het apparaat verkocht. .....
Die updates worden nog met regelmaat uitgebracht, de thans lopende versie is de CNDV-100MT
Het is te verwachten dat de 2011 versie binnenkort verschijnt, ik heb geen signalen opgevangen dat dit niet meer gaat gebeuren.

Overigens, het aankopen van een wat oudere X1 of X3 lijkt aantrekkelijk.
Hou er echter wel rekening mee dat ze nogal eens gaan lijden aan een kapotte flex-verbinding.
Die is nog wel te koop en met enige handigheid en geduld zelf te vervangen, zie Flexfoil

Groet,
JW

Edit JW: typo...
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Re: oude modellenzoals avic x1bt

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

JW schreef:Hou er echter wel rekening mee dat ze nogal eens gaan leiden aan een kapotte flex-verbinding
Groet,
JW
Dat heb je vast niet zo bedoeld :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Re: oude modellenzoals avic x1bt

Bericht door JW »

Bedankt voor de correctie, uiteraard moet daar lijden staan
Ik zal het aanpassen, dat gaat nog net :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • avic 900 bt
    door umpie30 » 24 aug 2014 10:35 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 472
  • AVIC-X1R
    door Jacob » 30 sep 2014 11:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 11
    Weergaves: 939
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 407
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 441
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 403
  • AVIC-F960DAB
    door ralphaa » 16 jan 2015 19:24 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 1206
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 331

Terug naar “Mobiele Pioneer systemen”