DNX7260BT ellende

seatrider
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2011 18:48

DNX7260BT ellende

Bericht door seatrider »

Ik heb met veel interesse de topics van oa janloco doorgenomen, aangezien ik tot op heden verbaasd was over een aantal naar mijn idee onacceptabele problemen met mijn radio. Nog niet eerder heb ik hier actie op ondernomen, omdat ik ervan uit ging dat dit met firmware vanzelf opgelost zou worden. Ook mijn dealer had van andere klanten nog geen klachten ontvangen, ik was schijbaar de enige. Ondertussen is de laatste update al weer even geleden en zijn er nieuwe modellen geïntroduceerd, dus mijn hoop op verbetering neemt snel af.

Bij aflevering van mijn nieuwe Seat heb ik direct een 7260BT laten inbouwen, oa vanwege het afneembare scherm, compleet met stuurbediening en iPod kabel. Inmiddels heb ik bijna 26.000km afgelegd sinds vorige zomer. Enkele problemen die ik ondertussen heb ervaren of nog steeds met grote regelmaat ervaar (niet op volgorde van frequentie of ergernis):
  • Na navigatieinstructie blijft volume audio bron afwezig, pas bij de volgende instructie komt deze weer terug
  • iPod connectie wil soms na herstarten niet gemaakt worden. Geen enkele pijl op te trekken in welke situatie, soms gaat het dagen goed. Enige oplossing die lijkt te werken: radio uit, ipod uit, radio aan, maar soms is ook dat niet voldoende en moet ik gewoon wachten tot het ding weer wat wil doen. Best lastig als je onderweg bent, ik wil niet iedere keer langs de weg stil gaan staan. En het is extra vervelend omdat ik ook niet normaal radio kan luisteren
  • De bluetooth verbinding is ronduit treurig. Regelmatig kan helemaal geen verbinding met de telefoon gemaakt worden of wordt deze spontaan verbroken ook al was vlak daarvoor wel een succesvolle connectie. Na uitschakelen contact blijft de telefoon dan 'verbinding' houden met de carkit. Na een van de laatste updates was de haperig werkende telefoonboek functie ineens helemaal niet meer te gebruiken als de auto beweegt (inmiddels geleerd dat dat een keuze van Kenwood is, nu loop ik alsnog het risico op een dure boete)
  • Ik heb al enkele volledige vastlopers gehad, waarbij ook de reset knop niks meer uithaalde. Eén keer bij het terugplaatsen van het scherm en één keer zomaar, in beide gevallen bij inschakelen contact, terwijl de radio vlak voor het uitschakelen geen enkel probleem gaf. Enige oplossing bleek de hele radio uit het dashboard halen en de connectors loshalen en weer vastmaken. Onacceptabel wat mij betreft, ook al vind ik knutselen aan auto's geen ramp
  • De ontvangst van de FM radio is om te huilen, ondanks het plaatsen van een speciale VAG-antenneversterker. Ontvangst van zenders als R3, 538, Q of Sky zijn op veel plekken in de Randstad onacceptabel, om over de ontvangst van minder sterke regionale zenders maar niet te spreken. Ook automatisch omschakelen naar een andere frequentie werkt niet, dus aan voorkeuze zenders begin ik niet meer. Ben ze toch regelmatig weer kwijt
Zaken als smaak met betrekking tot de looks van de interface of het slome reageren in de tijd van smartphone's en iPad's zal ik verder maar helemaal buiten beschouwing laten. Hetzelfde geldt voor de gevoeligheid voor de tiptoetsen icm enkele niet-strategisch geplaatste on-screen toetsen, de soms onlogische interface en de in enkele gevallen betreurend onduidelijke handleiding. Dat zit nu eenmaal vast aan de keuze die ik voor Kenwood gemaakt heb.

Voor iedereen die vind dat één of meerdere problemen niet aan Kenwood te wijden zijn: inbouw is al nagekeken, elke firmware die is uitgekomen sinds ik de radio heb heeft de problemen niet verbeterd, hooguit verslechterd (oa keuze voor Kenwood voor stapsgewijze volume afstelling, de toetsen in de auto zijn volgens mij bijna versleten inmiddels). Ook heb ik hiervoor 4 jaar lang rondgereden met een gewone losse Parrot carkit met meerdere telefoons (oa mijn huidige Nokia E71) en daarmee echt geen enkel probleem gehad, niet met de connectie, niet met het telefoonboek, gewoon 0,0 problemen.

Nu wil ik mijn geklaag best wat nuanceren, ik ben niet helemaal ontevreden. Áls het ding werkt zoals ik zou mogen verwachten dan is het best een plezierig apparaat. De geluidskwaliteit is prima, de navigatie voldoende functioneel (zeker als je alleen een pijltjes systeem gewend ben zonder kaart) en het kantelbare/afneembare scherm is een uitkomst. Ook heb ik geen problemen zoals sommigen met flitspaal poi's, veel meer dan een subtiele 'ping' geeft de radio me niet, tenzij ik de maximum snelheid overschreid, waarna ik nog 1x extra gewaarschuwd wordt.

Inmiddels heb ik de dealer ingeschakeld om dit bij Pon neer te leggen, die me dit apparaat als officiële accessoire aanbood. Ik moet nog ruim 3 jaar met deze auto doen en met deze radio komt er een moment dat ik hem er zelf uitsloop (ik heb hem er tenslotte al een paar keer uit gehad, maar tot nu toe wel braaf weer teruggemonteerd). Mocht dat op niks uit lopen, dan ga ik mijn heil zoeken bij de leasemaatschappij. Maar wat dan? Volgens mij heeft elk merk zo wel zijn nukken en of ik dan met bijvoorbeeld een Pioneer veel beter af ben, wie zal het zeggen. Er moet in ieder geval heel wat gebeuren voor er weer een Kenwood in komt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Janloco
Senior Member
Berichten: 462
Lid geworden op: 29 mar 2010 17:25

Re: DNX7260BT ellende

Bericht door Janloco »

@seatrider

Jammer te moeten constateren dat je ook zoveel problemen ondervind met jouw toestel. Bijna alle klachten die jij omschrijft zijn mij niet onbekend. Ik ben inmiddels niet meer in het bezit van een Kenwood. Inmiddels is bij mij een pioneer gemonteerd, door hetzelfde inbouw station. Ik heb dit systeem pas een week in gebruik en het werkt gewoon goed. Ook bij mijn problemen werd er verwezen naar de manier van inbouw dat niet op de juiste wijze zou zijn gebeurd. Maar evenals mijn vorige systemen levert ook mijn huidige systeem geen problemen op. Nou is het pas een week oud, maar voor mij al voldoende bewijs, mede door mijn vorige systemen, dat aan mijn inbouw station niets mankeert. Jouw problemen lijken mij dan ook niet de oorzaak van de inbouw, maar gewoon van het toestel. Ik denk dat het voor jou relatief eenvoudig is als lease rijder. Jij betaald maandelijks een bedrag voor dit systeem. Ik denk dat het goed mogelijk moet zijn om bij de leasemaatschappij daarover te onderhandelen.

Ik wens je in ieder geval veel geluk met je onderhandelingen en ik hoop dat je snel van deze ergenis af bent. Ik vind het ook jammer dat Kenwood met dit systeem en zijn handelen, de naam van het bedrijf zeker geen goed heeft gedaan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 864

Terug naar “Kenwood”